.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 08:44:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki regulator napiecia?
PostNapisane: 24.sty.2004 21:47:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam! Nie wiecie jaki regulator napiecia powinien siedziec w A200, 13,9V czy 14,1V? Alternator Bosha.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2004 22:15:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
A to sa rozne regulatory dla instalacji 12V. Normalny powinien miec stabilizacje na 14,4V.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2004 23:28:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
jak wyciągnąłęm z mojego alternatora to był 14.4V. A kupiłem 14.5V bo taki był w moim stałym sklepie... nie wiem czy są inne, ale biorąc pod uwagę że są różne alternatory to może i są...

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2004 09:44:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
14,4 :galy: , U mnie na regulatorze jest napisane 13,9 V, no i napiecie ladowania oscyluje w okolicach 14V a jak wiecej obciazen to spada do 13,9V co jest minimum dla mojego akumulatora jesli chodzi o ladowanie, jest na granicy ponizej moze juz sie zasiarczać :( . To mowicie ze na waszych jest napisane 14.4. Zajde do sklepu gdzie to kupilem i chyba goscia :wpale: . Moze ktos jeszcze to potwierdzić? Ze regulator powinien byc 14,4?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2004 09:56:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
14,4 V to znamionowe napiecie instalacji przy ogniwach 12 voltowych ... wszystkie urzadzenia zakladaja napiecie pracy powyzej 14 V ... wiadomo ze jezeli podniesiesz napiecie to prad zmaleje a moc pozostanie ta sama czyli analogicznie zmaleja straty zwiazane z przesylem pradu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2004 10:04:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
hans napisał(a):
14,4 V to znamionowe napiecie instalacji przy ogniwach 12 voltowych ... wszystkie urzadzenia zakladaja napiecie pracy powyzej 14 V ... wiadomo ze jezeli podniesiesz napiecie to prad zmaleje a moc pozostanie ta sama czyli analogicznie zmaleja straty zwiazane z przesylem pradu


:peace: zgadza sie, co nie co łapie w tych tematach, bo jestem elektronikiem :P Tylko nie wiem czy u mnie powinien siedziec regulator na 13,9V czy na jakies wyzsze napiecie(co jest wysoce prawdopodobne). Jezeli jest na wyzsze to lece jutro do sklepu :D ->

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2004 13:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Lukasik napisał(a):
hans napisał(a):
14,4 V to znamionowe napiecie instalacji przy ogniwach 12 voltowych ... wszystkie urzadzenia zakladaja napiecie pracy powyzej 14 V ... wiadomo ze jezeli podniesiesz napiecie to prad zmaleje a moc pozostanie ta sama czyli analogicznie zmaleja straty zwiazane z przesylem pradu


:peace: zgadza sie, co nie co łapie w tych tematach, bo jestem elektronikiem :P Tylko nie wiem czy u mnie powinien siedziec regulator na 13,9V czy na jakies wyzsze napiecie(co jest wysoce prawdopodobne). Jezeli jest na wyzsze to lece jutro do sklepu :D ->


To kup sobie na nizsze napiecie i ciesz sie z czestszego wymieniania akumulatora po duzych obciazeniach. Jak myslisz, ktory zastosowany regulator doladuje ci akumulator. Jak znasz zasade pracy alternatora samochodowego (pradnica trojfazowa z diodami prostowniczymi i uzwojeniem generujacym - czy jakos tak). Regulator napiecia steruje tylko tym uzwojeniem na podstawie napiecia wyjsciowego. Im wieksze napiecie gegnerujace tym wieksza moc i wydajnosc pradowa calego ukladu alternatora.
Jezeli w instalacji wzrasta pobor pradu (naprzyklad ladowanie mocno rozladowanego akumulatora lub wlaczone inne odbiorniki) spada napiece w instalacji, na tej podsyawie regulator zwieksza napiecie doprowadzajac do najbliszej wartosci 14,4V - wzrasta prad i wszytkie ukladu elektronicznie i elektryczne sie ciesza. :D

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2004 13:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ok. tylko dziwi mnie ze gosc w sklepie sprzedal cos takiego, albo ze wogole cos takiego jest dostepne w sprzedazy, skoro akumy maja byc od tego niedoladowane do max:/ Jezdze na tym juz od roku i nie mam problemow z elektryka/akumulatorem/odpalaniem, tak mnie cos tknelo zeby sprawdzic i wyglada na to, ze mam ladowanie przy dolnej dopuszczalnej granicy :/
Zadzwonie chyba do ASO i spytam jaki powinien siedziec prawidlowy regulator, bo widzialem ze mozna kupic, 13,9 14,1 14,4

P.S. Takie info jakby ktos chcial sprawdzic czy akumulator jest wystarczajaco naladowany:
W stanie spoczynku (jakis czas po zgaszeniu auta i bez wlaczonych odbiornikow) napiecie na akumulatorze powinno wynosic co najmniej 12,5V :!!:. Nalezy o tym pamietac bo szlag go trafi po jakims czasie. Pozdrowka

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2004 13:52:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Te 13,9V to mysle ze maja w ofercie bo alternatory Bosha sa uzywane w wielu innych markach i tak np. w malym Oplu to spokajnie zda egzamin , bo tam nie ma przwie zadnej instalacji elktrycznej (chodzi mi o dodatki) tak wiec nie bedzie problemu. Ale przy duzym akumulatorze i duzym obciazeniu przez uklady, to bedzie ciezko naladowac dobrze akumulator bo duza pradu pożre sam samochod. Dla przykladu sam silnik nagrzewnicy bierze 8-10A.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2004 16:28:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5210
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Hmm, czytając wasze posty dochodzę do wnoisku, że u mnie też czas wymienić regler. Otóż bez obciążenia napięcia ładowania wynosi ok. 14,2 V, przy włączeniu tego, co pracuje na codzień (światła, dmuchawa - 2, radio) napięcie spada do ok. 14,05 a po włączeniu wszystkiego (p. mgielne x3, ogrzewana szyba, dmuchawa - 4 itd), napięcie spadło mi do ok. 13 V :galy:
Wymieniłem szczotki (bo już rok temu były do wymiany) i napięcie zmieniło się niewiele.

A może to alternator nie wydala? Mam ten najmniejszy - 55A, chyba Boscha. Czy do wszystkich boschowskich alternatorów są jednakowe regulatory napięcia?

Dodam jeszcze, że w zimie co jakiś czas akumulator wymaga ładowania (a ma dopiero 1 rok).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2004 10:28:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Na wskaźniku przy wyłączonych wszystkich żródłach podchodzi pod 14V. Jak załącze full wypas potrafi spaść do 12V :galy: Z tym że jak podjechałem do elektryka i podpiął swój przyządzik okazało sie, że mi ciut wskaźnik przekłamuje bo u niego wyszło 13,95.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: