.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 05:51:00

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Które tłumiki wyciąć, aby uzyskać......
PostNapisane: 24.mar.2005 12:33:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 10:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
No właśnie.... chcę wyciąć jakieś tłumiki, aby uzyskać przyrost mocy i fajny dźwięk silnika. To będzie początek prac nad zwiększeniem mocy (od czegoś trzebz zacząć), w planach jest zmiana sprężynki w WG, jakieś rezanko "chipka" i wszystko co da większą moc. Moje pytanie jest nastepujące: jak wytne środkowe tłumi swojej Niuni to czy będzie dużo głośniej?? Czy uzyskam tym sposobem lekkie gulgotanie jak w amerykancu?? :diabel: Czy może tylko taki efekt uzyskam wycinając końcowy tłumik..... Co llepiej wyciąć?? Nie chce wycinać wszystkich bo pewnie była by to lekka przesada hehe :> Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 12:35:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 13:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
moim zdaniem najpierw zrob wszystko inne a na samym koncu zajmij sie wydechem...

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 12:43:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 13:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Weź pospawaj sobie cały wydech na jakieś 2,5", do tego niech ci dorobią kolektor pod turbo i będzie git.
A jak chcesz super pomruk, to wywal wszustko, a zostaw ostatni przelotowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 12:45:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wywal katalizator. tylko umiejetnie, zeby elastyczne laczenie pozostało. powinno byl lepiej, na pewno pare kuni odblokujesz. bedzei delikatnie glosniej, bardziej rasowo :) reszte tlumikow pozostawilbym, bo komforcik musi być.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 13:30:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 10:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
a gdzie siedzi lambda?? Nie w katalizatorze przypadkiem?? Widze, że mamy takie same autka i upodobania "ŻUBR" :D Nie rezałeś nic u siebie?? Jak wywale same śodkowe tłumik, zostawie katalizator i końcowy tłumik to co się stanie? Jaki będzie efekt?

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 19:48:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Pażdzioch moze lepiej nabyc 200 na zaworach, niz psuć dobry wózek???
Najpierw zakładasz gaz a potem robisz "tuning wydechowy"???To ma byc wózek na 1/4 mili?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 20:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2005 22:29:42
Posty: 63
Lokalizacja: Kraków
Niie śmiejcie się ,ale mój mechanik ma ostatni tłumik z ursusa c 330 i daje to naprawdę fajny nie przesadzony odgłos.

_________________
Audi 100 90 2.o RT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 21:44:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 19:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Gaz u paździocha to najlepsze co mógł zrobić w aucie myśląc o tuningu. Standardowy komp nie daje dużego pola do popisu, a jego bigas'a można mapować laptopkiem i wyciągnąć więcej niż zamierza. To przecież nie przeklęta druga generacja tylko czwarta. Pisałem dla paździocha na gg...Jestem w trakcie odtytkania wydechu. Nie będzie katalizatora i dwóch środkowych tłumików. Sonda lambda jest metr przed katem także nie ma że boli :D Poczekaj tydzien i podzielę się moimi wnioskami. Turbosprężarka na obrotach wytnie hałasy z wydechu. Na wolnych będzie gulgotanie. Moim zdaniem odetkany wydech to dobry początek. Reszta dopiero później. Ale oczywiście nie zapominaj o doprowadzeniu osprzętu do serii. Wszystkie wężyki podciśnień mają być nowe i wszystkie czujniki silnika sprawne. Koniecznie trzeba sprawdzić ciśnienie oleju, ciśnienie sprężania garków, ciśnienie paliwa. Wymienić filtr paliwa i powietrza. Sprawdzić szczelność dolotu... I jeszcze wstawić miernik doładowania. To coś w komputerze do niczego nam sie nie przyda. A później tylko kręcić i kręcić :diabel:

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 09:38:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mozesz tez wywalić srodkowe (srodkowy w q jest na 2 podzielony nereczki) , ale raczej za duzo w ten sposob nie zyskasz, co innego jakbys mial ze 250 kuni, to moze bylo by deczko lepiej. na pewno po wywaleniu srodkowych zrobi sie strasznie glosny, takze od 1000-2000 obr bedzie buczało w srodnku nieznośnie, potem rozpedzona turbina pociacha kartofelki i zrobi sie głośny swist, cos jakby wiertarka ze zjechanym lozyskiem.

Moja propozycja jest taka, wywalic na poczatek kata. podkrecic do 200 kuni czyli +- ladowanie gdzies do 1.6-1.7bar na wskazniku i bowinno być optymalnie.

P.S. u mnie na razie jest seryjny (moze nawet nie bo benzol mi szwankuje), niedawno silnik wymienialem. na starym silniku, samochod byl deczko zwawszy :D mialem uszkodzony waste gate i ladowalo mi do 1.8-2.0 bar , takze odejscie miał kosmiczne w porownaniu do tego co jest teraz.

Pamietaj pazdzioch, mozna krecic silnik, ale bardzo wazną rzeczą jest aby mieszanka paliwo-powietrze zawsze byla odpowiednia, a pod duzym obciazeniem nawet bogatsza. Silnik jest mocny takze looozik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 09:44:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 11:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Kiedyś uzyskałem naprawdę rasowy dźwięk, oglądali się za mną wszyscy. W styczniu dostałem mały dzwonek z tyłu (wjechał mi w tył nissan sarena, gość nie miał pół przodu a ja stłuczoną lampę i kłopot z wydechem, ale to inna historia). Na skutek uderzenia wybiło mnie kilka metrów do przodu z przyspieszeniem jak w myśliwcu. Katalizator zsunął się z podwójnej rurki, czyli wydech kończył mi się na wysokości skrzyni biegów i to bez tłumików. Koledzy, cóż to był za dźwięk... 100% WRC... A jaka radość przy dodawaniu gazu...

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 10:02:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 19:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Lukasik...masz 100% pewności że będzie nieznośnie? Moje inne żródła donoszą, że nie będzie tak źle. I całkiem wiarygodne. Aha...rozebrałem bordowe A 100 2,2T ośka. Nie było w niej środkowego tłumika. Tylko jeden końcowy. A kat wypruty w środku. Ośki mają jeden tłumik środkowy, ale duży. I nei pamiętam żeby to auto jak jeszcze jeździło było głośne. Sam nim kilka razy śmigałem... Ale mnie zbiłeś z pantałyku... :) No muszę conieco wywalić z pod auta bo wydech mam złamany, a tak przy okazji spawanka aż wstyd tam wszystko na miejscu zostawić :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 11:40:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wiesz kefir, u mnie jest srodkowy i koncowy i jak dla mnie moglo by byc ciszej (u kolegi w S4, wszystkie tlumiczki są ok i jest przyjemnie cichutko w srodku):) lubie cisze :) tzn powyzej 2000obr juz jest ok, ale troche ponizej buczy mocno, szczegolnie na tylnym siedzeniu. W sumie fajny jest dzwiek R5, szczegolnie na suszarce :D , ludzie na pobocze zjezdzają bo nie wiadomo czy samochod jedzie, czy samolot leci...

w sumie jak ktos chce to moze wywalic wszystkie tłumiki :D , ale osobiscie poszedl bym na kompromis, pomiedzy komfortem, a osiagami, bo wydaje mi sie ze wywalenie srodkowego tlumika w takiej sytuacji za duzo nie zmieni, ale moge sie mylić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 12:23:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 19:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
CIężki temat...ale dopóki będziemy tylko o tym pisać to napewno nie znajdziemy rozwiązania dla tej sprawy. Ja wytnę wszystko i zobaczę. Jak będzie za głośno, to środkowe tłumiki wrócą na miejsce lub jeden przelotowy.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 12:45:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
taka ciekawostka, kiedyś pękł mi wydech, tak mniej wiecej na mocowaniu kata, rura sobie wisiała :) pracował wtedy jak cięzarówka, lekkie dodanie gazu powodowało swist. Chcialem sprawdzic jakie są osiągi w takiej sytuacji... poza tym ze bylo mnie słychać z kilometa to nic ciekawego nie było, mialem problem z rozpędzaniem samochodu, normalnie zmulił sie!!! tak jakby chciał a nie mogł!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 13:22:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 19:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To normalne. Wolny wydech powoduje brak ciśnienia zwrotnego dla turbawki. Nie robiłem z tego doktoratu ale wiem, że to bardzo niekorzystne. Wyciągnąłem właśnie z piwnicy pusty katalizator. Na początek będzie chyba sam kat i pospawanie tego co połamane. Przekonal mnie do tego przed chwilą mój tłumikarz. Zamiast kata wstawi mi rurkę do tych orginalnych flansz z kata. Będzie wtedy porównanie. Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy wydech nie wyrabia po podkręceniu silnika i się zapycha? Pomijając hamownię 4x4 do której mam za daleko.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 13:34:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2005 16:48:47
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
To dziwne,ale też miałem wrażenie ,że po pospawaniu wydechu przybyło mocy.

_________________
A 100 2.3NF 87r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 14:01:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 10:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
jak temat będzie nadal tak szybko się rozwijał to wszyscy zaczną wspawywać tłumiki :): Ja zdecydowałem narazie, że poleci sam katalizator, to na 100% zadziała na plus. Co z resztą? Zobaczymy.....

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 15:11:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
...a kto z was bedzie odwazny i wstawi sobie w wydech wtryskiwacz do podtrzymania turbiny ;) ??? ...wtedy mozna duzo zyskac, szczegolnie przy starcie z miejsca :D

... z tego co sie orientuje to nalezy go wkrecic na koncu kolektora wydechowego, tuz przed turbosprezarką... i wtedy stojąc na wolnych obrotach, on powinien psikac benzolem ktory sie zapala i rozpedza turbawke, takze mamy juz cisnienie przed przepustnicą zanim dodamy gazu :D , takze wystrzal z miejsca powinien byc lepszy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 15:34:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Lukasik napisał(a):
...a kto z was bedzie odwazny i wstawi sobie w wydech wtryskiwacz do podtrzymania turbiny ;) ??? ...wtedy mozna duzo zyskac, szczegolnie przy starcie z miejsca :D


Widze ze zawiazał sie kacik rzeźnika... :peace:
Nie ma to jak kupic po Was samochod chłopaki :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2005 09:11:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
martab99 napisał(a):
Widze ze zawiazał sie kacik rzeźnika... :peace:
Nie ma to jak kupic po Was samochod chłopaki :diabel:


Nasze pojazdy nie są na sprzedaż buhaha :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: