.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.sie.2025 20:57:08

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbo - jakie rady co do obslugi?
PostNapisane: 26.mar.2005 21:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2005 00:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Szukajac informacji nt. postepowania z silnikiem turbo, natykam sie czesto na magiczne stwierdzenie: "zwlaszcza po dluzszej jezdzie, silnik powinien troche pochodzic na wolnych obrotach zanim sie go wylaczy". Chodzi o smarowanie turbiny, itd itp. Pytanie brzmi - ile to jest "troche"? :"P

Na co jeszcze zwracac uwage przy silniku z turbosprezarka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 21:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10368
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ważniejsze jest uruchomienie, zeby turbo nie dostało w kite na zimno, każdy diesel musi poklekotac przed ruszeniem, natomiast gaszenie , to wystarczy jak postoi zanim otwrzysz garaż w sumie to nie subaru impreza, :peace: (zaraz bedą protesty zbulwersowanych traktorzystów kochających samochody zamiast ludzi :): )

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 21:43:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2005 00:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
mały v8 napisał(a):
Ważniejsze jest uruchomienie, zeby turbo nie dostało w kite na zimno, każdy diesel musi poklekotac przed ruszeniem, natomiast gaszenie , to wystarczy jak postoi zanim otwrzysz garaż w sumie to nie subaru impreza, :peace: (zaraz bedą protesty zbulwersowanych traktorzystów kochających samochody zamiast ludzi :): )


Hehe, zebym ja mial garaz :"P
Bede sobie wyobrazal ze wysiadam, otwieram drzwi i wracam, powinno byc spoko? :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 22:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 19:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To dłuższe gaszenie ma znaczenie tylko po ostrej jeździe lub przy jakiś ciężkich dla silnika warunkach typu upaly czy ciąganie przyczep. Jeżeli temp oleju jest w normie, to nic się dla turbawki nie stanie. Uruchomienie jest o wiele gorsze ale analogiczne do aut bez turbo. Nie dajesz ognia zanim silnik złapie te 60 stopni albo nawet więcej. Ten strach przed turbo jest podobny do strachu przed automatami. Ale zupełnie nieuzasadniony bo nie łatwo jest zarżnąć turbawkę.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 23:08:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 13:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kumpel kilka dni temu kupił Alfe JTD. Kilka razy widziałem jego porannewyjazdy spod bloku :/ Odliczam tygodnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 23:22:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Pracujac w USA jezdzilem takim pick-up'em Dodge Ram z turbodieslem V8. Obok notatki o poduszcze powietrznej bylo napisane, ze po jezdzie z duzym obciazeniem silnika TRZEBA odczekac 1 min zanim zgasi sie silnik.

Pamietam tez ze w Subaru sprzedawca tlucze do glowy zeby zawsze odczekac te 30 s. po dynamicznej jezdzie...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 23:36:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a czemu piszecie tylko o dieslach ?? ... przeciez turbo w benzynie tez jest ..a wlasnie w silnikach benzynowych wymaga sie od uzytkownika wlasnie studzenia turbiny poprzez niegaszenie auta .... wdieslach nie ma az takich temperatur zeby turbo po zgaszeniu oddalo zbyt duza ilosc ciepla do ukladu smarowania turbiny. Natomiast w silnikach benzynowych gdzie tempearatura spalin jest znacznie wyzsza zaleca sie aby przy duzych obciazenach silnika kiedy to turbina rozgrzewa sie najbardziej , zanim zgasimy auto , zeby wystudzic turbine tak aby po zgaszeniu silnika zrozgrzana czesc wydechowa turbiny nie zagotowala oleju i wody w turbinie. w samochodach seryjnych nie ma potrzeby zawracac sobie tym glowy ale wiadomo ze warto o tym pomyslec natomaist w autach ze zwiekszona moca i zwiekszona przy tym wydajnoscia turbiny jest to niemal warunek konieczny

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 23:40:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lut.2005 23:52:22
Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Nie daje się w rurę przy starcie dlatego, że olej musi dojść do turbiny i nie może ona chodzić na sucho, drugi powód to taki, że olej jest gęsty. Przy gaszeniu trzeba odczekać chwilę, aż turbina przestanie się kręcić i wtedy zgasić silnik. W przeciwnym razie olej nie dociera turbiny i chodzi ona na sucho.

_________________
!!!Są samochody i przyrządy do jeżdżenia. Moj samochod to Audi!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2005 14:00:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 01:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Gredi napisał(a):
Nie daje się w rurę przy starcie dlatego, że olej musi dojść do turbiny i nie może ona chodzić na sucho, drugi powód to taki, że olej jest gęsty. Przy gaszeniu trzeba odczekać chwilę, aż turbina przestanie się kręcić i wtedy zgasić silnik. W przeciwnym razie olej nie dociera turbiny i chodzi ona na sucho.

Turbina kręci sie cały czas. Po rozruchu także ponieważ jest napędzana spalinami.
Olej do turbiny dochodzi caly czas (no chyba że nie ma oleju :P )
A chodzi o to żeby potrzymać samochód na wolnych obrotach tą 1 minute żeby turbina delikatnie przestygła.
Niektórzy użytkownicy (wyczytane na SR) mają zasade że przed wyłaczeniem silnika odsłuchują jeden utwór w samochodzie (około 3-4 minuty) i dopiero wyłączają silnik...
Ale oni mają zazwyzcaj wysilone jednostki :):

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2005 14:51:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12016
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ja czekam ok. 3-5 min. po ostrej jeździe, a po normalnej, ok. 1.5 minuty

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2005 14:58:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a ja zawsze spokojnie dojezdzam na parking ostatni kilometr, poza tym ja ostro nie jezdze i nie mam wysilonej jednostki ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2005 15:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 19:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ja robię spokojną rundkę po mieście bardzo spokojną. W lecie na wolnych obrotach niepotrzebnie grzeje się snilnik, a podczas jazdy się wychładza. To taka moje teoria :P

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2005 08:28:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie pałowac zimnego silnika, po ostrej jeździe odczekać 1-5 minut zanim ostygnie , lub ostatnie kilomenty jechać spokojnie.
Poza tym opcja "szukaj" i wpisac 10 przykazań dla diesla. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2005 11:52:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Po ostrej jezdzie, turbinka potrafi sie świecić nawet przez 5 minut, widać to w nocy, takze wypadalo by zeby bidula ostygła, bo olej w niej moze sie zacząć smazyć, a woda ugotować. po katach 5 minut minimum na wolnych obrotach.

Gdzies wyczytalem, ze po ostrej jezdzie turbosprezarka potrzebuje 10-15 minut spokojnej jazdy zeby ostygnąc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2005 13:26:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 10:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
moja się rozgrzewa dopiero przy naprawde ostrym katowaniu.... np wczoraj jak wracałem z Zalesia Górnego (około 50km - średniej jazdy, tak do 4 tyś.) kolega się zastanawiał czy bardzo się turbina rozgrzała... po dotarciu na miejsce, od razu otworzyliśmy maske żeby dotknąc turbinki..... była zimna.... dosłownie :D Oczywiście przy ostrej jeździe rozgrzewa się i to dosyć mocno, ale schładzanie nie trwa długo. Ja robię tak jak Kefir (spokojna jazda na ostatnim kilometrze) lub odczekam około jednej minuty przed zgaszeniem. Pozdrawiam

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2005 13:32:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
pazdzioch napisał(a):
od razu otworzyliśmy maske żeby dotknąc turbinki..... była zimna.... dosłownie


coś mi sie zdaje ze nie dotykaliście turbiny :diabel: przeciez jej gorąca strona jest połączona z kolektorem wydechowym, takze musiala mieć klkaset stopni :peace: , po jej dotknięciu bylo by tylko pssss i paluszek sie przykleił.

Ktoś mnie kiedyś pytał, czy to z napisem turbo to jest turbosprezarka :diabel: > nie, to nie jest turbosprezarka, to jest kolektor ssący...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2005 13:40:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 10:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
aaaahaaaaaaaa ubaw to dobrze ze mnie uswiadomiles.... w sumie to tlumaczylem to tym ze przeciez tedy (tym czyms z napisem Turbo ;) ) wlatuje zimne powietrze od intercoolera... a glebiej paluchow nigdy nie pchalem i raczej nie bede :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2005 00:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 00:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Zauważcie równierz że po zatrzymaniu się po ostrej lub b.długiej jeździe temperatura cieczy wzrasta gwałtownie i po paru minutach powinien włączyć się wentylator. Analogicznie wzrasta też temperatura oleju i cieczy chłodzącej w sprężarce, więc najgroźniejsze jest zapiekanie oleju w kanalikach smarowania turbawki.

Ja puszczam sobie np. Highway to Hell a przy końcu utworu z czystym sumieniem gaszę zadymiacza. :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: