.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 01:38:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 19.maja.2021 06:56:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2021 06:37:16
Posty: 3
Witam serdecznie. Od kilku dni sledze bardzo aktywnie Wasze forum, ponieważ chciałbym kupić sobie Audi A6 C5. Przesiadam się z francuskiego minivana w dieslu, którego usterkowość mnie po prostu zabiła. W planach mam silnik:

1.8t - lubię jeździć autem z turbo, jednak słyszałem, że ten silnik troszkę sobie nie radzi z gabarytem auta i osiągi są mizerne. Na osiągach bardzo mi nie zależy. Chcę po prostu w razie konieczności, sprawnie się odepchnąć. Chodzi oczywiście o koszty serwisowania, słyszałem że tutaj nie są wysokie te koszty. Spalaniem bardzo się nie przejmuje, bo do pracy jeżdżę rowerem, więc nie będzie użytkowane aż tak w mieście. Wiem, że potrafi spalić ok 12l benzyny w mieście.

2.4 - tutaj zaczyna się moja zagwostka. Ponoć już lepiej sobie radzi w mieście. Wiem, że są 2 motory 165 km i bodajże 177 km. Może być z quattro, choć ponoć z quattro troszkę gorzej sobie radzi. Nie wykluczam również tip tronica, który wiem, że na pewno znajduje się w napedzie quattro. Bać sid automatycznej skrzyni? Wiem, że tip jest dość dobry, jednak wiem, że upalany, na pewno padnie. Jaka jest granica tutaj? 300 tys. km.?

Który motor będzie lepszy tutaj? Może być quattro, może być tip tronic, może być z LPG. Wykluczam 2.8 i wyżej bo tam czytałem że sporo trzeba zrzucać i wiele rzeczy robi się na wyrost, żeby dwa razy nie płacić za tą samą robotę i koszty serwisu o wiele wyższe.

Będę wdzięczny pomoc.

Pozdrawiam serdecznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 19.maja.2021 07:01:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
2.4 a 2.8 to praktycznie w użytkowaniu te same silniki. Niestety.

w tym aucie są dwa sensowne silniki (no, może trzy) - czyli 1.8T i czip, lub 2.7bit ale to dla tych co się nie boją i na drugie auto w rodzinie. Trzecim silnikiem byłoby 4.2 ale znaleźć auto z tym silnikiem nie jest tak prosto. Aha, no i nie brać multitronica. nie pamiętam, czy w nich był, ale nie brać.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 19.maja.2021 07:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2021 06:37:16
Posty: 3
Dzięki śliczne za odpowiedź. Powiem szczerze, że czytałem własnej też że 2.4 i 2.8 podobne bardzo i że względu na osiągi lepiej na pewno 2.8. W innym temacie gdzieś natomiast pisze, że 2.8 to zupełnie inna koszty niż 2.4 i gdzieś tam mnie to zmyliło. Najbardziej chyba jednak pasuje mi 1.8t i faktycznie w razie czego jakiś czip zrobić. Jeśli chodzi o automat, to tylko tip bo podobno multi to jeździ jak meleks i psuje się na potęgę. Tylko tip, tylko czy jest się czego bać? Czy 1.8t z automatem równa się temu, że to będzie multi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 19.maja.2021 07:37:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie, jeśli to quattro będzie, lecz jeśli ośka, to jest duża szansa.
Jeśli chodzi o tiptronic to musisz brać pod uwagę normalne zużycie... niestety te auta już maja swoje nakulane. Nigdy do końca nie wiesz czy się coś nie zepsuje.
Tak jak mówię, ja bym szukał (i szukam :P ) 1.8T quattro w manualu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 19.maja.2021 07:51:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dokładnie, 1.8T quattro manual czy tip - nie ma znaczenia - potem czipsa zapodać i wio.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 19.maja.2021 08:00:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2021 06:37:16
Posty: 3
Leo napisał(a):
nie, jeśli to quattro będzie, lecz jeśli ośka, to jest duża szansa.
Jeśli chodzi o tiptronic to musisz brać pod uwagę normalne zużycie... niestety te auta już maja swoje nakulane. Nigdy do końca nie wiesz czy się coś nie zepsuje.
Tak jak mówię, ja bym szukał (i szukam :P ) 1.8T quattro w manualu.


Czyli dobrze zrozumiałem z forum, że quattro równa się tip tronic. Okej, to super. To jest dla mnie już nas e i klarowne. Wybaczcie być może za głupie pytania, ale dopiero poznaje Audi u chciałbym znaleźć ładny egzemplarz, który jednak posłuży te kilka lat. Zwłaszcza, że mam 2 dzieci i zależy mi na bezawaryjnej i bezpiecznej jeździe. Wybiorę na pewno 1.8t i mam niedaleko właśnie 2 sztuki w manuału z napędem na przednią oś.

Morgi napisał(a):
Dokładnie, 1.8T quattro manual czy tip - nie ma znaczenia - potem czipsa zapodać i wio.


Dokładnie.


Ostatnio edytowano 19.maja.2021 08:37:36 przez KamWar1990, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 19.maja.2021 13:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 385
Lokalizacja: Wrocław
Dla ścisłości nie było C5 1.8 TQ Tiptronic- tylko manuale niestety. Ośki do 1999 to tiptronici w c5 od '00 czyli tzw. półlift ośka= multitronic, gwarancją że automat to Tip daję Quatrro- zawsze. Jeżeli ma być Q i Tiptronic to najfajniejszą opcją wydaje się 2.4Q Polift- jeśli przeciętne osiągi wystarczają. :) 2.4 a 2.8 to dokładnie to samo tylko 400ccm różnicy, inna półka cenowa to 3.0, 2,7T oraz 4.2.

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 20.maja.2021 11:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1,8 T jest bez sensu - krótka skrzynia i ryk jak z kosiarki.
Celuj od 2.8 quattro w gorę.
Zalecane 2.7 bt lub 4.2... :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 20.maja.2021 12:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1655
Auto: BEX+ Quattro
2,4 i 2,8 to podobne koszty obsługi.

Co do skrzyń tj. przełożeń w 2,4 i 2,8 nie wypowiem się, bo nie miałem. Wiem, że ASN Q jest podobna do tej z BEX w B6. Jeżeli 1,8 T z Q to najlepsza opcja z GJW, niestety tej nie ma w C5, nawet w polifcie, jedynie B6 i B7.

Do quattro silnik musi mieć te 300 Nm co najmniej. :) Wiem po sobie, po sofcie auto odżyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 20.maja.2021 15:07:13 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
1.8T to bardzo dobry silnik i takiego (pomimo gabarytu) bym szukał. Osobiście celował bym w polifta, uroda (a raczej jej brak :P ) prelifta jest dla mnie nie do przyjęcia. Miałem kilka sztuk C5, wszystkie po lifcie. Jeśli mocy będzie za mało to wizyta u tunera powinna załatwić sprawę. Jednak bardzo trudno znaleźć takie zestawienie po lifcie z quattro.
2.4 czy 2.8....jeden czort w obsłudze, kosztach itd. 2.4 quattro manual czy tip...jedno i drugie jest niemrawe (miałem oba), zdrowe 1.8T sobie z nim poradzi.
3.0 z uwagi na koszta, wiek (auta już 17-20 letnie) bym odpuścił.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 20.maja.2021 19:03:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Ja dodam od siebie, że już najstarsi górale wiedzieli, że V8 w automacie nie jedzie.. :peace:
Dołożyłbym 1.9 TDI z programem 180/400... ;) ;)

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 20.maja.2021 19:44:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1655
Auto: BEX+ Quattro
myszon90 napisał(a):
Ja dodam od siebie, że już najstarsi górale wiedzieli, że V8 w automacie nie jedzie.. :peace:
Dołożyłbym 1.9 TDI z programem 180/400... ;) ;)

W serii tego nie było... ;) Jeżeli mówimy o Q. Dla AVF to nie problem taki wynik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 20.maja.2021 20:54:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
myszon90 napisał(a):
Ja dodam od siebie, że już najstarsi górale wiedzieli, że V8 w automacie nie jedzie.. :peace:


I po co to to tak od razu obrażać :D :P :D

Ja tam uważam, że 4,2 40V wcale nie jest takie wolne. Owszem od 0-100 w 7s...może nie robi wrażenia ale to nie wyścigówka. To auto ma żwawo przewieźć rodzinę z psem, torbami, wózkami, rowerami na wczasy, do teściów a czasem złoić dupsko na ulicy (pamiętajmy, że te piece są z 1999 roku kiedy to jeszcze nikt nie myślał, że 1,9 TDI po koksie jest równie prędkie).


Kończąc OT...w budzie C5 widzę 3 opcje: 2,4/2,8/3.0 V6 dla spokojnego ale sprawnego poruszania się, 2,7 BiT dla kogoś kto lubi pojeździć szybko a 4,2 dla kogoś kto nie czuje, że mysi cokolwiek na ulicy udowadniać ;)

Diesel to ZŁO!!!

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 21.maja.2021 09:06:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1655
Auto: BEX+ Quattro
bloku napisał(a):
I po co to to tak od razu obrażać

A nie jest tak? :D

bloku napisał(a):
(pamiętajmy, że te piece są z 1999 roku kiedy to jeszcze nikt nie myślał, że 1,9 TDI po koksie jest równie prędkie).

W 2005-2006 były już pomodzone TDi, które robiły okolice 200 KM. Robert zdaje się miał mocną Cordobę. Pamiętasz na pewno lepiej niż ja wcześniejsze czasy i pewnie po 2000 roku ktoś próbowął dłubać TDI, z resztą pierwsze PD to 2000 rok. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 26.maja.2021 19:30:54 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
myszon90 napisał(a):
Ja dodam od siebie, że już najstarsi górale wiedzieli, że V8 w automacie nie jedzie.. :peace:
Dołożyłbym 1.9 TDI z programem 180/400... ;) ;)


Jak coś kolego, to ja swoją AVF będę sprzedawał we wrześniu. Auto doinwestowane i na full wypasie, z koksem na 180 koni i 400 niuta.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 26.maja.2021 19:38:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1655
Auto: BEX+ Quattro
Zarathustra napisał(a):
myszon90 napisał(a):
Ja dodam od siebie, że już najstarsi górale wiedzieli, że V8 w automacie nie jedzie.. :peace:
Dołożyłbym 1.9 TDI z programem 180/400... ;) ;)


Jak coś kolego, to ja swoją AVF będę sprzedawał we wrześniu. Auto doinwestowane i na full wypasie, z koksem na 180 koni i 400 niuta.

Gdybym potrzebował czegoś na trasy, to sam bym zabrał, godzina i na miejscu. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 27.maja.2021 09:10:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2451
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Zarathustra napisał(a):
myszon90 napisał(a):
Ja dodam od siebie, że już najstarsi górale wiedzieli, że V8 w automacie nie jedzie.. :peace:
Dołożyłbym 1.9 TDI z programem 180/400... ;) ;)


Jak coś kolego, to ja swoją AVF będę sprzedawał we wrześniu. Auto doinwestowane i na full wypasie, z koksem na 180 koni i 400 niuta.


I co następne Zaratku?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 27.maja.2021 09:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
... i za ile ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 27.maja.2021 11:37:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1655
Auto: BEX+ Quattro
Leo napisał(a):
... i za ile ?

Pokątnie słyszałem, że już ustawia się kolejka kupujących. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 prośba o poradę
PostNapisane: 27.maja.2021 14:07:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no co , adminowi nie sprzeda ?!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: