.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
[A6 C5] jaki silnik v6 benzyna ? 3.0 ? https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=79675 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | qwert700 [ 18.cze.2008 12:47:17 ] |
Tytuł: | [A6 C5] jaki silnik v6 benzyna ? 3.0 ? |
Na początku chciałbym wszystkich serdecznie przywitać ! A teraz do rzeczy: Ostatnio rozglądam się za Audi a6 c5 roczniki 2003-2004. Myślałem nad silnikiem v6 3.0 benzyna, skrzynia manual i bez quattro. Ile taka maszyna może palić? ( trudno jest znaleźć coś o tym silniku nie wspominając o zestawieniu bez quattro i z manualem ) Może jest ktoś wie to i owo o takiej maszynie ;] Spotkałem się z opiniami, że spalanie może być minimalnie mniejsze niż w 2.4 Jak wygląda awaryjność i ewentualnie serwis takiego 3.0? Rozważam jeszcze 2.4 - 2.8 - 3.0; 2.7 biturbo raczej odpada ze względu na koszty. skrzynia koniecznie manual i wersja z napędem na 1 oś. Dzięki za wszelkie opinie! |
Autor: | designer [ 18.cze.2008 14:01:51 ] |
Tytuł: | |
Gwoli ścisłości to witamy się tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforum.php?f=4 A odpowiadając na Twoje pytanie to uważam że 3.0 V6 to najgorszy wybór jakiego mogłeś dokonać ![]() Miałem kiedyś 2.4 i byłem bardzo zadowolony, ale wiem z opinii innych użytkowników że 2.8 śmiga lepiej przy porównywalnych kosztach - w obu brak możliwości modyfikacji - musisz się zadowolić serią ( która nie jest zła ). Z kolei 2.7 BiT to silnik równie trwały i jednoczesnie podatny na modyfikacje w celu podniesienia mocy i momentu. Ogólnie V-ki przy odpowiednim traktowaniu są bardzo trwałymi jednostkami. Reasumując jeżeli jesteś przygotowany na koszty eksploatacji 3.0 V6 to bierz już lepiej 4.2 V8 - gwarantuję, że będziesz zadowolony ![]() I na koniec rzecz dla mnie kompletnie niezrozumiała ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Riddick [ 18.cze.2008 14:18:48 ] |
Tytuł: | |
a poza tym jaki ma sens palenie gumy jak sie ma napęd na przód? żadna frajda |
Autor: | Madness [ 18.cze.2008 14:35:34 ] |
Tytuł: | |
Są 3.0 w ośce. Widziałem takiego na alledrogo: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5461446 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5374268 |
Autor: | Morgi [ 18.cze.2008 14:53:39 ] |
Tytuł: | |
Marka ok, ale reszta wydaje mi sie totalnie bez sensu Dlaczego akurat 3,0 ?? Dobry silnik ale: 4,2 mocniejszy a spalanie podobne 2,8 lekko słabszy ale 3x bardziej dostępne częsci i tańsza obsługa Dlaczego bez quattro? Przecież przy tych mocach (+/- 200 KM) napęd 4x4 to podstawa Po co Ci ten samochód? Bo kryteriów nie rozumiem.... zupełnie |
Autor: | 2rafal7 [ 18.cze.2008 15:27:13 ] |
Tytuł: | |
Też nie rozumiem dla czego bez Quattro, zimą z tą mocą będzie kiszka ![]() Pozatym też mi się wydaje, że 3.0L to najgorszy wybów. Jeżeli chcesz mieć ostrego kopa i rozsądne spalanie bierz 2.7T. Jeżeli nie zależy Ci na spalaniu bierz 4.2 ![]() ![]() |
Autor: | Morgi [ 18.cze.2008 15:30:09 ] |
Tytuł: | |
Spalanie 4,2 ![]() |
Autor: | qwert700 [ 18.cze.2008 16:51:41 ] |
Tytuł: | |
Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem. Z tego co się orientuje to w roczniku 2003 lub 2004 nie było silnika 2.8 ![]() 4.2 odrzucam bo spalanie i serwis zbyt drogi. 2.7T w tych rocznikach było w manualu? A co do quattro to nie wątpię, że to super sprawa aczkolwiek jak dla mnie przydatna tylko w kilkunastu dniach na rok. A za to non stop trzeba porzucać coś koło litra PB95 / 100km Bo wydaje mi się że w tych granicach wzrośnie spalanie. Poza tym ewentualny serwis quattro też droższy od przedninapędowca. |
Autor: | 2rafal7 [ 18.cze.2008 16:58:13 ] |
Tytuł: | |
Czy serwis droższy - raczej nie. Jeśli chodzi o silnik 2.8 to po liftingu go nie było już. 2.7T po lifcie tylko z Quattro i dobrze bo przy starcie by smażył nawet na dwójce opony. 2.4 jeżeli nie zalezy Ci na dobrcy osiągach a na wysokim spalaniu (14-15L) to go bierz. Oprócz tego 2.4 to sprawdzony bez awaryjny silniczek, tak jak 2.7 |
Autor: | qwert700 [ 18.cze.2008 17:17:15 ] |
Tytuł: | |
To sie nazywa dobre forum ![]() W takim razie będę szukał 2.4 ![]() ![]() Korci mnie jeszcze to 2.7T ale to spalanie i serwis.. szczególnie turbin ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 18.cze.2008 17:28:20 ] |
Tytuł: | |
Spalanie będzie mniejsze niż w 2.4!! pisałem wcześniej, moc większa więc zeby uciągnąc samochód naciskasz mniej gazu niż w 2.4 co za tym idzie mniej pali. Mi z quattro pali (2.7T) 12,5 w mieście bez korków 13L z korkami. Jesli chodzi o turbiny to poprostu musisz je sprawdzic przy zakupie i będzieszmiał spokój. Srwis 2.7T jest cenowo na tym sammym poziomie co 2.4 |
Autor: | qwert700 [ 18.cze.2008 18:41:04 ] |
Tytuł: | |
wow, nie ukrywam że jestem zaskoczony tym że 2.7biT może palić mniej niż 2.4. 2rafal7 mógłbyś przytoczyć przykładowe ceny części i usług jakie byłeś zmuszony wykonać przy swoim 2.7biT ? |
Autor: | 2rafal7 [ 18.cze.2008 18:51:59 ] |
Tytuł: | |
Rozrząd plus pompa wody - 780zł Przeguby - 280zł strona sprzęgło Luk - 700zł Klocki przód - zależy od jakości 150-300zł Oleju wchodzi 6.5L - zależy do oeju 300-350zł Przepływomierz - 500zł Sonda Lambda - nie pamiętam ![]() Opony 17" (adekwatne do tego silnika na alato z indeksem prędkości odpowiednim do maksymalnej prędkości) - Polceam GoodeYear Eagle F1 fajna oponka z indeksem do 300Km/h za 350zł szt nówka więc nie duzo. I to tyle |
Autor: | Morgi [ 19.cze.2008 09:59:02 ] |
Tytuł: | |
jak odrzucasz 4,2 ![]() |
Autor: | qwert700 [ 19.cze.2008 10:04:49 ] |
Tytuł: | |
Oj korci mnie to 2.7BiT ![]() Zakładając, że spalanie takie same jak w 2.4 to czy jakieś koszty serwisowe są znacznie droższe niż w przypadku 2.4 ? I jak jest z dostępnością części do takiego 2.7BiT ? Zamienniki są ok? czy tylko części z aso ? A i jeszcze mniej więcej z jakim przebiegiem szukać auta tak żeby nie było zbytnio wyjeżdżone ? ( trochę głupie pytanie ale czy np. 150 000km to jeszcze wszystko jest "cacy" ) Ile km wytrzymają turbinki? Bo już się boje jeżeli by przyszło do ich wymiany. Auta będę szukał od spokojnej osoby i w Niemczech. Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała; mianowicie 2.7BiT ma manuala 6-biegów a 2.4 5-biegów? |
Autor: | Morgi [ 19.cze.2008 10:12:17 ] |
Tytuł: | |
O spalaniu powiedziałbym tak jak klażdy silnik z turbo Jak jedziesz delikatnie to okolice tego co 2,4 (może mniej jak kolega pisał), ale jak zaczniesz go ujeżdżać to myślę że nawet 4,2 dogonisz w spalaniu (i nie tylko kwestia lekkiego chipa i 4,2 wymięka) |
Autor: | 2rafal7 [ 19.cze.2008 11:13:00 ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o częsci do są takie same jak do 2.4 (oprócz części silnika i ospszetu ![]() ![]() |
Autor: | grejf [ 19.cze.2008 11:35:12 ] |
Tytuł: | |
Jak dla mnie 3,0 Pb jest bez sensu, a do tego bez quattro, az mi wlos jeża stanąl trakcja, zakrety rozdzial mocy 50 na 50 bez zadnych haldexow widze, ze musisz jeszcze raz przemyslec. 4.2 w Q SPALANIE B.PODOBNE, nie musisz cisnac 3,0 aby jechac przy podobnym spalaniu jak 4,2 |
Autor: | qwert700 [ 19.cze.2008 17:15:50 ] |
Tytuł: | |
do wyboru mam 2 opcje: 1) 2.4 manual bez quattro ![]() 2) 2.7BiT manual quattro ![]() ![]() Roczniki oczywiście po lifcie. Jest jakiś szczególny rocznik od którego jakiś "bubel" został poprawiony? |
Autor: | 2rafal7 [ 19.cze.2008 17:24:02 ] |
Tytuł: | |
Piszę, że 2.4 nie jest opcją ekonomiczniejsza, a Ty nadal swoje ![]() ![]() Twój wybór - pamiętaj 2.4 to trochę taki wół, który dużo pali |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |