.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.cze.2025 16:37:43

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1Z kopci "na biało"
PostNapisane: 25.mar.2005 11:28:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 02:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Mam pytanie co to jest ?

Zapalam traktor, świece nie włączają się, po kilku obrotach wałem
zaskakuje, temp. ok. 4 sC i zaczyna normalnie "chodzić" jednak silnik
jest zimny i widać parę wodną, przy tym śmierdzi świeczkami jak cholera.
Wprost dusi, przy zapalaniu nawet nie zakopci, ale dopóki się nie nagrzeje
widać kłęby białego duszącego dymu.
Czy czasem nie dzieje się coś złego z recylkulatorem?.
Po "nagrzaniu" kilka minut wszystko jest OK, im więcej jest pary wodnej (mgły)
w powietrzu tym bardziej śmierdzi!. czy jest na to jakieś lekarstwo, czy trzebą się z tym pogodzić?.

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1Z kopci "na biało"
PostNapisane: 25.mar.2005 11:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
111lisu napisał(a):
Mam pytanie co to jest ?

Zapalam traktor, świece nie włączają się, po kilku obrotach wałem
zaskakuje, temp. ok. 4 sC i zaczyna normalnie "chodzić" jednak silnik
jest zimny i widać parę wodną, przy tym śmierdzi świeczkami jak cholera.
Wprost dusi, przy zapalaniu nawet nie zakopci, ale dopóki się nie nagrzeje
widać kłęby białego duszącego dymu.
Czy czasem nie dzieje się coś złego z recylkulatorem?.
Po "nagrzaniu" kilka minut wszystko jest OK, im więcej jest pary wodnej (mgły)
w powietrzu tym bardziej śmierdzi!. czy jest na to jakieś lekarstwo, czy trzebą się z tym pogodzić?.


Jesli nie ubywa płynu chłodniczego to raczej nie masz się czym martwić.
Przy rozruchu po prostu silnik przepala wodę z tłumika , poza tym jest zimny.
Co do recyrkulatora to sciagnij wężyk z zaworu , a ten powinien głośno klasnąć, jeśli nie -> podciśnienia do sprawdzenia.
Zreszta najlepiej podepnij VAG`a i wykonaj test elementów wykonawczych -> zawór recyrkulacji.
Jesli słychać że silnik zmienia cyklicznie barwę dźwięku to znaczy że działa ok.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 12:39:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 02:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Vaga to wiesz, że nie podepnę, ale testowałem Deltą i niby wszystko jest OK.
Głowica nie jest pęknięta, płyn też OK.

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 12:48:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
111lisu napisał(a):
Vaga to wiesz, że nie podepnę, ale testowałem Deltą i niby wszystko jest OK.
Głowica nie jest pęknięta, płyn też OK.


Ale w Delcie jest opcja testu elementów wykonawczych?
Jeśli zrobiłes test i jest ok , to zajmij się przygotowaniami do Świąt :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1Z kopci "na biało"
PostNapisane: 25.mar.2005 14:22:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 21:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
111lisu napisał(a):
Mam pytanie co to jest ?

Zapalam traktor, świece nie włączają się, po kilku obrotach wałem
zaskakuje, temp. ok. 4 sC i zaczyna normalnie "chodzić" jednak silnik
jest zimny i widać parę wodną, przy tym śmierdzi świeczkami jak cholera.
Wprost dusi, przy zapalaniu nawet nie zakopci, ale dopóki się nie nagrzeje
widać kłęby białego duszącego dymu.
Czy czasem nie dzieje się coś złego z recylkulatorem?.
Po "nagrzaniu" kilka minut wszystko jest OK, im więcej jest pary wodnej (mgły)
w powietrzu tym bardziej śmierdzi!. czy jest na to jakieś lekarstwo, czy trzebą się z tym pogodzić?.

Sprawdź poziom oleju.
Miałem sytuację z moją niunią dość podobną. Też kopcił na biało i śmierdziało jak cholera. Zasłona "mgielna". :diabel:
Okazało się że turbina puszczała olej. Czymprędzej ją wymieniłem, bo jakby się tak "zadławił" tym olejem to bym go niezatrzymał.
Miejmy nadzieję że u Ciebie to tylko para wodna, ale poziom oleju bym sprawdził. A jak chłodziwem?

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1Z kopci "na biało"
PostNapisane: 25.mar.2005 14:29:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rafał.W napisał(a):
111lisu napisał(a):
Mam pytanie co to jest ?

Zapalam traktor, świece nie włączają się, po kilku obrotach wałem
zaskakuje, temp. ok. 4 sC i zaczyna normalnie "chodzić" jednak silnik
jest zimny i widać parę wodną, przy tym śmierdzi świeczkami jak cholera.
Wprost dusi, przy zapalaniu nawet nie zakopci, ale dopóki się nie nagrzeje
widać kłęby białego duszącego dymu.
Czy czasem nie dzieje się coś złego z recylkulatorem?.
Po "nagrzaniu" kilka minut wszystko jest OK, im więcej jest pary wodnej (mgły)
w powietrzu tym bardziej śmierdzi!. czy jest na to jakieś lekarstwo, czy trzebą się z tym pogodzić?.

Sprawdź poziom oleju.
Miałem sytuację z moją niunią dość podobną. Też kopcił na biało i śmierdziało jak cholera. Zasłona "mgielna". :diabel:
Okazało się że turbina puszczała olej. Czymprędzej ją wymieniłem, bo jakby się tak "zadławił" tym olejem to bym go niezatrzymał.
Miejmy nadzieję że u Ciebie to tylko para wodna, ale poziom oleju bym sprawdził. A jak chłodziwem?


To dziwne że olej spala się na biało ... u mnie spalał się zazwyczaj na czarno. :)
Po drugie tak z ciekawości zapytam: po ilu tys km "padła " turbina ?
Po trzecie: gdy "padała" turbina ile oleju spożywał silnik i na jakiej przestrzeni czasu ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1Z kopci "na biało"
PostNapisane: 25.mar.2005 14:36:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 21:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
baskecior napisał(a):
Rafał.W napisał(a):
111lisu napisał(a):
Mam pytanie co to jest ?

Zapalam traktor, świece nie włączają się, po kilku obrotach wałem
zaskakuje, temp. ok. 4 sC i zaczyna normalnie "chodzić" jednak silnik
jest zimny i widać parę wodną, przy tym śmierdzi świeczkami jak cholera.
Wprost dusi, przy zapalaniu nawet nie zakopci, ale dopóki się nie nagrzeje
widać kłęby białego duszącego dymu.
Czy czasem nie dzieje się coś złego z recylkulatorem?.
Po "nagrzaniu" kilka minut wszystko jest OK, im więcej jest pary wodnej (mgły)
w powietrzu tym bardziej śmierdzi!. czy jest na to jakieś lekarstwo, czy trzebą się z tym pogodzić?.

Sprawdź poziom oleju.
Miałem sytuację z moją niunią dość podobną. Też kopcił na biało i śmierdziało jak cholera. Zasłona "mgielna". :diabel:
Okazało się że turbina puszczała olej. Czymprędzej ją wymieniłem, bo jakby się tak "zadławił" tym olejem to bym go niezatrzymał.
Miejmy nadzieję że u Ciebie to tylko para wodna, ale poziom oleju bym sprawdził. A jak chłodziwem?


To dziwne że olej spala się na biało ... u mnie spalał się zazwyczaj na czarno. :)
Po drugie tak z ciekawości zapytam: po ilu tys km "padła " turbina ?
Po trzecie: gdy "padała" turbina ile oleju spożywał silnik i na jakiej przestrzeni czasu ?

ad1) tak było - biały dym, śmierdzący, turbo zrzygane olejem po stronie wydechu (niewiem czy fachowo opisałem tą stronę wydechu)
ad2) na szafie było 205 tys
ad3) poszło około litra oleju przyczym muszę powiedzieć że po zauważeniu dymu za autem zrobiłem jeszcze około 1,5 km, żeby dojechać do domu

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1Z kopci "na biało"
PostNapisane: 25.mar.2005 14:41:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rafał.W napisał(a):
baskecior napisał(a):
Rafał.W napisał(a):
111lisu napisał(a):
Mam pytanie co to jest ?

Zapalam traktor, świece nie włączają się, po kilku obrotach wałem
zaskakuje, temp. ok. 4 sC i zaczyna normalnie "chodzić" jednak silnik
jest zimny i widać parę wodną, przy tym śmierdzi świeczkami jak cholera.
Wprost dusi, przy zapalaniu nawet nie zakopci, ale dopóki się nie nagrzeje
widać kłęby białego duszącego dymu.
Czy czasem nie dzieje się coś złego z recylkulatorem?.
Po "nagrzaniu" kilka minut wszystko jest OK, im więcej jest pary wodnej (mgły)
w powietrzu tym bardziej śmierdzi!. czy jest na to jakieś lekarstwo, czy trzebą się z tym pogodzić?.

Sprawdź poziom oleju.
Miałem sytuację z moją niunią dość podobną. Też kopcił na biało i śmierdziało jak cholera. Zasłona "mgielna". :diabel:
Okazało się że turbina puszczała olej. Czymprędzej ją wymieniłem, bo jakby się tak "zadławił" tym olejem to bym go niezatrzymał.
Miejmy nadzieję że u Ciebie to tylko para wodna, ale poziom oleju bym sprawdził. A jak chłodziwem?


To dziwne że olej spala się na biało ... u mnie spalał się zazwyczaj na czarno. :)
Po drugie tak z ciekawości zapytam: po ilu tys km "padła " turbina ?
Po trzecie: gdy "padała" turbina ile oleju spożywał silnik i na jakiej przestrzeni czasu ?

ad1) tak było - biały dym, śmierdzący, turbo zrzygane olejem po stronie wydechu (niewiem czy fachowo opisałem tą stronę wydechu)
ad2) na szafie było 205 tys
ad3) poszło około litra oleju przyczym muszę powiedzieć że po zauważeniu dymu za autem zrobiłem jeszcze około 1,5 km, żeby dojechać do domu


ad 1) Czyli popuścił wąż który doprowadza olej?, bo nie sądzę żebys zajrzał do wydechu od strony turbo, chyba że mówisz o dolocie do turbiny (rury gumowe), tam zawsze jest olej nawet spora ilość nie jest niedozwolona :)
ad 2) Dla turbinki to tyle co nic ;-)
ad 3) Gdyby turbo padło to wypiłoby cały olej od razu i zaswieciłaby się od razu kontrolka na desce.

Turbo ci regenerowali czy wymienili ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 14:48:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 21:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
to było rok temu i niemiałem kasy na nową więc kupiłem używaną (narazie chodzi), a tą starą mam odłożoną w pudełku,
Niemam pojęcia jak ją sprawdzić. Może rzeczywiście puścił wąż, ale mechanik powiedział że poleciały jakieś uszczelniacze. :/

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 14:51:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rafał.W napisał(a):
to było rok temu i niemiałem kasy na nową więc kupiłem używaną (narazie chodzi), a tą starą mam odłożoną w pudełku,
Niemam pojęcia jak ją sprawdzić. Może rzeczywiście puścił wąż, ale mechanik powiedział że poleciały jakieś uszczelniacze. :/

Ok, wsio jasne ...
Starą turbinke sprawdź w następujący sposób:
Złap wirnik palcami od strony gdzie zasysa powietrze i sprawdź luz wzdłuz osi Y, jesli luz jest niewielki ok 1 - 1,5 mm na osi - jest ok , jeśli bardzo duży to faktycznie mogła sie uszkodzić.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 14:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 21:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
tak to ją sprawdzałem i w palcach to niema nawet troszkę luzu, i obraca się leciutko

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 15:01:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rafał.W napisał(a):
tak to ją sprawdzałem i w palcach to niema nawet troszkę luzu, i obraca się leciutko


Ciekawe, czyli powinna być sprawna, z opinii najlepszych mechaników turba w 1Z`tach są wieczne, daj ją do sprawdzenia do jakichś speców bo może okazać sie że jest ok :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 15:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 21:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
speców :D :peace:

ktoś w Bielsku zajmuje się podobno turbinami :?:

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 15:06:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rafał.W napisał(a):
speców :D :peace:

ktoś w Bielsku zajmuje się podobno turbinami :?:


Tego niestety niewiem ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 15:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 10:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co się orientuje to w Bielsku jest ASO skody albo seata na litere K. Ludzie szkoleni przez Mastersa - kiedyś do nich dzwoniłem to mówili, że regeneracja turbo u nich to koszt 300zł

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 23:15:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 02:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Hmm… 300 ? w Mielcu regenerują za 900 i zostaje tylko sama obudowa :-)
Oleju dość dawno nie sprawdzałem, ale jak dzisiaj odpaliłem Niunię ok 12:00
nie śmierdziała prawie nic, a wczoraj ok 22:00 (była mgła i zimno) kopciła jak komin z Nowej Huty :-D.
Z tego, co wiem na biało kopci jak głowica pęknięta, oleju raczej nie bierze,
a przynajmniej, kopciłaby gdy dodawałbym gazu i smród jest inny.

A wasze 1Z na zimnym silniku nie swmodzą ???
Masters pisał, że dużo parafiny jest w paliwie, a tankowałem tym razem na Orlenie.

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 09:21:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2005 09:13:59
Posty: 18
Lokalizacja: www.dvb-z.net
111lisu napisał(a):
Hmm… 300 ? w Mielcu regenerują za 900 i zostaje tylko sama obudowa :-)
Oleju dość dawno nie sprawdzałem, ale jak dzisiaj odpaliłem Niunię ok 12:00
nie śmierdziała prawie nic, a wczoraj ok 22:00 (była mgła i zimno) kopciła jak komin z Nowej Huty :-D.
Z tego, co wiem na biało kopci jak głowica pęknięta, oleju raczej nie bierze,
a przynajmniej, kopciłaby gdy dodawałbym gazu i smród jest inny.

A wasze 1Z na zimnym silniku nie swmodzą ???
Masters pisał, że dużo parafiny jest w paliwie, a tankowałem tym razem na Orlenie.


Jest podobnie jak u ciebie wiec sie nic nie martw normalne jak jest taka pogoda. Popatrz na inne auta jedno zero nic drugie kopci para hehe jakby na wode jezdzilo. :) I sa to normalne obajawy takiej pogody :)

_________________
Best Regards aro_w
_______________________________________

Audi A4 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2005 01:24:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 02:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
...nie kopci nic, ale ta "smierdząca para" w mokre dni to mnie drażni.
Mój stary pasek kopcił jak lokomotywa, ale na zimno nic nie było go czuć

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2005 01:06:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 00:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Rafał.W napisał(a):
speców :D :peace:

ktoś w Bielsku zajmuje się podobno turbinami :?:


Jak najbardziej. Daj znać na priva to się umówimy na wizytę w dobrym warsztacie w Bielsku. Chętnie zobaczę tą turbine, bo coś mi się nie widzi że padła :|

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 21:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 21:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
Mauzer napisał(a):
Rafał.W napisał(a):
speców :D :peace:

ktoś w Bielsku zajmuje się podobno turbinami :?:


Jak najbardziej. Daj znać na priva to się umówimy na wizytę w dobrym warsztacie w Bielsku. Chętnie zobaczę tą turbine, bo coś mi się nie widzi że padła :|

OK Mauzer jak będę się wybierał to dam odpowiednio wcześnij znać na priv. dzieki za info :peace:

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: