.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 12:29:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup A8 D2
PostNapisane: 07.sie.2019 17:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2019 17:03:54
Posty: 2
Witam.
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu Audi A8 D2 z silnikiem raczej tym najbardziej cenionym w tym modelu czyli 4.2.Odrazu zaznaczam, że inne motory również biorę pod uwagę.Nie jestem jakimś już dzieciuchem że muszę mieć powera na światłach by zloic komuś dupe.Tak wiec nie pisac ze to muł jak na ta pojemność. Szukam wygodnego, bezpiecznego i w miarę bezawaryjnego auta to pokonywania sporych odległości w komfortowych warunkach.
Ale do rzeczy na co uważać głównie w tym modelu? Szukam tak gdzieś do 20 000zl (kwota na sam zakup).
Wybrać silnik 4.2? Czy może inny? Diesel? Lub mniejszy benzynowy?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 07.sie.2019 18:51:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
4.2 polecam, mam od 12 ponad lat i jestem zadowolony.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 07.sie.2019 20:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2019 17:03:54
Posty: 2
Jakieś problemy ze skrzynią biegów miałeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 07.sie.2019 21:31:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Do 20k można już fajnie znaleźć. Osobiście polecam szukać rocznik 1997 lub 1998. Silnik jest ABZ bez drogiego rozrządu a już na 5HP24 (choć są ludzie co uważają, że 4HP jest bardziej pancerne ale znów mniej dynamiczne). Z typowych rzeczy to przede wszystkim....WSZYSTKO jest do uważnego przejrzenia.

Silnikowo:
- wycieki spod głowic bo spod dekli prawie zawsze jest jakiś wyciek ale spod głowic potrafią się więcej nić pocić.
- magistrala między wymiennikiem ciepła filtra oleju a prawą łapą - słynny króciec,który jak yeeebnie to olej znajdzie się w układzie chłodzenia
- odmy aby były drożne
- kultura pracy musi być wzorowa - szukanie usterki jest upierdliwe
- sprawność pompy paliwa

Skrzynia:
- w 5HP24 ważna jest historia wymiany olejów ale trzeba pamiętać, że te skrzynie wytrzymują roboczo między 250 a 300kkm potem remont.
- zmiana biegu musi być płynna bez podbijania obrotów (podczas zmiany na wyższy bieg obroty nie mogą wskoczyć wyżej niż były przed zmianą)
- szarpnięcia, uślizgi lub przeciągania w zmianie biegów w trypie TIP już świadczą, że remont blisko.

Zawias:
- o ile o przód bym się nie martwił bo dostępność części jest i ceny znośne o tyle tylne lepiej aby było w należytym stanie bo będzie drogo
- warto sprawdzić zawieszenie tylnego dyfra

Elektryka:
- jak działa to okey, gorzej jak coś nie działa bo rozbieranie wnętrza do przyjemnych nie należy. Samo usuwanie usterek (np. skracanie pancerzy linek od tylnych zagłówków) nie jest skomplikowane - no może poza wymianą krańcówek zamków drzwi :D :P

Świetne auta. Jak dla mnie najlepsze auto spośród tych z lat 90tych (Audi).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 08.sie.2019 12:11:33 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
choć są ludzie co uważają, że 4HP jest bardziej pancerne ale znów mniej dynamiczne

Ja do tych ludzi należę, auto ma 25 lat, skrzynia nigdy nie zawiodła, kupiłem 12 lat temu i po 323kkm zmieniony olej był, teraz jest ponad 400kkm.
Mniej dynamiczna, ale pancerniejsza, tak sądzę - wiele czytałem o awariach 5HP a o 4HP nie pamiętam (choć może się. mylę, tyle lat minęło).

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 08.sie.2019 13:12:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Łukasz mniej 4HP wyszło stąd też mniej słychać o ich usterkach. 5HP ładowane były od końca 1996 aż do 2004 roku.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 08.sie.2019 14:27:38 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Możliwe, nie mówię nie, ale naprawdę moim zdaniem 4HP poza tym, że mułowata, jest bardzo OK.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 05.wrz.2019 16:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2019 12:03:27
Posty: 2
podłącze się do pytania jeśli autor nie ma nic przeciwko ;) 5.5 roku mam Volvo v40 1.9 dCi 2003 ale powoli zastanawiam się nad zmianą auta i właśnie myślę o A8 D2 4.2(raz prowadziłem i się zakochałem, podobnie jak dawniej w V40) z tym, że ja bym celował w wersje po lifcie i teraz moje pytanie, jaką kwotę powinienem mieć aby na spokojnie coś znaleźć w tym przedziale oraz drugie pytanie o koszty podstawowych części i napraw bo wiadomo skok duży zarówno w mocy jak i klasy samochodu, chodzi mi tutaj o takie rzeczy jak rozrząd, filtry, hamulce czy zawieszenia, pozdrawiam i liczę na odpowiedź doświadczonych posiadaczy A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 05.wrz.2019 17:25:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
4,2 40V (takowy w polifcie) to od 16k do 30k w zależności od stanu.

Co do kosztów:
- rozrząd i jego koszt zależy od zużycia napinaczy i łańcuchów spinających wałki. Może to być 1800 ale i 6000 za same części
- heble przód na dość dobrych częściach około 1200 PLN
- elementy zawieszenia - komplet wahaczy, tulejek i łączników stabilizatora przód od 1200 za coś dobrego po 2300 za górną półkę
- olej w silniku 7,6 litra lub 8,5 w zależności od obecności chłodnicy oleju
- skrzynia automat 5HP24 jak działa to wymiana oleju co 60kkm a jeśli remont to 5-8k za kapitalkę
- kosztowne są pierdółki, plastiki, etc
- pompa paliwa - tu tylko oryginał albo bardz ale to bardzo dobry zamiennik

To tak z grubsza.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 05.wrz.2019 19:11:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6214
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Padnie chłodnica wody i 2k następne leci, fajne auta ale niestety trzeba się przygotować na możliwe wydatki. Przedlift niby tańszy ale rozszczelni się chłodniczka oleju i już problem, do lifta były jeszcze nie dawno dostępne zamienniki po 250zł a do takiego ABZta cała podstawa z chłodniczką 1400EUR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 05.wrz.2019 20:30:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
hubos21 napisał(a):
Padnie chłodnica wody i 2k następne leci, fajne auta ale niestety trzeba się przygotować na możliwe wydatki. Przedlift niby tańszy ale rozszczelni się chłodniczka oleju i już problem, do lifta były jeszcze nie dawno dostępne zamienniki po 250zł a do takiego ABZta cała podstawa z chłodniczką 1400EUR


Temat już się rozwiązał z rurką przy wymienniku ciepła. Podstawa mocala + normalna chłodnica oleju np od automatycznej skrzyni biegów z Volvo 8xx/9xx.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 05.wrz.2019 20:55:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6214
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bloku napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Padnie chłodnica wody i 2k następne leci, fajne auta ale niestety trzeba się przygotować na możliwe wydatki. Przedlift niby tańszy ale rozszczelni się chłodniczka oleju i już problem, do lifta były jeszcze nie dawno dostępne zamienniki po 250zł a do takiego ABZta cała podstawa z chłodniczką 1400EUR


Temat już się rozwiązał z rurką przy wymienniku ciepła. Podstawa mocala + normalna chłodnica oleju np od automatycznej skrzyni biegów z Volvo 8xx/9xx.


To dobrze wiedzieć, właśnie kiedyś myślałem sobie, że nikt jeszcze nic nie wymyślił z zewnętrzną chłodnicą a ta podstawka to jakaś uniwersalna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 05.wrz.2019 21:15:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Podstawę dobierasz pod gwinty i ilość wyjść jakie ma mieć. No i oczywiście termostat. W rajdówce miałem coś takiego

Obrazek

I z tego co wiem to do ABZ też można tego typu ustrojstwo posadzić z wyjściem na chłodnicę.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 06.wrz.2019 05:49:58 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
fakt do ABZ zaczyna powoli brakować części, a Audi to nei BMW - w doopie mają stare auta.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 06.wrz.2019 08:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6214
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Morgi napisał(a):
fakt do ABZ zaczyna powoli brakować części, a Audi to nei BMW - w doopie mają stare auta.


W ogólnym ASO nie ma ale w VW Classic Parts można kupić jeszcze dużo rzeczy jak nie wszystkie. Ostatnio przykład z przelotką klapy do C4, na forach piszą już od lat, że nie dostępna a ja u nich kupiłem i mieli dwie szt na miejscu. Do 80tki też już nie mają w Polskich ASO a u wroga w magazynach są.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 06.wrz.2019 09:00:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1450
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Audi Tradition pozostaje. Ceny wysokie, ale i tak dużo niższe niż za to samo co było niedawno w ASO.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 06.wrz.2019 09:10:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6214
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
dice111 napisał(a):
Audi Tradition pozostaje. Ceny wysokie, ale i tak dużo niższe niż za to samo co było niedawno w ASO.

VW Classic Parts z nimi wspópracuje i można zamówić u nich, wspomniana przelotka w Audi Tradition jest po 8,54EUR a w Polsce w VCP 45zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 06.wrz.2019 11:59:43 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Warto wiedzieć jak mi się cos wysypie.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 06.wrz.2019 16:37:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2019 12:03:27
Posty: 2
z ty 6k za rozrząd to mnie trochę wystraszyłeś, rozumiem, że to duży silnik i limuzyna ale jednak myślałem, że 20letnie auto trochę mnie będzie kosztowało ale cóż, rozrząd to na łańcuchu rozumiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A8 D2
PostNapisane: 06.wrz.2019 17:09:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6214
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
endriu1991 napisał(a):
z ty 6k za rozrząd to mnie trochę wystraszyłeś, rozumiem, że to duży silnik i limuzyna ale jednak myślałem, że 20letnie auto trochę mnie będzie kosztowało ale cóż, rozrząd to na łańcuchu rozumiem?


Pasek z osprzętem cenowo znośnie, ale z drugiej strony głowicy są łańcuchy i nastawniki faz rozrządu, które kosztują ok 2,5k /szt ale je wymienia się w razie zużycia, zależy od przebiegu i tego czy ktoś już to robił, czasem można znaleźć auto już po tej wymianie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: