.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=149921
Strona 8 z 11

Autor:  k3m0t89 [ 30.maja.2021 07:15:32 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

dalsze prace:
- oprócz uszkodzonej wtyczki do czujnika lamp sam czujnik też uszkodzony, wymieniłem na SKV i śmiga natomiast otwory nie pasują do mocowania i musiałem sam zrobić jeden otwór.
- do wymiany jest również tylny, nie wiem jak oba się uszkodziły naraz, czyszczenie wtyczki nie pomaga a kabel jest cały.
- wleciały dystanse na przód 12mm, na tył 15mm i teraz jest w porządku :)

- auto dostało też nowy rozrząd INA

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do tego tylna wycieraczka nieżyje, musze zamówić silnik, wyjąłem już z auta ją. Coś również zaczyna znowu stukać z prawej strony z przodu.

Autor:  k3m0t89 [ 05.cze.2021 20:11:20 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

dzisiaj z rana była znowu walka. Tym razem tylny czujnik poziomowania ksenonów, da sie wymienić sam czujnik bez oruszania jego mocowania do sanek zawieszenia aczkolwiek robota jest precyzyjna.

Obrazek

wstawiona używka oryginalna w ładnym stanie, do tego kodowanie w VagCom i bez błędu jest :)

Obrazek

Obrazek

lada moment 300 tys wskoczy, zrobiłem też dzisiaj filtry i olej oraz płukanke Xado. Również kilka dni wcześniej zatarła się wycieraczaka z tyłu w klapie więc również ogarnałem na silniczku w lepszym stanie, z dwóch złożyłem jeden działający i spryskujący mechanizm :)

Ogólnie sporo roboty bo zanim zrobię zaległe tematy to wychodzą nowe <wnerw>

Autor:  k3m0t89 [ 22.cze.2021 19:42:50 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

dzisiaj wygląd przegrał z funkcjonalnością i wyleciało radio ori i wpadło akcesoryjne.

Musiałem pociągnąć kabel po zapłonie ze skrzynki z bezpiecznikami, do tego od razu pociągnąłem kabel od świateł do przyciemniania radia.

Do montażu musiałem dokupić specjalny zestaw żeby tylne głośniki działały oraz antena do radia.

Gra lepiej niż ori, więcej funkcji i możliwości.

Obrazek

Obrazek

Autor:  k3m0t89 [ 03.lip.2021 06:54:37 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

zmieniłem ramke i guzik od świateł bo stary słabo wyglądał. Te zamienniki z allegro za kilka złotych są w miare dopasowane, trzebe trochę z tym powalczyć żeby pasowało.

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo wyłączyłem automatyczne światła czyli wypiąłem kabel z przełącznika świateł nr. 3 oraz wypiąłem jeden cienki kabel który mostkuje.

Autor:  void [ 03.lip.2021 09:36:51 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

Masz tryb skandynawski, dlatego włączają się automatycznie światła.

Autor:  k3m0t89 [ 03.lip.2021 15:47:07 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

void napisał(a):
Masz tryb skandynawski, dlatego włączają się automatycznie światła.


już mam normalny tryb :) wyczytałem że to jest w przełączniku zrobione a nie gdzieś w module świateł. I faktycznie, jeden kabel gruby trzeba wypiąć i jeden cienki i teraz światła działają normalnie.

Ale fakt na pewno jest jakiś tryb skandynawski, musze wkrótce wyłączyć to pikanie o zapięcie pasów ale znowu z zegarami się nie łączy komputer :D

Autor:  void [ 03.lip.2021 16:10:14 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

VCDS wyłączasz tryb skandynawski. Moim zdaniem to miałoby sens, gdyby mieć drl w halogenach.
Kabel od majfrendów? One potrafią łączyć się czasem z wybranymi sterownikami jedynie.

Autor:  k3m0t89 [ 03.lip.2021 19:36:47 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

void napisał(a):
VCDS wyłączasz tryb skandynawski. Moim zdaniem to miałoby sens, gdyby mieć drl w halogenach.
Kabel od majfrendów? One potrafią łączyć się czasem z wybranymi sterownikami jedynie.



nie nie, problem jakiś grubszy w sumie niedługo po kupnie się pojawiło i brak jest komunikacji z zegarami i ECU. Albo gdzieś kabel przerwany, albo coś powoduje zakłócenia.

Czytałem że może to powodować cyfrowa zmieniarka, już jej nie mam ale nic to nie poprawiło. Czytałem że odpięcie zegarów lub odpięcie sterownika ABS też pomaga. Ogólnie to wkrótce elektronik się za to zabierze bo w planie jest program. 3 kable różne się łączą ze wszystkim oprócz ECU i zegarów.

No ja założe dodatkowe DRL za chwilę bo w sumie nie chce rezygnować z Ledów w długich światłach więc nie założe pod ledy świateł dziennych z długich które ograniczają moc bo na ledach to nie zadziała tak jak na zwykłych żarówkach :)

Autor:  void [ 04.lip.2021 10:23:07 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

Są przeciwmigelne z obwódką DRL z Golfa 5 GTI na Ali z homologacją, chyba 130 $ kosztują. Kosztowna impreza i to bardzo, ale bixenon to totalnie odciąża Ci lampy. Chyba do tej pory to jedyne rozwiązanie, gdzie wilk syty i owca cała. :)

Autor:  k3m0t89 [ 05.lip.2021 05:13:49 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

void napisał(a):
Są przeciwmigelne z obwódką DRL z Golfa 5 GTI na Ali z homologacją, chyba 130 $ kosztują. Kosztowna impreza i to bardzo, ale bixenon to totalnie odciąża Ci lampy. Chyba do tej pory to jedyne rozwiązanie, gdzie wilk syty i owca cała. :)


dobrej jakości paseczki led wystarczą :)

Autor:  k3m0t89 [ 21.lip.2021 15:37:19 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

aktualnie fura jest po zmianie anteny :) radio słabo odbierało no i znalazłem przyczynę. Zgnita antena, założona nowa ze wzmacniaczem w podstawie.

Obrazek

Obrazek

oraz obecnie stoi u mechanika wreszcie na szukaniu braku komunikacji z ECU. Z tego co wiem to udało się połączyć ale prosto w sterownik, bez użycia gniazda (kable idące od gniazda do ECU są sprawne i dobre). Któryś element blokuje komunikację, licznik, może abs. Szukanie trwa.

Obrazek

mała aktualizacja.

komunikacja z ecu została przywrócona poprzez zrobienie obejścia zegarów, auto normalnie się diagnozuje z gniazda OBD. Ogólnie licznik jest uszkodzony i mam do wyboru albo zostaje tak jak jest ale ja nie mam możliwości komunikacji z licznikiem albo kupuje licznik poliftowy do benzyny i zmieniam tarcze na swoje białe i wszystko programuje itp.

Ogólnie potrzebuje dorobić kluczyk więc też mam 2 opcje i obie są słabe, albo wyłącze w ECU immo i po prostu dorobie kluczyk ale nie bedzie centralnego zamka bo z tego co czytałem idzie przez licznik kodowanie albo wszystko zmieniam i będe mógł dorobić kluczyk normalnie i zakodować.

co ciekawe, check swiecił się od pompy sai, obecnie nie pali się. Natomiast brak katalizatora nie powoduje błędu 2 sondy :) :)

Obrazek

i fotka z dziennych świateł.

Obrazek

świecą bardzo mocno jednorodnym światłem (COB diody) w nocy czasami można przez chwile zapomnieć włączyć normalne światła.

Auto pracujące :)

Obrazek

Autor:  k3m0t89 [ 05.sie.2021 18:33:27 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

dzisiaj robiłem przymiarkę i da radę 16 w stali na 320mm hamulce. Zostaje kilka mm luzu, ale ja używam jeszcze dystanse a tutaj przymierzyłem na zero i jest ok, z dystansem będzie lepiej :)

Felga 7j i ET 42

Obrazek

Obrazek

Autor:  dice111 [ 05.sie.2021 19:19:21 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

DRL mi się nie podoba. Jest teraz tyle fajnych, że wymiarami spokojnie dopasujesz pod OE halogeny, które mogą pełnić role zarówno DRL jak i halogenu na LEDzie (ring, albo dół/góra, albo środek, opcji wiele).

PS - fajny pieseł

Autor:  void [ 06.sie.2021 00:17:19 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

dice111 napisał(a):
DRL mi się nie podoba. Jest teraz tyle fajnych, że wymiarami spokojnie dopasujesz pod OE halogeny, które mogą pełnić role zarówno DRL jak i halogenu na LEDzie (ring, albo dół/góra, albo środek, opcji wiele).

PS - fajny pieseł

Cena zabija, ale schludne DRL i przeciwmigelne z homologacją https://sklep.autoradex.pl/product/EINP ... T-VW-s1972 .

Autor:  k3m0t89 [ 06.sie.2021 05:33:42 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

void napisał(a):
dice111 napisał(a):
DRL mi się nie podoba. Jest teraz tyle fajnych, że wymiarami spokojnie dopasujesz pod OE halogeny, które mogą pełnić role zarówno DRL jak i halogenu na LEDzie (ring, albo dół/góra, albo środek, opcji wiele).

PS - fajny pieseł

Cena zabija, ale schludne DRL i przeciwmigelne z homologacją https://sklep.autoradex.pl/product/EINP ... T-VW-s1972 .


o to to :) też bym wsadził dedykowane z halogenami ale cena kosmos jak za takie światełka. A takie uniwersalne kosztują grosze.

Autor:  k3m0t89 [ 13.sie.2021 05:14:57 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

graty do zabawy :) wpadł Icek.

Obrazek

seryjny icek

Obrazek

flansza pod czujnik doładowania i temperatury - map sensor.

Obrazek

stary i nowy

Obrazek

tyle wyjąłem odnośnie pompy sai, w sumie i tak była odłączona :)

Obrazek

zawór combi też wyleciał.

Obrazek

jego sterowanie zostało zapętlone

Obrazek

przymiarki

Obrazek

brakło mi opasek więc musiałem użyć takich cienkich ale dałem je podwójnie więc powinno siedzieć. Aktualnie nie spada :)

Obrazek

chłodnica wspomagania przeniesiona wyżej i przykręcona do mocowania intercoolera które przymocowałem do mocowania zderzaka.

Obrazek

wszystko spasowane bez ruszania zderzaka.

Obrazek


Obrazek

finalnie nie widać nic i o to chodziło.

Obrazek

Autor:  DeS [ 13.sie.2021 08:14:57 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

Naprawdę chcesz śmigać tak porobionym samochodem w zimę na januszowych czarnych stalówkach?!

Autor:  k3m0t89 [ 13.sie.2021 20:43:59 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

DeS napisał(a):
Naprawdę chcesz śmigać tak porobionym samochodem w zimę na januszowych czarnych stalówkach?!



jak znajde jakieś alu 16 za grosze to może zmienie ale znowu alu 16 mi może nie wejść w ogóle na ten zacisk.

Poza tym dla mnie najlepsze felgi to czarne i najlepiej szeroka stal :) każdy ma swoje upodobania :)



dzisiaj robiłem logi i jestem już po wstepnych analizach :)

temperatura w dolocie podczas mocnego grzania na 3 biegu do odcinki nie przekracza 40 stopni przy 28 stopniach na zewnątrz i przy 3 z rzędu nagrywaniem logów więc już dolot rozgrzany mocno.

Turbo pompuje solidnie
Przepływka mierzy solidnie

tyle z plusów :)

jesli chodzi o minusy to za długie czasy wtrysków, dochodzą do 19 a powinny być na 15-16 ms. Zostaje wymiana filtra paliwa, zmierzenie ciśnienia na szynie, może podmiana pompy paliwa. Zacznę od tańszych rzeczy.

następna rzecz to cofające sie zapłony, tutaj zostaje zmiana świec bo w sumie jeszcze nie zmieniłem i dalej używam jakieś platynowe poprzedniego właściciela. Cewki do zmiany, podmiany, wymiany i wtedy zobaczymy czy coś pomogło.

Autor:  dice111 [ 13.sie.2021 22:05:40 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

Nigdy nie zrozumiem dlaczego 90% ładuje te paskudy niebieskie jak są czarne

Autor:  k3m0t89 [ 14.sie.2021 05:18:27 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T

dice111 napisał(a):
Nigdy nie zrozumiem dlaczego 90% ładuje te paskudy niebieskie jak są czarne


i tak u mnie nic nie widać. Jedynie podciśnienia widać w takim kolorze.

Strona 8 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/