.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.maja.2024 18:57:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: k-jetronic po raz nasty
PostNapisane: 07.lut.2004 15:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
a wiec autko sie ze zepsulo i bylo tak


zapchal sie filter paliwa pozniej rodzielacz wtrysku no i wtryski sie tez zepsuly zaczely lac

mam silnik wc
wlozylem do niego osprzet do ku
dalej bylo zle silnik przerywal , nie wchodzil na obroty

wymienilem regulator nagrzewania silnika

mialem kilka i experymentowalem,
na jednym od 1do 3 tys dzialal jak super TDI
na innym ponizje 3 nie chcial chodzic

teraz mam jakis ze wchodzi do 3 wolniej niz powyzej 3


jezdzielm po roznych pseudo mechanikach itp itd
w koncu chcialem wymienic aparat zaplonowy kupiel ale okazal sie zly
zakladajac stary aprat zauwazlem jakis znaki na gloicy ustawilem wg znakow
plywaja wolne obroty ale za to samochod ciagnie w miare rowno
co prawda nie ma mocy takiej jak powinien miec ale moze to byc spowodowane
zly regulatorem nagrzewania lub zle dobrana dawka a tazke tym ze w apracie uklad przyspieszania odsrodkowego jest chyba zablokowany

dawke regulowalem troche hardcorowym sposobem
znalzme droge okolo 7 km wziolem sobie imbusa ,odkrecilem maske i jezdilem w ta i spowrotem mierzac przyspieszenie do 100 i do 120 na tej podstawie ustawilem jakas tam dawke

od poniedzialku rzezba dalej :D

moj wniosek o k-jetronic

lepiej kupic cos elektronicznego

przy pracach z tym rodzjem wtrysku moje wyrazy twarzy byly bardzo zmienne
:zly: :galy: :diabel: :< :> :D :kosci: :diabelek:

musialem to napisac a teraz sie smiejcie hehee :D
pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2004 16:59:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
:peace: Tez zamierzam sie dobrac do mojego k-jetronica :511: , moze sie czego dowiem :D np.: nie ruszaj gowna bo śmierdzi :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2004 17:43:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
hehehe i to są te słowa, których nie usłyszałem od nikogo przy rozwalaniu mojego rozdzielacza wtrysku.... :( :P

a mogło być tak cudownie... :diabel:

i pewnie śmigałbym teraz po Wrocku.... :P :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2004 21:41:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
oglnie rzecz biorac to k-jetronic to taka kupa ktora sama zaczyna smierdziec

rozwiazanie proste ale czesci sa bardzo bardzo drogie

np rodzielacz wtrysku 6 tys nowy w boschu
aparat zaplonowy 1,8 tys nowy w boschu
regulator nagrzewania 300 zl (jeszcze ujdzie)

wtryski kpl (160x5 zalezy od modelu)

jak k-jet dziaal to niech sobie spokonjie dziala i niech dziala do swoich ostatnich dni

mity o podkrecaniu k-jet koncza sie tym ze autko pali 30(zdazylo sie tez 45) a osiagi prawie takie same


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 02:32:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2004 11:29:38
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
tez sie wq... na k-jeta w swojej niuni ... ale jakos sobie dalem rade ... przynajmniej mam nadzieje na razie ... ale fakt faktem miesznke mam ustawiona wg fabryki ... a to juz punkt wyjsciowy do dalszych poszukiwan usterek ... ktore czasem wydaja sie tak banalne ze az szok ... np. przebicia na NOWYCH przewodach WN ... to niepojete ale sam tego doswiadczylem ostatnio ... ale k-jet faktycznie jest klopotliwy jak diabli ... ale nic to ... jest bo jest i musi dzialac

pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam ... Adam
Coupe GT '86 2.0 JS -> niestety LPG
Obrazek
Najlepszy tuning na swiecie? -> OOOO bez tuningu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 09:57:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
...najgorsze jest to ze nawet nie wiem za co mam sie lapac :/ nie mam pewnosci czy ten wtrysk u mnie nie jest z jakiegos innego modelu A200. W takim stanie kupilem maszyne, wiem ze miala kiedys dzwonka i poprzedni wlasciciel namieszal troche... Moze ktos wie czy w silnikach mc1 i mc2 byly takie same uklady paliwowe? Jest tam jakis numer po ktorym moglbym rozpoznac czy siedzi to co powinno?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 11:04:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
lukasik mysle ze

po pierwsze to przeczytaj to co bedzie w tym linku
Obrazek
najlepszy opis po polsku tego systemu jaki widzialem (dzienki admax):D:D
tylko polonczenia elektryczne sa tam bardziej prymitywne

pozniej musisz nam napisac co ci sie dzieje ???? :D :D


co do czesci to www.boch.pl

tam wchodzisz w dzial czescji do autek pozniej katalog on-line i tam masz wszystkie numery czesci boscha , mozesze sobie sprawdzic cene ale szczena ci opadnie o pietro nizej :D:D

admax ty masz juz spokoju bo twoja niunia jedzie a ja po miesiacu co dopiero zrobilem ze samochod jezdzi plynnie a i tak nie wchodzi wyzej nic 4 tys obrotow i vmax to jakies 130 moze 140

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 13:44:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 20:59:02
Posty: 327
Lokalizacja: Pomorze
Cytuj:
co do czesci to www.boch.pl


Chyba www.bosch.pl :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 13:47:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
dzienki za poprawke oczywiscie bosch.pl :D:D

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 16:49:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Opisać co jest nie tak :D Bedzie szybciej jak napisze co jest ok

1 Jak jest nagrzany powyzej 60-70 to elegancko trzyma obroty 800.
2 Mozna sie turlac.

A teraz co jest zle.

1 Nie ma mozliwosci odpalenia na benzolu gdy jest zimny. to graniczy z cudem. No chyba ze w lato, czasem przylapie. Jak jest rozgrzany mozna odpalic na benzynie, ale tez chwile trzeba cheltac.
2 Jak juz pracuje na benzynce na wolnych obrotach, jest nagrzany to czuc w spalinach ze ma b bogata mieszanke.
3 Przy jezdzie> jade powiedzmy na 3cim biegu 1500 obr, gaz do dechy, wkreca sie, turbinka sie rozpedza, jakies 3500obr 1.3 1.4 bar i zachowuje sie tak jakby mu benzolu brakowalo, przerywaja gary, musze zdjac noge z gazu zeby dalej sie krecil. << Wydaje mi sie ze wogole nie zmienia dawki paliwa
4 Cos jest chyba przytkane bo cisnienie paliwa mierzone przed i za regulatorem termicznym jest takie same (pelne z pompki). Sam regulator po odlaczeniu powrotu od rozdzielacza reguluje cisnienie.

Tyle na razie bylem w stanie sobie przypomniec, wiecej niedociagniec nie pamietam :)

Strzelilem kilka fotek:

ftp://akp@ftp.ntpsa.pl/Lukasik/zdjecia/

Od czego wogole mam zacząc??
Z gory dzieki za podpowiedzi, moze cos da sie wydumac, a jak nie to moze gdzies wynajde kompletny wtrysk na szrocie...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 17:27:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i.php#operation-warm-up-regulator


napoczotek przeczytaj to zebys wiedzial oczym ja pisze
chocaiz tam jest dobrze wytlumaczone
pozniej napsize reszte pozdrawiam :D

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 19:50:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
juziooo napisał(a):
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i.php#operation-warm-up-regulator


napoczotek przeczytaj to zebys wiedzial oczym ja pisze
chocaiz tam jest dobrze wytlumaczone
pozniej napsize reszte pozdrawiam :D


Ok, juz przetrawilem temacik :)

Dodam jeszcze ze mam w domu drugi regulator termiczny, tylko ze od innego motoru, nie turbo, ale jak cos to mniej wiecej moze bedzie dzialal, gdyby byla potrzeba sprawdzic.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 21:20:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
no wiec

wstepny regulator cisnienia
ustala on stale cienienie w ukladzie i nie jest regulatorem dynamicznym tak jak ten ktory jest przykrecony na bloku silnika zwany dalej regulatorem nagrzewania silnika (RNS)


zasada dzialania wtrysku k-jetronic

pomijam dzialanie roznych elemetnow towarzyszacych typu ;zawor dodwatkowego powietrza , wtryskiwacz rozruchowy, itp


zasada dzialania dla silnikow bez turbiny (ztrubina prawie to samo tylko ze podcisneinie panuja po miedy kalpa a turbina


no wiec tak dawkowaniem paliwa zajmuje sie rozdzielacz wtrysku ktory znajduje sie po lewej stronie pod maska

http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i/kjet-13.png
przekroj poprzeczny tego jak jest zamontowana klapa spietrzajaca


http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i/kjet-18.png

http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i/kjet-19.png

na dwoch obrazkach powyzej jest pokazane w jaki sposob jest dawkowane paliwo
zaworem ktory dawkoje paliwo jest ten tlok sterujący ktorego dolny koniec jest przyczepiony do klapy spietrzajacej (pokazane na rysunku 203N) :D

widac ze gdy klapa spetrzajaca idzie do gory (otwiera sie przepustnica ,maleje podcienienie w kolketorze dolotowym)
tloczek takze porusza sie ku gorze , przez to sa wieksze szczeliny ktorymi plynie paliwo bezposrednio do wtryskiwaczy

ale !!!!!!! zeby klapa spietrzajaca nie poszal odrazu do gory i zeby nie bylo skokow tej klapy na gorze tego tloczka panuje cienienie ktore utrzymuje, stabilizuje jego ruch i TO JEST WLASNIE BARDZO WAZNE

tym cisnieniem ( ktore naciska na tloczek od gory) steruje REGULATOR NAGRZEWANIA SILNIKA

znajduje sie on po prawej stronie silnika jest przykrecony do bloku .
przykrecone sa do niego 2 przedody paliwowe


jego zadania to :

zwiekszanie dawki paliwa podczas fazy nagrzewania silnika(tzw ssanie) a takze wzbogacanie mieszanki podczas obciazenia silnika (gdy przyspieszamy,jedziemy pod gorke , czyli gdy podcienie w kolketorze ssacym spada)

http://www.auto-solve.com/illustrations/warmup_reg3.gif
fotka jak to wyglada

jak on to robi :D

http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i/kjet-29.png


przestrzen oznaczona literka C jest to miejsce nad tloczekiem ktory steruje dawka paliwa

gdy jest zimny silnik to RNS utrzymuje tam cisnienie okolo 1 bara
co to powoduje :
tloczek sterujacy moze sie bardziej wychlic do gory czyli jest wieksza dawka paliwa

gdy silnik jest cieply powinno tam byc okolo 3,5 bara ,czyli jest wiekszy opor dla tloczka i jest mniejsza dawka

ale i tu istota rzecz

gdy zaczynamy np przyspieszac obiza sie podcisnienie w kolketorze a takze w przewodach od niego idacych
co za tym idzie RNS zaczyna zmniejszac cisneinie sterujące i mieszanka jest wzbogacana przez to ze tloczek ma mniejszy opor do pokonania aby isc ku gorze


gdy np podcienienie zaczyna spadc RNS zwikesza cisnienie sterujące i tloczek zaczyna sabilizowac sie i dawka nie jest juz wzbogacana samochod przestaje przyspieszac


teraz moje spostrzezenia

mialem juz duzo regulatorkow
np w przez jeden nie dalo sie przedmichac ustami
-efekt byl taki ze autko nie zapalilo prawdopodobnie dlatego ze tloczek sterujący nie chcail sie uniesc bo cisnienie sterujące bylo za wysokie


znowu jeden z regulatorkow byl taki ze moglem przez niego luzno dmuchac
autko zapalalo odrazu jak nowka , od 1 do 3 tys rakieta jak jakis TDI
dochodzilo do 3 i zaczynalo silnik dusci wtedy ujmowalem troche gazu , podcieneinie w kolektorze roslo , RNS wtedy zwiekszal cisneinie sterujące dzieki czemu nie zalewalo mi silnika i obroty silnika powoli rosly do 6 tys


1 wniosek podstawowy ktory juz przerobil czarek_s , KUPIC SOBIE ELEKTRONICZNY WTRYSK
no ale ze my mamy duzo nadzieji to albo jedziemy do jakiego speca
(ponoc najlepsi warszawa i bydgoszczy ) albo probujemy robic to sami


RNS ma takze roznego rodzaiu regulacje
ale ze swojej praktyki wiem ze wolal bym dac 300 zl na nowy niz sie nimi bawic

przewody elektryczne ktore sa doprowadzone do RNS nie maja praktycznie zadnego znaczenia gdy jedziemy juz zagrzanym silnikiem nie jest to zadna inforamacja dla sterownika
tam porostu jest podane napiecie stale ktore ogrzewa bimetalowa blaszke ktora pod naporem sprezyny wygina sie zatykajac zaworek (czyli zwiekszjac cisnienie sterujące nad tloczekiem w rodzielaczu wtrysku )

gdy je odlaczymy prostu bedziemy mieli dluzej ssanie a to moze byc zle dla silnika wiec lepiej miec to wpiete :D


odczego trzeba zaczac

gdy ktos ma gaz to latwiejsza sprawa
gdy na gazie jezdzi super a na benzynie zle to wtedy trzeba zajac sie wtryskiem

gorzej jak jest na gazie i na benzynie zle

wtedy wydaje mi sie ze stosownym jest zagladadniecie do ukl zaplonowego a nie do wtrysku (jedna osoba juz powinna zajazyc o co mi chodzi !!! )


tyle moich wywodow na ten temat
sorrki za literowki

jeszcze jeden wniosek

w teorii wyglada to slicznie czysta fizyka
ale praktyke bleee

pozdrawiam i mam nadzieje ze nic nie namieszalem



jak komus sie uda naprawic to mi tez niech naprawi :D
jezeli cosik jest zle prosze mnie poprawic :D:D

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 12:10:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
:peace: wszystko sie zgadza z tym , ze ...
Regulator termiczny w silniku turbo nie ma wejscia podcisnienia :( . Jedynie wejscie i wyjscie benzyny i wejscie elektryczne.

Jest dodatkowy regulator cisnienia

http://www.sjmautotechnik.com/MC_2_fuel_dist.htm

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 12:44:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
hmmm - to dziwne.... bo mój ma i mam też turbinkę... ba nawet w poprzednim audiku (silnik WC) miałem - z tym że tamten faktycznie był bez turbo... ;) :P ... i tak sobie właśnie lookam na ten twój link - a wcześniej na twoje fotki w innym poście... to rozdzielacz wtrysku masz inny - a więc możliwe że i regulator termiczny możesz mieć też inny...

dziwna sprawa - a napewno masz stary układ K-jetronic...? może masz KE-jetronic... albo poprostu masz generalnie nowszy silnik i troszkę inne rozwiązania...

pozdrawiam.... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 14:40:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmm co do RNS to sa rozna sa z podcisnieniami sa bez podcisneinie

sa chyba nawet z cisnieniami pierwszy silnik turbo audi w a200 2,2t 170 ps nie


ja nawiazywalem do silnika wc i jego pochodnych bo ten silnik zapoczątkowal cala game innych 2,2 2,3 2,2T itp itd :D
pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 17:10:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Sorki sorki, namieszalem!! jest podcisnienie, jak najbardziej :diabel: cos mi sie pomieszalo. Zrobie chyba jutro trick i wloze drugi regulator termiczny, pamietam ze to jest od jakiego 2,2 czy 2,3 bez turbo z 83 roku, pewnie wc. Mam nadzieje ze drastycznie nie bedzie sie roznil. Moze cos sie urodzi :D

P.S. uklad paliwowy do silnika MC jest opisany w SSP-110. W katalogu ssp na ftp klubowym.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 17:25:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
od 88 roku nie stosowali podciśnień w regulatorach termicznych

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 21:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmm nie mam zielonego pojecia czy pod pasuje

ja mam silnik Wc osprzet od ku , regulator od Kz albo cosik takiego

szukam w 100% sprawnego osprzeptu do Wc ale bardzo zadnko spotkac takie cosik :(

hmm napisz swoje spostrzezenia po wymianie :D pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 17:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
dzis robilem pre testow i zauwazylem 2 rodzaje szarpania silnikiem

1 rodzaj to takie male szarpniecia tak jak by na ktorys gra nagle nie zalapal
i te nie wiem od czego sa jaka regulacja bym nie ruszal to caly czas sa

2 rodzaj to szaprieca takie za mi same biegi wyskakuje i one sa od za malej dawki benzyny w stosunku do powietrza , towarzysza temu plywające obroty i bardzo nie rowan napraca silnika

autko szarpie szarpie ale jak zalapie to lepiej niz jak jest usawione bez szarpiania

jak zlikwidowac 2 rodzaj to juz wiem podkrecic sobie dawke (pali jak smok i troche wiecej)

tych pierwszych jeszcze nie wiem mzoe ktos wie ???????

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: