.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 05:27:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 09:24:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dowodziki, dowodziki, napisać to ja też mogę wiele...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 09:53:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Co tu dużo pisać? Przy pomocy wypasionego prędkościomierza, nie da się, zmierzyć mocy. Zbyt dużo danych zostaje niewiadomych. Zarówno tych, które mają bezpośredni wpływ:
-opony czyli opory toczenia
-Cx czyli opory areo...
-równia pochyła czyli grawitacja (mamy z górki, czy pod?)
-Czy jedziemy w zakrępcie, czy nie?
-tam nawet nie wiadomo, czy koła mielą, czy nie! (choć ten błąd może też wystąpić na obciążeniowej).
Są też wpływy nie bezpośrednie,
-temperatura
-wilgotność
-ciśnienie
etc mniejsza z tym.

Hamownia obciążeniowa stawia stały sobie znany opór, a lepsze w dodatku jeszcze monitorują opór przy pomocy przetworników tensometrycznych. Jeżeli mamy znany opór, możemy obliczyć pracę, jaką musi wykonać silnik, żeby zmienić prędkość kół od (załóżmy) 20km/h do 70km/h. Jeżeli dodatkowo mierzyliśmy czas, można z tego obliczyć siłę ciągu, co w przeliczeniu przez obwód koła da nam mamen na kołach. Znając moment na kołach, oraz przełożenie biegu na którym hamowana +przełożenie główne, znamy moment na sprzęgle, czyli silniku. Mnożąc go przez (również stale monitorowane obroty) mamy ładny wykres mocy.
Tutaj problemem może być skrzynia automatyczna, która ma rózwnież automatyczne sprzęgło... Ale to i tak super, w porównaniu z elektronicznym kołpaczkiem, który mierzy prędkość i czas, podczas nikomu nie znanych obciążeń realnych. Dodatkowo, że samochód jest w ruchu dochodzi moment bezwładności, który też "zakładamy", poprzez dane katalogowe masy samochodu. Mało kto wie, że masa w katalogach jest podawana dla samochodu bez płynów, oraz uśredniana, dla wszystkich opcji wyposażenia. Oczywiście jakiś tam obraz to daje, ale nie traktowałbym go nazbyt poważnie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 20:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
A jak to jest z hamowaniem Tipa ???? Pamietam jeszcze posty z czasów zatrzesienia wokół 2.5 TDI V6 i ze po hamowoniu tipa padały one po niedługim czasie :/ Niech mnie ktoś z błedu wyprowadzi a dla Designera bedzie to info typu hot or not :):

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 20:51:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
pawlo5 napisał(a):
A jak to jest z hamowaniem Tipa ???? Pamietam jeszcze posty z czasów zatrzesienia wokół 2.5 TDI V6 i ze po hamowoniu tipa padały one po niedługim czasie :/ Niech mnie ktoś z błedu wyprowadzi a dla Designera bedzie to info typu hot or not :):


tak samo mozna tipa zajezdzić po szaleństwie na lodzie lub sniegu

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 21:03:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
pawlo5 napisał(a):
A jak to jest z hamowaniem Tipa ???? Pamietam jeszcze posty z czasów zatrzesienia wokół 2.5 TDI V6 i ze po hamowoniu tipa padały one po niedługim czasie :/ Niech mnie ktoś z błedu wyprowadzi a dla Designera bedzie to info typu hot or not :):


Setki ludzi hamują tipa i nie ma problemów, myślę, ze to raczej jakiś mit...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 16:28:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
mroova81 -> hamowałem 2 swoje auta kilkakrotnie. Obciązeniówka i Dynomet na koło. Wyniki prawie identycznez tensencją do zanizania przez Dynomet względem stacjonarnej. Bład na poziomie błedu pomiarowego.. Przebieg i rozkład kersek kresek taki sam.
Ja wiem, że ta zabawka działa, o ile obsługujący ma o niej pojęcie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: