.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

AUDI A6 C6 2.7 TDI
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=69285
Strona 1 z 4

Autor:  andi1234 [ 27.lis.2007 20:55:25 ]
Tytuł:  AUDI A6 C6 2.7 TDI

Witam wszystkich forumowiczów!! Planuję na początku przyszłego roku zostać posiadaczem Audi z silnikiem diesla 2.7 TDI rocznik 2005-06 ,z manualną skrzynią biegów (miałem okazje jechać automatem ,też 2.7 ,lecz nie ma takiej satysfakcji z jazdy jak man.).Często czytam niemieckie forum www.motor-talk.de i niestety zdażyło się już kilka przypadków że sprzęgło szarpie w tych modelach :< ,nawet po wymianie na modyfikowane nowe sprzęgło ,problem pojawia się ponownie po przejechaniu niedużej ilości km.Moje pytanie jest ,czy mieliście podobne przypadki w samochodzie ?,są to awarie które występują sporadycznie ,czy może błąd fabryczny ??
Oraz czy w silniku 3.0 TDI występuje manualna skrzynia biegów ?
A przy okazji,co sądzicie o tym : http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Autor:  barylkaq [ 27.lis.2007 22:03:13 ]
Tytuł: 

jak dla mnie to bedzie rok produkcji 2004 :) chociaz jest mała szansa ze to 2005 :)

Autor:  KRISOO [ 27.lis.2007 22:28:04 ]
Tytuł: 

Witam

Jesli chodzi o szarpanie to jest to wina nie sprzęgła tylko koła dwumasowego z nim współpracującego - podobny przypadek opisywał użytkownik "ono" w swojej A4 z silnikiem 3.0TDI (manualna skrzynia - jak widzisz zatem taka wersja istnieje) - wymieniał to koło już chyba 2 lub 3 razy na szczęście na gwarancji. Nie jest to przypadłość wszystkich egzemplarzy, ale czasami występuje - problemy z kołami 2 masowymi już ciągną się od modelu C5 - sam to przerabiałem (koszt takiego koła do C5 firmy LUK to 1500-2500pln, podejrzewam że do C6 koszty beda zdecydowanie większe).

Zatem zastanów się dobrze. A tiptronic w A6 C6 jest bajka - przejedz sie z silnikiem 3.0tdi a pewnie bedziesz mile zaskoczony. Z resztą wiele osób radzi silnik 3.0TDI - jest dużo zrywniejszy od 2,7TDI przy praktycznie tym samym spalaniu i cenie w autach używanych.

Autor:  atal [ 27.lis.2007 22:41:10 ]
Tytuł: 

szukaj tylko 3,0TDI :):

Autor:  andi1234 [ 27.lis.2007 23:08:49 ]
Tytuł: 

Porównałem spalanie w 2.7TDI i 3.0 TDI i wychodzi na to,że w mieście 1,5 l ,a w cyklu mieszanym 1 l więcej pali 3.0 TDI ,więc to nie jest też mało.Jeśli chodzi o moc to w 2.7 TDI w zupełności mnie satysfakcjonuje :d .
Co do multitronika też nie jestem przekonany do końca,może dlatego że nie jeździlem takim modelem.A w 2.0 TDI manual ,też takie problemy z kołem dwumasowym ??

Autor:  Megster [ 27.lis.2007 23:18:22 ]
Tytuł: 

1,5 litra na 100 km to jest żadna różnica, zwłaszcza ON i zwłaszcza dla kogoś, kto kupuje Audi C6. Dziwi mnie takie "przywiązanie" do manuala, bo jaka to frajda jak nie nadążasz wachlować gałką zmiany biegów za szybko dokręcającym się silnikiem (zwłaszcza na pierwszych 2ch biegach). Od szaleństw masz w tipie ręczny tryb zmiany przełożeń, a w C6kach tipy naprawdę szybko sobie radzą ze zmianą. Poza tym, o ile się nie mylę, to 3.0 TDi wychodziły seryjnie z Quattro (a jazda z takim silnikiem na ośce to już profanacja).

Pozdro.

PS Przemyśl jeszcze raz zakup, bo to za duża kasa, żeby potem szybko zmieniać.

Autor:  KRISOO [ 27.lis.2007 23:34:47 ]
Tytuł: 

widze że powstało małe zamieszanie - jeździłeś multilotkiem :): ?

To przejedz się tipem - zdecydowanie jest bardziej dynamiczny

Autor:  atal [ 28.lis.2007 17:24:23 ]
Tytuł: 

KRISOO napisał(a):
widze że powstało małe zamieszanie - jeździłeś multilotkiem :): ?

To przejedz się tipem - zdecydowanie jest bardziej dynamiczny


widze ze kolega nigdy nie jechal multitronikiem ;)

Autor:  Jack [ 28.lis.2007 18:34:51 ]
Tytuł: 

W wersji 3.0 Tdi masz wszystko nawet pneumatyke , webasto co nie mozna powiedziec o wersji 2,7 Tdi bo tam jest to opcja.Te silniki juz nie maja paskow wiec praktycznie tylko wymienia sie filtry i olej. Ciezko dostac 3.0 w manualu , chyba , ze popatrzysz na zachodzie bo krajowi handlarze sciagaja to co najtansze . Najfajniejsza jest wersja avant .

Autor:  andi1234 [ 28.lis.2007 18:50:39 ]
Tytuł: 

Jak już pisałem raz jechałem C6 z automatem (multitronic) i nie podobało mi się ,może w mieście praktyczne ,ale przy wyprzedzaniu i ogólnie większą satysfakcje daje manual.Nie jechałem jeszcze tiptronic ,postaram zamówić jazdę próbną z tą skrzynią ;) .Znalazłem jeszcze coś takiego na forum www.a4-klub.pl ,wypowiedź forumowicza :

Multitronik -> omijaj z daleka
Tiptronik -> wygoda+ kickdown+ osiągi- koszty-
Manual -> osiągi+ koszty+ wygoda? (niektórzy lubia wahlować inni nie)

Multi się straszliwie sypią, nprawa to dwa miliony
Tiptoniki zadbane są trwałe, ale od razu musisz wymienić olej koszty to >1000 PLN, naprawa to milion
Manual jak się posypie to naprawa za pól miliona

Autor:  KRISOO [ 28.lis.2007 21:38:07 ]
Tytuł: 

Atal-star napisał(a):
KRISOO napisał(a):
widze że powstało małe zamieszanie - jeździłeś multilotkiem :): ?

To przejedz się tipem - zdecydowanie jest bardziej dynamiczny


widze ze kolega nigdy nie jechal multitronikiem ;)


w końcu nie jest to moja jedyna opinia ;) i jak wiemy multilotek jest idealny dla ludzi ceniących spokojną jazde i przede wszystkim komfortową z jednoczesnym spalaniem na poziomie manuala. W końcu nie bez powodu do szybkich silników daje się tiptronik, który przenosi większe momenty - nie uwidzisz szanowny kolego 3.0TDI z multilotkiem bo po prostu jest ze słaby - rozsypałby się w mak :peace: a wyobrażasz sobie multi z quattro :-)

Ja pozostanę przy TIP, również może w przyszłości z C6, a bezstopniową zrywną jazdę zapewni mi wedle upodobania warszawski tramwaj :):

Autor:  KRISOO [ 28.lis.2007 21:48:42 ]
Tytuł: 

andi1234 napisał(a):
Jak już pisałem raz jechałem C6 z automatem (multitronic) i nie podobało mi się ,może w mieście praktyczne ,ale przy wyprzedzaniu i ogólnie większą satysfakcje daje manual.Nie jechałem jeszcze tiptronic ,postaram zamówić jazdę próbną z tą skrzynią ;) .Znalazłem jeszcze coś takiego na forum www.a4-klub.pl ,wypowiedź forumowicza :

Multitronik -> omijaj z daleka
Tiptronik -> wygoda+ kickdown+ osiągi- koszty-
Manual -> osiągi+ koszty+ wygoda? (niektórzy lubia wahlować inni nie)

Multi się straszliwie sypią, nprawa to dwa miliony
Tiptoniki zadbane są trwałe, ale od razu musisz wymienić olej koszty to >1000 PLN, naprawa to milion
Manual jak się posypie to naprawa za pól miliona



mnie w poprzedniej C5 posypał sie manual - koszty:

- koło dwumasowe LUK 1600zł
- sprzęgło + docisk + łozysko SACHS - 500zł
- robocizna 400zł

razem: 2500zł
a co dopiero gdyby jeszcze cos padło w środku :|

Autor:  atal [ 29.lis.2007 19:02:16 ]
Tytuł: 

KRISOO napisał(a):
Atal-star napisał(a):
KRISOO napisał(a):
widze że powstało małe zamieszanie - jeździłeś multilotkiem :): ?

To przejedz się tipem - zdecydowanie jest bardziej dynamiczny


widze ze kolega nigdy nie jechal multitronikiem ;)


w końcu nie jest to moja jedyna opinia ;) i jak wiemy multilotek jest idealny dla ludzi ceniących spokojną jazde i przede wszystkim komfortową z jednoczesnym spalaniem na poziomie manuala. W końcu nie bez powodu do szybkich silników daje się tiptronik, który przenosi większe momenty - nie uwidzisz szanowny kolego 3.0TDI z multilotkiem bo po prostu jest ze słaby - rozsypałby się w mak :peace: a wyobrażasz sobie multi z quattro :-)

Ja pozostanę przy TIP, również może w przyszłości z C6, a bezstopniową zrywną jazdę zapewni mi wedle upodobania warszawski tramwaj :):


Naprostuje to troche:
-multitronic jest do szybkiej jazdy- zbiera sie duzo lepiej o tiptronica i manuala
-wada multi sa dosc slabe materialy- ktore po pewnym przebiegu min. 300tys. sypia sie.... ;)

Gdyby dopracowano multitronica ti bylaby to najlepsza dostepna na rynku skrzynia ;)

Autor:  Norbi [ 04.gru.2007 15:33:39 ]
Tytuł: 

Odezwij się do kolegi Ono z A4klub, a dowiesz sie dużo na temat 3.0TDI i skrzyni manualnej. Koła dwumasowe fakt umierają, ale kolega Ono ma do tego smykałkę, w poprzednim golfie 1.9TDI załatwił 3 szt :D Strzały ze sprzęgła w Quattro nie pomagają temu podzespołowi.
I proszę Cię nie patrz nawet w stronę 2.7TDI , tylko 3.0TDI!!!

Autor:  Morgi [ 04.gru.2007 17:06:21 ]
Tytuł: 

No tak Ono juz kilka dwumasów wymieniał, ale to generalnie nie jest tania rzecz taki dwumas i zakładając że inne typy tez tak mają to wymiany dwumasów za portfel pociągną.....
O innych wadach 3.0 TDI nie słyszałem i podobnie jak Norbi polecam 3.0 a nie 2.7

Autor:  andi1234 [ 04.gru.2007 20:34:23 ]
Tytuł: 

Dzięki za radę,możecie mi tylko uzasadnić dlaczego mam nie patrzeć na 2.7 TDI,czy naprawdę te silniki mają wadę lub są złe :/ ?
I jeszcze jedno pytanko ,co sądzicie o silnikach 2.0 TDI w A4 w terażniejszym modelu ??

Autor:  Norbi [ 04.gru.2007 23:18:52 ]
Tytuł: 

2.7 to taka sama moc jak 2.5AKE :/ . Ze wzgledu na typ pompy brak mozliwosci chip tuningu(przeważnie ;) ) o wałkach rozrządu na forum było tyle, że w zasadzie forum tylko z opisów wad tych wałków się składa :): poszukaj. 3.0 TDI to inna bajka, wtryskiwacze piezoelektryczne, brak paska rozrzadu, tylko łańcuch wuymieniany co 300tys!!! możliwość modyfikacji samym tylko programem do 300KM,poprostu bajka, to tak jakby porównywać 1.9TDI z początku prod.90KM z 1.9TDI na pompowtryskach 150KM. niby te same silniki, a przepaść technologiczna potworna.
2.0 TDI bardzo zacny silnik, ale do A4 nie do A6, tam już słabo sobie radzi z masą.
pzdr.N

Autor:  Piotruś [ 04.gru.2007 23:32:19 ]
Tytuł: 

Norbi, Norbi ... :/ :): ( :peace: ). Jak zwykle wszystko psujesz ... :/ :): .
2.7 to zdecydowanie bardziej trwały silnik od 3.0 i dokładnie tej samej - nowej generacji.
Inaczej - 2.7 oraz 3.0 to konstrukcyjne bliźniaki, różniące się tylko pojemnością.
Za to 2.7 jest poprostu mniej obciążone od 3.0 .

Dzisiaj stawiam zakłady o naprawdę dużą stawkę, ze za 2 - 3 lata na tym Forum będzie więcej tragicznych postów dotyczących tej generacji silników - niż aktualnie dzieje się to ze starszymi 2.5 ... (bez cynizmu, sam zobaczysz, pierwsze symptomy już się pojawiają) .

Autor:  Norbi [ 04.gru.2007 23:36:54 ]
Tytuł: 

Piotruś napisał(a):
Norbi, Norbi ... :/ :): ( :peace: ). Jak zwykle wszystko psujesz ... :/ :): .
2.7 to zdecydowanie bardziej trwały silnik od 3.0 i dokładnie tej samej - nowej generacji.
Inaczej - 2.7 oraz 3.0 to konstrukcyjne bliźniaki, różniące się tylko pojemnością.
Za to 2.7 jest poprostu mniej obciążone od 3.0 .

Dzisiaj stawiam zakłady o naprawdę dużą stawkę, ze za 2 - 3 lata na tym Forum będzie więcej tragicznych postów dotyczących tej generacji silników - niż aktualnie dzieje się to ze starszymi 2.5 ... (bez cynizmu, sam zobaczysz, pierwsze symptomy już się pojawiają) .
Właśnie o żadnych symptomach nie słyszałem, jestem mocno zaciekawiony co takiego się z nimi dzieje.
I teraz pytanie do Ciebie Piotrze, który z tych dwóch silników byś wybrał? że 2.5 wybrałeś i go bardzo cenisz to wiem :D

Autor:  Piotruś [ 04.gru.2007 23:51:19 ]
Tytuł: 

Norbik, Ty mój Orzełku ... :): :-) . Kiedy kupowałem swojego obecnego Allroada, to nowe modele (2006) pojawiały się dopiero w niemieckich salonach ... .
Gdybym wymieniał samochód na nowy w dniu dzisiejszym - byłby to właśnie nowy Allroad z silnikiem 2.7TDi z domieszką serca Pana Sopy ;) (z SSERWISU) .
To jedyna firma w PL, która radzi sobie z modyfikacją silnika przy zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa dla automatycznej skrzyni biegów.
Poprostu nie istnieje możliwość wykonania profi-modów tejże generacji bez anszlusu do centrum obsługi serwisowej VAG AG, o czym nie wszyscy chyba wiedzą ... .
Przykład pierwszy z brzegu (a ponoć to jakaś "ikona") :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sa#1103174
(chodzi mi oczywiście o zdanie dotyczące "aftomatów") :/ :/ ... .

:peace:

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/