.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 18:39:13

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4]hałasy przy rozruchu
PostNapisane: 23.lip.2006 11:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2006 17:13:45
Posty: 11
Witam, mam pytanie, podczas rozruchu (tylko kiedy auto dłużej stało nieodpalane, np. w nocy) słychać przez chwilę dziwny hałas coś tak jakby tłumik był przeżarty czy jakby coś się w silniku ścierało a potem normalnie wszystko chodzi, cały proces trwa ok. kilku sekund, wiecie co to może być? Tłumik napewno jest cały więc to odpada, myślę że problem gdzieś w silniku leży. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 12:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ten halas to jakies tarcie czy raczej stukanie (klekotanie)? Jesli to drugi to samoregulatory zaworow. Jesli tak to wymien olej - powinno pomoc, no chyba ze zmieniales niedawno.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 13:37:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 21:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Przydałoby się jeszcze wiedziec co to za silniczek. Diesel, beznyna?? Oznaczenie też wypadałoby podać

Jeżeli benzyna i są to odgłosy typu rytmiczne stukanie, głośna praca i taki szum, to kilkusekundowy taki odgłos jest normalny. U mnie to trwa ok 1 sek. To jest odgłos pracy "na sucho" silnika zanim dotrze wszędzie olej - tak ma być, ale pod warunkiem, że odgłos jest w miare krótki. Wymiana oleju nie wiem czy pomoże - przecież on robi się coraż rzadszy ze wzrostem jego zużycia - odgłos wtedy byłby krótszy, bo olej szybciej dotrze w zakamarki, ale ogólnie samochod pracowalby glosno i "niekulturalnie", bo olej bedzie zużyty - ja tak to widzę - na podstawie moich obserwacji a moje auto jezdzi od min 12 lat na mineralu.
Co nie zmienia faktu, że jeżeli masz olej przepracowany to czy tak czy siak musisz go wymienic ;-)


Możesz jeszcze mieć jakieś odgłosy z rozrusznika - u mnie po odpuszczeniu kluczyka z pozycji rozruchowej slychać wlasnie po dluzszym postoju, a szczegolnie zimą takie zgrzyty (nie rytmiczne, trwające 1-2 sek) - to już prawidłowe bynajmniej nie jest i u mnie jest to najprawdopodobniej wina kończącego się rozrusznika lub bendixu...

Starałem się wyjaśnić to lopatologicznie, żebyś mogl jakos ocenic te odglosy... :): :peace:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 21:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2006 17:13:45
Posty: 11
jest to b4 2.0 z 94 roku benzynka z instalacją gazową, ale dokładnego oznaczenia nie znam, jest to hałas o takim rytmie jak praca silnika tylko że głośniejszy i ma jakiś taki dziwny dźwięk ,którego tak dokładnie nie potrafię omówić, mi przypomina bardziej jakby coś się ścierało a olej niedawno wymieniany więc może lepiej będzie jak powiem że to takie jakby trzaskanie, ale tak jak mówiłem dosłownie pare sekund (1-3 max)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 21:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 21:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Ciezko jest, przynajmniej mi, cos powiedziec, do tego zgubiłem gdzieś szklaną kulę i nie mogę nic powrozyc :diabel: :peace:

Musisz podać więcej szczegółów jeżeli ma ktoś na ten temat sensownie się wypowiedzieć. Najlepiej jakbyś miał jakąś drugą osobę i niech jedno z was poslucha skad jest ten dzwiek, czy slychać go w momencie odpuszczenia rozrusznika itp itd
Do tego czy są też jakiekolwiek inne dziwne rzeczy dziejące się z Audikiem, może pozornie nie mają nic wspólnego, a coś znaczą...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 22:59:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
"Zawory klekotaja" i moze trzeba wymienic popychacze zaworow, jezeli te stukanie dosyc dlugo sie utrzymuje. Sprawdz sobie tez poziom oleju bo powinien byc miedzy Max a Min. Nie zawsze ten objaw wystepuje, mimo ze jest czasem zimno. Zalezy to od przebiegu auta. Odglosy te przypominaja troche jakby pod maska zamiast benzyny byl Diesel. To zawory tak z rana halasuja, a sa one regulowane hydraulicznie. Wszystko powinno sie uciszyc po przejechaniu ok. 2-3 km. Nie powinno to jednak sie utrzymywac zbyt dlugo. Ja tak mam w zimie, to czasem zaklekocze przy odpalaniu, jednak na bardzo krotko. Czy co rano masz taki odglos przy odpalaniu nawet podczas takich letnich temperatur ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 22:17:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 21:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Ja mam ten odgłos (krotkie klekotanie) zawsze i tak było też zawsze (a znam ten samochod od 12 lat) - przynajmniej jeżdząc na mineralu 10W40 czy to Mobil czy Castrol Gtx3. Możliwe, że to przez to. Nieważne - wszystko jest OK, póki odgłos ten nie utrzymuje się dłużej niż 1 (max kilka) sekund.

Mimo wszystko nie wiemy czy to nawet o to chodzi... Tym bardziej, że jak na razie mamy dosc slabo opisane te odglosy...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 06:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 16:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Klej,
A czy 10W40 to aby nie połsyntetyk? Bo castrol gtx3 to faktycznie mineralny.

Miko,
Jesli to wystepuje tylko na chwilę, zaraz po zapaleniu auta a potem cichnie, to tylko hydroregulatory. Jeśli silnik potem juz pracuje cicho i nic nie klepie, nie hałasuje, to nie doszukuj się patologii tylko ciesz się jazdą. ;-)

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 22:46:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 21:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
W pełni zgodzę się z "Pol-u" co do zadowolenia z jazdy - oczywiście jeżeli nie ma problemów już po tych kilku sek po rozruchu - chyba najsensowniejsze wyjście, tym bardziej, że wydaje mi się, że chodzi jednak tylko o samoregulatory :D no chyba, że odglos ten lubi sie powtarzac i silnik ogolnie jest za slaby albo cos innego dziwnego sie dzieje - wtedy bedziemy myslec dalej :D

Co do oleju to chodziło mi o 15W40, pomylilem sie, moze dlatego ze zamierzam kupic 10W40 polsyntetyk chyba orlenu wezme i zaleje do Niuńki :D

Jeżeli cos slabo ze skladnia itp itd to z gory przepraszam, ale jestem w stanie wskazujacym... Ojciec ma imieninki, to wiecie, na sucho sie nie da :P

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: