.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

[80 B4] Szybkie pytanie Pilne - zakup i gaz do ABK
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=81031
Strona 1 z 1

Autor:  hellrider [ 21.lip.2008 23:22:34 ]
Tytuł:  [80 B4] Szybkie pytanie Pilne - zakup i gaz do ABK

Panowie, trafilo mi sie Audi b4 w sedanie z silnikiem 2,0 na wielopunkcie bez gazu,, rocznik 95 za 6 tyś, koles sprzedaje bo wyjezdza do żony zagranice.

Auto z tego co widzialem, macalem i jezdzilem jest oki, lakier tez w stanie dobrym ( pasowaloby polernać ) uklad jezdny ok, do wymiany stabilizatory na przodie i koncowki drazka, silnik suchy ( nie myty ).

Chcialem zapytac czy ten motor jakos sie kocha z LPG bo slyszalem ze 2,0 wielopunkt cos nie bardzo na tym chce śmigac. Odpuscic sobie i szukac na jednopunkcie tej 90-sieciokonnej wersji czy co ? Doradzcie panowie..... Mam czas do środy.

EDIT BY Umin: Zapoznaj sie z regulaminem forum, odnośnie miejsca odpowiednich tematów oraz nazywania tematów

Autor:  radekmc [ 22.lip.2008 08:47:46 ]
Tytuł: 

ABK dobry motorek
gaz tez chodzi ;)
nic tylko brac :peace:

Autor:  marwins [ 22.lip.2008 17:28:05 ]
Tytuł: 

ABK to jeden z silnikow ktory lubi sie z gazem (nawet z II gen) , mysle ze cena dobra.

Autor:  hellrider [ 22.lip.2008 17:34:23 ]
Tytuł: 

Tez mi sie wydaje ze za ta cene sie oplaca, jutro jade jeszcze dokladnie ogladnac autko.

Jesli chodzi o ten silnik to pytam dlatego bo moj tatko ma B4 avanta na wielopunkcie z LPG i dziwnie sie nim jezdzi,,, Jadac na jakimkolwiek biegu trzymajac gaz w jednej po zycji po odpuszczeniu gazu na biegu reaguje po okolo 2-3 s. Trzyma jeszcze przez chwile wlasnie obroty takie na jakich sie go trzymalo i dopiero po chwili zwalnia. Ma to samo na LPG jak i na benzynie... Na biegu jalowym delikatnie faluja mu obroty. A przy ostrej jezdzie po wyluzowaniu gasnie.. Myslem ze to wina zwroconego w przod dolotu powietrza, wykrecilem go w tyl, nie pomoglo... Nie chce miec takich samych fantazji z moim nabytkiem. Instalacja w tym Avancie jest I gen.

Autor:  Sander [ 22.lip.2008 17:51:20 ]
Tytuł: 

za ta cene to tylko brac, a jak nie to ja moge wziasc :peace:

Autor:  adiaudi [ 22.lip.2008 17:56:37 ]
Tytuł: 

Miałem taki bez gazu-super motorek. Co do tatkowego sróbuj takiego banału: psiknij wd40 w linkę gazu, mi kiedyś pomogło w Passacie 2.0 16v

Autor:  hellrider [ 22.lip.2008 18:11:47 ]
Tytuł: 

nie, nie chlopaki, tutaj nie chodzi o ciezko chodzacy gaz. pedal chodzi spoko. Lekko i rownomiernie. Poprostu ma spozniona reakcje ( jak by wtrysk sie spoznial z ujmowaniem mieszanki )

Autor:  actom [ 22.lip.2008 20:11:50 ]
Tytuł: 

hellrider napisał(a):
nie, nie chlopaki, tutaj nie chodzi o ciezko chodzacy gaz. pedal chodzi spoko. Lekko i rownomiernie. Poprostu ma spozniona reakcje ( jak by wtrysk sie spoznial z ujmowaniem mieszanki )


W II generacji i nowszych instalacjach jest coś takiego jak cut-off, po ustawieniu tej opcji sterownik odcina dopływ gazu po zdjęciu nogi z gazu, to właśnie stosuje się przy silnikach w których pojawia się takie zjawisko jak u ciebie. Warto sprawdzić.

Autor:  hellrider [ 22.lip.2008 22:45:07 ]
Tytuł:  Re: [80 B4] Szybkie pytanie Pilne - zakup i gaz do ABK

Umin napisał(a):
Zapoznaj sie z regulaminem forum, odnośnie miejsca odpowiednich tematów oraz nazywania tematów


Temat temat byl odpowiedni ale przeksztalcil sie w nieodpowiedni :P A nazwa tematu ? hmm byla nie odpowiednia, poprawie sie hehe .....


Dobra KOledzy, skoro juz mowa o wielopunkcie na gazie jak sie ma Jednopunkt z gazem tez 2,0 i tez w Avancie,,, Kolega ma taki motorek zagazowany i sobie to chwali....

Autor:  chori [ 03.sie.2008 18:01:06 ]
Tytuł: 

Sekwencja do ABK pasuje srednio, tak mi mowili..
W tym silniku jest wtrysk tzw full-group, wiec polecano mi II gen.

Zrezygnowalem :):

Autor:  ZiPi [ 04.sie.2008 13:29:27 ]
Tytuł:  Re: [80 B4] Szybkie pytanie Pilne - zakup i gaz do ABK

hellrider napisał(a):
Dobra KOledzy, skoro juz mowa o wielopunkcie na gazie jak sie ma Jednopunkt z gazem tez 2,0 i tez w Avancie,,, Kolega ma taki motorek zagazowany i sobie to chwali....

Przy zasilaniu LPG jednopunkt jest o tyle lepszy od wielopunktu, ze w przypadku strzału nic sie nie porozwala.
W silniku ABK, po drodze masz przepływomierz, ktory przy strzale przewaznie sie uszkadza :/ Trzeba poprostu bardziej dbac o układ WN - swiece, przewody itp.

Autor:  kamian [ 07.sie.2008 13:03:57 ]
Tytuł: 

witam,

mialem taką 80-tke z silnikiem ABK i gazem II generacji. wszystko było OK i nawet przy sporadycznych strzalach nic sie nie działo, silniczek pracował idealnie

Autor:  rookie [ 11.lip.2011 10:19:07 ]
Tytuł: 

bezkit napisał(a):
Siemanko,
Mój pierwszy post ponieważ jestem zainteresowany aplikacją instalki lpg do audi 80 z kodem silnika ABK.

Ile średnio taki silnik potrafi spalić na setkę? W 12litrach w cyklu mieszanym? Jeżdżę spokojnie.
Lub jakie środki należy poczynić by koszty eksploatacji wyniosły mniej więcej tyle co przy silniku 1,9tdi 1z, który obecnie użytkuję.

Chcę zapakować lpg i co wydumane:
Włożyć zwykłą instalkę reg. śrubą + blos?

Jak myślicie?

Z góry uprzedzam, że obecnie nie mam pieniędzy i chęci by pakować tam nową sekwencję. Tanio ma być :D

Auto już stoi w garażu i jest trochę ciasne wewnątrz ale i tak zajebiste :D

tanio nie znaczy dobrze, najpierw oszczędzisz a potem dołożysz z górką i stracisz kupę nerwów z szukaniem kumatego gazownika.

1) Blos + wydajny reduktor (to dobre wyjscie o ile gazownik wie co robi)
2) sekwencja STAG i ustawienie w pracy full-group (będziesz miał większy spokój i bezobsługowość)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/