.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
[100/c4] Jaki silnik wybrać? https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=80648 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Gulczas19 [ 13.lip.2008 13:34:05 ] |
Tytuł: | [100/c4] Jaki silnik wybrać? |
Witam wszystkim nazywam się Piotrek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Maciej [ 13.lip.2008 19:28:31 ] |
Tytuł: | |
Jak poczytasz na forum o silnikach 2.3, to się przekonasz że są to silniki bardzo trwałe i mało awaryjne. Inna sprawa, jeżeli chodzi o LPG, gdybyś chciał założyć, bo te silniki nie bardzo go lubią. poprostu trzeba umieć go przerobić. Ja osobiście jeżdziłem 2 lata 2,3 na LPG i byłem bardzo zadowolny, auto mnie nigdy nie zawiodło, choć przestał dobrze traktować benzynę. Pozdrawiam |
Autor: | ZiPi [ 13.lip.2008 20:23:04 ] |
Tytuł: | |
Do gazu unikaj mechanicznych wtryskow. |
Autor: | enduroboy [ 13.lip.2008 21:43:21 ] |
Tytuł: | |
a ja jak zawsze powiem tak. bierz 4.2 V8 jedyny sluszny silnik w c4 ![]() |
Autor: | Heveliusz [ 13.lip.2008 22:19:22 ] |
Tytuł: | |
A ja od siebie dodam, że witamy się w dziale NEWBIE i nie robimy ortografów w temacie wątku i nazywamy temat zgodnie z regulaminem... http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=258 Liczę na poprawę ![]() ps. Co mogłem to poprawiłem... |
Autor: | Gulczas19 [ 14.lip.2008 07:06:51 ] |
Tytuł: | [100/c4] Jaki silnik wybrać? |
Dziękuję Serdecznie za podpowiedzi !!! ![]() ![]() |
Autor: | emge [ 14.lip.2008 08:04:24 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy nie skusił bym się jednak na 2.3 ze względu na duszę R5-tki ![]() ![]() |
Autor: | TymoOon [ 14.lip.2008 09:51:37 ] |
Tytuł: | Re: [100/c4] Jaki silnik wybrać? |
Gulczas19 napisał(a): Dziękuję Serdecznie za podpowiedzi !!!
![]() ![]() Silnik nie jedzie,a sie toczy,wiec nie polecam Ja osobiscie polecam 2.3 ze względu na prace R5 a drugą jednostką jest 2.8 ze wzgledu na moc 174ps spalanie nie bedzie sie mocno rózniło miedzy tymi silnikami |
Autor: | Simon_pg0 [ 14.lip.2008 11:14:12 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ps. Co mogłem to poprawiłem...
Co mogłem czy może to co potrafiłem;]?? Niewiele się naumiałem niewiele umim ![]() |
Autor: | ZiPi [ 14.lip.2008 11:53:14 ] |
Tytuł: | Re: [100/c4] Jaki silnik wybrać? |
Gulczas19 napisał(a): Dziękuję Serdecznie za podpowiedzi !!!
![]() ![]() Dwulitrowych silnikow w C-4 są cztery rodzaje: 2.0 "AAE", 100 KM jednopunktowy wtrysk 2.0E "AAD" 115 KM wielopunktowy wtrysk mechaniczny 2.0E "ABK" 115 KM wielopunktowy wtrysk elektroniczny 2.0E 16V "ACE" 140 KM wielopunktowy wtrysk mechaniczny Bardzo trwałe i udane silniki, jak juz napisałem najmiej problemowe na LPG są AAE i ABK. C-4 z tymi silnikami w zaleznosci od wyposazenia wazy ok 1400 kg, więc dynamiki nie ma, ale za to mało palą - trasa ok 7-8 L, miasto ok 10-12 Pb. Gazu ok 20% więcej |
Autor: | martab99 [ 14.lip.2008 12:24:53 ] |
Tytuł: | |
Jeśli Cie nie przeraża wymiana 10 litrów oleju i jego niemałe zużycie, to śmiało rozglądaj sie za 4.2 V8. Jeśli wolisz coś mniejszego, to 2.8 V6 będzie optymalnym wyborem. 2.3 jest świetnym silnikiem, niesamowicie brzmi, ale nadaje sie do 80/90, IMO do 100 będzie po prostu zbyt słaby. I raczej nie szukaj egzemplarzy poniżej 9-10 tys PLN... ![]() |
Autor: | Morgi [ 14.lip.2008 12:33:21 ] |
Tytuł: | |
Uściślenie Cytuj: Jeśli Cie nie przeraża wymiana 10 litrów oleju i jego niemałe zużycie, to śmiało rozglądaj sie za 4.2 V8. Jeśli wolisz coś mniejszego, to 2.8 V6 będzie optymalnym wyborem.
Wymiana 7.8 litra oleju a nie 10 ![]() Niemałe zużycie czyli około 400 ml / 1000 km (u mnie) ![]() |
Autor: | martab99 [ 14.lip.2008 12:39:04 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał(a): Uściślenie
Cytuj: Jeśli Cie nie przeraża wymiana 10 litrów oleju i jego niemałe zużycie, to śmiało rozglądaj sie za 4.2 V8. Jeśli wolisz coś mniejszego, to 2.8 V6 będzie optymalnym wyborem. Wymiana 7.8 litra oleju a nie 10 ![]() Niemałe zużycie czyli około 400 ml / 1000 km (u mnie) ![]() Przepraszam, faktycznie 8 to nie 10 ![]() Co do zużycia oleju niech sie wypowiedzą userzy C4 V8 Co i tak nie zmienia faktu, że nawet prawie pól litra na 1000 km to całkiem niemało, choć w normie dla tego silnika |
Autor: | Heveliusz [ 14.lip.2008 12:44:11 ] |
Tytuł: | |
W normie jest do 1L/1000km. I w zasadzie od wymiany do wymiany dolewasz jeszcze jedną wymianę. Ale takie są uroki tego silnika. Poza paliwem i olejem ten silnik jest jak każdy inny. Nie psuje się, a jak się zepsuje, to będzie kosztował równie niemało co zepsute 2.3 czy inny motor. Po prostu taniej jest zapobiegać niż leczyć ![]() |
Autor: | emge [ 14.lip.2008 12:48:41 ] |
Tytuł: | |
Zboczeńcy ![]() ![]() Ja mając już V6 i czytając pochlebne opinie o 4.2 nie powiem, może bym się skusił (zwłaszcza po zlocie w Toruniu gdzie zobaczyłem w akcji S6 by arti-77). |
Autor: | Heveliusz [ 14.lip.2008 13:08:05 ] |
Tytuł: | |
emge napisał(a): Zboczeńcy
![]() ![]() Ja mając już V6 i czytając pochlebne opinie o 4.2 nie powiem, może bym się skusił (zwłaszcza po zlocie w Toruniu gdzie zobaczyłem w akcji S6 by arti-77). S6+ ![]() Ja jakbym miał brać auto do gazu, to albo ekonomicznie poszedłbym w 2.0 (praktycznie żadna różnica z 2.3) bo ani to, ani to nie jedzie. Kompromisem pomiędzy spalaniem a osiągami jest albo 2.8 albo 2,5 TDI... I w obecnych czasach, nawet przy kolosalnej cenie ropy nadal najekonomiczniej wychodzi diesel. A z czasem można sobie to zchipować i jeździć jeszcze przyjemniej... |
Autor: | wordeck [ 14.lip.2008 14:01:42 ] |
Tytuł: | |
Heveliusz napisał(a): Ja jakbym miał brać auto do gazu, to albo ekonomicznie poszedłbym w 2.0 (praktycznie żadna różnica z 2.3) bo ani to, ani to nie jedzie. Kompromisem pomiędzy spalaniem a osiągami jest albo 2.8 albo 2,5 TDI... Różnica jest bardzo duża, chociaż może jak się pojeździ V8 to się zaciera ![]() Heveliusz napisał(a): I w obecnych czasach, nawet przy kolosalnej cenie ropy nadal najekonomiczniej wychodzi diesel. A z czasem można sobie to zchipować i jeździć jeszcze przyjemniej...
12 litrów LPG/100 km x 2,20 PLN = 26,4 PLN/100 km 7 litrów ON/100 km x 4,70 PLN = 32,90 PLN Rożnica jednak jest, zwłaszcza jeśli jeździsz autem dużo... Co do wyboru silnika - 2,3 z blosem albo 2,8 z sekwencją. 2.0 to nieporozumienie w tym aucie. Pozdrawiam |
Autor: | adamusek [ 14.lip.2008 19:23:34 ] |
Tytuł: | |
ja polecam 2.3 z blosem bedzie tanio i w miare zwawo... 2.0 za slaby do tej budy 2.3 to minumum. |
Autor: | lucas3512 [ 14.lip.2008 20:42:45 ] |
Tytuł: | |
adamusek napisał(a): ja polecam 2.3 z blosem
bedzie tanio i w miare zwawo... 2.0 za slaby do tej budy 2.3 to minumum. jak wyżej ![]() minimum 2.3 ![]() |
Autor: | Gulczas19 [ 16.lip.2008 16:57:48 ] |
Tytuł: | [100/c4] Jaki silnik wybrać? |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |