.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.maja.2025 21:41:02

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 12:49:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 14:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
OK, jasne. hans, pliz napisz jeszcze co i jak z wymiana simeringa. Mysle ze temat pokrewny, dlatego postanowilem nie odpalac nowego topka (jesli uznasz inaczej, to przenies jako nowy topik). Wszak przegub jest mokry, ale to na bank jest olej z dyfra srodkowego, a nie smar z przegubu (no chyba ze jedno i drugie ;) )

pozdrowionka
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 12:55:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie rozbieralem starej skrzyni w ym celu ale jezeli jest analogicznie jak w skrzyni z torsenem to napezy zdemointowac caly tylni segment skrzyni biegow , wyjac centralna roznicowke i tam w glebi ukaze sie pierscien-zawleczka , po jego sciagnieciu wyciagasz cala flansze i masz dostep zarowno do lozyska jak i siemeringu ...ale zaznaczam , tak jest w torsenie , w zwyklej roznicowce moze byc inaczej a konkretnie , flansza na wcisk , tak jak flansze polosi w nowszych autach , i wtedy nie trzebaby bylo odkrecac obudowy roznicowki ... ale przekonany jestem ze ten pierwszy sposob jest wlasciwy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 15:17:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2004 00:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
No dobrze,poduszki poduszkami ale jak kręcę ręką wał, to wyraźnie wyczuć można luz na tych przegubach. Smarowanie nie skasuje przecież luzów.
To się naprawia czy wymienia?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2005 19:22:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
smarowanie nie skasuje luzow ale je wyciszy a luzy niekoniecznie sa na samych przegubach ale na calej skrzyni biegow pomiefdzy trybami

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 10:12:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 20:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Trochę odgrzewane ale....
Czy oby w automacie też jest luz na trybach tak jak w manualu? Ja mam automat i dokładnie to samo sie dzieje co u poprzedników - stuk przy ruszaniu, w późniejszej fazie jazdy zanika, z tym że dopiero co odebrałem skrzynie z generalnego remontu i nic w niej nie stuka.
Stuki wyraznie dochodzą od strony tylnego mostu. Moim zdaniem tylny most jest do regulacji jeżeli takowa posiada (BMW posiadało) i można ten luz zniwelować.
Poprawcie jeśli się mylę...

PS: Zanim sie dowiedziałem o regulacji mostu w BMW jeżdziłem nim ponad 2,5 roku i nic się nie stało, choć pukało 2 razy głośniej niż w CCCO.

Pzdr
Dan

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 14:55:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mozna regulowac luz machanizmie roznicowym ale to nie jest takie proste bo jak zle to zrobuisz to bedzie Ci most halasowal caly czas a na moje to masz poduski mostu wywalone

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 09:46:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 14:20:57
Posty: 79
Sory za odgrzewkę, ale widać że temat (usterka) dość popularna.

Ja u siebie (B3 1991 1.8 PM) mam tak:
- jak gwałtownie dodam gazu, słychać gdzieś z przodu strzelanie, trudno podać stronę.
- cały czas słychać chrobot, nie ciągły świst, huk jak łożysko, tylko chrobot tak co pół obrotu, zwiększający się z prędkością. Przy >60-80km/h to już właściwie brzmi jak stukanie. Trudno podać stronę, najbardziej słychać w środku, ode mnie jakby z prawej, od pasażera jakby lekko z lewej
- zjawisko jest niezależne od skręcenie kół, i od tego czy załączony jest napęd czy nie. Po wysprzęgleniu (kurcze, nigdy nie wiem kiedy za~ a kiedy wy~, wciśnięty pedał no :) ) chwilowo zmienia barwę ale bez wątpienia nadal grzechocze.
- świetnie słychać to przy hamowaniu silnikiem (np 50 km i 5 bi
eg bez gazu)

mam pewne podejrzenia, ale nie chciałbym sugerować - co to waszym zdaniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 06:56:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 16:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
hans napisał(a):
.... poduszki pod tylnym mostem ... poduszki skrzyni biegow , poduszki silnika , jezeli czuc na drazku zmiany biegow ze sie przemieszcza podczas zmiany biegu to poduszki skrzyni/silnika jezeli slychac tylko stuki to poduszki mostu ... zdarza sie tez ze poprostu stukaja przeguby na wale jak sa suche jak pieprz ... warto wtedy odkrecic wal , wymyc je , napchac tam swierzego smaru i po klopocie ... ale stukanie walu ma raczej metaliczny odglos i dobrze to slychac poniewaz wal jest w srodku pusty i dobrze przenosi stuki z jego okolicy


Wiem ze to juz stary temat, ale nie otwieram nowego tematu, bo Hans juz wiele tutaj wyjasnia. (dzieki).
Mam jeszcze kilka pytan. U mnie na 1 i 2 , przy niskich obrotach wal + most wpadaja w wibracje przenoszone na cale auto. Z tego co podpowiada Hans odpowiedzialne za to beda poduszki na moscie. POza wibracjami jest metaliczny dziwek, mocno metaliczny, czesto jednoczesny z wibracjami, ale jedno wyraznie niezalezne od drugiego. Wlazlem pod auto i poruszalem walem w obie strony i faktycznie dzwiek wydobywa sie albo z pustego walu albo ewentualnie z przegubu skrzynia/wal, ktorego nie widac, bo zasloniety jest oslonami ukladu wydechowego. Jezeli cos gubie to poprawcie mnie. :)
1) Czy metaliczny dziwek walu i luz 1-2cm dyskwalifikuje wal z uzytkowania?
2) Czy nalezy - jak pisze Hans - nasmarowac dobrze przeguby i wal zostawic w spokoju?
3) Czy jezeli zrzuce te oslony wydechu/kata, a w gorszym ukladzie wydech i wykrece wal i oba przegubyto czy zloze to do kupy po wyczyszczeniu i wcisnieciu smaru i wymianie srub?
4) Na co zwracac uwage orzy tych przegubach i jaki smar sie do nich uzywa?

Ciekawy watek i w ogole dobre forum, tysiace info. Uklony dla uzytkownikow i adminow i dzieki za wszelkie info.

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 20:47:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ad 1 luz na wale nie dyskwalifikuje go z uzytkowania
ad 2 nasmarowac przeguby to podstawa i nalezy to robic co jakis czas a dodatkowo jezeli pojawi sie luz na frezie to tez go nalezy skasowac obspawujac delikatnie frez punktami . pozniej nabijasz na to przegub ktory scibna nadmiar spoiwa i masz skasowany luz.
ad 3 to juz zalezy od Twoich mozliwosci warsztatowych i umiejetnoaci :)
ad 4 zwracac uwage czy nic nie ma sladow pekniec i w zasadzie to prosta robota :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 23:00:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2004 00:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Poduszki mam OK, wadliwy przegub na wale udało mi się zmienić na nowy. Poprawa jest ale stuki i luzy w napędzie jak były, tak są. Tertaz na tapetę idzie koło zamachowe dwumasowe, na 100% ma luzy.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 969#945969

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 03:32:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 16:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
hans napisał(a):
ad 1 luz na wale nie dyskwalifikuje go z uzytkowania
ad 2 nasmarowac przeguby to podstawa i nalezy to robic co jakis czas a dodatkowo jezeli pojawi sie luz na frezie to tez go nalezy skasowac obspawujac delikatnie frez punktami . pozniej nabijasz na to przegub ktory scibna nadmiar spoiwa i masz skasowany luz.
ad 3 to juz zalezy od Twoich mozliwosci warsztatowych i umiejetnoaci :)
ad 4 zwracac uwage czy nic nie ma sladow pekniec i w zasadzie to prosta robota :)


Dzieki Hans, jak zaluje, ze gdzies tu nie mieszkasz, przynajmniej bylaby pewnosc, ze ktos mi w aucie kopie kto ma o tym pojecie :))
Dzieki. Pokrece sie jeszcze chwile i zobaczymy, jak to rozegram.

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 00:37:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2004 00:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Stukało, stukało, aż się wystukało. :(
Ciąg dalszy mojej walki ze stukami w tym poście:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=44407

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: