.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 00:54:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 23:14:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
kefir200 napisał(a):
W tej chwili zakładam panowie... :D

Widze ze Audioholicy to nawet po nocach robia :peace:
Powodzenia !

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 23:49:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
niezły czas na zakładanie ;D

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 06:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Żona w pracy na noc...to co miałem robić... ;)

Właśnie wróciłem po nocnej sesyjce. Blos, to bardzo fajna zabawka. Bez problemu ustawiłem wolne obroty na 800 i na benzynie także stabilnie się utrzymują. Na pierwsze odpalenie ustawiłem zgodnie z instrukcją. odpalił z pierwszego. Fajne uczucie bo jeszcze w połódnie w tym aucie nie było wogole instalacji lpg. Na benzynie bez zmian. Na seryjnym programie przyspieszam płynnie i szybko do 6000 jak bez blosa. Na gazie troszkę brakuje powyżej 5500 obr/min, ale narazie nic nie reguluję. Pamiętajcie, że blos jest na 150 KM, ale bez problemu można go zmodyfikować na mocniejszy.

Założyłem podobie jak na fotkach. Z tym,że nie miałem miękkiej gumy fi 70 i zastosowalem zbrojoną twadą. Przez to właśnie musiałem obniżyć i przesunąć do przodu IC. I obciąłem inaczej harmonijkę. Miałem drugą, podniszczoną i zanic nie mieściło mi się to tak jest na fotkach. Wszystko przez tą sztywną gumę między IC a Blosem. Może to zmienię. Chyba, że zaobatrzę się w silikonową redukcje z 70 na 50mm. Kompensację mam w IC tak jak pisałem w miejsce czujnika temperatury, a czujnik w kolektorze.

Jutro chrzest bojowy...lecę w Polskę. W sumie 1400km...i jakoś nie mam obaw. Fotki jak zdołam, to dzisiaj po 22giej.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 07:26:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
:peace: jednak da sie wpasować do MC-ka

nie smierdzi gazem przy doładowaniu? blos nie popuszcza przez srubki regul? skąd wziąłeś blosa na 150kuni? myslalem, ze standardowo jest na 200.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 11.sie.2006 07:59:50 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 07:53:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
no to gratulacje zobaczymy jak wrócisz z podróży jak Ci się to bedzie sprawowało ale znając Twoje wynalazki to będzie :peace: Więc szerokiej i spokojnej drogi

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 10:45:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Heh...dzięki.

Nie śmierdzi gazem. Jest wszystko ok. Najbardziej podoba mi się kwestia wolnych obrotów. Normalnie miałem 1000 na benzynie. Odpaliłem i było 1400 na gazie i podobnie na benzynie. Wykręciłem regulację w blosie i dodatkowo wkreciłem dwa obroty regulację w przepustnicy. Obropty na gazie 800 i na benzynie tak samo. Normalnie przy mikserze, benzyna by już gasła.

Tak szczerze, to zawsze sądziłem, że blosy są na 150 i 300 KM. Jeżeli są na 200, to sie bardzo cieszę ;) Raz to gdzieś przeczytalem i głoszę nieprawdę. Sorki.

Pozostaje kwestia regulacji i spalania.


p.s. Lecę dokonać równie odkrywczej rzeczy...zamontuję dzisiaj po 3-4 miesiącach deskę rozdzielczą...ehh...i znowu bedzie w aucie ciasno. :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 12:19:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Teraz ważne pytanie. Czy na gazie może chodzić regulator ciśnienia paliwa? Ten sterowany lambdą. Pompę paliwa mi odłącza po przełączeniu na gaz. Czy w Waszych mikserowych instalacjach odcina też ten regulator? Ja mam pierwszą generację.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 12:23:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Z tego co wiem to blosy są na 140 i 200KM
Ale można je delikatnie rozwiercać przez co ten ze 140 działa przy 180-200KM :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 21:47:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Zasadniczo do tuningu blosa wystarczy dobry pilnik bo gwizdki są z nierdzewki. Wystarczy rozpiłowywać wycięcie.

W butli mam gaz, który czekał na Ten Dzień dwa lata...ale lipa. Spala sie z wodą. Z wydechu plije kropelkami. Na benzynie tego nie ma. Musze wypalić to ścierwo i zalać czystego. Ciekawe co znajdę w butli po wypaleniu do zera...

Jak nie zasnę, to wrzucę kilka fotek.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 10:50:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wczoraj wydumałem dlaczego na blosie tak ładnie da się wolne wyregulować. A no dlatego, że blos w każdym zakresie przepływu wprowadza spadek cisnienia (przeslona) co prawda praktycznie stałe w kazdym zakresie przepływów, i przy wysokich przeplywach jest to znikomy wpływ, to na wolnych jest juz znaczący > co powoduje podobny efekt jaki daje przepływomierz w k-jet dzieki temu cisnienie za blosem jest obnizone i powietrze (mieszanka) jest rzadsza dzieki temu krokowiec ma większe pole do działania.

Przy pracy na gazie, klapka przeplywomierza nie ma cisnienia benzyny nad sobą i nie wprowadza restrykcji. I jak nie ma blosa to do silnika dociera tak jakby wiecej mieszanki i nawet odpiecie krokowca powoduje ze obroty stoją na 800-900 no i niestety ten juz nie jest wstanie zbić ich. Na blosie jest rozrzedzenie mieszanki i krokowiec jest juz w stanie coś podbić i stabilizować.

Mam nadzieje, że nie namieszałem :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 22:11:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
kefir200 napisał(a):
Założyłem podobie jak na fotkach. Z tym,że nie miałem miękkiej gumy fi 70 i zastosowalem zbrojoną twadą. Przez to właśnie musiałem obniżyć i przesunąć do przodu IC. I obciąłem inaczej harmonijkę. Miałem drugą, podniszczoną i zanic nie mieściło mi się to tak jest na fotkach.


Zapomnialem napisac, ze z tej gumy miedzy IC a blosem odcialem tez kawalek przy IC. Okolo 1cm, zeby bardziej dala sie wsunac na krociec. Bez tego tez sie nie miescila.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 23:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Szkoda, ze nie napisałeś o tym wcześniej... :D Myślałem o tym, ale zostalem przy opcji jeden zwój mniej i seryjna długość.


Ale...wróciłem. Na liczniku ponad tysiak nakręcony na blosie. :)
Moja zupełno eprzypadkowa regulacja dawki i wolne obroty na poziomie 800 sprawdziły się barzo dobrze. Spalanie na trasie, to powtarzalne 12,5 litra gazu przy prędkociach 110-140km/h. Doładowanie seryjne 0,4bara. Nie ryzykowałem narazie wyżeszego doładowania, innych ustawie dawki i wyzszych prędkości, bo musiełaem to bez awarii przejechać. Blos zapenia przy tym spalaniu i wykręceniu dawki o jakieś 3 obroty od zera. Może ciut więcej. Nie wiem jakie wyniki wyjdą na analizatorze. Spradzę to przy okazji. Dynamika ok, wyprzedzanie bez problemów, spalania stukowego nie ma, błędów ECU nie ma, nie ma problemów z przygasaniem silnka i z odpalaniem na zimnym czy rozgrzanym na gazie pod warunkiem odpalania bez dotykania pedału gazu. Różnicy w osiągach na benzynie nie zauważyłem. Auto jedzie wyśmienicie i ma stabilne wolne obroty na lpg i benzynie. Na benzynie jest ciut lepiej, ale i też benzynę regulowalem na moje oko i może byc bardziej bogato niż seryjnie. Z wyprzedzania bna benzynie skorzystałem tylko raz, bo do 140km/h nie było potrzeby. Silnik kręci się do czerwonego pola na obu paliwach.
Test w mieście już od jutra i będe też zwiększał dawkę gazu aby zbliżyć się osiągami do benzyny jak najbliżej. Wkrótce tez testy z Gtechem. Docelowo też doładowanie 0,8 bara.

Dodam, że jestem przyzwyczajony do jazdy na benzynie i do upalania będę używał tego paliwa. Ale narazie nie widze przeciwskazań do ostrzejszej jazsy na gazie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 23:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Oto moje fotorelacja...

Pacjent.

Obrazek

Zdemontowany czujnik temperatury powietrza i guma.

Obrazek

Powierzchnię pod czujnik wygładziłem boczną powierzchnią tarczy szlifierki kątowej. Wywierciłem centralny otwór o śr 10mm (moje wiertło miało ok 9mm i poprawiłem otwór frezem). Przyłożyłem dorobioną flanszę, która później posłuży do doprowadzenia kompensacji i nawierciłem otworki wiertłem fi4mm i nagwintowałem gwintownikiem M5. Odkurzacz od spodu w zupełności zabezpieczył kolektor przed opiłkami aluminium (dzięki Sopelek za pomoc)

Obrazek

Czujnik na miejscu.

Obrazek

Widok z góry.

Obrazek

Guma na przepustnice kupiona w Agromie. Dość ciężko nachodzi na przepustnicę. Wycięta tak, żeby jak najbardziej wypoziomować Blosa. Później podciąłem ją jeszcze bardziej.

Obrazek

Blos + guma + przepustnica na innym testowym kolektorze.

Obrazek

ICek troszę nie pasi. Dlatego zostal obniżony i przechylony na tyle na ile pozwalało miejsce. Już niedługo będe montował kolejnego Blosa lub nawet dwa i skorzystam z rady photokoma i skrócę seryjną gumę tak jak pisał kilka postó wyżej. Może nie będzie trzeba przestawiać ICka.

Obrazek

Mocowanie ICka jest teraz przykręcone na jedną śrubkę w nowym otworze. Wszystko stabilnie.

Obrazek

Króciec do kompensacji przykręcony w miejsce seryjnego czujnika temperatury (w ICku). Uszczelka z węża olejowego turbosprężarki + red silikon dla efektu wizualnego :D

Obrazek

Ot i cała hostoria. Reduktor Emme MAX z oferty Bigaz'u umieszczony za kolektorem ssącym. Jedyna wada to konflikt z czujnikiem zalączającym muchawę chłodzącą wtryski. Temperatura z reduktora włącza go za często. Pozbyłem się czujnika i szukam dla niego innego miejsca. Na fotce jnie ma chwilowo zdemontowanej strumiennicy powietrza owej dmuchawy.

Obrazek

-->KONIEC<--

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 12:39:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Kefir200:
i jak ci to jezdzi? Ja bylem na regulacji w Czakramiw w Tarnowie, gdzie ustawili mi go na analizatorze spalin, ale autko jedzie tylko do okolo 4000 obr, a potem go dusi. Troche czuc gazem jak ostrzej ruszam. Nie wiem czy gdzies mam jakas nieszczelnosc czy co? Tak jakby w momencie wlaczania turbiny tracil moc. Zrobilem traske Tarnow-Krakow i ogolnie da sie jechac, ale bez szalenstw. Wczesniej na mikserze tego nie bylo. Co prawda mial taki dolek zaraz przed wlaczeniem turbiny, ale jak sie ona zalaczyla to znowu bylo czuc ze przyspiesza. A teraz nie chce. A troche balem sie dluzej tak trzymac zeby jakiegos strzalu nie bylo. Moze to dlatego, ze reduktora wogole nie ruszalem, a niektorzy pisza ze trzeba go rozkrecic na maksa? Musze tez wymienic rurke ze zbiornika do reduktora na grubsza.

Czy to mozliwe ze silnik 2,2 turbo spalil srednio 7,5 l na trasie? Oczywiscie jazda byla bardzo spokojna zazwyczaj z predkosciami w zakresie 70-110km/h. Tyle pokazuje mi komp a nie mam mozliwosci sprawdzic w rzeczywistosci.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 14:04:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Hej. Reduktor rozkręcić musisz, to nie ma wpływu na spalanie. Dawkę i tak reguluje CI przepustnica w blosie. Nie mam żadnych szarpnięć i zawahań. Auto mi jedzie w pełnym zakresie obrotów równo. Reduktor mam naturalnie rozkręcony na max. Ja olewam analizator spalin. Auto ma jechać i tyle. Ustawiłem tak wteny raniutko i jeżdżę do dzisiaj. Jest rewelacyjnie.

Z doświadczenia wiem, że 2,2t na gazie jedzie dobrze dopiero gdy w trasie pali 12-12,4 litra na 100km. Czy to na wtrysku, mikserze czy blosie. Co ciekawe - na mikserze przed moimi przeróbkami kiedyś palił 16 w trasie a i tak było kiepsko. Przerobiłem reduktor i spalanie w trasie ustaliło się na 12-13 litrów i jazda była przyjemna.

Jak dotychczas poleciała mi tylko guma między IC a blosem. Za bardzo naprężona była. Auto na zimnym odpala mi na gazie zawsze w jeden sposób, tj musze króciutko przekręcić silnikiem. Dosłownie sekundę i za drugim pali bez gazu zawsze i to na dotyk. Wodocznie rura zasilająca blos gazem musi się napełnić.

Jestem zadowolony i jeżdżę tylko na gazie. Benzynę oszczędzam na wybryki :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 16:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
kefir nie prawda juz to testowałem dawno jak rozkrece reduktor to mi spali nawet 15liter ,a jak przykrece to 11liter tak ze mawpływ rozkrecanie reduktora na spalanie, a w tym tarnowie to nie mają pojecia o regulacji on tylko kase umią wziąsc ojezdzilem sie z moim blosem do nich az w koncu sam wyregulowałem

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 18:02:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W 2,2t potrzeba naprawdę dużo gazu żeby auto jechało do czerwonego pola. Mówię JECHAŁO a nie sie toczyło. Mam reduktor Emme do aut powyżej 2,5 litra pojemności. I przy max odkręcenu właśie nie brakuje mi gazu. Założenie blosa, miało mi obniżyć koszty jazdy, ale jak najmniej ograniczyć czerpanie z niej przyjemności.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 19:38:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
no ja wiem ze trzeba duzo czeba kombinować rozkrecać reduktor az bedzie dobrze i regulowac blosa

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 20:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wszystko zależy od tego z jakich elementów składa się instalacja, a w szczególności jaki jest reduktor.

Dodam, że z moich obserwacji przewód 6tka wystarczy do zasilania reduktora. 8semka stosowana w instalacjach do tankowania wcale nie musi nic poprawić. Do 200KM to pewniak. Powyżej powiem Wam niedługo, bo bedę miał okazję przyłożyć rękę do Merca z 4 litrowym motorem i dwoma blosami.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 07:32:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir> ktore regulacje "rozkreciles" w blosie? Tylko czułość? czy jeszcze tą dodatkową dawkę?

probowales smigac z kontrolą spalin? czy jest taki motyw, że przy gwaltownym dodaniu gazu na chwile robi sie ubogo? tak jak przy mieszalniku. Czy jest zwłoka? (to mnie wkurza) reduktor potrzebuje chwile po dodaniu gazu do dechy na ustalenie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: