.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 05:24:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy.....
PostNapisane: 06.sty.2004 13:06:11 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Jak w temacie. Pytam bo zimą auto mi słabo pali. Zwłaszcza rano jak ostygnie. Muszę dosyć długo kręcić żeby zapalił. A czasem kręcić rozrusznikiem kilka razy. Objaw jak przy zalewaniu świec. Niby łapie któryś cylinder ale nie do końca. Czy to może być wina wtryskiwacza rozruchowego? Czy może za małą dawkę paliwa dostaje silnik? A może za dużą. A moze to coś innego?
Dodam że objawy te mam tylko zimą i tylko na zimnym silniku. Czyli rano jak odpalam auto. Latem tych objawów nie ma.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 13:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Moze byc ze nie leje rozruchowy.
Nalepiej go poprostu wykrecic dac prad na ktotko i zobczyc czy leje. Ja go tak przynajmniej sprawdzalem w moim poprzednim silniku (KX)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 14:14:04 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Czyli najlepiej go wykręcić wsadzić w słoik zakręcić rozrusznikiem i zobaczyć jaki strumień paliwa daje. Tak?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 14:21:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Tak w ELSIE jest nawet procedura sprawdzania wtryskiwacza, generalnie okreslonym czasie ma nalac xx mililitrow. Trzeba by poszukac dokladnie czy jest to w odniesieniu do wtryskiwacza rozruchowego, jesli chodzi o zasadnicze to jest to opisane, przynajmniej jesli chodzi o moj motor.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 16:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 22:10:09
Posty: 71
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam
Natknela mnie Wasza rozmowa, bo u mnie sa podobne objawy jak u Maridk-a
Okazalo sie ze wtryskiwac jest OK, a pourywaly sie przewody zasilajac, zaraz za kostka.

_________________
Audi 92r ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 16:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmm z tego co gdzies czytalem to chyba wtryskiwacz rozruchowy leje jak juz bedzie zapalony silnik zeby go nie zalewac,

ja u siebie mam dobry wtryskiwacz i krecilem rozrusznikiem i nie dzialal chyba ze mam cos z elektryka zepsute a gdy zapalilem (tzn wkrecilem drugi zeby zatakac otwor w kolektorze dolotowym ) to na zimyn silniku przez chwile dawal i sie wylonczyl

pozdrawiam


hmm mozesz zapalic silnik jak jest zimny i np wpiac mala zaroweczke we wtyczke ktora sie podloncza do wtryskiwacza i zobaczyc czy po zapalaniu silnika wlonczy sie na chwile

jak podlonczysz 12V do wtryskiwacza to pownien cykac jak przekaznik, lektromagnes


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 18:55:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2004 22:21:42
Posty: 14
U mnie też są te same objawy ,jak zimny po długim postoju to trzeba trzy razy krótko zakręcić rozrusznikiem żeby zapalił . objawy jakby nie dostawał paliwa ,wiec myślałem że mam walnięta pompke paliwa i nie daje odpowiedniego ciśnienia paliwa . Ale teraz też sprawdzę mój wtryskiwacz rozruchowy. B4 2,0 115 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 21:20:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 22:10:09
Posty: 71
Lokalizacja: Podkarpacie
Udalo mi sie naprawic ustereczke :D :D
Teraz autko pali na zimnym silniczku od pierwszego razu, az milo przekrecac kluczyk :D :D :D
Wtryskiwacz rzeczywiscie uruchamia sie dopiero wtedy gdy startuje silnik , nie wczesnie , co by nic nie zalalo :!: :!:

_________________
Audi 92r ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 21:50:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
To czyli on powinien podawać paliwo po tym jak silnik sie odpali, i jeszcze przez jakis czas az sie nagrzeje?? podobno przy dodawaniu gazu przy zimnym silniku powinien podawać fuel. ktos to potwierdzi?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 22:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
wtryskiwacz rozruchowy dziala gdy silnik ma temp ponizej +35 lub przez jakies 7 sek

lukasik

ad 1 tak jak wyzej

ad2 nie rozumeim o co chodzi no jak silnik jest zimny to on daje gdy temp wody w glowicy osiągnie +35 a pozniej sie wyloncza i nie wloncza sie zaleznie od dodawania gazu

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 22:41:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
rozumiem ze podaje paliwko non stop az do momentu rozgrzania, a nie jakimis tam porcjami. Pytam bo, jak sprawdzalismy kiedys tam w moim aucie, to on psikal porcjami, nie wiem czy to było związane z dodawaniem przeze mnie gazu, ale to bylo dawno i nie pamietam dokladnie :D W kazdym razie dzieki :peace:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 07:26:53 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Wydaje mi się że wtryskiwacz rozruchowy powinien działać już podczas kręcenia rozrusznikiem. W końcu powinien on ułatwiać odpalanie auta prawda?? Sprawdzę dzisiaj.... i przy okazji sprawdzę przewody.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 14:50:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
mardik nie pwinien dzialac juz pod czas krecenia bo zalejesz autko

to ze jest wiecej tlenu w powietrzu i ze sa gorsze warunki do odpalenia auta to nie znaczy ze samochod nie powinien odpalic


wydaje mi sie ze jezeli samochod nie moze odpalic bez wtryskiwacza to znaczy ze cos jest nie tak , ja przy tym mrozie co ostatnio byl przez 3 dni auto stalo i bez wtryskiwacza odpalilem za 2 razem (nie mam akumlatora paliwa wiec pompka musiala napąpowac cisnienie )

hmm ja ostatnio wymienilem u siebie ten regulator nagrzewania silnika bo cos bylo z nim nie rak i rano pali duzo lepiej

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 15:05:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Wtryskiwacz rozruchowy zaczyna podawac paliwo w momecie gdy startuje rozrusznik jego praca steruje czujnik temp ktory mozesz sprawdzic tak...
Zdejmij zlace z wtryskiwacza ( gdy silnik jest zimny) . Do tej wtyki podlacz miernik i niech ktos odpali w tedy zobacz czy jest podawane, napiecie jutro podam ci prawidlowa wartosc i czas podawania.
Jesli napiecia niema to padl czujnik.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 22:11:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Zgadza się,
Wtryskiwacz rozruchowy dostaje napiecie z rozrusznika w chwili krecenia, natomiast mase dostaje z czujnika temperatury.
Druga sprawa to czy Wasze furki jak próbujecie odpalić na zimno nie zaskakują w chwili gaszenia????????????
Jeżeli tak to jest duży spadek napięcia zasilania cewkę zapłonową.
Spróbujcie pod pin "15" na cewce zapłonowej podłączyć bezpośrednio napięcie z akumlatora i wtedy uruchomić silnik jeżeli silnik zapali bez problemu to trzeb założyć przekaźnik na zasilanie cewki.
Temat sprawdziłem w poprzedniej Audi i do dnia dzisiejszego pali w mróz bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2004 12:20:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Karli napisał(a):
Druga sprawa to czy Wasze furki jak próbujecie odpalić na zimno nie zaskakują w chwili gaszenia????????????


:/ co to znaczy, zaskoczyc w chwili gaszenia??

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2004 18:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
co to znaczy, zaskoczyc w chwili gaszenia??
To znaczy że w chwili kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce po próbie uruchomienie silnika, silnik przez krótką chwilię zaskakuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2004 18:13:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Przykro mi Maridk ale niemoge odzyskac swoiej ksiazki. Chlopak kroremu dalem ja jest w niemczech i bedzie za tydzien.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2004 19:04:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
To chyba u mnie takie komedie sie dzieją :/ moze to byc wina uszkodzonej kostki stacyjki? Bo cos szwankuje, czasem nie łączy

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2004 19:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Lukasik napisał(a):
To chyba u mnie takie komedie sie dzieją :/ moze to byc wina uszkodzonej kostki stacyjki? Bo cos szwankuje, czasem nie łączy

To wobec tego sprawdz to tak jak pisałem wcześciej.
Zakładają przekaźnik, przewód fabryczny przewod zailijacy dajesz do sterowania przekaznika, a na pin 15 na cewce wyprowadzasz prąd z akumlatora lub z instalacji z dobrego pewnego złącza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: