.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 08:20:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 12:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:24:37
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Cze jeśli dobrze zrozumiałem chodzi Ci o zawór EGR tj zawór recylkulacji spalin.
Normalnie jak patrzysz na niego to od strony kolektora ma takie wyciecia i przez nie widać jak taki trzpień sie przesuwa. Fakt przesuwumożna zaobserwować jak ściągasz i przykładasz ten węzyk sterujący którego drugi koniec jest przyłączony do elektrozaworu umieszczonego na górnej pokrywie filtra powietrza. Do tego zaworu dochodzi podcisnienie z instalacji Vaku i on na sygnał z kompa samochodowego przyłącza lub odłacza to podcisnienie do zaworku EGR uruchamiając go lub nie.Jesli silnik chodzi na biegu luzem to zawór jest otwarty i część spalin z kolektora wydechu trafia do kolektora z powietrzem . Tak samo jest jak jedziesz z ustalona prędkością zamyka się tylko przy przyspieszaniu. Za prawidłowe działanie zaworu EGR odpowiada elektrozawór ten za filtrem steruje go komp sygnałem o zmiennym wypełnieniu.
Sprawdż czy ma właściwą opornośc 14 -18 oma co wskaże czy nie ma przerwy w układzie. Jesli to nie wystarczy sprawdz czy węzyki łączące nie są dziurawe a jak to nie pomoże to trzeba zapiąć VAG-a
Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 13:12:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
przygasa (uspokaja się na wolnych) owszem ale słabszy?
po czym wnosisz?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wielkie dzieki za odpowiedz
PostNapisane: 21.lis.2003 21:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
adam_m_siemce napisał(a):
czesc
a wiec masz race wlasnie o to mi chodzilo

wiesz to mi dziala jak zaloze wezyk to odciaga ten zawor ale wtedy silnik tak jakby przygasa spada z obrotow i nierowno chodzi
wiec narazie mam wyciagniety wezyk i jest ok znaczy silnik pracuje wporzadku.

ale jak jezdzilem z zalozonym wezykiem to niedosc ze przygasal na wolnych obrotach to jeszcze byl o duzo slabszy jak dodawalem mu gazu i bardzo powoli reagowal na dodanie gazu.


generalnie powinien sie wlasnie na wolnych uspokajać pracować równiej
egr normalnie pracuje tylko podczas obrotów jałowych lub przy jeździe ze stałą prędkością więc nie powienien powodować pogorszenia
przyspieszania

adam_m_siemce napisał(a):
narazie jestem zadowolony ze silnik chodzi ok
mam 90 KM i na prostej jak sie rozkula to 190 km/h ciagnie spoko
raz mialem lekko z gorki to bylo 210km/h trasa na wroclaw


jesli nie bajerujesz to bardzo ladnie nawet jesli to sedan
mojego nigdy nie rozbujalem ponad 170 ale nie mialem nigdy (w serii)
dlugiego odcinka dobrej drogi no i mialem 79 koników

fabrycznie vmax 172

adam_m_siemce napisał(a):

wiec pytam sie z roznych zrodel bo do mechanika boje sie podjchac moze mi wcis kit ze tu trzeba cos wymienic i bedzie kosztowac boje sie zeby mnie nie wykolowali wiec sam to musze rozgryzc

ciekawe to z tym zaworem czy to nie jest bez sensu zeby spaliny wprowadzac spowrotem do kolektora ssacego jak to dziala


ekologia... obniża temp. spalania -> redukuje emisje tlenków azotu...

adam_m_siemce napisał(a):

jeszcze jedno przy tyrbinie na dole tez jest taki zawor podlaczony wezykiem
niby turbo zalancza sie powyzej 2000 obrotow wiec jak dalbym gazu powyzej 2000 na luzie to powinna sie ta dzwignia z turbiny ruszyc czy jak to dziala po co to jest ?


wastegate czyli taka klapka która puszcza spaliny albo w wydech albo w
turbawke :) polozenie zerowe to wszystko w turbo... czy bedzie sie wychylac bez obciazenia silnika nie wiem ale powinna bo u kolegi
gwizda jak sie doda gazu czyli sie jednak kreci :D

adam_m_siemce napisał(a):


w filtrze powietrza sa tez jakies wezyki one ida do srodka i zamykaja lub otwieraja przegrode wlotu powietrza moze nietylko zawor spalin zle chodz
moze wszystko jest pomieszane ?

i jeszcze mam jedna niewiadoma w sprawie silnikka bo :jak jest zimny kopci na siwo, jak jest okolo 0d 1+ do 12+ to ma problem z zapalaniem to znaczy kreci kilkarazy zanim ruszy ale jak jest temp np okolo 18 + i 24+ oraz ponizej zera (to sie swiece zalancza) wtedy zapala dobrze . wiec o co chodzi ?


sprawdz swieczki zarowe bo taki siwy dymek to moze oznaczac ze niby
sie zalaczaja (kontrolka sie swieci) ale nie grzeja i jak bedziesz wymieniac
to wymien komplet

adam_m_siemce napisał(a):


narazie tyle napisalem objaw mojego autka ale mimo to uwielbiam je
to jest super autko super sie prowadzi

pozdrawia adam


a to Ci sie chwali :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: