| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
| [B4 - ABK czy TDI] - Wybór nowej klubowiczki... https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=79643 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | grzesce80 [ 17.cze.2008 20:17:26 ] |
| Tytuł: | [B4 - ABK czy TDI] - Wybór nowej klubowiczki... |
Witajcie Klubowicze. Przyszedł czas, aby zmienić moją B3 na nowszy model. Następczynią zostanie B4 i teraz mam dylemat ponieważ rozważam dwie możliwości jeśli chodzi o jednostki napędowe. - 2.0 (ABK) do tego LPG - 1.9 TDI (1Z) Inne silniki nie wchodzą w grę Do tego rocznik ok 93-94 - koniecznie klimatyzacja + ew elektryka - no i chciałbym znaleźć autko w dobrym stanie, które posłuży mi bez niespodzianek przynajmniej tak jak moja obecna B3 (min 3 lata). Wolałbym zrezygnować z wyposażenia (nie z klimy ) na rzecz zakupu autka pewnego i zadbanego.
Kwota którą dysponuję to ok 12000 - 13000 pln. B3 w 3 lata zrobiłem 60000 km. I teraz proszę o poradę, gdyż czytałem już wiele podobnych tematów na forum i wciąż się waham. Co wybrać w moim przypadku - TDI czy PB z sekwencyjnym LPG? biorąc pod uwagę finanse i oscylacyjne roczne przebiegi. Dotychczas jeździłem na LPG przez 3 lata i mimo iż mam w B3 1.8 mechaniczny wtrysk i jak zawsze problemy z wolnymi obrotami to jakoś do gazu się nie zraziłem, za to TDI to dla mnie można powiedzieć czarna magia
PS. Trochę później podeślę linki do ogłoszeń autek, które mnie zainteresowały - od następnego tygodnia planuję rozpocząć wycieczki i do tego czasu chciałbym być już pewien co do motoru. Można powiedzieć, że tym tematem rozpoczynam akcję - "w poszukiwaniu nowej klubowiczki"
|
|
| Autor: | Baskecior [ 17.cze.2008 22:35:08 ] |
| Tytuł: | |
1Z jest wieczny. Wypada mi życzyć Tobie znalezienia pięknego egzemplarza. |
|
| Autor: | 2rafal7 [ 17.cze.2008 22:57:23 ] |
| Tytuł: | |
Zdecydowanie 1Z - nie do zajeżdźenia |
|
| Autor: | spanky [ 17.cze.2008 23:15:18 ] |
| Tytuł: | |
tylko 1Z .... chyba nawet niedlugo klubowicz j@cek bedzie sprzedawal/sprzedaje egzemplarz z ostatniego wypustu [rocznik 1995] |
|
| Autor: | przemik [ 18.cze.2008 09:39:04 ] |
| Tytuł: | |
Only 1Z - niezniszczalny.... reszta juz zostala powiedziana.. |
|
| Autor: | Morgi [ 18.cze.2008 15:02:56 ] |
| Tytuł: | |
A co mi tam...... szukaj 1Z-ta
|
|
| Autor: | radekmc [ 18.cze.2008 22:38:52 ] |
| Tytuł: | |
albo TDI albo 2.3 mam ABT jezdzilem ABK nie powalaja na kolana TDI podobalo mi sie tylko trasie, ale to moze moje subiektywne odczucie nie przepadam ze ON moj faworyt to V ale to juz inna polka z kosztami uzytkowania
|
|
| Autor: | ZiPi [ 18.cze.2008 22:42:22 ] |
| Tytuł: | |
Skoro nie mozesz sie zdecydowac, to kup tego, ktory będzie w lepszym stanie
|
|
| Autor: | grejf [ 19.cze.2008 11:45:45 ] |
| Tytuł: | |
2.3 Pb R5 swietna jednostka, ech... dobry lpg i rozkosz. jesli nie 1Z do turlania sie ok. Tylko jestem zdania ze niezatapialne nie sa, mlotek mozna popsuć
Jesli nie masz jak twierdzisz pojecia o TDi w 1Z wystarczy: nie palowac na zimno nie gasic po rozgrzaniu turbo niech ostygnnie ok 25sek, po dlugiej trasie nawet ok 1 min. Nie wciska sie gazu do oporu tylko sukcesywnie, zasada diesla, nie przekraczac 3,3 tys przy ruszaniu, nie redukowac pod 4 tys/obr to nie benzyna bieg nizej i z momentu pojedziesz. wymieniac olej nie lac "wynalazkow" - ON BADAC odme, przeplywke, turbo, popowtryski przy zakupie = vag jezeli kupisz po kims taki motor to bedzie klekotal b.b.dlugo bez kosztow jakich kolwiek. |
|
| Autor: | Dred [ 19.cze.2008 12:16:22 ] |
| Tytuł: | |
kupuj diesla J@cek już sprzedaje swoje autko może nieco więcej chce ale warto |
|
| Autor: | Baskecior [ 19.cze.2008 15:39:31 ] |
| Tytuł: | |
grejf napisał(a): 2.3 Pb R5 swietna jednostka, ech... dobry lpg i rozkosz.
jesli nie 1Z do turlania sie ok. Tylko jestem zdania ze niezatapialne nie sa, mlotek mozna popsuć ![]() Jesli nie masz jak twierdzisz pojecia o TDi w 1Z wystarczy: ... nie gasic po rozgrzaniu turbo niech ostygnnie ok 25sek, po dlugiej trasie nawet ok 1 min. Nie wciska sie gazu do oporu tylko sukcesywnie, zasada diesla, nie przekraczac 3,3 tys przy ruszaniu, nie redukowac pod 4 tys/obr to nie benzyna bieg nizej i z momentu pojedziesz. wymieniac olej nie lac "wynalazkow" - ON Turbo studzimy po ostrej jeździe, po spokojnej - wyłączamy silnik i idziemy do domu. 1Z`ta można pałować do oporu pod warunkiem iż uzyskał temp roboczą. Lać można cokolwiek - byle nie odbarwiany OO , natomiast Ekoterm i Kujawski temu silnikowi nie szkodzą. |
|
| Autor: | Morgi [ 19.cze.2008 16:22:50 ] |
| Tytuł: | |
oj znam conajmniej dwa 1Z-ty (akurat w passatach) które jeżdżą na kujawskim od daaaaaaawna!!! O studzeniu turbiny nie słyszeli (Panie jaka turbina????), a jeden z nich pałuje prawie non-stop (głownie na zimnym silniku na wsi z kumplami od baru do baru) Silnik się uparł i nie chce sie zepsuć - ciągle to swoje KLE KLE KLE KLE
|
|
| Autor: | grzesce80 [ 05.lip.2008 18:37:31 ] |
| Tytuł: | |
A więc dokonało się... Dzięki wszystkim za rady, ale zostaje przy Pb Od 10 dni jestem posiadaczem srebrnej B4 2.0E (ABK) - 1994r Prezentacja tutaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347
|
|
| Autor: | Mauzer [ 05.lip.2008 22:51:42 ] |
| Tytuł: | |
buahahaha tak trzymać
kleklekle..trzrzrzttt
|
|
| Autor: | Baskecior [ 05.lip.2008 22:58:05 ] |
| Tytuł: | |
grzesce80 napisał(a): A więc dokonało się...
Dzięki wszystkim za rady, ale zostaje przy Pb Od 10 dni jestem posiadaczem srebrnej B4 2.0E (ABK) - 1994r Prezentacja tutaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347Gratuluję
|
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|