.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 12:05:13

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 4x108 4x108 B4 B4 4x108 4x108 B4 a 18 cali !!
PostNapisane: 08.paź.2005 14:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 10:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Słuchajcie wątek techniczno-tuningowy, bardzo podobają mi się takie felgi a generalnie w 4x108 kół ładnych nie ma dużo. Chciałbym rozsądny rozmiar wiec myśle nad 18-stkami:

http://www.koraszewski.com/grafika/rajdygal/jacek/zdj5.jpg
http://www.koraszewski.com/grafika/rajdygal/jacek/zdj4.jpg

i myśle nad ich montarzem w B4. Jak wiadomo wyjścia mam dwa albo zmienic tarcze, piaste, jażmo hamulcowe itp i przerobić na 5x112 albo kupić dystanse ze zmiennym rozstawem śrub i mieć także 5x112.

Przy pierwszym rozwiazaniu:
- niby wszystko w oryginale
- lepszy juz hamulec bo wentylowany
- mniejsza masa nieresorowalna na kole
- pozostaej to samo ET auta

Przy drugim rozwiazaniu:
- prawdopodobnie mniejsze koszta
- ET które sie zmnieni pewnie o 20-25mm
- może mi to bic ?? (chyba nie za zrobie to z głową)


Kwestię wysokości całego koła pozostawiam na drugim planie bo:

195/65/15 - 63 cm
205/60/15 - 62.25cm
225/45/17 - 62.92 cm
235/40/18 - 63.98 cm

Teraz kolejna sprawa - ta felga (od A8) ma ponoć ET48 jak zapodam dystans dobre 20mm to zrobi mi się automatycznie ET 28 - czy to nie będzie za bardzo wystawać i obcierać o rant błotnika :?: . Jakie macie ET felg zastosowanych w waszych B4-kach :?:.

Chciałbym żebyście wyrazili swoje opinie, może teź ktoś z was ma coś podobnego na furze, albo sprzedaje takiego typu dystanse i może coś doradzić itp itd. Nie interesują mnie teksty typu, że bede miał mało opony i będzie mało komfortowo ;) bo jeździłem po warszawie na 18-stkach i było git :peace:

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 09:25:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 13:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie kupisz takiego dystansu, bo jest to technicznie niewykonalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 09:30:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeśli ma to być z głową zrobione - zmień piasty. kazdy dystans to większe ryzyko, że będzie bić, a jak chcesz zmieniać rozstaw przez dystans to już wogóle powodzenia. No chyba, że to maluch.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 09:37:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 13:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kiedyś sam byłem tematem zainteresowany, wiec dzwoniłem po gościach co robią takie rzeczy. Każdy mówił to samo. Można zmienić rozstaw śrub, ale przy zachowaniu ich ilości. Zmienić rozstaw z iloscią śrub nie da rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 09:44:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawa z wymiana piast nie jest wcale taka skomplikowana i droga i jestem przekonany ze wyjdzie taniej niz dystanse ... po pierwsze nie trzeba wymieniac calego zawiszenia a jedynie sama piaste z lozyskiem ... kiedys ktos pisal o tym do czego od czego zaadoptowac piasty zeby przerobic 4 na 5 srub ... w wiekszosci przypadkow dawca bylo Audi 100/200 , jedynie tarcze hamulcowe sie zmieniaja no i rzecz jasna felgi :D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 09:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 14:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
gorzej jak się ma quattro...

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 10:08:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja jestem na etapie wymiany napędu na wersję 5 otworów. Pozwólcie, że się wypowiem.

Materiał: Audi 100 quattro Avant typ44 (cygaro)

Potrzebne elementy:

- tarcze przód
- klock przód
- zaciski przód (nie ma tych samych średnic tarcz w 4 i 5 śrubach)
- tarcze tył
- piasty i łożyska lub całe obudowy łożysk (zwrotnice)
- nowe felgi na 5 otworów

Opis:

Zmieniam zaciski przednie bo jak napisałem wyżej nie ma takich samych średnic dla tarcz w 4 i 5 srubkach, a przy okazji zakładam większe i wydajniejsze tarcze z dwutłoczkowym zaciskiem (upgrade).

Klocki tylne i zaciski zostają bo tarcze dla 4 i 5 otworów są takie same.

A teraz najważniejsze, napęd. Można zmieniać same piasty, ale w połączeniu z wymianą łożysk generuje to już koszty rzędu 600 zł na metariał i ok 300 zł za wymianę (samemu się nie da). Ja wybrałem inna opcję, a mianowicie zmieniam całe zwrotnice - obudowy łożysk z piastami. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzić trochę grosza i pozostawia poprzednie elementy w stanie do użytku - można odsprzedać i odzyskac trochę kasy. No i można zrobić to we własnym zakresie - nie trzeba jechać do warsztatu.

Przy wymienia czy to samych piast czy zwrotnic trzeba zrócić uwagę z jakiego auta pochodą i dobrac najlepiej z z takiego samego tylko w 5 otworach, musi się zgadzać napęd (quattro/ośka), rodzaj skrzyni biegów (auto/manu), rocznik(przed 88r/po 88r), zawieszenie tylne (NIVO/zwykłe), ABS (jego obecność/lub brak). W przeciwnym wypadku przegób może nie pasować do łożyska i piasty. (Dane dla Audi 100/200 typ44).

W przypadku quattro piasty przód i tył są takie same i można sobie wkłądać po zachowaniu cech które wymieniłem wyżej.

Jeśli chodzi o B4 to wydaje mi się, że nie powinno być problemów z dobraniem piast na 5 otworów, trzeba tylko dobrać po średnicy łożyska - ale pewny nie jestem bo tematu nie zglębiałem.


Pozdrawiam

P.S. Jak ktoś ma jakieś pytania to zapraszam do zadawania.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 10:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 14:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
W przypadku quattro piasty przód i tył są takie same i można sobie wkłądać po zachowaniu cech które wymieniłem wyżej


Jesteś pewny, że jak kupię piasty przednie od S2 to założę je na tył w swoim Coupe??

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 10:14:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Maroonio napisał(a):
Cytuj:
W przypadku quattro piasty przód i tył są takie same i można sobie wkłądać po zachowaniu cech które wymieniłem wyżej


Jesteś pewny, że jak kupię piasty przednie od S2 to założę je na tył w swoim Coupe??


Jeżeli wszystkie wymienione wyżej warunki są spełnionie a głównie średnica łożyska to tak, z resztą zaraz to sprawdzę.


EDIT:
Sprawdziłem, łożysko z przodu jest 82mm a z tyłu 75mm czyli założenie powyżej jest błędne - pasować NIE będzie. (inna piasta jest)

pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 10:23:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 14:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
zaciski są takie jak w S2, pozostaje kwestia przegubów i piast

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 10:27:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
http://www.audifaq.info/viewtopic.php?t=295
http://www.audifaq.info/viewtopic.php?t=93
albo tak:
http://www.audifaq.info/viewtopic.php?t=91

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 10:32:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 14:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
zdjęcia pokazują ośkę, a dystans zmienia z 4x108 na 5x130....

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 10:37:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Maroonio napisał(a):
zdjęcia pokazują ośkę, a dystans zmienia z 4x108 na 5x130....

bo rogal ma oske

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 13:59:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Maroonio napisał(a):
zdjęcia pokazują ośkę, a dystans zmienia z 4x108 na 5x130....


jeszcze lepiej bo można felgi z RSki szukać...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 14:09:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 13:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zmiana jest na 5x130 bo przy 5x112 otworki by zachodziły na siebie. Tak czy inaczej przedstawiony dystans do mnie nie przemawia. 2 otwory przylegają do siebii i raczej nie ma to zbyt dużej wytrzymałości. No i chyba 1 śruba jest w innym rozmiarze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 15:28:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Maroonio napisał(a):
gorzej jak się ma quattro...


wlasnie lepiej ... wystarczy przelozyc cale piasty z S2 ... godzina roboty ... 7A i S2 praktycznie niczym sie nie rozna poza rozstawem srub

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 15:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 14:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
tak, tylko gdzie te piasty dostać po za serwisem, bo cena w serwisie powala na kolana...

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 17:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 10:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Faktycznie trzeba to zrobić z głową a do tego będe miał większe pole do popisu z ET. Jezeli już będe zmieniał to na piasty 5x112. Ale to z czasem w takim razie jeżeli nie znajde 17-stek Bolero z 4-ema otworkami albo w momencie jak sie skończą klocki i tarcze bo jak narazie mam nowe założone przez poprzednika...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 23:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2005 12:03:43
Posty: 63
Lokalizacja: Chojna -> Zachodniopomorskie
Auto: S4 2,7 biturbo 2001
czy ktos kto zna niemiecki moglby po krotce opisac to co jest w pierwszym linku danym przez Bila?

I czy w ten sam sposob da sie przerobicB4 sedan 94 r.

z tego co widze to trzeba miec czesci od A4 B5.ale jakie?

W sumie powinno byc dobrze bo jesli chodzi o czesci to B4 i B5 95 r. maja niektore czesci takie same (np. lozyska kol)

_________________
Audi B4 2.0 ABT '94 Color Edition < sprzedane Audi A4 1.8 ADR '95 < sprzedane Audi A4 2.8 V6 QUATTRO < sprzedane
Audi Audi S4 B5 Quattro '01 Jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: