.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
Audi do 70tys. Co polecacie? Czego się wystrzegac? https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=58365 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | scarabeus [ 19.kwi.2007 21:30:04 ] |
Tytuł: | Audi do 70tys. Co polecacie? Czego się wystrzegac? |
Witam. Jestem nowym użytkownikiem waszego forum i wybaczcie mi pytania, na których odpowiedz dla większości z was jest oczywista. Planuję za kilka miesięcy zakup A6 c5 2003 lub 2004za 60-70tys, dlatego mam kilka pytań odnośnie tego auta 1. A6 za60 - 70 tyś. warto, czy lepiej wziąc coś nowego mniejszego? 2. A6 jaki silnik - 2,5 163km, 2,5 180 km czy 3,0 a może coś więcej? 3. Czy silniki diesla 2,5 tdi 163 i 180 km roznią się tylko mocą? Zdaje się, że system quatrro jest tylko w 180km i ta wersja ma troche inne zawieszenie. Czy te silniki różnią się znacznie w praktyce jeśli chodzi o dynamikę? 4. Tiptronic czy manual? 5. Quattro czy warto (gorsza dynamika więcej pali, ale to słynne Quattro Audi) Jak uważacie? 6. Na co zwróci uwage przy kupnie używanego auta z zachodu? 7. System Navi plus czy nawigacja w ogóle działa wPolsce, są do tego mapy, czy są szczegółowe czy raczej ogólne? 8. Co sądzicie o tym aucie http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2452283 |
Autor: | ZiPi [ 19.kwi.2007 22:25:28 ] |
Tytuł: | |
Witam ! ![]() 1 Moim zdaniem nie warto kupowac nowego samochodu, ale Panskie pieniadze Panska sprawa ![]() 2 Ogolnie audiowskie V-6 w dieslu nie ciesza sie dobra opinia, radze przestudiowac forum, bylo o tym sporo. W tym roczniku 2003 + usterki powinny byc juz poprawione, ale niech wypowiedza sie fachowcy od diesli. 3 w praktyce ten 163 KM jedzie lepiej od wersji 180 konnej ( opinia z forum ) 4 kwestja gustu i wygodnictwa 5 Nie przekonuje, bo do quattro sie dorasta. 6 Kto nim jezdzil i kto go sprzedawal. Te samochody - diesle nie robia mniej jak 40 - 50 tys km rocznie. 7 Zachodnie nawigacje w Polsce oszukuja i sa bardzo malo szczegolowe, moze trzeba zdobyc jakas polska wersje i wgrac, ale na tym sie nie znam . 8 Nikt tu na podstawie zdiec nie bedzie Ci niczego sugerowal. Bez vag - a i fachowca nie kupuje sie takich samochodow. |
Autor: | ld_ven0m [ 20.kwi.2007 10:37:22 ] |
Tytuł: | |
1. Audi zawsze warto ![]() 2. Co do TDI sie nie wypowiadam, ale bez Vaga nie podchodzić. 3.0 pięknie śmiga 3. -------- 4.Manual 4 fun, tip dla wygody. 5.pytanie retoryczne ![]() 6. na to, na co przy kazdym innym aucie, prze dieslach bez vaga sie nie obejdzie. 7. naviplus działa w polsce, są mapy na polske. Ta z 2007 nie jest najgorsza ale generalnie jest jeszcze dużo do zrobienia - szczególnie w małych miejscowościach. duze miasta sa nawet niezle zrobione |
Autor: | Baskecior [ 20.kwi.2007 12:53:10 ] |
Tytuł: | Re: Audi do 70tys. Co polecacie? Czego się wystrzegac? |
scarabeus napisał(a): Witam. Jestem nowym użytkownikiem waszego forum i wybaczcie mi pytania, na których odpowiedz dla większości z was jest oczywista. Planuję za kilka miesięcy zakup A6 c5 2003 lub 2004za 60-70tys, dlatego mam kilka pytań odnośnie tego auta
1. A6 za60 - 70 tyś. warto, czy lepiej wziąc coś nowego mniejszego? 2. A6 jaki silnik - 2,5 163km, 2,5 180 km czy 3,0 a może coś więcej? 3. Czy silniki diesla 2,5 tdi 163 i 180 km roznią się tylko mocą? Zdaje się, że system quatrro jest tylko w 180km i ta wersja ma troche inne zawieszenie. Czy te silniki różnią się znacznie w praktyce jeśli chodzi o dynamikę? 4. Tiptronic czy manual? 5. Quattro czy warto (gorsza dynamika więcej pali, ale to słynne Quattro Audi) Jak uważacie? 6. Na co zwróci uwage przy kupnie używanego auta z zachodu? 7. System Navi plus czy nawigacja w ogóle działa wPolsce, są do tego mapy, czy są szczegółowe czy raczej ogólne? 8. Co sądzicie o tym aucie http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2452283 1. Szkoda takiej kas na używane auto, ale to sprawa indywidualna ![]() 2. 3.0 TDI w A4 lub 180 KM po roku 2003. 3. Napisano na tym forum sterte postow na ten temat, odsyłam do szukajki. 4. Osobiście wolę automaty, ale tiptroniki nie mają dobrej opinii, wię w tym przypadku raczej manual. 5. Bierz quattro, jeśli stać cię na 2 litry na 100 extra. 6. Na wszystko, głównie na stan silnika i bez VAG`a i wiedzy nawet się nie zbliżać do pojazdu. Stan blach musi być wzorowy. 7. Nie wiem. |
Autor: | Piotruś [ 20.kwi.2007 13:45:54 ] |
Tytuł: | Re: Audi do 70tys. Co polecacie? Czego się wystrzegac? |
scarabeus napisał(a): 1. A6 za60 - 70 tyś. warto, czy lepiej wziąc coś nowego mniejszego? Jeśli przyłożysz się do poszukiwań - warto. Pomyśl tylko, że cena nowego C5 z Quattro z lepszym wyposażeniem przekraczała 250 tyś.zł. . Dobrze utrzymany egzemplarz na walorach użytkowych traci niewiele, za to na wartości nominalnej bardzo dużo. scarabeus napisał(a): 2. A6 jaki silnik - 2,5 163km, 2,5 180 km czy 3,0 a może coś więcej? 180PS jest bardziej żywiołowy, 163PS - poprostu prawidłowy i ustawiony na oszczędność. Jeśli znudzą Ci się parametry fabryczne - ze 180-ki łatwo uzyskasz przyrost siły witalnej i zmniejszysz spożycie paliwa. Ze 163PS nie zrobisz praktycznie nic (otępiały i niechetny do współpracy osprzęt silnika i sterownik). Silnik 3.0 jak najbardziej ale dopiero od rocznika modelowego 2006 (czyli produkcja od lipca 2005). No i jakieś 120000 zł. więcej do tych 70000 trzeba doliczyć ![]() ![]() scarabeus napisał(a): 3. Czy silniki diesla 2,5 tdi 163 i 180 km roznią się tylko mocą? Zdaje się, że system quatrro jest tylko w 180km i ta wersja ma troche inne zawieszenie. Czy te silniki różnią się znacznie w praktyce jeśli chodzi o dynamikę? Różnice w konstrukcji silników są ściśle powiązane z okresem produkcji. O ile układ korbowo-tłokowy i rozrząd są takie same (za wyjątkiem BFC), to osprzęt i sterowanie już nie. Reszta powyżej (jeśli wystarczy) albo pytaj dalej. Co oczywiste - napęd quattro i tylko quattro. Za taką kasę zakup ośki to koszmarne nieporozumienie ![]() scarabeus napisał(a): 4. Tiptronic czy manual? Sam musisz to wiedzieć. Gdybyś kupował ośkę to unikaj (jak ognia) bezstopniowych multitronic-ów. Zadbany tiptronic jest bardziej trwały od skrzyni manualnej ale stawia ograniczenia przy tuningu (nigdy nie daj się zbajerować na manipulację limitera - to zbyt mało i wyniszcza automat). scarabeus napisał(a): 5. Quattro czy warto (gorsza dynamika więcej pali, ale to słynne Quattro Audi) Jak uważacie? Na powrót do ośki mogłoby mnie zmusić tylko pogorszenie sytuacji materialnej. Dopóki będzie mnie stać - zawsze będzie quattro. scarabeus napisał(a): 6. Na co zwróci uwage przy kupnie używanego auta z zachodu? Tego nie dowiesz się z Forum. Te auta trzeba znać jak własną kieszeń żeby dobrze wybrać, a książka serwisowa (nawet potwierdzona przez ASO) to dopiero pierwszy krok do sukcesu. I nie licz na to, że jakiś Niemiec pozwoli Ci wpinać się z laptopem do jego auta ... . To są legendy / bajki. Nie wiem jaki jest zakres Twojej moto-wiedzy ale jeśli niezbyt duży - lepiej zapłacić dobremu fachmanowi za rzetelną opinię albo/i podróż do DE. Zakup w innych krajach nie ma sensu - zawsze jakaś mina Cię zaskoczy. Gdyby Twój wybór padł na A6 Quattro 2.5TDi, to kasy wystarczy Ci na dobrze utrzymany egzemplarz z lat 2001-2002 i musisz przypilnować wałków rozrządu (jeśli zużyte - negocjować cenę). Jeżeli sugerujesz się cenami z otomoto / allegro i liczysz na porządne auto z młodszych roczników - odpuść fachowca, a zaoszczędzone pieniądze przydadzą się na naprawy (wejście na minę gwarantowane w 101%). scarabeus napisał(a): 7. System Navi plus czy nawigacja w ogóle działa wPolsce, są do tego mapy, czy są szczegółowe czy raczej ogólne? Duże ośrodki, np. W-wa i GOP - rewelacja. Reszta terytorium do d...y (przez duże "D"). scarabeus napisał(a): 8. Co sądzicie o tym aucie http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2452283
Brakuje kilku plastików pod maską - ciekawe dlaczego ![]() ![]() |
Autor: | meszrum [ 20.kwi.2007 15:37:29 ] |
Tytuł: | |
co do Q, to powinieneś sam podjąć decyzję. każdy inaczej postrzega tę formę napędu. jeżeli mieszkasz na terenie nizinnym, to, w szczególności w mieście, nie da Ci to zupełnie nic - przez 2 lata miałem przyjemność z AKE Q i poza mniejszą dynamiką nie widziałem dużej różnicy [w zasadzie żadnej, za wyjątkiem "sztywności" przyspieszania], co pewnie wynika z mojego stylu jazdy [zupełnie normalnego]. znacznie bardziej przypadł mi do gustu AYM z równym momentem od 1500 do 4000rpm. jest także bardziej dynamiczny. na spalanie nie zwracam uwagi. oczywiście, harcerze zaczną mówić o zimie, lecz w mojej okolicy drogi naprawdę zaśnieżone są przez 4 dni w roku. silnik 163konny to najlepsze 2.5TDI jakie wyszło - pod względem dynamiki w relacji do spalania oraz dostępności momentu. stosunkowo najrzadziej można spotkać problemy z wałkami w tym silniku [w przeciwieństwie do AKN i AKE]. jedynie powinieneś szukać wersji z manualną skrzynią [multitronic jest rozwiązaniem dosyć trudnym w serwisowaniu]. lecz osobiście, kupiłbym 3.0 benzynowe. |
Autor: | scarabeus [ 20.kwi.2007 16:31:55 ] |
Tytuł: | Skróty... |
możecie mi powiedziec co oznaczają te skróty AKN AKE itd. J eśli chciałbym kupi c5 z silnikiem 2,5 tdi 180 quattro z ostatniego roku produkcji to na jaka cene powinienem się przygotowac, jaki zakres. Chcę wiedziec, aby nie trafic na tzw "okazję" |
Autor: | meszrum [ 20.kwi.2007 16:38:07 ] |
Tytuł: | |
http://www.mobile.de/SIDH1.OwJX9Bykic2Z ... N&top=121& 17 000 - 19 000 €. skróty oznaczają kodowe określenie silnika. 2.5TDI V6 występowało w 9 odmianach. to auto, które pokazałeś na ogłoszeniu ma za mało płynu chłodniczego. |
Autor: | Baskecior [ 20.kwi.2007 16:42:42 ] |
Tytuł: | |
meszrum napisał(a): co do Q, to powinieneś sam podjąć decyzję. każdy inaczej postrzega tę formę napędu.
oczywiście, harcerze zaczną mówić o zimie, lecz w mojej okolicy drogi naprawdę zaśnieżone są przez 4 dni w roku. Pozwolę sobie wtrącić kilka słów: - silnik obdarzony 350 Nm momentu obrotowego nie potrafi wystartować szybko ze skrzyżowania nie paląc gumy - przydatność tak mocnego diesla z napędem na ośkę pozwala na jego efektywne wykorzystanie tylko przy wyprzedzaniu. - zalety q odczuwalne są zarówno porą zimową, ale również deszczową, przy szybkiej jeździe po nawierzchniach szutrowych etc... Kto kupił DVD ze zlotu bydgoskiego widział jak zachowują się 2 identyczne AFN`y na tym samym zakręcie na torze w Bydgoszczy w warunkach deszczowych i dużej prędkości - moje A4 q delikatnie rzuciło tyłem po czym wróciło na tor, A4 ośka kolegi Sprintera grzecznie pojechała w krzaki ![]() - trakcja samochodu wyposazonego w napęd na 4 łapki odczuwalna jest również w warunkach letnich - zdolność pokonywania zakrętów z dużymi prędkościami jest nieporównywalnie wyższa. To mówi ktoś , kto kupił q o parę lat za późno, a teraz kupił i docenił. Tyle w temacie harcerzy. |
Autor: | scarabeus [ 20.kwi.2007 16:50:22 ] |
Tytuł: | Moge prosi o konkrety... |
Meszrum możesz napisac konkretnie jaki silnik i jakie oznaczenie. Pewnie już to było na forum, ale przy takiej ilości informacji na forum nawet "Szukajka" nie pomaga |
Autor: | ld_ven0m [ 20.kwi.2007 16:55:52 ] |
Tytuł: | Re: Moge prosi o konkrety... |
scarabeus napisał(a): Meszrum możesz napisac konkretnie jaki silnik i jakie oznaczenie. Pewnie już to było na forum, ale przy takiej ilości informacji na forum nawet "Szukajka" nie pomaga
kody silników http://cichy.100tka.net/akp/index.php ps. szukajka pomaga, mini-faq też ![]() polecam lekturę http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27569 |
Autor: | meszrum [ 20.kwi.2007 16:59:15 ] |
Tytuł: | |
150ps - AFB, AKN (97-01) 155ps - AYM (01-02) 163ps - BFC, BDG, BCZ (02-05) 180ps - AKE, BAU, BDH (99-05) każdy z tych silników był produkowany w określonych latach, co oznacza, że podałem tylko ramowe okresy dla każdej wersji - BDH np. był produkowany od 02.2003 do połowy 2005. każda z wresji wychodziła w kilku podwersjach [np.: było kilka AKN'ów]. |
Autor: | Blinkey mr2 [ 22.kwi.2007 00:21:19 ] |
Tytuł: | |
@ scarabeus stoisz przed takim samym wyborem jak ja 2 miesiące temu. ![]() ![]() O moim ostatatecznym wyborze możesz przeczytać tutaj: http://forum.mr2.pl/showthread.php?s=5f ... genumber=1 W 70 tysiącach zmieścisz się zarówno w TDI jak i w 4.2, pytanie jest tylko jedno: ile później dołożysz? Ewentualnie na jaką eksploatację stać Ciebie? Ja myślałem najpierw, że kupię 2.5 TDI. Potem zmieniłem upodobania na benzynę 3.0 ale nie mogłem znaleźć dobrze utrzymanego egzemplarza. Oglądałem w Niemcowie 4.2 ale widziałem, że służyło tylko do "heizowania" na autobahnie i spod świateł. A jak już byłem zdecydowany na 2.7T to przypadkiem natrafiłem na 2.4 i tak się stało, że przytargałem go do Polski. Nowego auta, jak jeden z kolegów już wspomniał, nie warto kupować. Przejazd z salonu do domu kosztuje już wtedy tyle, że można za te pieniądze nieźle się ubrać, poimprezować i zostanie Ci kasy na "waciki" dla kobiety ![]() Bierz Quattro i nie zastanawiaj się ani chwili. Ten napęd to zesłanie niebios. ![]() OT: Czy dobrze odczytuję, że mój silnik ma oznaczenie BDV. 2.4 benzyna 12.2003? |
Autor: | scarabeus [ 22.kwi.2007 13:33:20 ] |
Tytuł: | Dylematów ciąg dalszy... |
Witam ponownie. Dziękuję bardzo zza wszystkie pomocne odpowiedzi. Niestety mimo niewątpliwie cennych informacji od Was, moje obawy co do kupna używanego Audi A6 są jeszcze wieksze i jeszcze bardziej boję się, że trafię na tzw. "minę". Mam jeszcze kilka dodatkowych pytań. 1. Po pierwsze - quattro. o zaletach nie będę pisał, bo to sprawa oczywista, napęd na cztery koła to dwa razy lepiej niż na dwa (niektórzy mówią, że nawet więcej) jednak zgodnie z informacjami, które można znależ tutaj http://www.audi.de/audi/de/de2/gebrauch ... avant.html dynamika auta z quattro i tiptronikiem jest dużo gorsza niż bez quattro. Spojrzcie chodziaż na silnik 3.0. Bez quattro z tiptronikiem 0-100 7,6s z quattro i tiptronikiem az 8,9!!!. Czy to nie jest czasem jakis błąd??? Skąd taka różnica? 2. Druga sprawa dotyczy już samych miejsc zakupu auta. Warto kupi auto z Polski z ogłoszenia, czy lepiej wyjecha na zachód? Na allegro, otomoto, gratce są ludzie, którzy "bawią się" tylko w sprowadzanie aut marki Audi (zobaczcie na Allegro użytkowników szymekgryglas, adamradny, andrzejsin czy malpa0011 (nawiasem mówiąc bardzo możliwe, że to rózne nicki jednego gościa). Czy warto się tym zainteresowac? Czy ktoś wie, zna ludzi, którzy tym się zajmują i którzy moga mi pomóc sprowadzic auto z Niemiec? Jaki jest koszt takiej operacji? Tutaj zwracam się szczególnie do Pana Blinkey mr2. Nota bene gratuluję autka - śliczne, aż zazdroszczę, mogę wiedziec ile to wszystko Cię wyniosło, jeśli to nie tajemnica. Czy sam wszystko załatwiałeś, czy może korzystałes z pomocy fachowca? Jak sie obecnie sprawuje auto? 3. Dla mnie rzecz najważniejsza - porządny serwis auta. Wybiegam trochę w przyszłoś i zakładam, że uda mi sie kupic wspaniałe, dobrze utrzymane A6, jeśli tak się stanie to trzeba zaczą myśle o serwisie. Jeśli możecie, tutaj zwracam się głównie do ekspertów, jak, gdzie i za ile powinnienem serwisowac moje przyszłe Audi A6. Jakie sa okresy międzyprzeglądowe, z punktu widzenia eksperta a nie Audi? Chodzi mi o to czy pewnych rzeczy nie warto robic częściej niż zaleca Audi. Możecie podac jakies orientacyjne ceny, czy serwisowanie w ASO to wybór rozsądny? Czy ASO jest dużo droższe od serwisowania u eksperta, zaznaczam prawdziwego eksperta. Byłbym wdzięczny za jakies sumy, chociaż orientacyjne. Musżę dodac, że nauczony jestem dbac o auto porzadnie i nie zamierzam oszczedzac, a w szczegolnosci na moim wymarzonym AUDI A6. Pozdrawiam wszystkich ciepło |
Autor: | Pablo200 [ 22.kwi.2007 14:20:11 ] |
Tytuł: | |
meszrum napisał(a): 150ps - AFB, AKN (97-01)
155ps - AYM (01-02) 163ps - BFC, BDG, BCZ (02-05) 180ps - AKE, BAU, BDH (99-05) każdy z tych silników był produkowany w określonych latach, co oznacza, że podałem tylko ramowe okresy dla każdej wersji - BDH np. był produkowany od 02.2003 do połowy 2005. każda z wresji wychodziła w kilku podwersjach [np.: było kilka AKN'ów]. Jeszcze AKF 3.3 TDI 225 PS |
Autor: | Baskecior [ 22.kwi.2007 15:05:43 ] |
Tytuł: | |
Pablo200 napisał(a): meszrum napisał(a): 150ps - AFB, AKN (97-01) 155ps - AYM (01-02) 163ps - BFC, BDG, BCZ (02-05) 180ps - AKE, BAU, BDH (99-05) każdy z tych silników był produkowany w określonych latach, co oznacza, że podałem tylko ramowe okresy dla każdej wersji - BDH np. był produkowany od 02.2003 do połowy 2005. każda z wresji wychodziła w kilku podwersjach [np.: było kilka AKN'ów]. Jeszcze AKF 3.3 TDI 225 PS Ale czy ten motorek nie siedział aby tylko w A8 ? Pytam bo chwilowo jestem odcięty od ETKI ![]() |
Autor: | Pablo200 [ 22.kwi.2007 15:09:55 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): Pablo200 napisał(a): meszrum napisał(a): 150ps - AFB, AKN (97-01) 155ps - AYM (01-02) 163ps - BFC, BDG, BCZ (02-05) 180ps - AKE, BAU, BDH (99-05) każdy z tych silników był produkowany w określonych latach, co oznacza, że podałem tylko ramowe okresy dla każdej wersji - BDH np. był produkowany od 02.2003 do połowy 2005. każda z wresji wychodziła w kilku podwersjach [np.: było kilka AKN'ów]. Jeszcze AKF 3.3 TDI 225 PS Ale czy ten motorek nie siedział aby tylko w A8 ? Pytam bo chwilowo jestem odcięty od ETKI ![]() Czasem smigam nim w A8 3.3 V8 bi-turbo kumpla masakra! te 2.5 V6 to zero przy nim... |
Autor: | scarabeus [ 22.kwi.2007 16:14:14 ] |
Tytuł: | A6 |
Zasadniczo panowie to w tym temacie jest o A6... nie o A8 (moze za kilka lat) ![]() |
Autor: | Baskecior [ 22.kwi.2007 18:00:47 ] |
Tytuł: | |
Pablo200 napisał(a): Baskecior napisał(a): Pablo200 napisał(a): meszrum napisał(a): 150ps - AFB, AKN (97-01) 155ps - AYM (01-02) 163ps - BFC, BDG, BCZ (02-05) 180ps - AKE, BAU, BDH (99-05) każdy z tych silników był produkowany w określonych latach, co oznacza, że podałem tylko ramowe okresy dla każdej wersji - BDH np. był produkowany od 02.2003 do połowy 2005. każda z wresji wychodziła w kilku podwersjach [np.: było kilka AKN'ów]. Jeszcze AKF 3.3 TDI 225 PS Ale czy ten motorek nie siedział aby tylko w A8 ? Pytam bo chwilowo jestem odcięty od ETKI ![]() Czasem smigam nim w A8 3.3 V8 bi-turbo kumpla masakra! te 2.5 V6 to zero przy nim... ![]() |
Autor: | Piotruś [ 22.kwi.2007 19:10:32 ] |
Tytuł: | Re: Dylematów ciąg dalszy... |
scarabeus napisał(a): Spojrzcie chodziaż na silnik 3.0. Bez quattro z tiptronikiem 0-100 7,6s z quattro i tiptronikiem az 8,9!!!. Czy to nie jest czasem jakis błąd??? Skąd taka różnica? Jeżeli Twoje pytanie pozostaje w związku z planowanym zakupem modelu C5, to nie możesz się sugerować parametrami modelu C6. W C6 multitronic to coś zupełnie różnego od poprzedniej generacji. Ponadto w moim przekonaniu relatywnie duża różnica w przyspieszeniu bardziej wynika z tego, że dla wersji "no-guattro" dane dotyczą multi nowej generacji, a dla wersji quattro dotyczą dobrze znanego tiptronika. W modelu C6 nowa generacja tipa zawitała dopiero wraz z rocznikiem modelowym 2006 (liczba tarczek zmalała z 64 do do 8 albo bardzo podobnie) i być może teraz różnice w przyspiszeniu multi vs tiptronic nie są już tak wielkie jak w roczniku modelowym 2004 (to hipoteza - nalezałoby sprawdzić w dokumentacji fabrycznej). Reasumując - w podanym przez Ciebie przykładzie - moim zdaniem - o różnicy przyspieszenia nie tak bardzo decyduje obecność quattro jak różnica w rodzajach skrzyni biegów ![]() ![]() Zwróć też "łaskawie" ![]() ![]() scarabeus napisał(a): 2. Druga sprawa dotyczy już samych miejsc zakupu auta. Warto kupi auto z Polski z ogłoszenia, czy lepiej wyjecha na zachód? Tylko w DE i tylko bezpośrednio od użytkownika. W porywach u dealera CCCO (DE) ale to już ze zdwojoną ostrożnością (dużo egzemplarzy poleasingowych z niby-niskim i udokumentowanym przebiegiem, a w rzeczywistości kilometry można mnożyć przez 2 lub 3). Zakup poza DE jest równie ryzykowny (a nieraz i dużo bardziej) niż w PL. scarabeus napisał(a): 3. Dla mnie rzecz najważniejsza - porządny serwis auta. Wybiegam trochę w przyszłoś i zakładam, że uda mi sie kupic wspaniałe, dobrze utrzymane A6, jeśli tak się stanie to trzeba zaczą myśle o serwisie. Jeśli możecie, tutaj zwracam się głównie do ekspertów, jak, gdzie i za ile powinnienem serwisowac moje przyszłe Audi A6. Nie jestem ekspertem ale doradzam, żebyś znalazł prawdziwego fachowca zamiast ASO. Gdyby dobre niezrzeszone warsztaty dysponowały takim samym dostępem do dokumentacji serwisowej jak ASO, to wszystkie stacje autoryzowane dawno poszłyby z torbami. Ludzie zatrudnieni w ASO najczęściej nie potrafią skorzystać ani z dostępnych narzędzi, ani z dostępnej wiedzy "on-line". Niestety - warsztatów zdolnych właściwie wyserwisować V6-tki (o 3.0 30V już nie wspominając) jest dosłownie kilka w kraju. Teraz wydaje Ci się to dziwne ale po zakupie raczej szybko przyznasz mi rację ... . scarabeus napisał(a): Jakie sa okresy międzyprzeglądowe, z punktu widzenia eksperta a nie Audi? Według mnie 15000 km jest w sam raz. scarabeus napisał(a): Chodzi mi o to czy pewnych rzeczy nie warto robic częściej niż zaleca Audi. Zachowując interwały międzyprzeglądowe co 15000 km niczego częściej robić nie trzeba. Wydłużanie serwisu do trybu long-life - bywa trochę ryzykowne. scarabeus napisał(a): Możecie podac jakies orientacyjne ceny, czy serwisowanie w ASO to wybór rozsądny? Czy ASO jest dużo droższe od serwisowania u eksperta, zaznaczam prawdziwego eksperta. Byłbym wdzięczny za jakies sumy, chociaż orientacyjne. Musżę dodac, że nauczony jestem dbac o auto porzadnie i nie zamierzam oszczedzac, a w szczegolnosci na moim wymarzonym AUDI A6.
Poczytaj sobie o problemach z wałkami rozrządu. W archiwum znajdziesz komplet informacji. Musisz być przygotowany na to, że koszty robocizny w naprawdę dobrych serwisach do najniższych nie należą ale (chyba) zawsze i tak są odczuwalnie mniejsze niż w ASO. Ceny oryginalnych części też bywają dużo niższe niż w ASO, bowiem dobrze prosperujące firmy najczęściej zaopatrują się w DE. Wiem z własnego doświadczenia i śmieszy mnie to bardzo, że polskie ASO traktują warsztaty niezrzeszone jak wrogów i zamiast przyciągać rozsądnymi cenami oryginalnych części - robią coś wręcz odwrotnego. Żenada ... ![]() Warsztaty niezrzeszone wygrywają również tym, że nie stosują sztywnego katalogu czasu pracy i nie wymieniają filtra powietrza np. 45 minut ![]() ![]() Ceny kształtują się (w przybliżeniu) następująco: - Zwykłe INO (filtry, olej, smarowanie, kontrola) - 700 zł. - Klocki od 250 do 600 - Tarcze hamulcowe przód 250 - 600 - Rozrząd z wymianą ok. 2300 - Paski (wieloklinowy i klimy) z rolkami/napnaczami 1500 - 2000 ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |