.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

Bardzo was proszę o ocenę tej A3 !!! WAŻNE !!!
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=71912
Strona 1 z 1

Autor:  ArTh00r [ 19.sty.2008 13:51:08 ]
Tytuł:  Bardzo was proszę o ocenę tej A3 !!! WAŻNE !!!

Jutro pojadę oglądać tą A3, powiedzcie mi czy coś widzicie podejrzanego w niej ?
Cenne są dla mnie wszystkie wskazówki, bo nigdy nie sprawdzałem automata!

http://otomoto.pl/audi-a3-1-9-tdi-autom ... 20450.html

Czekam na wasze opinie !!
Pozdrawiam Artur

Autor:  pet1 [ 19.sty.2008 15:40:48 ]
Tytuł: 

wygłąda na cukierek. naprawde full wypas i z webasto. dobrze pooglądaj i miłej jazdy.

Autor:  sebolec [ 19.sty.2008 16:31:37 ]
Tytuł: 

Napisałeś post jakich wiele. Co w nim jest takiego "WAŻNEGO"?

Autor:  ArTh00r [ 19.sty.2008 16:48:50 ]
Tytuł: 

to jest ważnego, że jutro jadę go oglądać i nie mam dużo czasu, a potrzebuje jak najwięcej wskazówek, bo nigdy nie miałem styczności za automatem...
Dlatego dla mnie jest to bardzo WAŻNE żeby nie wpakować się w minę.

Autor:  MisiuD [ 19.sty.2008 17:20:58 ]
Tytuł: 

ArTh00r napisał(a):
to jest ważnego, że jutro jadę go oglądać i nie mam dużo czasu, a potrzebuje jak najwięcej wskazówek, bo nigdy nie miałem styczności za automatem...
Dlatego dla mnie jest to bardzo WAŻNE żeby nie wpakować się w minę.


Cytuj:
Zakup używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów
Przy zakupie używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów należy zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny skrzyni. Najrozsądniej jest skorzystać z usług wykwalifikowanego fachowca, który będzie w stanie lepiej ocenić stan techniczny tego podzespołu. Automatyczna skrzynia biegów w przypadku konieczności naprawy jest zazwyczaj drogim przedsięwzięciem i może okazać się, że z pozoru tanio zakupiony samochód w efekcie, z uwagi na rychłą konieczność naprawy skrzyni - będzie bardzo drogi. Najważniejszą rzeczą jaką należy zrobić przed zakupem jest przeprowadzenie odpowiedniego testu drogowego. Test ten potencjalny nabywca pojazdu może wykonać we własnym zakresie.

Do pierwszego testu silnik musi być całkiem zimny. Po uruchomieniu silnika i odczekaniu około 15-20 sekund sprawdzamy zachowanie się samochodu przy przełączaniu dźwigni zmiany biegów z pozycji P-parking i N-neutral w każde inne położenie. Załączanie biegów, przy wciśniętym pedale hamulca powinno następować w sposób zdecydowany ale płynny, bez gwałtownych szarpań. Po zwolnieniu pedału hamulca, na załączonym biegu samochód powinien się toczyć.

UWAGA: Takie zachowanie odnosi się do wszystkich modeli skrzyń automatycznych o klasycznej budowie, oraz do skrzyń bezstopniowych nowej generacji zaopatrzonych w sprzęgło hydrokinetyczne. Nie odnosi się natomiast do skrzyń bezstopniowych typu CVT i ECVT starszej generacji, zaopatrzonych w sprzęgło elektromagnetyczne. Przy tych modelach skrzyni przy załączaniu pozycji do jazdy w przód i w tył na załączonym hamulcu, istotna jest możliwość swobodnego przemieszczania dźwigni. Jeżeli przełączenie dźwigni zmiany biegów przy w/w skrzyniach bezstopniowych następuje ze zdecydowanie wyczuwalnymi oporami, świadczy to najczęściej o uszkodzeniu sprzęgła elektromagnetycznego. Również toczenie się samochodu z tym modelem skrzyni bezstopniowej po zwolnieniu hamulca, a bez naciśnięcia pedału przyspieszenia świadczy o nieprawidłowościach w działaniu sprzęgła elektromagnetycznego lub układów sterujących.

Przy skrzyniach o budowie klasycznej, na włączanie biegów do jazdy w przód samochód powinien reagować natychmiast po przełączeniu dźwigni. Załączenie biegu do jazdy w tył odbywa się zawsze z małym opóźnieniem. Jest to zachowanie prawidłowe o ile opóźnienie to nie wiąże się z szarpaniem przy włączaniu, lub brakiem toczenia się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca. Po przeprowadzeniu wyżej opisanych wstępnych czynności kontrolnych, wykonujemy jazdę próbną na odcinku przynajmniej 20 km. W czasie jazdy kontrolujemy sposób załączania kolejnych biegów. Podczas zmiany biegów w górę i w dół nie mogą być wyczuwalne poślizgi ani zdecydowane, gwałtowne szarpania czy też przyhamowania między biegami. Po rozgrzaniu układu (przejechanie odcinka około 10 km) zatrzymujemy się i ponownie sprawdzamy zachowanie się samochodu w taki sam sposób jak na zimnym silniku. Podczas każdego ruszania w przód samochód musi ruszać z pierwszego biegu. (Nie dotyczy to niektórych modeli samochodów marki Mercedes, gdzie przy łagodnym ruszaniu program skrzyni zaczyna się od drugiego biegu, a załączanie pierwszego biegu następuje tylko przy silniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia).

Bez względu na temperatury układów w samochodzie i temperatury zewnętrzne przełączanie biegów w górę i w dół powinno być płynne. Bez względu na poziom wciśnięcia pedału przyspieszenia nie powinny być wyczuwalne nadmierne różnice "twardości" w punkcie zmiany biegów z niższego na wyższy, oraz z wyższego na niższy - samoistna redukcja biegów podczas zatrzymywania pojazdu. Występowanie dużych różnic, zwłaszcza przy zmianie 2-3 w górę oraz 2-1 w dół może świadczyć o konieczności wykonania dość kosztownej naprawy. Takie zachowanie nie stanowi obligatoryjnie o wystąpieniu uszkodzeń jednakże przy zaobserwowaniu takiego zjawiska wskazana jest konsultacja specjalisty celem zweryfikowania stopnia zagrożenia potencjalnym uszkodzeniem.

Przy skrzyniach sterowanych elektronicznie, wyposażonych w dodatkowe przełączniki modyfikacji programu należy sprawdzić działanie funkcji każdego przełącznika. Brak działania jakiejś funkcji świadczy o uszkodzeniu układów elektronicznych. Uszkodzenia takie nie pozostają bez wpływu na szybkość zużycia innych elementów skrzyni.

Przy oględzinach zewnętrznych szczególną uwagę należy zwrócić na ewentualne wycieki ze skrzyni. Jeżeli sprzedający nie ma nic do ukrycia zgodzi się na kontrolne sprawdzenie jakości oleju, oraz ilości szlamu magnetycznego nagromadzonego na magnesach filtrujących znajdujących się wewnątrz skrzyni. Oględziny takie w dużej mierze pozwalają na określenie stopnia zużycia elementów.

Przy samochodach z elektronicznymi układami sterowania wskazane jest wykonanie testu kontrolnego w serwisie wyposażonym w specjalistyczną aparaturę.


Więcej - automat.pl

Autor:  pet1 [ 19.sty.2008 17:23:35 ]
Tytuł: 

po pierwsze- szukaj naklejek serwisowych w komorze silnika- potwierdzą( lub zaprzeczą przebieg( w Unii każdy serwis ma naklejke)
przetarcia kierownicy i pedałów...
Skrzynia o ile ładnie przełancza- nie ma możliwości sprawdzenia.Ale to jeszcze nie tiptronik więc nie było z nimi problemów.

Autor:  dejf [ 19.sty.2008 17:31:58 ]
Tytuł: 

ogolnie to tanio bardzo ale to norma hehe :):

Autor:  Przemysław [ 20.sty.2008 01:10:11 ]
Tytuł: 

25 tys do opłat dla ciebie to tanio ???? chyba nie jesteś ekspertem eurotaxu

Autor:  dejf [ 20.sty.2008 20:43:42 ]
Tytuł: 

za 2000 rok i taki wypas i AFN to dla mnie tanio.. Sorry nie musisz sie ze mna zgadzac. Po prostu widocznie mam inna opinie na ten temat :)

Autor:  ArTh00r [ 21.sty.2008 11:55:38 ]
Tytuł: 

samochód już ten został kupiony przeze mnie, więc proszę o zamknięcie tematu!

Pozdrawiam Artur

Autor:  maciekmpl [ 21.sty.2008 19:31:05 ]
Tytuł: 

ArTh00r napisał(a):
samochód już ten został kupiony przeze mnie, więc proszę o zamknięcie tematu!

Pozdrawiam Artur

To gratulujemy i przed zamknięciem powiedz nam, czy jesteś zadowolony.
M

Autor:  Przemysław [ 21.sty.2008 20:09:39 ]
Tytuł: 

maćku widziałeś kiedyś niezadowolonego nabywce dopiero co kupionego samochodu?????

Autor:  Kliku [ 21.sty.2008 21:17:59 ]
Tytuł: 

dokladnie kazdy jest zadowolony najpier jak kupuje, pozniej jak sprzedaje :P

Autor:  Kris0181 [ 21.sty.2008 21:23:53 ]
Tytuł: 

Kliku napisał(a):
dokladnie kazdy jest zadowolony najpier jak kupuje, pozniej jak sprzedaje :P

Dobre... :peace: Sama prawda... :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/