.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.maja.2024 19:02:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 15.kwi.2020 15:19:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Cześć,

chciałbym poznać Wasze opinie na temat porównania kosztów użytkowania i potencjalnych napraw obu samochodów. Silniki, zawieszenia, skrzynia itd, potencjalne usterki.
Założenia j/w plus oczywiście LPG. Tylko te model i tylko w tej konfiguracji.

Czy każde D3 ma zawieszenie na miechach?

Pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 15.kwi.2020 15:34:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Jak chcesz D3 to musisz się uzbroić w cierpliwość, ich stan coraz częściej woła o pomstę do nieba, są tak tanie w zakupie że obecnie jeździ nimi młodzież nie wiedząc w co się pakują. Wszystkie na pneumatyce, typowe usterki: przekładnie kierownicze, miechy, kompresory, gnijące wiązki ręcznego, uszkodzone zaciski tył, stukające amortyzatory przód, siadajace dmuchawy, uszkodzone sterowania MMi i wiele innych. Ceny eksploatacyjne wyższe od d2 o około 50% , jednak gdyby trafiła się zadbana sztuka to przy d2 to prom kosmiczny :D

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 15.kwi.2020 15:56:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Porządne porobienie D2 może lekko potroić wartość - i to tylko dla właściciela, w D3 ewnie jeszcze drożej.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 15.kwi.2020 16:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
D3 to zajebiste auto, ale tak jak napisano wyżej, może doprowadzić do ruiny finansowej. Co prawda mam znajomego co jeździ taką od nowości i nie słyszałem, że kiedyś się na nią skarżył.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 15.kwi.2020 18:13:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
Morgi napisał(a):
Porządne porobienie D2 może lekko potroić wartość - i to tylko dla właściciela, w D3 ewnie jeszcze drożej.

Nie tylko D2...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 15.kwi.2020 18:53:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Damiana (Foss) podpytaj o D3 - przekaże Ci jak często do niego trafiają te auta na wszelkiego rodzaju naprawy i serwisy. Zdecydowanie bardziej kosztowna w utrzymaniu niż D2.

W przypadku D2 najdroższa sprawa to poliftowe V8ki 40V. Jak ktoś wcześniej nie zadbał o kompletny rozrząd (włącznie z łańcuszkami wałków i napinaczami) to może się to zemścić srogim wypróżnieniem portfela. Podobnie pierwsze D3 z MPI.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 16.kwi.2020 07:50:28 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
To kup zdrowe D2 32V, tylko weź to i znajdź...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 16.kwi.2020 16:12:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Morgi napisał(a):
To kup zdrowe D2 32V, tylko weź to i znajdź...


Według mnie d2 przed liftem w szczególnosci w środku wygląda po prostu jak stary rumpel, te przełączniki, ta "gruba" struktura materiały z jakiego jest zrobiona deska itp, to już widać mega poprzednią epokę. Po lifcie jest zdecydowanie świeżej i milej, po prostu ładnie. Jednak do D3 to jest przepaść pod każdym względem, fakt faktem drogie w utrzymaniu, ale jak się znajdzie zadbany egz. to warty grzechu.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 16.kwi.2020 18:27:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
fakt, wnętrze w D2 jest słabsze niż w D11 - D11 to juz ten super retro styl, w D2 jest bardziej nijakie - ale - wolę wnętrze D2 niz nowych aut - pod praktycznie każdym względem.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 16.kwi.2020 19:17:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
W sumie to potwierdziliście moje przypuszczenia, że D3 może okazać się mega skarbonką. Wnętrze D2 FL jest na poziomie, który akceptuję. Ja nie potrzebuję wystających z deski tandetnych tabletów. Potrzebuję ciszy, świetnych materiałów i świętego spokoju :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 16.kwi.2020 20:17:06 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
To i D2 zadziała, jedyne co mi potrzebne z "nowoczesnych" wnętrz to navi, bo takie w komórce jakies takie małe i niewygodne.
BTW: propo wnętrza - własnie mi w A8 robia podsufitkę i boczki, bo jak ten debili 2 lata temu wyprałem (po 11 latach od zakupu na profesjonalnej myjni zostawiłem wnętrze do prania) i rok później podsufitka się opuściła a jeden boczek się odkleja. Tym razem Audi stoi w Warszawie od 2 tygodni i czeka na tapicera by je w końcu oddał.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 16.kwi.2020 20:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
Morgi napisał(a):
To i D2 zadziała, jedyne co mi potrzebne z "nowoczesnych" wnętrz to navi, bo takie w komórce jakies takie małe i niewygodne.
BTW: propo wnętrza - własnie mi w A8 robia podsufitkę i boczki, bo jak ten debili 2 lata temu wyprałem (po 11 latach od zakupu na profesjonalnej myjni zostawiłem wnętrze do prania) i rok później podsufitka się opuściła a jeden boczek się odkleja. Tym razem Audi stoi w Warszawie od 2 tygodni i czeka na tapicera by je w końcu oddał.

Można wstawić coś na Androidzie lub RNS-E LED.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 16.kwi.2020 21:26:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
void napisał(a):
Morgi napisał(a):
To i D2 zadziała, jedyne co mi potrzebne z "nowoczesnych" wnętrz to navi, bo takie w komórce jakies takie małe i niewygodne.
BTW: propo wnętrza - własnie mi w A8 robia podsufitkę i boczki, bo jak ten debili 2 lata temu wyprałem (po 11 latach od zakupu na profesjonalnej myjni zostawiłem wnętrze do prania) i rok później podsufitka się opuściła a jeden boczek się odkleja. Tym razem Audi stoi w Warszawie od 2 tygodni i czeka na tapicera by je w końcu oddał.

Można wstawić coś na Androidzie lub RNS-E LED.


Do końca 1996 roku produkcji RNSE nie zagra. Nawet RNSD miało inną instalację. Zwłaszcza jak był telefon na pokładzie. Od 1997 moduły pozmieniali i życie stało się łatwiejsze dla Polaków :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 16.kwi.2020 22:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
Coś opartego na Androidzie zagada jako radio 2 DIN ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 17.kwi.2020 08:16:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zagada tylko trzeba wysterować wzmacniacz i telefon. Ja walczyłem z tym dość długo a chciałem tylko zmienić radio na Chorusa... Zawsze był problem z kradzieżą prądu bo nie było wysterowania na wyłączenie układu. Niby od Panasonica coś tam lepiej działało ale i tak kradło więc już mi się odechciało. Od 02.1997 zmienili system audio i telefon (już nie AEG) i można było zrobić wszystko włącznie z podpięciem RNSE czy emulatory.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 18.kwi.2020 10:37:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
https://youtu.be/XOxSPjmfNR8?t=268
D2 to i po latach daje radę!

Ale D3 potrafi się podobać!
https://youtu.be/N5H8WvlxEbs?t=281


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 18.kwi.2020 12:41:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dla mnie D2 ma jednak "to coś" - miałem różne auta, ale D2 mam od 13 lat.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 21.kwi.2020 19:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1445
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
DeS napisał(a):
Cześć,

chciałbym poznać Wasze opinie na temat porównania kosztów użytkowania i potencjalnych napraw obu samochodów. Silniki, zawieszenia, skrzynia itd, potencjalne usterki.
Założenia j/w plus oczywiście LPG. Tylko te model i tylko w tej konfiguracji.

Czy każde D3 ma zawieszenie na miechach?

Pozdrawiam

Miałem D2, D3, wróciłem do D2.
Silniki, z droższych akcji to jedynie słynne nastawniki jak w D2 FL, tak pancerne, ale problemy właściwie te same co każdej Vki (wycieki, branie oliwy).
6HP jest bardzo fajną skrzynią, w porównaniu do 5HP pancerna, wg mnie podobnie jak 4HP, brak manuala (ten był tylko w którejś słabszej wersji Phaetona (chyba 3.2) a widziałem w ogłoszeniach samochód może raz na parę lat).
Zawias, pneumatyka tylko (zawsze nie jak w Q7 gdzie miałeś wybór), awarie ? Miechy, nieszczelności, przód zregenerujesz, tył za moich v czasów nie (chyba nadal nie, ale moze sie cos zmienilo).
Kompresor przy nieszczelności się przegrzewa, ale Wabco są w miarę tanie, z resztą robisz to praktycznie tylko raz.
Miałem preFL ze środkiem z II liftu całego w skórze, bez tego dla mnie wiało tandetą (ale w D2 tez mam wszędzie skóre łacznie z deska). W II lifcie niestety juz nie kupisz MPI, zostaje TDI albo W12.
Co do kosztów - obecnie zakup preFL w dobrym stanie wyjdzie taniej niż zakup porządnej D2. Części jest sporo, bo ceny tych aut poleciały łeb na szyję, częśc OE już tylko dostepna na AT, sam serwis drożśzy może jedynie w sprawach ew awarii zawieszenia.
W preFL bardzo często są sytuacje, że coś zre prad, masz tu obszerny temat: https://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-rozla ... vt8321.htm sam z tym walczyłem i zrobilem patent raz na zawsze.
Generalnie D3 nie polecam, po D2 - jedynie D4, D5 dla mnie tragedia, także być może z nimi jak z Windowsem, dobre co drugą edycje :d
Jakbym wciaz latał ASB i chciał FL to swap 5HP na 6HP byłby fajną opcją, w D3 nic wiecej poza skrzynią (w porówaniu do 4 i 5HP) oraz pneumatyki mnie nie urzekło.
Hamulce - do zwyklej jazdy trza swap na te z S8 albo W12 - 385, a najlepiej jakiś 6 tłok tez w tym rozmiarze lub podobnym. Seria tragedia, ale i tak lepsza niz seria z D2 (pomijam Brembo)

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 22.kwi.2020 05:35:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Co do kradzieży prądu - ja we wszystkich autach robię wyłącznik na klemie i po prostu odpinam... dawno już miałem dość padniętych aku.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8L 4.2 MPi - D2 vs. D3
PostNapisane: 22.kwi.2020 16:15:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1445
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Tak, tylko D3 tym sposobem możesz unieruchomić na długo (wywali kodowania, uszkodzi sterowniki itp itd.). Błędy to najmniejszy problem potem ;)

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: