| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
| S6 c5 4.2 vs BMW 540 (kombi 2002-2003) koszty eksploatacji https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=93664 |
Strona 1 z 4 |
| Autor: | mabarte [ 14.cze.2009 16:04:30 ] |
| Tytuł: | S6 c5 4.2 vs BMW 540 (kombi 2002-2003) koszty eksploatacji |
Witam, Zastanawiam się nad kupnem kombi z silnikiem V8 i ewentualny montaż instalacji gazowej Prins. Wypróbowałem oba egzemplarze S6 4.2 340 km i BMW 540 4.4 286 km, oba z automatem chyba nawet tym samym firmy ZF. Za S6 przemawia do mnie bardziej estetyka, quattro i piękne brzmienie silnika. BMW z kolei jak by lepiej reaguje na wciskany pedał gazu (jakby skrzynia działała szybciej i sprawniej). Po za tym właściciele 540 nie narzekają specjalnie na zużywanie automatycznej skrzyni tak jak ma to miejsce w audi - być może napęd quattro ma na to wpływ. Rozrząd na łańcuchu. Spalanie w BMW ponoć o 2-3 litrów mniejsze ale to już nie jest takie istone w końcu w audi jest quattro. Silniki obu producentów podobno dobrze pracują na wymienionej wyżej instalacji Prinsa. BMW nie jest też taki twardy. I chociaż bardziej pasuje mi S6 to jednak obawiam się że eksploatacja tego modelu wykończy mnie finansowo. Zebrałem kilka informacji na temat części zamiennych i proszę użytkowników S6 o zweryfikowanie tego co poniżej. 1. kompletne zawieszenie przednie (wachacze + łączniki) w ASO ok 6000 podobno nie ma zamienników 2. amortyzatory ? 3. rozrząd 2800 ASO choć tutaj akurat na allegro znalazłem komplet rozrządu firm CONTITECH, GRAF oraz RUVILLE za ok 900 (kod silnika ANK,AQJ) 4. hamulce ? 5. układ wydechowy ? 6. katalizatory 2x kilka tyś. czy można wstawić strumienice? 7. remont skrzyni TT w serwisie SS 4500 8. jest pewnie wiele innych niż w a6 elementów np przednia szyba? Z góry dziękuje za pomoc im więcej informacji tym lepiej |
|
| Autor: | J@rek [ 14.cze.2009 16:22:37 ] |
| Tytuł: | |
2.amortyzatory normalna cena ASO przód 650/szt, tył 600/szt-czyli kpl 4 szt 2300. 4.klocki przód ATE 390 zł Polecam manualną skrzynię biegów(tylko, że od 2002 r już automat).Jazda na gazie tą eSunią to poezja.Auto twarde i na równe drogi...po dziurach lepiej się jeździ C4 |
|
| Autor: | arkadio70 [ 14.cze.2009 21:06:33 ] |
| Tytuł: | |
szyba przednia nie podejdzie od zwykłej A6
|
|
| Autor: | Pawlo [ 14.cze.2009 23:43:23 ] |
| Tytuł: | |
Tylko Audi
1. Quattro 2. Ładniej wyglada
3. Nie ma spartolonej opinii na drodze 4. Jak mozna nie lubiec Audi a jeszcze "S" w dodatku
5. patrz punkty 1,2,3,4
|
|
| Autor: | SJake [ 15.cze.2009 02:38:44 ] |
| Tytuł: | |
Kupuj BMW... |
|
| Autor: | Marcin999 [ 15.cze.2009 03:00:30 ] |
| Tytuł: | |
Tak tez popieram sam miałem dwie trójki e46 i nowa x5 tak mi sie podobały ze az sie przesiadlem do range rovera tez polecam całe szczęście jest audi
|
|
| Autor: | 2rafal7 [ 15.cze.2009 10:04:17 ] |
| Tytuł: | |
Moim zdaniem jeżeli chcesz jakość, komfort i super wyciszenie bierz Audi, jeżeli chcesz frajde z jazdy i lepsza dynamike bierz BMW. W bmce masz do wyboru manual albo automat, niestety w S6 po lifcie tylko ASB (nie wiem co za kompletny debil to wymyślił...). Ja osobiście wziął bym Audi
|
|
| Autor: | solaris [ 15.cze.2009 20:16:02 ] |
| Tytuł: | |
pawlo5 napisał(a): Tylko Audi
1. Quattro 2. Ładniej wyglada 3. Nie ma spartolonej opinii na drodze 4. Jak mozna nie lubiec Audi a jeszcze "S" w dodatku 5. patrz punkty 1,2,3,4 ![]() Bierz Bawarkę Ad1. Szpera
Ad2. Ładniej wygląda
Ad3. Ma duszę ("spartoloną opinie na drodzę" mają kierowcy nie marka) Ad4. Jak można nie lubić BMW jeszcze "M5" w dodatku
Ad5. patrz pkt 1,2,3,4
Pozdrawiam |
|
| Autor: | jakub33 [ 15.cze.2009 20:47:25 ] |
| Tytuł: | |
Soaris tu jest mowa o 540 a nie M5 a to całkim inna bajka.Taka BM-ka z paketem M wygląda super ,na kożyść Audi napewno Qattro,bawarka z manualem napewno szybsza |
|
| Autor: | solaris [ 15.cze.2009 21:07:21 ] |
| Tytuł: | |
Wiem, ale to trochę nie uczciwe Można porównać A6 do 5er a S6 do M5 Taki mały offtop >>> M pakiet w 5 a M5 to 2 inne bajki Pozdrawiam |
|
| Autor: | Megster [ 15.cze.2009 21:11:49 ] |
| Tytuł: | |
Bawara z automatem tez daje radę. To nie mulasty tiptron co zmienia biegi w żółwim tempie. Jeśli ja bym stał przed takim wyborem to wybrałbym Audi. Ze względu na trakcję, mimo wszystko trochę bardziej komfortowe zawieszenie i (co pewnie dla wielu się nie liczy, wyższy bagażnik w kombi). Ojciec ma zachipowane 530d i na suchym jest ok, ale jak trochę popada to kontrola trakcji ma co robić. Dodatkowo jak dla mnie to trochę za twardo. Aczkolwiek wielkim plusem (rozpatrując w obydwu autach automaty) jest skrzynka w BMW - naprawdę szybka. Pozdro. |
|
| Autor: | solaris [ 15.cze.2009 21:23:03 ] |
| Tytuł: | |
Megster napisał(a): Ojciec ma zachipowane 530d i na suchym jest ok, ale jak trochę popada to kontrola trakcji ma co robić
No coś w tym jest, ale Panowie bez przesady, Audi quattro też trzeba uważać
|
|
| Autor: | Pawlo [ 15.cze.2009 21:26:04 ] |
| Tytuł: | |
solaris napisał(a): Wiem, ale to trochę nie uczciwe
Można porównać A6 do 5er a S6 do M5 Taki mały offtop >>> M pakiet w 5 a M5 to 2 inne bajki Pozdrawiam To gdzie postawisz RS6 Widzisz , Audi klasa w sama w sobie a nie jakas tam Buma
Kolega niech potestuje na drodze i jedno i drugie i kupi to co mu sie spodoba bardziej ale festynem jest dzisiaj palic laka na kazdym skrzyzowaniu (to zalezy tez od kierownika) oraz mniej pewnie czuc sie na mokrym i w okresie zimowym, Audi Rulez Mój głos Tylko i wyłacznie Audi w eSuni
|
|
| Autor: | solaris [ 15.cze.2009 21:33:27 ] |
| Tytuł: | |
Toś mnie zagiął Paweł
P.S aleeee idąc analogicznie A4-3er, A6-5er, A8-7er, ???-850 to też klasa sama w sobie i jest starsze od RS-a
|
|
| Autor: | KaeS [ 15.cze.2009 21:42:34 ] |
| Tytuł: | |
e39 540 nie ma szpery , w przeciwieństwie do e34 540, w których występowała stosunkowo często . Miałem e39 530dA i A6 AFN więc kilka rzeczy, które są wspólne dla całego modelu mogę ocenić/porównać. Choć beemkę miałem bardzo krótko, to mogę powiedzieć, że pomimo małej mocy i automatu to auto bardzo prowokuje żeby cisnąć, pozycja za kierownicą, sama kierownica, dźwięk silnika - miód. Subiektywnie lepsze wykonanie, znacznie lepsze skóry, lepsze spasowanie wnętrza, z drugiej strony napęd na tył, który w moim mniemaniu potrafi podnieść ciśnienie przy słabszej przyczepności. Automat, niby fajny, działa dość szybko, ale manualne przełączanie biegów to bajer, który może się przydać tylko i wyłącznie żeby zbić bieg przed wyprzedzaniem, w każdej innej sytuacje lepiej jeździć na D/S .Po 10-15 minutach wariowania(non stop but) po mieście skrzynia zaczyna wyraźnie wolniej działać (ale miałem auto używane, więc mogła być już zużyta). Jeśli steptronić w 540, jest taki sam jak w 530 to ma opinię bardzo awaryjnego (do 180kkm) Audi ma świeższy wygląd, chociaż to kwestia mocno subiektywna, e39 w mpakiecie miażdży agresywnością inne modele z tego segmentu. Audi wydaje się być pod każdym względem (poza silnikiem) grzeczniejsze . S6 należy porównywać do 540i. M5 to rywal RS6 . Dla mnie wybór jest prosty - S6 w budzie i z wnętrzem BMW.
Na poważnie, IMO taka moc nie może być przenoszona na jedną oś w aucie, które ma być bezpieczne i służyć jako dupowóz - wybieram s6.
|
|
| Autor: | mabarte [ 15.cze.2009 21:55:24 ] |
| Tytuł: | |
dzięki ale chodzi mi głównie o koszty elmentów które wymieniłem jak zawieszenie przednie czy rozrząd |
|
| Autor: | solaris [ 16.cze.2009 00:01:26 ] |
| Tytuł: | |
mabarte napisał(a): dzięki ale chodzi mi głównie o koszty elmentów które wymieniłem jak zawieszenie przednie czy rozrząd
rozrząd w BMW zawiecha aluminiowa (podrzucę Ci linka jak naprawią forum), jak nie założysz kół od roweru+RF i będziesz omijał dziury to OK |
|
| Autor: | solaris [ 16.cze.2009 00:06:33 ] |
| Tytuł: | |
KaeS napisał(a): e39 540 nie ma szpery
S6 należy porównywać do 540i. M5 to rywal RS6 . Ja mówiłem o M5 w których szpera jak zapewne wiesz jest M5 wg mnie nie, Bardziej 850 albo M6 Pozdrawiam Michał |
|
| Autor: | michu [ 16.cze.2009 06:47:16 ] |
| Tytuł: | |
witaj, ja mam teraz e39 i esę i w takim zestawieniu jak napisales bralbym bmw. frajda z jazdy miedzy dwoma autami o podobnych osiagach jest nie do porownania - tak jak koledzy pisali - bmw ma lepszy dzwiek, fajniej sie zbiera i ma lepsze wnetrze. nawet mimo tego, ze modelowo jest starsza. a jak chodzi o koszty - to bmw jest duuuuuuuzo drozsze w serwisie niz audi. wymieniles kilka elementow z audi - ale popatrz ile typow tzw. inspekcji ma bmw - 4, a audi? tylko 2, okresy miedzy inspekcjami - 2 razy dluzsze w audi itd. pod katem kasy - audi i bmw to 2 swiaty! michu |
|
| Autor: | rafala6 [ 16.cze.2009 10:41:09 ] |
| Tytuł: | |
Moim zdaniem wnetrze w e39 jest gorzej wykonane,anizeli w C5. |
|
| Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|