| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
| A6Q Limo ACK https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=129734 |
Strona 1 z 4 |
| Autor: | karol89 [ 09.lip.2014 21:42:24 ] |
| Tytuł: | A6Q Limo ACK |
Witam wszystkich. W wielkim skrócie opisze moją przygodę z A6 C4 Po długich intensywnych poszukiwaniach i kilkuset przejechanych kilometrach nareszcie znalazłem, to czego szukałem Mianowicie Audi A6 C4 z napędem QUATTRO i manualną skrzynią biegów. Audi stało sobie na podwórku około roku czasu "mechanik" miał je naprawiać ale nie mieściła mu się do garażu więc stał sobie i czekała...na mnie jak na zbawienie A6-stka miała ubity silnik wszystkie panewki korbowodowe były obrócone a główne powycierane, ktoś przegrzał silnik bądź nie dopilnował stanu oleju... Ale cena za nią była śmieszna jak na taki wypas i zarejestrowane w pl Więc decyzja była tylko jedna, kupujemy reanimujemy, jeździmy i się cieszymy W takim dłuuugim skrócie od początku cała historia mojej Limo Fabrykę opuściło 19.02.1996 Wyposażenie - klimatronik - servotronik - regulacja wysokości świateł - abs i eds - kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach - 2 x szyby elektryczne (przód) - lusterka elektryczne + podgrzewane (2 x) lewe asferyczne - AC/BC - wyświetlacz temp. zewnętrznej - długa deska (7 zegarów + ringi chrom) - fabryczne xenony Hella + spryskiwacze reflektorów - spryskiwacze szyby przedniej podgrzewane - tylna blenda od S6 - kierownica sportowa trójramienna skórzana (S-line) - 2 x poduszka powietrzna - felgi 7Jx16" ET45 + zapas - siedzenia RECARO z regulacją odcinka lędźwiowego i rozsuwanymi siedziskami + wysokość (manualne) - kolor tapicerki ANTRACYT (jeszcze z takim się nie spotkałem ) - kolor kokpitu również siwy + listwy ozdobne aluminium ze strukturą - siedzenia grzane przód/tył - nagłośnienie 8 głośników (ktoś radio gwizdną po kodzie Gamma ) - zamek centralny + alarm (ori) z domykiem szyb - elektrycznie sterowany szklany szyberdach + roleta - immobiliser - dwa podłokietniki, w przednim ori telefon + zestaw głośno mówiący - worek na narty - chromy w okół szyb - lampki w rączkach x 4 - silnik 2.8 V6 30v o oznaczeniu ACK (wersja wyposażenia 078.2) - kolor to LZ9U vulkanschwarz perleffect (czyli nie taka smoła) - ori hak zdejmowany - pakiet zawieszenia sportowego 1BE -20mm - wszystkie instrukcje i książka serwisowa w Niemczech jeden właściciel ostatni serwis przy 246 tys w 2009 roku teraz zegar wyświetla 255 tyś Chyba tyle jak dobrze pamiętam Kilka zdjęć Oględziny ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wszystkie plastikowe elementy pokrywy silnika mam. Tutaj już po odświeżeniu środka i po umyciu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Prosto z kufra ![]() Demolka ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tarcza OUT dwumasa pozostaje jest ok nie ma dużych luzów jakieś 1-1.5cm czyli norma, przechyłów bocznych tez nie ma więc wszystko w normie. Wszystko tak jak fabryka dała Sprzęgło + dwumas LUK-a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Drugi wał z AAH ![]() ![]() Kupiłem wał z silnika AAH pasuje jak ulał :] w raz z panewkami od niego silnik na prawdę był w dobrym stanie i z małym przebiegiem widać z resztą po panewkach są bielutkie ![]() Wał od razu zawiozłem do sprawdzenia i jest w jak najlepszej kondycji. Graty zakupione zostały takie do silnika (jeszcze było coś al już ie pamiętam...) - pompa wody (Dolz) - pasek rozrządu (Gates) - rolka napinająca (INA) - rolka prowadząca (INA) - pasek napędzający altek i klimę jakiś tam (Dongil) - termostat (Wahler) - filtr powietrza (Filtron) - filtr oleju (obecnie SCT) - uszczelki pokrywy zaworów + gniazd świec (Elring) - pierścienie (komplet) GOETZE - tarcza sprzęgłowa + łożysko oporowe LUK - simeringi i uszczelki pod głowice REINZ/ELRING - olej Valvoline 5W-30 XL-III - płyn BORYGO (różowy) - odebrane zregenerowane głowice,nowe uszczelniacze,prowadnice, docieranie gniazd - wał korbowy od AAH + panewki główne i korbowodowe (silniki ACK w A6 C4 to takie hybrydy swego rodzaju, dół mają identyczny jak ABC/AAH a jedynie mają głowice od ACK i osprzęt) Dokumentacja z montowni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ak poskładana to od razu lepiej z zewnątrz jeszcze ma kilka niedoróbek ale wszystko powoli się zrobi. <ok> ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatnio była okazja odświeżyć elementy zawieszenia i dokładnie obejrzeć co do wymiany w najbliższym czasie. Oczyściłem wahacze, półośki, zaciski i inne elementy i pomalowałem je na czarny półmat. ![]() ![]() ![]() Końcówka ![]() wleciały nowe końcówki drążków w tylnim zawieszeniu, koła miały już dość mocny przechył coś typu /--\ po wymianie jest I--I <ok> Ori oczywiście Lemforder ![]() Stare już miały dość ![]() ![]() Komora silnika czysta ale nie dość by mnie się podobała aż tak bardzo, będę musiał tutaj trochę posprzątać jeszcze ![]() Fajna pogoda była to nie marnowałem okazji ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Drugie błotniki ![]() ![]() ![]() ![]() Toyo Proxes T1R w rozmiarach 205/55 16" ![]() ![]() ![]() ![]() Już ma "nowe" polakierowane błotniki przednie i usunięte bąble pod lakierem i rdza na prawym tylnym nadkolu wszystko pomalowane a i jeszcze przedni zderzak dostał nowy lakier bo miał zarysowania. ![]() ![]() ![]() Amortyzatory tył Sachs Advantage dedykowane do zawieszenia 1BE (Sport) :mrgreen: Klocki hamulcowe tył (których nie ma na zdjęciu) Płyn hamulcowy ATE Jakieś tam odboje + osłony Przy rozbieraniu zawieszenia coś się znajdzie jeszcze do wymiany raczej... Idę do garażu montować amory, nie mogłem już wytrzymać dłużej jak po wjechaniu w dołek podskakuje mi koło z tyłu :evil: ![]() ![]() Fanty: ![]() ![]() Stare już miały dosyć. ![]() ![]() ![]() Kilka zdjęć z operacji. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zmontowałem quattro do quattro :mrgreen: Emblemat oryginalny pochodzący z Audi 80 quattro typ89 ![]() Dwa nowe filmiki, coś tam słychać i widać http://www.youtube.com/watch?v=WBuCRGvVon4 http://www.youtube.com/watch?v=kLzRw-OrgE8 ![]() Teraz pozostaje dbać by się nie porysował ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wahacz out. ![]() ![]() Nowy na miejscu. Szrot ![]() ![]() ![]() :roll: ![]() :ok: ![]() ![]() ![]() ![]() Kolejny zestaw już :ok: ![]() Przed MajóVWką 2013 ![]() ![]() To co planowałem ![]() ![]() ![]() I wykresik ![]() I czasy przejazdów na 1/4 mili ![]() ![]() ![]() wymiana chłodnicy klimatyzacji ori wytrzymała prawie 17 lat ![]() ![]() ![]() ![]() Ale po wymianie chłodnicy i ponownym napełnieniu układu poszła rurka idąca pod belką z przodu do chłodnicy.... Naprawiłem układ zmiennej geometrii dolotu nieszczelność w siłowniku (gruszka) silnik lepiej ciągnie na wyższych obrotach. Najważniejsze ![]() ![]() Głowice do mojego ACK w bardzo dobrym stanie jeśli chodzi o wałki rozrządu nie powycierane jak te co mam obecnie) ale głowice będą założone na wiosnę. Najpierw pójdą do kompletnej regeneracji wymiana prowadnic,uszczelniaczy zaworowych frezowanie i docieranie gniazd zaworowych,planowanie płaszczyzn i oczywiście nowe uszczelki. Stan głowic jest bardzo dobry ![]() Co jeszcze... Reanimacja silniczka pompki spryskiwaczy (tego od szyb) zardzewiał nie trzymała uszczelka w pompce. Silniczek działa puki co nie wiadomo do kiedy ![]() kilka zmian w Limo było trochę rozbierania trochę składania poprawiania itp itd :mrgreen: od początku Złożone drugie głowice z wałkami (w lepszym stanie jeśli chodzi o podpory wałków rozrządu) oczywiście po kompletnej regeneracji. Nie powycierane podpory wałków jak i wałki pomogły uciszyć hydraulikę która "klepała" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nowy olej tym razem Valvoline 5W-50 VR1 Racing i filtry ![]() Rozebrane i umyte przednie reflektory ![]() ![]() ![]() Teraz środek Tylne głośniki w półce że jakiś czas temu umarły (pękły resory membran) na tył wleciały głośniki z A4 B5 średnica 16cm zasilane są wzmacniaczem z aktywnego suba jako niskotonowe w maskownicach pozostały wysoko tonowe, było trochę cięcia ale wszystko upchnięte w ori maskownice głośników i gra super wcale nie gorzej niż Bose (zdjęć z cięcia nie mam :roll: ) Dzisiaj do środka wleciały S-kowe liczydła :mrgreen: Zmieniłem jedynie same wskaźniki nie chciałem mieć przebiegu z zegarów które kupiłem więc podmieniłem do płyty z zegarów jedynie S-kowe wskaźniki. Nie trzeba było nic kodować VAG-iem I obudowe zegarów założyłęm od swoich miałem z ringami :ok: Dodatkowo reanimowałem podświetlanie regulacji lusterek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Puki co tyle aa tak teraz pracuje 30-stka http://youtu.be/ARj5nTGAzxg Po wymianie glowic na inne znikl problem z ubywaniem oleju w silnik. Poprzedne glowice byly rowniez regenerowane przez tych samych ludzi w tym samym zakladzie. Te glowice co mam obecnie zakrecone sa z silnika z A6 C5 mysle ze to bez znaczenie znaczenie ma jednak przebieg silnika ktory wynosil ok 160tys (silnik w mojej C4 mial ponad 255tys) Obecniej cos ok 2tys od zalozenia drugich glowic hydraulika znacznie ucichla i apatyt na olej praktycznie zanik moc silnika wedlug odczuc bez zmian wiec same plusy ![]() Jak sie uspokoja wydadki wlaca tlumiki rozpezne zamiask rur ktore ktos wspawal w miejsce katow... Byc moze eksperymentalnie jedna puszke sie wytnie z wydechu ciekawe jak bedzie slychac
|
|
| Autor: | martab99 [ 09.lip.2014 21:55:28 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Noo, i to jest temat godny tego działu! ![]() Podoba mi się że robisz wszystko jak trzeba, systematycznie i z głową a nie zacząłeś od założenia ledów, końcówki wydechu i chińskich 18-tek. Solidna baza na długie lata bezproblemowej jazdy, czego życzę |
|
| Autor: | speco [ 09.lip.2014 21:56:00 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Miałem 2szt ACK, ponad 40tyś przejechanych kilometrów, dobre wspomnienia. Dbaj o swoją skarbonkę. |
|
| Autor: | karol89 [ 09.lip.2014 21:58:03 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Dzięki bardzo, dbam cały czas jak tylko mogę
|
|
| Autor: | Zarathustra [ 09.lip.2014 23:33:59 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Piękna fura i szacun dla Ciebie. |
|
| Autor: | 2rafal7 [ 10.lip.2014 10:42:08 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Lubie takie tematy, szkoda tylko, że wklejasz miniaturki do zdjęc, bo szczerze mówiąc nie chce mi się wszystkich otwierać .
|
|
| Autor: | karol89 [ 10.lip.2014 14:16:23 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Zdjecia kopiowalem z innego forum a jest ich sporo by je teraz od nowa dodawac jako wieksze Jak bedzie cos nowego to bede dodawal jako normalny rozmiar
|
|
| Autor: | gitmar [ 10.lip.2014 15:22:56 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Robisz to zgodnie z regulaminem forum (miniaturki lub linki) więc jest ok Jakby zdjęcie były za duże to wtedy mod musiałby ingerować ![]() A co do auta to gratuluję wytrwałości i konsekwencji w realizacji planów ![]() Widzę, że chce Ci się dłubać i nie żałujesz kasy. Na pierwszych fotach brakuje listwy od poduchy pasażera. Założyłeś zwykłą, poszukaj z emblematem quattro by była seria. Felgę też bym zmienił na Avus I lub Bolero (tak wiem, oklepane wzory...). Pomiar na hamowni był po remoncie dołu czy też po zmianie głowic Też miałem kilka lat temu przez kilka lat taki zestaw (tyle że Avant), przejechałem coś ponad 100kkm i też robiłem niemal to samo co Ty + jeszcze trochę rzeczy (za to blach ni ruszałem bo nie musiałem, ale wtedy auto miało niewiele ponad 10 lat a nie prawie 20....) |
|
| Autor: | tomeksopot [ 10.lip.2014 19:02:56 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Zacne auto,a i robota konkret. Wytrwałości życzę,a ceczwórka się odwdzięczy to masz jak w banku
|
|
| Autor: | karol89 [ 10.lip.2014 21:05:21 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Listwa od poduchy jest leżała na podłodze na szczęście z emblematem quattro Co do pomiaru,to robiony był po złożeniu silnika od śrubki przy przebiegu wtedy coś ok 13tys km Nie dawno zmienione były same głowice z wałkami. Po odczuciach z jazdy raczej moc nie spadła Podczas hamowania nie działała w ACK-u zmienna geometria pękła gruszka gumowa siłownika i kanały były cały czas na długich otwarte a powyżej 4100obr powinny się skrócić, obecnie zmienna geometria dział jak należy wymieniona gruszka. Z wydechem jeszcze nic nie robiłem jest seryjny jedynie ktoś (zanim kupiłem) wyciął katalizatory i wspawał rury dźwięk powyżej 3 tys jest lekko metaliczny co trochę irytuje ogólnie dlatego chcę wspawać tłumiki rozprężne w miejsce tych rur wyciąć dodatkowo rure X za (katami) i puścić dwie osobne do pierwszej puszki wydechu wiadomo dalej już idzie pojedyńcza a być może jeszcze wyciąć jedną puszke z wydechu środkową, ostatnia zostaje ori powinno być słychać wtedy fajnie V-łkę Wydaje mi się że NM uciekły przez brak katów Moc ma jak na taki okręt to jedzie dość dobrze na ćwiartkę golf Gti 4 180KM dostaje a jest sporo lżejszy i mniejszy Udało się rozpędzić okręt w 5 osób do 240 licznikoych oczywiście na niemieckiej autostradzie ![]() A co do felg myślałem nad Avusami I z S6 C4 nie chciał bym zmieniać rozmiaru koła puki co. Bolero fajne ale dużo jest ich... w 17" znalazł by już coś fajnego ale to odległe plany jak na razie zostają fabryczne felgi są praktycznie jak nowe nie pokrzywione lakier nigdzie nie złazi |
|
| Autor: | emge [ 10.lip.2014 21:26:44 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
No jest trochę pracy Nieźle trzyma moc no i ładnie się prezentuje. |
|
| Autor: | karol89 [ 10.lip.2014 21:51:23 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Z tego co zauważyłem to moja Limo ma bardzo krótką skrzynie mi się wydaje, przy tych licznikowych 240 na 5 biegu ma 6400obr więc jeśli by nawet to 250 się skończy skrzynia Porównuje tak do tego co się widuje na filmikach na yt z innymi C4 2,8 Wszystkie biegi są dość krótkie ale za to ładnie przyśpiesza
|
|
| Autor: | tomeksopot [ 10.lip.2014 22:38:45 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
może masz coś takiego jak ja: G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.) tylko,że u mnie ABC w ośce... |
|
| Autor: | gitmar [ 10.lip.2014 22:42:10 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Kod skrzyni DJT Ja taką miałem i faktycznie była krótka. Przy licznikowych 225 km/h coś ok.6000obr., dalej nie bujałem |
|
| Autor: | karol89 [ 10.lip.2014 22:51:58 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
U mnie jest skrzynia CKF Do odcinki czyli 6800obr 1~55 2~105 3~150 4~205 |
|
| Autor: | Tribute [ 12.lip.2014 02:23:45 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Jak sobie pomyślę ile pracy włożyłeś w swój samochód to aż nie mogę tego nawet ogarnąć. Ja jestem zbyt leniwy na takie akcje Coś tam mogę pozmieniać, ale aż takie zmiany... Szacun
|
|
| Autor: | stawsz [ 12.lip.2014 09:56:06 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Fajne auto, które zostało dobrze naprawione i doprowadzone do stanu używalności - opcja auta super jak na "zwykłe A6" |
|
| Autor: | karol89 [ 12.lip.2014 15:41:18 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Pracy wlozone duzo jak i czasu poswieconego $$$ tego nie liczac bo nie szkodza kasy. Najwazniejsza jest frajda ze uratowane zostalo autko i ma sie dobrze ![]() A jak by nie bylo C4 z ACK jest bardzo malo nie mowiac juz o quattro z manualem ![]() No niby takie zwykle C4 ale nosa utrze jakims nowszym autka na drodze, daje rade ze tak powiem |
|
| Autor: | karol89 [ 22.lip.2014 20:41:43 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Kilka zaległych strzałów Limo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
| Autor: | Zarathustra [ 22.lip.2014 21:35:16 ] |
| Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Kolego zapraszam Cię i twojego Limonkowego przyjaciela do konkursu na miss AKP: viewtopic.php?f=25&t=129751&start=40 |
|
| Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|