.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2024 04:16:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 31.maja.2016 17:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Czyli nie ma czym sobie głowy zawracać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 31.maja.2016 19:31:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Skoro temat zgromadził paru właścicieli esek i nieco odbiegł od początkowego zamysłu to jeszcze zapytam jakie temperatury oleju macie w swoich s6? Tzn trasa na spokojnie, miasto, zapiepszanie na autostradzie - u mnie odpowiednio - 90, 100-110, 120


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 31.maja.2016 20:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Pozostaje sie cieszyc ze jeszcze nas kilkoro zostalo ;)
Temp oleju.. traska spokojnie tak90-95. Miasto w korkach okolice 100-110. Zlot letni w Toruniu...wiadomo tor te sprawy bylo okolo 125c.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 31.maja.2016 20:14:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
Pewnie mam podobnie, ale nie obserwowałem dokładnie. W poniedziałek będę śmigał do Lublina to poobserwuję. Da się temp oleju wyświetlić na klimatroniku w formie cyfrowej?

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 31.maja.2016 20:18:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
drookash napisał(a):
Pozostaje sie cieszyc ze jeszcze nas kilkoro zostalo ;)


A ten musi ta ranę rozdrapywać :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 31.maja.2016 21:21:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
No ale czy ja ci guza nabilem ? :peace:
Ja tam wierze w ludzi ;) Wierze ze eske kiedys kupisz...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 01.cze.2016 17:32:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Taki jest plan. Na tą chwilę robię kilka kroków wstecz (B3 może B4) ale za jakiś czas znów zakupie. Zobaczysz! :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 06.cze.2016 20:50:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Ogarnia ktoś może temat montażu cewek TFSI do 4.2 AQJ ? Adapter dotoczę sobie sam. Chodzi mi o to jaki numer mają cewki od TFSI takie żeby wtyczki pasowały od s6 ? Wiem że ktoś to ogarniał w 1.8t gdzie są takie same cewki jak u mnie.

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 06.cze.2016 21:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Napiszę tak... dwell time. Wygooglaj sobie bo to ważne.
Żeby pod danym sterownikiem działały inne cewki musisz w kompie zmienić mapę dwell time. To są czasy ładowania uzwojenia cewek. Muszą korelować z kątem zapłonu i z rpm silnika a przede wszystkim z napięciem na akumulatorze.
Gdy ot tak zwyczajnie wsadzić inne cewki możesz je ubić w 5 sekund po odpaleniu silnika a co gorsza upalona cewka może Ci ubić ECU.
Jedyne które wytrzymują można powiedzieć "wszystko" to cewki z Audi R8 ale znajdź takowe w ludzkich pieniądzach.

Każda cewka z TFSI ma bardzo krótki czas ładowania. Jak potraktujesz ją czasem dla zwykłej cewki z AQJ to upalisz je momentalnie. Cewka zasilana zbyt długo grzeje się. Stosuje się czasami "wasted spark" ale to by wymagało przy AQJ poważnych zmian w zasilaniu cewek. Ludzie montujący cewki TFSI do 1.8T zmieniają mapy dwell time... to bardzo ważne.
Zresztą wsady ECU dla 1.8T i ich opisy są powszechnie dostępne, mapy opisane i wszystko można sobie samemu edytować a nawet małymi programikami sumy kontrolne policzyć / sprawdzić. TunerPro czy Winols z pluginami - cuda na kiju. Do AQJ map opisanych totalnie brak. Znalazłem kilka map z opisami dla 4.2 zza oceanu - kilka ciekawych informacji już wyciągnąłem ;) Popatrzę czy znajdę dwell time jako mapę czy jako wyliczoną wartość z algorytmów. Dam Ci info tutaj.

Zagor... myślę, że w pewnym momencie będę potrzebował Twojej informatycznej głowy...

Myślę, że to nie leży w cewkach... a w mechanice wałków / napinaczy itd.
Oscyloskop w łapkę i mierzyć co idzie z ecu na wtrysk i cewki... wsio widać :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 06.cze.2016 21:28:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Coś z cewkami jest na pewno bo ostatnio zmieniłem świece i zauważyłem że nowe mają większą przerwę i teraz mi nierówno pracuje, ponadto podczas jazdy czuć nawet wypadające zapłony. Jedna cewka na pewno złom bo po odłączaniu jej na wolnych obrotach praktycznie zero reakcji. Chciałem wsadzić tfsi bo są tanie i łatwo dostępne. Jeśli nie to kupuje nowe beru do AQJ i hejaaa :)

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 06.cze.2016 21:48:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
od R8 cewka ok 150zł nie sa to drogie rzeczy

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 06.cze.2016 21:59:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Swego czasu jak wymieniałem cewki to myslałem nad tymi z tfsi. Z tego co się dowiedziałem od ludzi, którzy zamontowali owe cewki to pasują p&p. Potrzebny jest tylko adapter.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 06.cze.2016 22:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Montowali te z R8 czy te z pospolitych TFSI ? Te z R8 wytrzymają ponoć długie czasy ładowania.
Tu jest jako takie wyjaśnienie o co kaman : http://www.audizine.com/forum/showthrea ... L-SETTINGS

Dodam jeszcze, że te mapy dwell time są dokładane do mapy wyprzedzenia zapłonu przy liczeniu potrzeby momentu pojawienia się iskry. Aby iskra pojawiła się dokładnie wówczas gdy jest potrzebna ECU musi uwzględnić czas ładowania cewki w ms licząc dokładnie ile ms trwa obrót wału i uwzglęnić czas na naładowanie. Przykładowo dla 760rpm - to około 150ms, dla 3040rpm do około 37ms... 6080rpm > 18ms... a przecież dla AQJ dwell time wynosi czasami 4,5ms przy 12v. Dla cewek TFSI wartości dwell są około połowy mniejsze stąd... przegrzejesz cewkę ładując ją zbyt długo wg czasów z AQJ. Na odwrót... mapą z TFSI nie naładujesz cewki w AQJ wystarczająco by dała dobrą iskrę - szczególnie na wysokich obrotach.

Wiem... praktyka pokazuje - wsadzam i śmigam... ale czy o to chodzi w eskach ? Upali się... coś.

Myślę, że rozsądniejszym będziesz kupując ori (170pln/szt w ASO) lub BERU - za 110 znajdziesz.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 06.cze.2016 22:49:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Chodzilo mi o zwykłe tfsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 07.cze.2016 06:35:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Faktycznie są beru na allegro za 100zł/szt. Wcześniej pytałem w hurtowni to za beru chcieli 180zł.. :fuckyou2:

Niestety dzisiaj stała się lipa czyli audi zaczęło się przegrzewać :( Lewa strona chłodnicy gorąca prawa zimna na kompie czujnik przed chłodnicą 110 stopni za chłodnicą 40 stopni.

Zamówiony nowy termostat, pompa wody, przy okazji pasek rozrządu, rolki :029: :029:


Ma ktoś jakiś manual do zmiany rozrządu w 4.2 lub filmik instruktażowy czy coś w tym stylu.

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 07.cze.2016 07:21:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
Spokojnie możesz beru zakładać. Mi kiedyś któraś cewka padła to założyłem beru i śmiga do tej pory. Inna sprawa, że jak cewka jest uwalona to nie da się jeździć. Silnikiem telepie tak, że ja pierniczę. Rozumiem, że robisz kompletny rozrząd przy okazji? Termostat kup z serwisu, zresztą nie raz tak ludzie doradzali na forum. Bo jak założysz jakiegoś niedoroba i padnie to znowu będziesz miał masę rozbierania.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 07.cze.2016 07:22:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Mam manuale bardzo szczegółowe - podeślę - PW.
Wymień koniecznie napinacz tensometryczny. Bez blokad nie masz się co zabierać. Jest wątek : viewtopic.php?f=27&t=108758

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 07.cze.2016 07:43:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
A jak Ci się przegrzewa to sprawdź wcześniej wentylatory. Bo może się okazać, że to nie termostat, a niepotrzebnie się narobisz.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 07.cze.2016 14:10:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2016 15:24:00
Posty: 41
Wentylatory są ok. Termostat idzie Varnet. Blokade mam jakąś uniwersalną do v8 i v6, powinna dac rade.

Ale na razie spróbuje wymienić termostat bez rozbierania bo podobno się da. Jeśli da radę to rozrząd zostawiam bo poprzedni właściciel wymieniał i pasek wygląda ok. A jak będę musiał rozbierać przód to od razu zmienie pasek rolkę pompę żeby nie rozbierać pół auta 2 razy...

_________________
Civic V 90km --->Passeratti B3 1.8 ---> BMW e46 192km ---> AUDI S6 C5 340km ---> NISSAN T31 ---> co dalej ? (;

Tak, właśnie skończyłem 19lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI S6 C5 FULL OPCJA AVANT
PostNapisane: 07.cze.2016 14:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
No to trzeba być dobrym magikiem żeby termostat wymienić bez rozbierania. Akurat nie jestem mechanikiem i sam tego nie robiłem - ale jak mi gość robił rozrząd to miałem wrażenie, że termostat siedzi w takim miejscu, że chyba bez zwalania przodu nie bardzo się da go wymienić. Ale jeśli się da to super. Daj znać, czy Ci się udało.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: