.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.cze.2025 01:39:00

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 80 quattro] dwa pytania
PostNapisane: 02.sie.2006 08:02:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:15:05
Posty: 4
Witam wszystkich,

Niedawno kupiłem autko jak w temacie.
Zauważyłem, że przy zwalnianiu sprzęgła ciężko jest aby wał od napędu na tył nie stuknął. Czy to jest normalnie, że trzeba dojść do wprawy przy zwalnianiu sprzęgła ? Szybkie zwonienie bez odpowiedniego dodania gazu to już naprawdę spore "puknięcie"

Druga sprawa do blokada dyferencjału. Czy jest jakiś specjalny sposób na jej włączenie ? Wydaje mi się, że mam coś uszkodzone, gdyż włączenie przycisku nie daje żadnego efektu.

Pozdrowienia,


Audi 80 1.8 Quattro - 1989,


Ostatnio edytowano 02.sie.2006 08:05:54 przez jabba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 08:05:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ad 1. stuki to wytłuczone tylne zawieszenie , włącznie z podporą wału.
ad 2. a czego się spodziewasz po włączeniu blokady ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 08:07:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wal do zrobienia zeby nie pukalo , blokada pewnie nie dziala bo cos jest porozlaczane w podcisnieniach albo elektryce

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 08:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:15:05
Posty: 4
Leo napisał(a):
ad 1. stuki to wytłuczone tylne zawieszenie , włącznie z podporą wału.
ad 2. a czego się spodziewasz po włączeniu blokady ?


Dzięki musze gdzieś się wybrać coby fachowiec zobaczył ten wał. W tylnym zawieszeniu ponoć jest wymieniony most oraz amortyzatory.

Jeżeli chodzi o te blokade dyferencjału to wydaje mi się, że raz po włączeniu zapaliło się zielone światełko, drugi raz już tego nie mogę zrobić. A tak naprawdę to teoretycznie wiem, czego się spodziewać do tej blokadzie natomiast w praktyce tego nie testowałem.

Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 08:13:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Stukac nie powinno. Powodowac to moga wybite poduszki pod silnikiem, skrzynia lub tylnym mostem. Moga tez byc luzy na wale lub przegubach.

Jesli chodzi o blokade to nie ma zadnej specjalnej techniki. No moze poza tym, ze nie wlaczy sie powyzej 25km/h. Czasem na postoju tez nie wlaczy sie od razu tylko po ruszeniu. Powinna zapalac sie zielona dioda kolo przycisku. Jak Ci sie zapala ta zielona dioda, to czy blokada rzeczywiscie dziala najlepiej sprawdzic na szutrze lub jakims sliskim podlozu. Przy skreconych maksymalnie w ktoras strone przednich kolach, bez blokady tylne beda sie ladnie toczyc, a z blokada beda ryly - poczujesz roznice a na ziemi zostanie wyrazny slad.

Jesli blokada sie nie zalacza - nie zapala sie zielona dioda - to posprawdzaj przewody podcisnieniowe. Moze ktorys sie zsunal. Nie wiem gdzie w 80-ce jest sterownik blokady dyfra, ale sprawdz pod tylnym siedzeniem. Powinno byc takie nie za duze pudelko do ktorego podpiete sa 3 weze (czarny, czarny z zoltym paskiem i czarny z niebieskim paskiem) oraz wtyczka z kabelkami. Gdzies czytalem, ze zdaza sie zawiesic ktoremus z elektrozaworkow w tej puszcze. Wystarczy popsikac WD-40. Ale to sprawdz na koncu. Najpierw posprawdzaj te przewody oraz bezpieczniki.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Ostatnio edytowano 02.sie.2006 08:20:11 przez photokom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 08:16:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:15:05
Posty: 4
dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 09:26:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zielona dioda zapala sie poprzez wlacznik w moscie i jezeli sie swieci to blokada jest rzeczywiscie zapieta

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: