.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 08:48:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2003 13:39:02 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
prad ladowania jest wyrazany w A (amper) ... i powinien wynosic dla naladowanego akumulatora okolo 0,5 A ... i mniej wiecej jest to 1/100 pojemnosci akumulatora ktora jest wyrazana w Ah(Amperogodzinach czyli Amper razy godzina) ... czyli jezeli pojemnosc aku jest 50 Ah to znaczy ze przy pradzie 1A akumulator bedzie sie rozladowywal 50 godzin ... jest tez parametr okreslajacy prad rozruchu .. czyli maxymalny prad krotkotrwalego obciazenia nie powodujacy uszkodzenia akumulatora ... zalezy on od konstrukcji akumulatora (odlegosc miedzy plytami i wielkosc plyt ) ... akumulator uznaje sie za zuzyty w momencie kiedy prad ladowania znacznie przekracza minimalny prad ladowania ... wynika to z korozji plyt ktorych drobiny rozpuszczone w kwasie obnizaja opor akumulatora sampoczynnie orzladowywujac go .... czesta przyczyna uszkodzen akumulatora jhest dlugotrwale krecenie rozrusznikiem , wtedy akumulator nagrzewajac powoduje odksztalcenie sie plyt i separacji mniedzy nimi .... w extremalnych wypadkach dochodzi do zwarcia miedzy plytami ... wtedy akumulator zaczyna wydzielac znaczne ilosci wodoru ( bardzo niebezpieczne , grozi wybuchem akumulatora)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2003 14:11:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
dobre porównanie z tym żołądkiem ;) :) :D
chociaż niekoniecznie musi być adekwatne do akumulatora
akumulator maudi90 wcale nie musi zostać przeładowany - jeśli w trasie będzie włączonych dużo odbiorników prądu to "zjedzą" tę nadmiarową energię (np. światła, radio, nadmuch/klima, tylna szyba ogrzewana

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2003 14:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
ADRIAN napisał(a):
Napiecie to jedno , zato prad ladowania w pojazdach z wiekszymi akumulatorami jest wiekszy .Z tego co pamietam to prad ladowania powinieen wynosic 1/10 pojemnosci. Tzn dla akumulatora 40Ah wynosi 4Ah,
a dla 63Ah wynosi 6,3Ah. W twoim wypadku teraz prad ladowania jest o 50% za duzy. Niesadze zebym sie duzo mylil, ale jesli sie myle to niech HANS mnie poprawi :diabel:


to o czym piszesz dotyczy pradu ladowania rozladowanego aku, chodzi o to zeby nie ladowac aku za duzym pradem, jesli aku jest naladowany to do niego nie wplywa zaden prad :diabel: ZASADA NACZYN POLACZONYCH :diabel:

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2003 14:23:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
Audista napisał(a):
dobre porównanie z tym żołądkiem ;) :) :D
chociaż niekoniecznie musi być adekwatne do akumulatora
akumulator maudi90 wcale nie musi zostać przeładowany - jeśli w trasie będzie włączonych dużo odbiorników prądu to "zjedzą" tę nadmiarową energię (np. światła, radio, nadmuch/klima, tylna szyba ogrzewana


nie musza jej zjadac, przeciez jest regulator napiecia, dzieki niemu alternator nie daje caly czas na MAXA... :diabel:

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2003 13:34:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
regulator napiecia powinien dawac okolo 13.9 v , i teraz prad ladowania akumulatora bedzie zalezny od stopnia naladowania akumulatora, im bardziej rozladowany tym ten prad jest wiekszy, gdy naladuje sie to prad ten bedzie minimalny ~0,5A. Jesli wstawimy wiekszy akumulator to nie ma obaw ze nie wystarczy pradu ladowania akumulatora, czy cos takiego, bo wiekszosc alternatorow ma wydajnosc rzedu 500-1000W. Nawet nienaladowany akumulator nie powinien szarpac wiecej jak kilkanascie amper (czyli 100-200W max), ale to skrajne przypadki przeciez. Normalnie po odpaleniu aku laduje sie przez kilkanascie minut i jest w pelni naladowany, niezaleznie od tego czy ma 10Ah czy 100Ah. Moze sie myle :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2003 13:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2003 21:44:54
Posty: 322
Lokalizacja: Kalisz
to ja tak sie konkretnie zapytam jaki akumulator do 2.2 i jakiej firmy najlepiej wybrac moze orginalny w ASO tylko jakiej firmy oni maja pomózcie i proadziecie cos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2003 13:54:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
w ASO maja Varte ... pijemnosc do twojego to 50-55 Ah

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2004 18:39:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2492
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> No i chu... babki strzelil czyli po 2 tygodniach pobytu w garazu naszego autka, zaje...sty bezobslugowy akumulator wyje...al kola. Powiedzcie czy to mozliwe czy moze zaniesc go na gwarancje. To juz drugi raz taki numer wywinal w ciagu roku. Rozladowany na maxa, raz go naladowali na nowo a teraz co?? ->



:!!: ps. wiecie ze jak jest calkowicie rozladowany akumulator to przy probie odpalania ze stacyjki slychac dzwiek ostrzegawczy w postaci 3 sygnalow: piii, piii, piii.

:!!: ps2 ZAPOMNIALEM - niech napisza w tym poscie osoby ktore maja Be4ki 2,0 litra jakie maja oznaczenia na alternatorach, wiem ze zuru ma 90 a reszta :???:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2004 18:55:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Moze masz gdzieś przetartą izolację na kablach i czasami zwarcie się robi, ja tak miałem, wizyta u elektryka samochodowego załatwiła problem.

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2004 01:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Jeżeli pojemność akomulatora najlepiej jak jest dobrana do odpowiednich parametrów samochdów to w takim razie jak to sie miałoby do "parametru określającego rozruch"..... załóżmy przy wiekszym niż przewidziany normą....??

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2004 09:51:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
na poczatek trzeba wyjaznic jedna podstawowa sprawe ... napiecie (U) = jednostka - Volt(V) , prąd (I) = jednostka Amper(A) , moc (P)= Watt(W) ... zaleznosci sa takie ... U*I=P , poza tym jest pojemnosc akumulatora wyrazana w Aperogodzinach (Ah) ... czyli zakladamy , pojemnosc 45 Ah tj przy pradzie 100A*0,45h czyli akumulator tej pojemnosci bedzie sie rozladowywal 27minut ... a jzeli zakladamy ze rozrusznik pobiera 1 kW to jest 1kW/12V = 83,3 A ...czyli przy 45 Ah akumulatorze bedzie to 45Ah/83,3A=0,54h czyli 32,4 minuty krecenia rozrusznikiem ... nie nalezy zapominac tez o tym ze podczas dlugotrwalego obciazania aku nagrzewa sie co powoduje wytwarzanie sie wodoru i siarki ... po kilku takich imprezach z dlugotrwalym krecenim moze si eokazac ze aku sie zasiarczyl i nadaje sie tylko na smietnik bo jego pojemnosc spadla o polowe albo wiecej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2004 09:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Cytuj:
ps. wiecie ze jak jest calkowicie rozladowany akumulator to przy probie odpalania ze stacyjki slychac dzwiek ostrzegawczy w postaci 3 sygnalow: piii, piii, piii.


To chyba check błąd wywala. Przynajmniej u mnie jak aku słabiutki to na przekręconym zapłonie ładowanie sie świeci i piszczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: