.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.cze.2025 17:13:16

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.3NG] zdejmowanie kolektora dolotowego
PostNapisane: 12.cze.2006 18:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 18:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Chcę zdjąć górną część kolektora dolotowego (tą w paski z napisem Audi), żeby spokojnie wymienić węże prowadzące do silniczka krokowego, no i przy okazji trochę wyczyścić kolektor z zewnątrz bo jest trochę brudny.
Ta górna część jest przykręcona 5 śrubami imbusowymi, a pomiędzy nią a dołem jest jakaś uszczelka.

Pytanie dotyczy tej uszczelki - czy jest ona jednorazowa - tzn. czy po odkręceniu górnej części dolotu będę musiał założyć nową uszczelkę, czy będzie można użyć starej?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2006 19:37:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 20:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Trzeba założyć nową. Ostatnio zakładałem kosztowała mnie jakies 19 zł.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2006 22:02:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 12:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
kosztuje grosze - nie oszczedzaj. mi sie raz czy dwa udalo przy przekladce i ustawianiu silnika, ale NG jest jest bardzo wrazliwy na szczelnosc dolotu. wydaj 2 dyszki - zebys pozniej nie pisal topikow "za wysokie niskie obroty" albo "nie schodzi z obrotow" albo "za uboga mieszanka - co z tym zrobic" ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 07:02:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 23:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
scob napisał(a):
kosztuje grosze - nie oszczedzaj. mi sie raz czy dwa udalo przy przekladce i ustawianiu silnika, ale NG jest jest bardzo wrazliwy na szczelnosc dolotu. wydaj 2 dyszki - zebys pozniej nie pisal topikow "za wysokie niskie obroty" albo "nie schodzi z obrotow" albo "za uboga mieszanka - co z tym zrobic" ;-)


Swięte słowa...Zacząłem dłubanie przy kolektorze w sobotę (na niedzielę autko było potrzebne) i założyłem tą samą uszczelkę. Silnik zaczął "wariować". Kup nową i masz spokój, ja robiłem tą samą robotę dwa razy - uszczelkę dostałem dopiero w poniedziałek. Powodzenia

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 07:57:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 18:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Będę dłubał przy dolocie właśnie ze względu na falujące/ wieszające się obroty. U mnie ta gumowa kopuła między rozdzielaczem a przepustnicą jest połatana na jakiś dziwny silikon, a węże prowadzące do silniczka krokowego są trochę popękane. Sam silniczek krokowy działa dobrze( podpinany na krótko otwiera się i zamyka szybko z trzaśnięciem) a kody błyskowe to 4444 więc sądzę że wszystkie czujniki są oki. Katalizator nie zamula. W związku z powyższym zdecydowałem się na wymianę wszystkich gumowych części dolotu, do tego dołożę nowy akumulator Boscha, kopułkę i palec rozdzielacza Boscha, świece NGK i przewody WN Beru. Czy moja diagnoza usterki jest słuszna? Czy może skupić się jeszcze na sondzie lambda?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 08:08:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 20:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
A zakładacie tą uszczelkę na sucho czy lekko smarujecie olejem, bo słyszałem już różne teorie ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 15:12:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 12:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
byk: u mnie na sucho.
foxbat: idziesz w dobra strone (no, moze poza akumulatorem ;-)
za wymiane zaplonu i szczelny dolot silniczek ci sie na pewno odwdzieczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 15:12:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 12:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
byk: u mnie na sucho.
foxbat: idziesz w dobra strone (no, moze poza akumulatorem ;-)
za wymiane zaplonu i szczelny dolot silniczek ci sie na pewno odwdzieczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 15:13:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 12:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
byk: u mnie na sucho.
foxbat: idziesz w dobra strone (no, moze poza akumulatorem ;-)
za wymiane zaplonu i szczelny dolot silniczek ci sie na pewno odwdzieczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: