.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=152215 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | myszon90 [ 06.lut.2024 14:02:18 ] |
Tytuł: | Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
Panowie, muszę w tym roku zamienić moje wysłużone C5 na coś świeższego, i pytanie do Was: Warto dopłacić za C6 do silnika CR..?? Czy kupić pierwsze roczniki, zmienić pompę oleju na tą z 1.9 i jeździć... nie chcę wydawać jakichś dużych pieniędzy, bo to auto do pracy, 3 kierowców będzie tym jeździć na zmianę, ale z drugiej strony, jeśli CR są na tyle lepsze, że te ok 10tysi więcej szybko się zwróci, to może warto..??? Czy może pójść w BMW E61 czy MB W211..?? |
Autor: | gitmar [ 10.lut.2024 21:26:29 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
Ja bym zapłacił więcej po to by mieć CR a nie PD a co za tym idzie święty spokój. Ujeżdżam od 3 lat 2.0TDI CR w Sharanie 7N i (poza ekologią) nie mogę złego słowa powiedzieć. W 2.0TDI PD w zależności od kodu silnika, auta, rocznika były różne problemy. Jak nie napęd to pękające głowice (w 16V), wtryski i inne głupoty. Nie słyszałem o większych problemach w CR. |
Autor: | hubos21 [ 10.lut.2024 22:45:14 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
gitmar napisał(a): Ja bym zapłacił więcej po to by mieć CR a nie PD a co za tym idzie święty spokój. Ujeżdżam od 3 lat 2.0TDI CR w Sharanie 7N i (poza ekologią) nie mogę złego słowa powiedzieć. W 2.0TDI PD w zależności od kodu silnika, auta, rocznika były różne problemy. Jak nie napęd to pękające głowice (w 16V), wtryski i inne głupoty. Nie słyszałem o większych problemach w CR. Przycierające się pompy CR po czym mamy do wymiany pompę, do sprawdzenia albo roboty wtryski i płukanie całego układu z opiłków, CR lepsze ale to już złote czasy się skończyły. |
Autor: | myszon90 [ 10.lut.2024 22:48:37 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
A kojarzycie Panowie, które symbole silników są "bezpieczne"..?? Myślę jeszcze nad BMW F11 2.0D, w okolicach 35 tysi można kupić, tylko ponoć miejsca z tyłu sporo mniej niż w C6... |
Autor: | hubos21 [ 11.lut.2024 00:44:24 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
Jakby miał kupować 2.0 TDI to bym chyba nie brał C6, bo w tej cenie pewnie fajnego Superba się kupi a silnik w poprzek więc w razie czego więcej części i z tyłu miejsca też jest dużo. W C6 nawet cała eksploatacja jest droższa, tarcze klocki, zawieszenie, reszta VAGów to wszystko ma to samo albo podobne, współdzielone płyty podłogowe i można kupić z 4 motion. C6 silniki na CR mają oznaczenie silnika 4 literowe, CAxx |
Autor: | mały v8 [ 11.lut.2024 15:32:54 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
myszon90 napisał(a): Myślę jeszcze nad BMW F11 2.0D, w okolicach 35 tysi można kupić, tylko ponoć miejsca z tyłu sporo mniej niż w C6... Tu to mogą się dopiero zrobić koszty, te samochody są fajne jak nie mają jeszcze 100 tys km, potem to już hazard, a jak jeszcze mają tym ludzie jeździć to może być wszystko, od urwanego rozrządu po pożar całego auta. Jak patrze w ogłoszenia to sporo tego stoi z uszkodzonymi silnikami. |
Autor: | myszon90 [ 11.lut.2024 17:38:01 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
hubos21 napisał(a): Jakby miał kupować 2.0 TDI to bym chyba nie brał C6, bo w tej cenie pewnie fajnego Superba się kupi a silnik w poprzek więc w razie czego więcej części i z tyłu miejsca też jest dużo. W C6 nawet cała eksploatacja jest droższa, tarcze klocki, zawieszenie, reszta VAGów to wszystko ma to samo albo podobne, współdzielone płyty podłogowe i można kupić z 4 motion. C6 silniki na CR mają oznaczenie silnika 4 literowe, CAxx Myślałem nad Superbem, ale jakoś ja mam tak, że nawet auta do pracy to chciałbym żeby mi się podobały, a Superb no cóż... C6 do mnie przemawia urodą, szczególnie te ostatnie, C7 w ogóle jest świetne, ale to już budżet, sobie bym kupił - ludziom nie.. Czyli wszystkie C6 CR nie mają problemu z pompą oleju..?? Na pierwszy serwis jestem przygotowany: rozrząd, pompa wys ciśnienia, wiadomo olej, filtry i wydaje mi się, że na 200-300tysi starczy... Tarcze to min 3 wymiany klocków, a klocki to ok 150 tkm...zatem też przeżyję... mały v8 napisał(a): myszon90 napisał(a): Myślę jeszcze nad BMW F11 2.0D, w okolicach 35 tysi można kupić, tylko ponoć miejsca z tyłu sporo mniej niż w C6... Tu to mogą się dopiero zrobić koszty, te samochody są fajne jak nie mają jeszcze 100 tys km, potem to już hazard, a jak jeszcze mają tym ludzie jeździć to może być wszystko, od urwanego rozrządu po pożar całego auta. Jak patrze w ogłoszenia to sporo tego stoi z uszkodzonymi silnikami. Rozmawiałem z mechanikiem, który 5 lat jeździł F11, i mówi: rozrząd, pompa wys ciśnienia na dzień dobry nowe a reszta to zwykła eksploatacja.. Pany a silnik 2.7 TDI w C6 FL..?? Ponoć rozrząd z tyłu i trzeba się liczyć z wymianą, która jest droga (10tysi..???możliwe..???), no ale przyjemność z jazdy i kultura pracy tego motoru wynagradzają ten wydatek, który jest raz na 300tkm... Mam na zakup chwilę, mój AFN w C5 z przelotem 740tkm jeszcze chwilę polata, do 800 dobije...ale wywiad robię już teraz.. Jak coś wpadnie w dobrej cenie, to kupię szybciej... |
Autor: | Arthur [ 11.lut.2024 19:50:06 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
Po co pchać się w 2.7 jak można 3.0 tdi, Myszon powodzenia z tymi tarczami i 3-ma kpl. klocków. teraz hamulce z pierwszego montażu nie dożywają drugich klocków. |
Autor: | hubos21 [ 11.lut.2024 20:31:04 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
myszon90 napisał(a): hubos21 napisał(a): Jakby miał kupować 2.0 TDI to bym chyba nie brał C6, bo w tej cenie pewnie fajnego Superba się kupi a silnik w poprzek więc w razie czego więcej części i z tyłu miejsca też jest dużo. W C6 nawet cała eksploatacja jest droższa, tarcze klocki, zawieszenie, reszta VAGów to wszystko ma to samo albo podobne, współdzielone płyty podłogowe i można kupić z 4 motion. C6 silniki na CR mają oznaczenie silnika 4 literowe, CAxx Myślałem nad Superbem, ale jakoś ja mam tak, że nawet auta do pracy to chciałbym żeby mi się podobały, a Superb no cóż... C6 do mnie przemawia urodą, szczególnie te ostatnie, C7 w ogóle jest świetne, ale to już budżet, sobie bym kupił - ludziom nie.. Czyli wszystkie C6 CR nie mają problemu z pompą oleju..?? Na pierwszy serwis jestem przygotowany: rozrząd, pompa wys ciśnienia, wiadomo olej, filtry i wydaje mi się, że na 200-300tysi starczy... Tą pompą oleju to się nie przejmuj za wiele akurat, zmienisz "imbus" to pojeździ |
Autor: | myszon90 [ 11.lut.2024 21:36:59 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
hubos21 napisał(a): Tą pompą oleju to się nie przejmuj za wiele akurat, zmienisz "imbus" to pojeździ U mnie auto robi ok 100tkm rocznie, także taki obowiązek nie jest fajny...Arthur napisał(a): Po co pchać się w 2.7 jak można 3.0 tdi, Myszon powodzenia z tymi tarczami i 3-ma kpl. klocków. teraz hamulce z pierwszego montażu nie dożywają drugich klocków. 2.7 to ośka i manual = spalanie mniejsze.. Z tymi hamulcami to chyba niemożliwe.. ![]() Chyba, że wrócę do starego sposobu, pojeździć rok najdalej dwa i gonić.. Napiszcie proszę coś jeszcze apropo 2.7, są auta z dużymi przebiegami, może jest to alternatywa dla 2.0 i imbusów.. Z drugiej strony, gdzieś słyszałem/czytałem, że w miejsce 2.0 PD wstawia się P&P AWX, czy AVF i po problemie... |
Autor: | hubos21 [ 11.lut.2024 23:00:35 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI |
myszon90 napisał(a): hubos21 napisał(a): Tą pompą oleju to się nie przejmuj za wiele akurat, zmienisz "imbus" to pojeździ U mnie auto robi ok 100tkm rocznie, także taki obowiązek nie jest fajny...Arthur napisał(a): Po co pchać się w 2.7 jak można 3.0 tdi, Myszon powodzenia z tymi tarczami i 3-ma kpl. klocków. teraz hamulce z pierwszego montażu nie dożywają drugich klocków. 2.7 to ośka i manual = spalanie mniejsze.. Z tymi hamulcami to chyba niemożliwe.. ![]() Chyba, że wrócę do starego sposobu, pojeździć rok najdalej dwa i gonić.. Napiszcie proszę coś jeszcze apropo 2.7, są auta z dużymi przebiegami, może jest to alternatywa dla 2.0 i imbusów.. Z drugiej strony, gdzieś słyszałem/czytałem, że w miejsce 2.0 PD wstawia się P&P AWX, czy AVF i po problemie... No właśnie i te duże przebiegi to jest problem, coraz więcej teraz tych 2.7 i 3.0 z dziurami w tłokach przez lejące wtryski. Kiedyś takie C6 z podmienionym słupkiem na sprzedaż było tutaj wystawione, chyba w QS robiona |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |