.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=132253 |
Strona 1 z 10 |
Autor: | bloku [ 16.sty.2015 17:38:20 ] |
Tytuł: | Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Miałem nie modzić...nie opisywać ale emge mnie zmotywował. Od niespełna roku nie posiadam już Coupe 8B...niestety. Sytuacja domowa zmusiła do przesiadki na Avanta. W pierwszej kolejności było A6 3,0 30V 220KM (ASN) na prawie najwyższym wypasie. Po kilku miesiącach kolega z forum PKAudi, paweb zasmakował i odkupił niespodziewanie. Jako, że nie robi się kroków wstecz.... Audi S6 Avant (4B, C5) 4,2 40V 340KM 420Nm (AQJ) skrzynia tiptronic 5-biegów 5HP24 wypas typowo szwajcarski czyli biedak (choć w przypadku eSki ciężko to tak nazwać) przedlift z 2000r wersja w stylizacji "RS Plus" Przywiezione z Łodzi od kolegi Derbiaka. Kilka fotek tuż po przyejchaniu na Pomorze (20.07.2014) Auto w stanie dość dobrym, choć ma kilka drobnych usterek: - poprawki lakiernicze przedniego lewego narożnika progu, zderzak przód prawa strona oraz błotnik (prawdopodobie parkingówki) - likwidacja betonu na tylnym nadkolu u dołu - mało profesjonalnie zrobione. I to jedyne miejsce gdzie jest położony beton - wymiana wyświetlacza FIS - naprawa fotela kierowcy - nie działa unoszenie fotela. Prawdpodobnie typowa przypadłość Recaro czyli krańcówka - wymiana podwójnych szyb - w kilku miejscach już się rozkleja - naprawa podbicia solardachu - wyłamany wieszak przedni Mody: - duża soczewka z polifta (już jest) - nieco posadzić w dół (plan aby było podobnie jak w A6) - felgi RSowe... - przywrócić seryjną moc (prawdopodobnie wymiana rozrządu powinna pomóc - są lekkie odchyłki od standardu choć fazatory zdrowe) - zrobić coś z zewnętrznymi dekorami (listwy, grille, atrapy halogenów) - założenie relingów, których fabrycznie brak - jest wpis w VINie A wygląda na dzień dzisiejszy tak: 14.09.2014 Odkopię trochę temat. 30.11.2014 Auto przez ostatnie 2 miesiące przeszło szereg zmian stylistycznych jak i mechanicznych. Przy wertowaniu forum natrafiłem na ciekawe rozwiązanie dla składanych lusterek. Skorzystałem z oferty. Z pomocą kolegi udało się podpiąć pod moduł światła "follow to home" oraz składane lusterka po zamknięciu auta. https://www.youtube.com/watch?v=ymToZw2yTMw W dalszej kolejności: - naprawione poszycie szyberdachu/solara (ułamało się mocowanie wewnętrznej osłony) - zmiana wizualna z przedlifta na polift (auto na takim zestawie młodnieje) - przednie lampy na dużej soczewce + tylne lampy z blenda poliftową czarną - montaż relingów aluminiowych (przez chwilę myślałem nad czarnymi aby podpasować się do całości pakietu ale...) Auto znacznie odmłodniało w mojej ocenie. Aby układanka była kompletna dokupiłem nowe koła. Trafiły do piaskowania, prostowania i do proszkowego malowania (3krotnie wybieraliśmy granulację lakieru aby uzyskać efekt głebokiego brudnego srebrnego koloru) Po tych wszystkich kosmetycznych zabiegach przyszedł czas na sprawy mechaniczne...a trochę ich było: - zmiana przednich amortyzatorów na Bilstein B4. Plan był też na tył ale do eSek nie robią B4ek więc poczekam do sezonu letniego i wpadnie pełen komplet amorków B6. - wymiana skrzyni biegów. Moja mając 180kkm umarła poprzez wymianę oleju w układzie. Jako, że wcześniej nikt od nowości nie wymieniał to poprzedni właściciel nie wiedząc jak mocno może to nabroić dokonał wymiany. Auto w sumie przejechało 7-10kkm od tej wymiany i skrzynia podczas spokojnej jazdy wpieła się na 5 bieg i tak już została. Tryb awaryjny. Przepinała z 5 na luz i na wsteczny ale poza wspomnianą 5tką nic więcej w przód. Wpadła używka w bdb stanie z przebiegiem 200kkm i kompletnym serwisem od początku użytkowania. Działa póki co wyśmienicie. (zabolało po kieszeni ) - wymiana cewki, komplet świec NGK R, czujnik ciśnienia w instalacji LPG A na zime buty od Mercedesa...takei dostałem i na ten sezon zimowy nie było planu na zmiane. A chciałbym aby trafiły docelowo 17tki 8,5 cala ori eSkowe. Jak bedzie ładna słoneczna pogoda i nie bedzie za zimno cyknę kilka fotek wnętrza - może już będę po montażu dywaników robionych na zamówienie <radocha> 26.12.2014 Auto śmiga, daje frajdę i czekam na pierwsze warunki zimowe. Ponadto grill górny, dolny oraz kratki halogenów trafiły do oklejone.com na operację hydrografiki. Listwy/dekory poszły w karbon (fabrycznei były czarne) natomiast wspomniane kratki i grille w szczotkowane aluminium. Na dniach foty. 06.01.2015 Dziś się troszkę nudziłem więc wyprowadziłem eSkę na spacer. Pogoda średnia do robienia zdjęć więc nie wyszły tak jak chciałem. Ale coś już tam widać (również mankamenty) Prace z oklejenia obwódki grilla i listw pod reflektorami. Sam grill jak już wyżej wspomniałem w hydrografice. Lada dzień czeka wymiana oliwy...druga. Dalej leje Total Quartz Racing 10W50, do tego filtr powietrza (pipercross), paliwa (knecht), oleju (knecht), kabinowy (knecht). Na przełom lutego i marca planowany rozrząd - graty już czekają. A zimy wciąż brak... 19.01.2015 W weekend auto trafiło na drobny serwis: - olej Total Quartz Racing 10W50 7,6l - filtr powietrza PiperCross - filtr oleju Knecht - filtr kabinowy Knecht - wyjęcie licznika - dziś został wysłąny w celu wymiany wyświetlacza FIS, kilka linii zniknęło i za bardzo mnie to drażniło |
Autor: | Zarathustra [ 16.sty.2015 18:56:30 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Fajna esa, zapraszam tutaj kolego: viewtopic.php?f=25&t=132180 |
Autor: | Dymian [ 16.sty.2015 20:12:24 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Niezły wóz, a temat fajnie opisany. Na początkowych zdj to klima się tak zlała? No i ogólnie przez niektóre zdjęcia się rozjeżdża strona. |
Autor: | bloku [ 16.sty.2015 21:55:36 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Przeklejałem z innego forum więc może się rozjeżdżać. Jak znajdę czas to poprawie. Co do szczocha to tak, klima puściła małego bączka |
Autor: | Dymian [ 16.sty.2015 23:18:05 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
A teraz wystąp jako wujek dobra rada: poniżej 30k zł w kieszeni na zakup i pakiet startowy do S6 C5 z LPG nie ma co podchodzić? |
Autor: | bloku [ 16.sty.2015 23:42:18 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Czasami się trafia okazja ale pakiet startowy zawsze. Najważniejsze aby buda nie była zbyt zmeczona. Mechanika...zależy jak trafisz. Może skończyć się na 5k a może i na 15k (silnik + skrzynia + zawias + heble). W PL polecam kupować z pewnych źródeł. |
Autor: | ernieball [ 17.sty.2015 05:08:05 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Auto znane mi z A6klub - u. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze navi a reszta powoli się robi. Z tego co zauważyłem to widzimy się na zlocie? Będziemy na "live" obgadywać |
Autor: | bloku [ 17.sty.2015 09:00:29 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Navi nie będzie. Jest tylko plan na CA - możliwe że Bose ale mocno się zastanawiam jakimś customem. Oczywiście widzimy się w Toruniu Będzie o czym pogadać |
Autor: | emge [ 17.sty.2015 18:07:40 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Jak już gdzieś pisałem w dzisiejszych czasach smartfonów navi w aucie to zbędny gadżet. Za to pompowane błotniki S-ki dodają budzie C5 uroku |
Autor: | bloku [ 19.sty.2015 14:29:38 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
W weekend auto trafiło na drobny serwis: - olej Total Quartz Racing 10W50 7,6l - filtr powietrza PiperCross - filtr oleju Knecht - filtr kabinowy Knecht - wyjęcie licznika - dziś został wysłąny w celu wymiany wyświetlacza FIS, kilka linii zniknęło i za bardzo mnie to drażniło |
Autor: | jmm [ 20.sty.2015 06:34:16 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Gdzie i za ile ten fis naprawiasz? tap |
Autor: | bloku [ 20.sty.2015 07:59:09 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
350 pln w Zorach. Jest to kompletna wymiana na nowy z lutowaniem a nie klejeniem jak fabryka robila. Nie powinnien juz sie psuc. |
Autor: | arthurr [ 20.sty.2015 11:54:45 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Daj jakiś namiar Mam do Żor 14 km (jeśli to te Żory) |
Autor: | bloku [ 20.sty.2015 12:20:32 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
tel.: 883673656 Krystian Prusak www.naprawalicznikow.pl |
Autor: | eSPe [ 21.sty.2015 11:56:23 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
bloczku a jaki czas operacyjny? Zastanawiam się nad swoim fisem czy nie wysłać ale tak w daily bez licznika zostać to słabo tym bardziej że jest w nim immo to się trochę uziemię, a 80tka w rozkorku bo czeka na heble. |
Autor: | bloku [ 21.sty.2015 12:25:17 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Do 4 dni i bedzie u ciebie w domu. Jak rano dostaja to tego samego dnia wysylaja z wymienionym fisem. |
Autor: | solaris [ 21.sty.2015 20:16:12 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
http://obrazki.elektroda.pl/9392870800_1417368287.jpg powiedz mi co to za felga z tego zdjęcia sprawiłbym sobie taką do A4 P.S swoją drogą najładniejsze zdjęcie |
Autor: | bloku [ 21.sty.2015 20:29:51 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Fivenflats z A8 D2 |
Autor: | solaris [ 21.sty.2015 20:54:24 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
po wklepania nie ma nic masz jakiegoś linka do allegro |
Autor: | emge [ 21.sty.2015 20:55:32 ] |
Tytuł: | Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS. |
Wpisz łopaty tap |
Strona 1 z 10 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |