.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 00:47:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 11:26:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Można kupić na metry, ale są też fajne gotowce i można coś dla swoich potrzeb dobrać. Ja we wszystkich sklepach u siebie mam wejściówkę na magazyn i miogę sobie poszukać sam :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 14:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A idz ty z ta agroma :-)
W tej rzeszowskiej komuna panuje. I to wczesna. Siedzi jakis 3 dziadow i baba. Wszystcy z tlustymi oczami. Jak tylko weszlem to popatrzyli na mnie jakby pytali co ja tu chce i czemu im przeszkadzam. Nawet nie odpowiedzieli mi dzien dobry. Jak spytalem o gume to od razu ze nie ma. Nawet srednicy nie zdazylem podac. Chcialem pytac czy moze maja jakas taka gumowa rure, ktora dalo by sie dobrac. Ale ledwo zaczynalem pytac, padala odpowiedz - NIE MA. qrfa mac. Co za obora.

Kupilem gume w sklepiku motoryzacyjnym. I to w takim w ktorym, bym sie nie spodziewal :-) Bylem w kilku duzych i nie mieli akurat takiej mimo ze szukali. Znalazlem taki malutki i niespodzianka :-)

Co prawda mogla by miec troszke dluzsze odcinki bez karbow. Moglbym wtedy bardziej pod skosem uciac i lepiej by pasowalo. Ale nie jest zle. Jeszcze musze dociac kawalek gumy miedzy IC i blosa.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 14:52:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
...żeby ta dętka nie dzialala jak balonik ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 17:00:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nie detka tylko guma. Dosc gruba, wiec nie bedzie :-) Zreszta jest sztywniejsza od oryginalnej.

Blos wstepnie zamontowany. Jutro jeszcze musze zrobic mala poprawke, bo troche za maly skos zrobilem w tej gumie miedzy blosem a przepustnicami i lapie na samym kraju. Jutro dotne ja lepiej. Weze gazowe zostaja takie jakie sa. Krokowiec od gazu odkrecony. Strasznie sie trzeba nagimnastykowac z tym intercoolerem, bo miejsca naprawde malo. Co gorsza nie chce on wyjsc do przodu przez dziure za atrapa. No ale jakos da sie wepchac. Jutro porobie fotki i dolacze.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 00:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No i stało się...kupiłem dzisiaj blosa. W przyszym tygodniu zakładam instalację lpg i odrazu wyrzucam wszystko niepotrzebne spod maski... Będzie blos i będzie wielki test i strojenie w trasie 1400km w przyszły łikend.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 09:34:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Photokom, a od czego jest ta Twoja guma ? Względnie jakąć fotkemógłbyś zapodać jak to wygląda po spasowaniu na chwilę obecną.
Dzisiaj zajechałem do m-skich gazowników aby zapytać się co i w jakiej cenie do 2.2T mi mogą zaproponować. No i twierdzą, że blos do 2.2T się nie nadaje...
Ma to ktoś za turbawką już zamontowane. czy piszę w wątku pionierów ? :D

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 10:26:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
...em...pionierów... Nie rozumiem wypowiedzi co niektórych gazowników... Uważają, że nadciśnienie nie pozwoli "wyjść" dla gazu. To oczywiście sceptycy bez doświadczenia w Blosie i turbo. Z tego co mi wiadomo, to zasada działania Blosa opiera się na przepływie, a nie ciśnieniu czy podciśnieniu. Przepływ powietrza uchyla dopływ gazu. A gaz z butli wychodzi też pod jakimś ciśnieniem... Sprawa wyjaśni się już na dniach.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 08:48:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
-> mechitro:
Kupilem gume w sklepie motoryzacyjnym. Jest to taka karbowana guma bez wzmocnien z kolnierzami na koncach o srednicy 70 mm i dlugosci okolo 4cm. Z gumy tej odcialem sam kolniez i otrzymalem kawalek rury o odpowiedniej srednicy i dlugosci. Przy jej pomocy polaczylem blosa z przepustnica. Bez problemu podeszla na ten wystajacy fragment krocca. Miedzy blosa a IC wsadzilem kawalek oryginalnej gumy. Ponizej zalaczam zdjecia jak to wyglada. Nie wiem dlaczego niby blos mialby nie pasowac do turbo? Zapewne tylko roznica miedzy mikserem i blosem bedzie mniejsza bo turbina skompensuje przewezenie w mikserze. Trzeba tylko dobrze podpiac kompensacje od parownika. Ja wpialem ja w wyjsciowy kruciec IC (waz w metalowym oplocie).

-> kefir200:
Blos tez opiera sie na podcisnieniu, choc wielu uwaza ze na przeplywie :-) Za oplywanym walcem (gwizdkiem) tworzy sie podcisnienie i zasysa gaz. Z tego co sie zorientowalem gaz z parownika wyplywa na skutek roznicy cisnienia miedzy wylotem gazu (szczelina w blosie lub dziurki w mikserze) a przewodem kompensacyjnym. Tak wiec przewod kompensacyjny musi byc podpiety jak najblizej przed blosem. Oczywiscie w wolnossacych moze byc puszczony do atmosfery. Gdy w turbo pusci sie go do atmosfery to blos (a takze i mikser) bedzie pracowal tylko do cisnienia ladowania = 1bar.
Gaz wychodzi z botli pod cisnieniem, ale reduktor zmniejsza to cisnienie do cisnienia rownego cisnieniu na wlocie kompensacyjnym.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 09:04:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Brawo. Teraz moja kolej. Mam już Blosa od wczoraj w domu. jedyna rzecz jaka mi się nie podoba ale będe tak musiał zrobić, to kompensacja przd Bosem. NIe lubię wierciś tego plastiku przeklętego i przy nim dłubać.

A te moje teksty o przepływie i podciśnieniu nie dotyczyły podciśnienia i wypływu gazu - tu masz oczywiście rację - podciśnienie. Pisalem o uchylaniu przepustnicy w Blosie. Większość osób twierdzi, że przepustnice podnosi podciśnienie. Opirają się na fotkach i zasłyszanych błędych opiniach. Przepustnicę podnosi różnica ciśnień przed i za przepustnicą i pomaga temu też przepływ powietrza.

Ja chce wyspawać przejściówkę ale widzę, że chyba łatwiej będzie zrobić po Twojemu...tylko ja nie chcę ciąć gumy. Miałem gdzieś uszkodzoną seryjną i chyba da się ją wykorzystać.

Jak z regulacją i osiągami?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 09:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jeszcze nie zdazylem podjechac na regulacje. Po prostu mam teraz takie urwanie glowy ze nie mam kiedy. Dopiero wczoraj poskladalem do konca tego blosa. Musze teraz podjechac na analize spalin i wyregulowac to ustrojstwo. A potem zobaczymy jak bedzie sie spisywac :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 09:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Tą gumę na przepustnice naciągnąłeś na siłę? Jeżeli nie jest olejoodporna, to po jakimś czasie popęka. Przerabiałem to w innych patentach przy przepustnicy. Ideałem byłoby przeciąć seryjną gumę, ale nową, która nie jest stwardniała i wymęczona.

Mam jeszcze inną opcję na to rozwiązanie. Mam dwa kolektory od KG z okręgłą przepustnicą o średnicy 70mm. Sprawa niby idealna, ale może być kłopot z wolnymi obrotami lub będzie trzeba doprowadzić wąż między blosa a przepustnicę żeby do kolektora dostala się dawka gazu na wolne obroty.

Sprawdzaleś jak to chodzi teraz? Czy można przekręcać ten kruciec doprowadzający gaz do Blosa? Potrzebuję go odwrócić w stronę tyłu auta. Chce zamontować reduktor za kolektorem ssącym.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 09:23:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Tego czy jest olejoodporna to nie wiem. Guma bardzo ladnie przypasowala na krociec przepustnic. Pewnie ma srednice wewnetrzna troszke wieksza niz 70mm. Moze nawet 75. Nie musialem jej mocno naciagac a na blosa nachodzila luzno. Po spieciu opaskami wszystko ladnie sie trzyma.

Ten kolektor od KG bylby dobry. Musisz wtedy wsadzic waz z krokowca miedzy blosa a przepustnice. W blosie jest nawet miejsce, w ktorym mozna nawiercic i nagwintowac otwor pod krociec do tego celu.

Jeszcze nie sprawdzalem.
Krociec w blosie mozna przekrecac dookola i dopasowac do wlasnych potrzeb :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 09:38:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Kolektor z KG ma jeszcze inną zaletę. Ma czujnik temperatury powietrza wkręcany w kolektor. Dzięki temu będe mógł zastosować kruciec z kompensacją w miejsce czujnika w IC... Hehe...zaczyna mi się to podobać coraz bardziej.

To miejsce na nawiercenie otworu jest po lewej i prawej stronie Blosa. Widoczne na Twoich fotkach okrągłe pole, taki nadlew z nakiełkiem. Średnica ok 13mm. Dzisiaj to nawiercę i wstawię kruciec i dorobię flansze z krućcem do kompensacji.

Dzięki za rady.

Musze jutro rano zamontować reduktor i butlę. I tymczasowo mój drugi kolektor ssący z KG z mikserem. Gazownik dokończy, podbije pieczątkę i jeszcze do piątku Blos będzie pod machą... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 09:47:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak sie jezdzi na blosie z turbo?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 10:23:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Kurcze...tylko jest jeden kłopot...inny czujnik położenia przepustnicy. Musze to dzisiaj przerobić.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 12:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir200 napisał(a):
Kurcze...tylko jest jeden kłopot...inny czujnik położenia przepustnicy. Musze to dzisiaj przerobić.


no i trzeba rure do stabilizatora wolnych ciągnąć.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 12:40:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To juz nie jest dla mnie taki minus. Ważne żeby udalo się zamontować czujnik położenia przepustnicy. Jeżeli się ni uda, to zostaje z seryjną przepustnica i kolektorem, czujnik temp powietrza wstawiam w kolektor ssący i przecinam seryjną gumę niestety...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 16:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
-> Kefir200:
Seryjna guma niestety za dobrze nie przypasuje miedzy przepustnice a blosa. Za bardzo sie zweza. Blos musial by miec srednice okolo 55mm zeby podeszla. Pasuje tylko ten kawalek miedzy IC a blosa. Najlepiej uciac po grzbiecie 3-g zgrubienia.

-> Lukasik:
Jeszcze nie jezdzilem. Musze podjechac na analize spalin wyregulowac blosa i mieszanke na benzynie. Tylko narazie nie mam kiedy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 17:45:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Znanalazłem gumę z KG, ale bez tej części na przepustnicę. Jest w dobrej kondycji i to mnie cieszy. Utnę tak jak radzisz. Na przepustnicę mam już wąż 75mm, ale nie nowy. Musze kupić inny kawałek.

Opcja ze zmianą kolektora na KG odpada. Jest za dużo rzeźby z czujnikiem położenia przepustnicy. Trzerba zmienić ośkę i dorobić mocowanie. Opcja nie na teraz...mam 3 dni na założenie gazu, przeróbkę na blosa i jeszczekilku rzeczy w aucie.

Zostaję przy kolektorze z MC1, przełożeniu czujnika temperatury do kolektora i krućcy w IC w miejscu seryjnym czujnika. Reszta jak u photokom'a.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 23:00:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W tej chwili zakładam panowie... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: