.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

Import - Niemcy, formalności, co i jak ?
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=79568
Strona 1 z 2

Autor:  gitmar [ 16.cze.2008 11:19:52 ]
Tytuł:  Import - Niemcy, formalności, co i jak ?

Zamierzam się wybrać do D po kolejnego strucla. Wiem mniej więcej, jak wygląda sprawa z papierami w Polsce i z rejestracją. Natomiast nie do końca rozumiem o co chodzi z badaniami TUV , AU itp. Czy bez ważnych przeglądów nie mogę jechać na kołach i muszę brać lawetę? Jaka różnica w zakupie tablic z żółtym i czerwonym paskiem (poza ceną) :?:

Autor:  przemik [ 16.cze.2008 11:36:04 ]
Tytuł: 

oprocz ceny tablice zolte od czerwonych roznia sie dlugoscia waznosci :
zolte - 6-7 dni
czerwone - hmm miesiac (niech ktos potwierdzi lub zaprzeczy)

Pozdr

Autor:  gitmar [ 16.cze.2008 11:40:52 ]
Tytuł: 

ok, a co z ważnością TUV, AU itp., czy muszą być jeśli zamierzam wracać na kołach :?:

Autor:  Skiner [ 16.cze.2008 11:41:29 ]
Tytuł: 

Kurzzeitkennzeichen z zoltym paskiem masz na 5 dni
Auto nie musi posiadac aktualnych badan technicznych ale musi byc sprawne.
Bardzo wazne : opony,hamulce oraz oswietlenie.

Ausfuhrkennzeichen (z czerwonym paskiem)
Aby wyrobic te tablice auto musi posiadac wazne badanie techniczne (TüV). Jesli tego zaswiadczenia brak trzeba pojechac do Tüv-u lub Dekry i zrobic przeglad z zaznaczeniem, ze samochod bedzie wywozony. Koszt okolo 50 Euro.
Mozna wykupic je na 15 dni lub na miesiac. Kosz zakupu zalezy od rodzaju pojazdu, ktory chce sie ubezpieczyc.U nas: PKW (osobowe) 15 dni- 60 Euro 30 dni- 85 Euro

Autor:  gitmar [ 16.cze.2008 11:45:01 ]
Tytuł: 

Skiner napisał(a):
Kurzzeitkennzeichen z zoltym paskiem masz na 5 dni
Auto nie musi posiadac aktualnych badan technicznych ale musi byc sprawne.
Bardzo wazne : opony,hamulce oraz oswietlenie.


ale rozumiem że na żółtych już można jechać z D do PL ? Bo wydaje mi się, że do niedawna można było jechać tylko na czerwonych, a na żółtych można było przemieszczać się tylko na terenie Niemiec, np.do serwisu ?

Tablice wykupuję w lokalnym niemieckim wydziale komunikacji :?:

Autor:  Skiner [ 16.cze.2008 11:50:04 ]
Tytuł: 

tak na żółtych możesz normalnie lecieć na kołach do PL
Tablice wykupujesz w Zulassungsstellen(wydział komunikacji).
Nie kupuj czerwonych tablic bo cię wpiszą do Briefu jako kolejnego właściciela chyba że chcesz :)
Do jakiego regionu jedziesz po auto?

Autor:  gitmar [ 16.cze.2008 11:51:37 ]
Tytuł: 

okolice Monachium-Nurnberg-Ulm

Autor:  Skiner [ 16.cze.2008 11:55:46 ]
Tytuł: 

to masz namiary na wydzial w Munchen:

Landratsamt München
Außenstelle Kraftfahrzeugszulassungs- und Führerscheinstelle
Bretonischer Ring 1
85630 Grasbrunn-Neukeferloh
Telefon: 089/6221-3000
Fax: 089/6221-3128
E-Mail: kfz-zulassung@lra-m.bayern.de
Öffnungszeiten: Mo. bis Fr.: 07:30 - 12:00 Uhr; Mo. und Di.: 13:30 - 15:00 Uhr; Do.: 13.30 - 17.00 Uhr; Mi. nachmittag geschlossen

Autor:  grejf [ 16.cze.2008 12:32:07 ]
Tytuł: 

a po ilu letnie autko jedziesz? :peace: jak 10 letnie, to Cie moze kosztowac 2x wiecej... jak masz TUV to mozesz bez tablic przejechac "laweta"

Autor:  gitmar [ 16.cze.2008 15:40:43 ]
Tytuł: 

wiem po co jadę i ile mnie wyniesie ;) nie jest to moje pierwsze ani dziesiąte auto.... przepraszam Audi :):

dzięki za info Skiner :peace: jesteś pewien tego przejazdu na żółtych tablicach bez TUV :?:

Autor:  Skiner [ 16.cze.2008 16:29:41 ]
Tytuł: 

zaworoowa napisał(a):
wiem po co jadę i ile mnie wyniesie ;) nie jest to moje pierwsze ani dziesiąte auto.... przepraszam Audi :):

dzięki za info Skiner :peace: jesteś pewien tego przejazdu na żółtych tablicach bez TUV :?:


Niema sprawy a co do tablic to mozesz smiało lecieć na żółtych bez TUV tylko jak pisałem musisz miec sprawne swiatła hamulce itp.

Autor:  rbrus [ 10.lip.2008 19:46:08 ]
Tytuł: 

Czy jak jadę do niemiec po auto nie zarejestrowane ale chcę wracać na kołach, to czy mogę na krótko je zarejestrować jako obywatel pl itp??
Myślę o Kurzzeitkennzeichen (blachy z zoltym paskiem masz na 5 dni)
Wie viel kosten??

Autor:  przemik [ 10.lip.2008 21:18:10 ]
Tytuł: 

Zapinasz zolte blachy i strzała do domu.... koszt - 120 ojro powinno starczyc...

Autor:  rbrus [ 01.wrz.2008 15:32:18 ]
Tytuł: 

Odświeżę temat, ojcieć powiedział mi że są duże problemy z sprowadzeniem samochodu z niemiec które nie jest tam zarejestrowane (jest bez blach). Jak to wygląda z opłatami i dokumentami, jak to się załatwia ile to kosztuje?

Autor:  toratore [ 01.wrz.2008 19:01:25 ]
Tytuł: 

Samochód może być wyrejestrowany, tam jest przepis, że można samochód wyrejestrować do 18 miesięcy.
Większość samochodów w komisach jest wyrejestrowanych, oznaczone to jest peiczątką w tzw. małym dowodzie rejestracyjnym. Nie musi mieć także TUV. Potrzebny jest tylko do czerwonych tablic.
Nie ma problemu z rejsetracja takiego uata w Polsce. Kupjesz do takiego auta żółte tablice i już. Pół roku temu sam tak sprowadzałem, auto wyrejestrowane, tablice żółte, ubezpieczenie wykupił i załatwił komisant (były wypisane na niego). Z niemiec musisz mieć duży i mały dowód rejestracyjny, rachunek lub umowę.

Autor:  rbrus [ 01.wrz.2008 19:21:08 ]
Tytuł: 

toratore napisał(a):
Samochód może być wyrejestrowany, tam jest przepis, że można samochód wyrejestrować do 18 miesięcy.
Większość samochodów w komisach jest wyrejestrowanych, oznaczone to jest peiczątką w tzw. małym dowodzie rejestracyjnym. Nie musi mieć także TUV. Potrzebny jest tylko do czerwonych tablic.
Nie ma problemu z rejsetracja takiego uata w Polsce. Kupjesz do takiego auta żółte tablice i już. Pół roku temu sam tak sprowadzałem, auto wyrejestrowane, tablice żółte, ubezpieczenie wykupił i załatwił komisant (były wypisane na niego). Z niemiec musisz mieć duży i mały dowód rejestracyjny, rachunek lub umowę.
A jak przy takim aucie wyglądają te opłaty? Możliwe że będzie mi potrzebny tani samochód i nie chciałbym płacąc za auto 500euro zapłacić 100euro za te tablice ;> Jak to jest?

Autor:  gitmar [ 01.wrz.2008 20:34:54 ]
Tytuł: 

Jeśli chcesz jechać na kołach do PL to musisz wykupić conajmniej żółte tablice za 100 euro z ubezpieczeniem na 5 dni. W innym wypadku tylko laweta. Zastanów się dobrze nad takim wyjazdem. Teraz akcyza jest pobierana z polskiego cennika -> Eurotax. Jeśli auto ma pojemność powyżej 2000 ccm, płacisz 13.6% z wartości krajowej. Jeśli poniżej to tylko 3.1%. Tydzień temu zapłaciłem akcyzę za 100 C4 Avant 2.6. Pomimo, że kupiłem za 1200 Euro, to akcyzę i tak mi naliczyli od wartości krajowej. Wg starych przepisów zapłaciłbym 451zł (tak wpisałem na deklaracji AKC/U). Ale to nieważne, podnieśli mi do 849zł za starego parcha z 1993 roku :/ . Zawsze przed pójściem do UC możesz powołać rzecoznawcę (koszt 250zł) i jeśli on, potwierdzi wartość z faktury, wtedy masz spokój i płacisz od kwoty na umowie. Żeby tam coś nadającego się znaleźć, będziesz musiał pojeździć, a to też kosztuje. Jest to odczuwalne zwłaszcza przy niskiej wartości rynkowej auta..... w każdym razie życzę powodzenia w poszukiwaniach :peace:

Autor:  rbrus [ 08.wrz.2008 22:12:11 ]
Tytuł: 

zaworoowa napisał(a):
Jeśli chcesz jechać na kołach do PL to musisz wykupić conajmniej żółte tablice za 100 euro z ubezpieczeniem na 5 dni. W innym wypadku tylko laweta. Zastanów się dobrze nad takim wyjazdem. Teraz akcyza jest pobierana z polskiego cennika -> Eurotax. Jeśli auto ma pojemność powyżej 2000 ccm, płacisz 13.6% z wartości krajowej. Jeśli poniżej to tylko 3.1%. Tydzień temu zapłaciłem akcyzę za 100 C4 Avant 2.6. Pomimo, że kupiłem za 1200 Euro, to akcyzę i tak mi naliczyli od wartości krajowej. Wg starych przepisów zapłaciłbym 451zł (tak wpisałem na deklaracji AKC/U). Ale to nieważne, podnieśli mi do 849zł za starego parcha z 1993 roku :/ . Zawsze przed pójściem do UC możesz powołać rzecoznawcę (koszt 250zł) i jeśli on, potwierdzi wartość z faktury, wtedy masz spokój i płacisz od kwoty na umowie. Żeby tam coś nadającego się znaleźć, będziesz musiał pojeździć, a to też kosztuje. Jest to odczuwalne zwłaszcza przy niskiej wartości rynkowej auta..... w każdym razie życzę powodzenia w poszukiwaniach :peace:

Aha super, sorry że tak późno odpowiadam ale dopiero teraz temat się odświeżył, ojciec podjął temat, a to jedyna osoba która pojedzie ze mną do Niemiec (chodzi po prostu o transport). Może pod koniec miesiąca pojadę po B2 quattro, niska cena, silnik 2.1 tani w eksploatacji i co najważniejsze stary więc pewnie trwały a jak stary to nie będę się bał że go obetrę albo porysuję ucząc się zimą jeździć bokiem, a chcę się pobawić i pouczyć lepiej jeździć :) a jak kupi się coś lepszego jak B3,B4,C4 to będę się cykał i nie poszaleje :P. Ale wracając do tematu koszt około 500-700euro za autko, plus mówisz 13,6% z eurotaxu załóżmy że od 2000tys czyli 270zł (90euro) [nie mogę znaleźć ceny tak starego autka] plus 100euro żółte blachy. Wychodzi koło 1100euro, czyli 3320zł, trochę ciężka sumka, za niby tanie stare autko... wygląda że masz rację przy tanim aucie sprowadzanie auta, to jest trochę nie warte zachodu... :(
PS. słyszałem że wymagany jest Brief (karta pojazdu) bo inaczej nie ma szans na rejestracje w kraju??

Autor:  demeo [ 08.wrz.2008 22:55:57 ]
Tytuł: 

Żółte blachy kosztują od 90€ do 100€ w zależności od kosztu ubezpieczenia. W polsce dla pojemności >2000cm3 płacisz akcyzę 13,6%. Urząd celny bierze ceny aut nie z Eurotaxu a z www.infoekspert.pl, cena auta może się różnić maksymalnie o 33% od ceny danego modelu w danym roku z najniższym wyposażeniem. Jeśli kwota w umowie/rachunku jest w tej granicy +/- 33% to akcyza jest liczona od kwoty z umowy/rachunku. Jeśli cena się różni o więcej niż 33% to urząd proponuję Ci swoją cenę wg cennika z www.infoekspert.pl jeśli sie na nią nie zgadzasz powołują rzeczoznawcę na Twój koszt.
Więc przed wypisaniem umowy warto zajrzeć na powyższą stronę i dokonać wyceny auta by wiedzieć jak i co nam policzą, ew. dokonać korekty ;).
Wycena auta kosztuje tam ok 8zł.

Do sprowadzenia potrzebujesz mały oraz duży Brief, TUV (w zależności od blach), umowe kupna/sprzedaży ew. rachunek, ubezpieczenie (w zależności od tego czy na lawacie czy nie).

Dosłownie 5 dni temu przechodziłem te formalności w swoim mieście.

Autor:  rbrus [ 09.wrz.2008 00:08:27 ]
Tytuł: 

demeo napisał(a):
Żółte blachy kosztują od 90€ do 100€ w zależności od kosztu ubezpieczenia. W polsce dla pojemności >2000cm3 płacisz akcyzę 13,6%. Urząd celny bierze ceny aut nie z Eurotaxu a z www.infoekspert.pl, cena auta może się różnić maksymalnie o 33% od ceny danego modelu w danym roku z najniższym wyposażeniem. Jeśli kwota w umowie/rachunku jest w tej granicy +/- 33% to akcyza jest liczona od kwoty z umowy/rachunku. Jeśli cena się różni o więcej niż 33% to urząd proponuję Ci swoją cenę wg cennika z www.infoekspert.pl jeśli sie na nią nie zgadzasz powołują rzeczoznawcę na Twój koszt.
Więc przed wypisaniem umowy warto zajrzeć na powyższą stronę i dokonać wyceny auta by wiedzieć jak i co nam policzą, ew. dokonać korekty ;).
Wycena auta kosztuje tam ok 8zł.

Do sprowadzenia potrzebujesz mały oraz duży Brief, TUV (w zależności od blach), umowe kupna/sprzedaży ew. rachunek, ubezpieczenie (w zależności od tego czy na lawacie czy nie).

Dosłownie 5 dni temu przechodziłem te formalności w swoim mieście.

A masz może konto na tej stronce albo tego pdf z wycenami? ;>
Wiesz co auto raczej bym ściągał nie na lawecie, jechałbym nim do kraju, więc czy możesz sprecyzować bo troszkę mi się to miesza co muszę mieć jakie papiery, ubezpieczenia, blachy itp... gdy auto:
1. Jest zarejestrowane na niego ( co zrobić z starym dowodem, gdzie trzeba wyrejestrować )
2. Gdy auto nie jest zarejestrowane - stoi bez blach?
I tańszym kosztem wiem że czerwone blachy są droższe, ale nie ma przymusu ich wykupienie nie?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/