.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 09:17:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2003 08:54:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
sprawdz styki w licznikach , wszystkie zlaczki , poszukaj zimnych lutow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2003 09:11:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Popstrykaj paluchem w te wskazniki i zobacz czy sie podniosa..(no wiesz jak na filmach w samolotach jest awaria to goscie pukaja paluchem w zegarki). U mnie to pomagalo na obrotomierz ktory sam zakladalem i zrobilem jednego luta zle. Pup puk i juz 2000 rpm ;-)
Jak Ci to pomoze to znaczy ze cos nie tak z wtyczkami z tylu - docisnij je...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2003 09:13:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:28:48
Posty: 366
Lokalizacja: wwa
czesc, temat byl juz poruszany na forum. ponizej kopia rozmowy na forum. mysle ze autorzy poszczegolnych wypowiedzi mnie nie pobija :D :


z tyłu zegarów na ścieżkach siedzi stabilizator napięcia, który zasila oba wskażniki. Wygląda jak tranzystor. Jak będzie miał słaby styk lub padnie to oba wskażniki będą właśnie tak się zachowywać - mam to już za sobą. Do dzieła i powodzenia

dobrze kombinujesz stabilizatorek podaje bardzo dokładne napięcie tylko na te dwa wskażniki i objawy uszkodzenia są właśnie takie, chyba, że jakiś zbieg okoliczności bo na zdrowy rozum - co ma temp. do poziomu paliwa . Jak jest mocowany w Audiku - jeszcze nie wiem bo w VW jest na wcisk bezpośrednio w ścieżki. Wiem bo miałem Jettę i przerabiałem temat. Jak chcesz to poczytam dziś w knidze o Audi i jutro może podam Ci dokładniejsze namiary

ktoś to wymyślił i uciekł.....ale tak to jest pomyślane. Jak odepniesz stabilizator /wielkie słowo/ to "zdejmiesz" zasilanie tylko ze wsk. temp. i ON a cała reszta będzie działać. Jeżeli siedzisz w domu lub w fabryce przy faxie to podaj nr i jutro Ci podeślę a jak nie to coś postaram się zacytować – cierpliwości

mam w robocie książkę od VW i dokładnie jest napisane tak :

"wskażnik poziomu paliwa i temperatury muszą być zasilane bardzo stabilnym napięciem - wahania powodują 'wędrowanie' wskazówek.......
KONTROLA STABILIZATORA - włączyć zapłon. odłączyć przewód od czujnika temperatury - napięcie pomiędzy przewodem a masą musi wskazywać dokładnie 10 V. Jeżeli zmierzone napięcie waha się choćby o 0.5 V to stabilizator jest uszkodzony"
tak to jest w VW a jak jest w porządnym aucie ...no choćby w Audi... napiszę jutro

z obietnicą co nie co poczytałem więc piszę.
Stabilizator napięcia umocowany jest z tyłu zestawu wskażników obok żarówki podświetlenia wskażnika paliwa. Wygląda jak plastikowy, czarny tranzystor przykręcony jedną ze śrubek mocujących tylną płytkę drukowaną.
A teraz cytacik z książki o obsłudze Audi 80/90:
Stabilizator napięcia musi zasilać wskażnik poziomu paliwa i temperatury absolutnie równomiernym napięciem, aby wskazania były dokładne przy różnym napięciu z akumulatora. Gdy oba wskażniki dają nieprawidłowe wskazania np. przy zmianie obrotów silnika lub nie dają żadnych wskazań, przyczyną jest z pewnością uszkodzenie stabilizatora.
KONTROLA STABILIZATORA:
1. zdemontować zestaw wskażników nie odłączając przewodów i włączyć zapłon.
2. pomiędzy środkowe i lewe przyłącze stabilizatora napięcia /patrząc na stabilizator od tyłu/ podłączyć woltomierz.
3. wskazanie musi wynosić 9,75 – 10,25 V.
4. Gdy napięcie nie mieści się w tym zakresie, oznacza to uszkodzenie stabilizatora. Gdy nie ma w ogóle napięcia, należy skontrolować przewód doprowadzający.
5. W tym celu podłączyć woltomierz pomiędzy środkowe i prawe przyłącze stabilizatora. Gdy woltomierz nie wskazuje napięcia akumulatora, należy poszukać przerwy na przewodzie doprowadzającym.

Mam nadzieję, że demontaż zegarów nie sprawi Wam problemu. Na wszelki wypadek idzie to tak :

1. Odkręć dwa wkręty od spodu obudowy kolumny kierownicy
2. Ściągamy górny plastik i pokażą się dwa wkręty tuż pod wskażnikami
3. Odkręcamy i wyciągamy.................

Jak komuś z klubowiczów ten zabieg pomoże to dajcie znać na forum – powodzenia

_________________
scirocco. jakieś pytania?

Every step appears to be the unavoidable consequence of the preceding one, and in the end there beckons more and more clearly total annihilation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: