.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.cze.2025 06:48:07

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 21:00:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 18:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
No i już w pustych puszkach siedzą rury! Zrobiło się wyraźniej ciszej no i auto odrzyło , jednak puste puchy to zły pomysł facet tłumaczył coś o ciśnieniu zwrotnym w pustych puszkach i najwyraźniej wiedział co mówi! Ogólnie jestem zadowolony a koszt całej operacji to 130zł myślę że bardzo rozsądna cena.

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 09:12:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 09:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
Juz sie umowilem na czwartek do tego samego warsztatu. Bo tez juz mi uszy wiedna od tych blaszaków.

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 12:17:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 09:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
siemano!!
Sero i jak?? daj cynk jak załatwiłes sprawe.

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 23:05:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 18:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
skibeer napisał(a):
siemano!!
Sero i jak?? daj cynk jak załatwiłes sprawe.
Cześć ! Masz na myśli katalizatory?

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 08:17:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 09:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
tak dokładnie, chodzi mi o katy. ale widze ze juz załatwiłes sprawe :D (nie czytałem dokładnie wątku :): )
u mnie tez zaczyna sie chyba ten problem. ostatnio zdjałem wydech i sprawdzałem czy nie sypie sie ale nie stwierdziłem nic niepokojącego...
ale jedno wiem ze, zaczyna mi dziwnie brzeczec... moze spotkamy sie i obgadamy sprawe..?? :peace:

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 16:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 14:28:38
Posty: 64
Lokalizacja: Poznan
Auto: Audi A6 C6
Mam podobny problem z górą (w sensie obrotów) po wycięciu katów co "sero c4"...

Mam A4 1997 ACK...Wycięte katy i w ich miejsce wstawione rurki...

Brzęczy niemiłosiernie i na dodatek kiepskie przyśpieszenie po przekroczeniu magicznego progu 4700 obr/min (ale to dopiero po pełnym nagrzaniu silnika)...

Na dodatek po wycięciu zaczęły mi pływać wolne obroty...Rozbierałem dolot i badałem przepsutnicę (oczywiście b.z.), ale średnio wierze w taki zbieg okoliczności, że po wycięciu katów padła nagle przepustnica...

Chyba też lecę do majstrów-wydechowców, wywalam rurki...

Nie rozumiem tylko czym się różni w miejscu katalizatora rura od rury w obudowie kata, o którym mówił "sero c4".

Pozdrawiam wszystkich, którym brzęczą bezkatowe wydechy ;-) ... resztę też :-).
Damian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 16:57:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
quattros napisał(a):
Jak tal mam zrobione, wyciete katy i wstawione rury i jestdobrze, troszeczke glosniej ale przyjemniej


Zamiast kata masz samą rurę wstawioną lub strumiennicę ?

No to chyba "dobrze sobie zrobiłeś". Sonda lambda nie osiąga swojej temperatury (około 800 stopni C) a co za tym idzie daje błedne komunikaty do silnika...

...efektem tego jest przjscie na awaryjny tryb pracy silnika lub szybsze "zużywanie się" go.

Im nowszy samochód tym wieksze problemy po wycięciu kata.

Jaja się dzieją kiedy w nowych silnikach jest jeszcze sonda za katalizatorem..
Gdzies pisałem na tym forum (chyba na tym) o problemah po wycięciu kata.
Rozwiązaniem jest wstawienie innego (nawet używanego) lub sportowego.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 18:52:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 13:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Bezduszny -> pierdzielisz głupoty. Sonda w AAH jest w kolektorze, praktycznie przy samej głowicy, także nie ma mowy o jej niedogrzaniu. Poza tym sonda ma grzałkę, właśnie po to, by tę temperaturę jak najszybciej osiągnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 19:20:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Nie wiem jak wygląda sonda w AAH...

Wycięcie katalizatora może poprawi nieznacznie dynamikę na jakimś zakresie obrotów... ale nie ma sie co oszukiwać, na innym zakresie obniży tą dynamikę. To taki drutowany tuning...

Katalizator jak by nie patrzeć powoduje zwolnienie spalin, jego brak powoduje, że spaliny szybciej opuszczają układ.
Może i w przypadku AAH jest trochę inaczej, tego nie wiem... ale można zapewne to jakoś sprawdzić, jak wycięcie kata wpływa na temperaturę sondy AAH

To co pisałem to jest wiedza od firm zajmujących się przebudową wydechów... bo właśnie dla mnie jest przygotowywany wydech 2,5"

Będzie on miał katalizator ale sportowy.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 22:45:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 18:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Widzę że trochę zamieszania się w moim temacie robi ,a tu chodziło dokładnie o silnik AAH, a nie jakieś inne rozważania jak to jest w innych silnikach. Podsumowując: Sondy lambda są przy wyjściu z głowicy więc nie powinno mieć wpływu wywalenie katów, puste puchy bardzo źle głośno i słabo, przelotowe rurki w obudowach katów znacznie lepiej i nie mam zamiaru już tego zmieniać. Uniwersalne katy też nie wiadomo jakby się sprawowały i jak długo by wytrzymały traktowane gazem a orginał za drogi do tak starego auta. Dzięki za zainteresowanie tematem!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 07:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 09:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
No i u mnie rowniez nastala cisza. Nie jest to taka cisza jak z dobrymi katami ale duzo lepiej niz z pustymi puszkami. Co do zmian mocy, dynamiki auta to za wczesnie na wnioski bo nie bylo okazji tego sprawdzic. Ale jakby mniej czuc spaliny zatrzymujac sie na swiatlach.

Dzieki sero C4 za wybadanie tematu :)
Mozemy sie spotkac i porownac rezultaty tej operacji.

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 13:03:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 14:28:38
Posty: 64
Lokalizacja: Poznan
Auto: Audi A6 C6
U mnie też pomogło...Auto jak nowe!

Brawa dla sero C4 ;-)

Pozdrawiam,
Damian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 13:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 09:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
Musimy sie spotkac i porownac wszystkie 3. Gosciowi niezla reklame juz zrobilismy.

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 13:21:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
wowo napisał(a):
Bezduszny -> pierdzielisz głupoty.


Nie pierwszy i podejrzewam nie ostatni raz... :-D

Ja własnie przymierzam sie do operacji usuniecia kata. W 7A trzeba wytargac z niego sonde, przenieść na odcinek od kolektora do katalizatora, rozpruc puszke, wstawic rure odpowiedniej srednicy i zamknąć puszke.
Broń Boże stosowac jakies customowe strumienice z allegro... :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 22:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2006 00:30:51
Posty: 788
martab99 napisał(a):
wowo napisał(a):
Bezduszny -> pierdzielisz głupoty.


Nie pierwszy i podejrzewam nie ostatni raz... :-D

Ja własnie przymierzam sie do operacji usuniecia kata. W 7A trzeba wytargac z niego sonde, przenieść na odcinek od kolektora do katalizatora, rozpruc puszke, wstawic rure odpowiedniej srednicy i zamknąć puszke.
Broń Boże stosowac jakies customowe strumienice z allegro... :diabel:


Martab a nie lepiej będzie wyrzucić kata i wstawić zamiast niego rurę z wpiętą w nią sondą? Pytam, bo też się przymierzam do takiej operacji i sądziłęm, że sonda powinna zostać w tym samym miejscu a nie być przerzucona w inne miejsce ot tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 22:56:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
W innym temacie na tym forum jest poruszany problem saondy lambda. Za niewielką kase około 60-70 pln mozna kupic emulator sondy lambda. Mają to firmy co robią tamie emu dla instalacji gazowych. Dzwoniłem do jednej a do drugiej napisałem maila.
Obie odpowiedzi były potwierdzające, że bez problemu zmodyfikuja obecne emulatory aby działały pod kątem właśnie takiego usuwania katalizatorów.

Wywalasz wtedy całowicie sondę, wstawiasz taki emulator a on daje sygnał do ECU o idelanych parametrach. Odpada problem nierównych jałowych obrotów czy zbyt bogatej mieszanki paliwa.

Wtedy można smiało wycianać katalizatory i wstawiac co się każdemu spodoba.

Po niedzieli bedę miał szegółową informację o takich emu nawet dla układów wydechowych z dwoma sondami....

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 23:22:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Combi napisał(a):
Martab a nie lepiej będzie wyrzucić kata i wstawić zamiast niego rurę z wpiętą w nią sondą? Pytam, bo też się przymierzam do takiej operacji i sądziłęm, że sonda powinna zostać w tym samym miejscu a nie być przerzucona w inne miejsce ot tak?


Moze bedzie i prosciej, ale nie mam ochoty sie spinac przy przeglądach :peace:

Sonda powinna zostac mniej wiecej w tym samym miejscu. wiadomo ze nie wepnie sie jej w kolektor, zreszta jej dlugosc i tak nie pozwala na wielka dowolnosc w umiejscowieniu

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 11:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2004 00:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
martab99 napisał(a):
Bezduszny -> pierdzielisz głupoty

Nie pierwszy i podejrzewam nie ostatni raz... :-D



Zgadzam się w 100%. TY miałes kiedyś jakies Audi, bo bez urazy albo piszesz w wontkach zeby wzbudzić zamęnt czy chcesz swoją wiedze nam wbic na siłe :/

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 13:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Kiedys miałem... ale to nie ma znaczenia. Zasada działania silnika jest taka sama czy to Fiat czy Audi czy Aston.

Zresztą.... jak chcecie drutować to droga wolna :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 13:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bezduszny napisał(a):
Zresztą.... jak chcecie drutować to droga wolna :peace:


Drutowanie to by było gdyby zaczeli wstawiac twoje emulatory.

Tu nikt nic nie drutuje, bo sonda pozostaje na swoim miejscu po wypruciu katów i z doswiadzczenia uzytkownikow wynika, ze dziala poprawnie i nic zlego sie nie dzieje.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: