.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.cze.2025 19:27:44

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 2,6 v6 92r listopad, jaki interfejs zassać...
PostNapisane: 26.lis.2005 16:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 20:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Jaki interfejs zassać, a właściwie jakiego typu, aby przy użyciu PC mieć możliwie największą szansę udanej komunikacji z silnikiem. Najlepiej jakby odpisał ktos kto taki ma i mu wszystko gra. Czy wszystkie b4 2,6 abc mają komp. Hella, czy mam to sprawdzić, a jak tak to jak i gdzie on. Dziękuję

PS; Przeczytałem wszystkie posty dot. OBD i dopiero teraz nic nie wiem...

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 13:06:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 20:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Nie wierzę, że nikt nie diagnozuje sobie ABC we własnym zakresie... :(:

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 23:37:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 16:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Wpisz w wyszukiwarkę hella interfejs, a znajdziesz wszystkie informacje. :)
Trochę wysiłku - to nie boli. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 10:10:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 13:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
W Twojej ninuni masz złącze OBD I w komorze silnika na podszybiu od strony kierowcy.

Silniki V6 2.6 z ECU Boscha są generalnie upierdliwe w diagnostyce, ale da się z nimi coś zrobić. Jeśli chodzi o fejs to generalnie najlepiej jest mieć coś na układach ISO, ale w zależności od tego jak chcesz się dostać do ECU niuni, możez szukać też czegoś na max232 (połączenie przez COM-a) lub po USB - coś droższego, ale bardziej przyszłościowego).
Jeśli masz laptopa z COM-em to bierz fejs na COM-a, natomiast jeśli nie masz portów szeregowych COM w swoim kompie to musisz albo dokupić do niego port COM (na karcie PCMCIA) albo kupić fejs na USB. Ja osobiście używam fejsu na USB (mam też silnik 2.6 ) i gadam z nim.

Co wiziąść to dobre pytanie. Ja mogę tobie polecić taką stronkę klik

Osobiście mam fejs taki (na ukł. ISO) klik- on jest na USB

Możesz sobie wybrać z tej stronki też inne fejsy na COM-a.
Ja bym polecał Tobie fejsy na układach ISO, bo są pewniejsze w działaniu, ale droższe np.klik

możesz też wziąść na max232 tego klik
lub klik

Są też inne firmy, które handlują fejsami, więc masz spory wybór.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 01:52:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 20:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
falken napisał(a):
W Twojej ninuni masz złącze OBD I w komorze silnika na podszybiu od strony kierowcy.

Silniki V6 2.6 z ECU Boscha są generalnie upierdliwe w diagnostyce, ale da się z nimi coś zrobić. Jeśli chodzi o fejs to generalnie najlepiej jest mieć coś na układach ISO, ale w zależności od tego jak chcesz się dostać do ECU niuni, możez szukać też czegoś na max232 (połączenie przez COM-a) lub po USB - coś droższego, ale bardziej przyszłościowego).
Jeśli masz laptopa z COM-em to bierz fejs na COM-a, natomiast jeśli nie masz portów szeregowych COM w swoim kompie to musisz albo dokupić do niego port COM (na karcie PCMCIA) albo kupić fejs na USB. Ja osobiście używam fejsu na USB (mam też silnik 2.6 ) i gadam z nim.

Co wiziąść to dobre pytanie. Ja mogę tobie polecić taką stronkę klik

Osobiście mam fejs taki (na ukł. ISO) klik- on jest na USB

Możesz sobie wybrać z tej stronki też inne fejsy na COM-a.
Ja bym polecał Tobie fejsy na układach ISO, bo są pewniejsze w działaniu, ale droższe np.klik

możesz też wziąść na max232 tego klik
lub klik

Są też inne firmy, które handlują fejsami, więc masz spory wybór.

:peace:


Cześć, dzięki za zainteresowanie. Zgodnie z sugestią o przyszłościowości sprzętu, chciałbym kupić taki sam jak Twój, tylko chyba bedzie potrzebna jeszcze jakaś przejściówka OBDII/OBDI. Nie mam potrzeby oszczędzania na elektryku, chcę po prostu upajać się szeptem mojej NIUNI płynącym prosto z jej serca....

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 10:24:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 13:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
blackstarpro napisał(a):
Cześć, dzięki za zainteresowanie. Zgodnie z sugestią o przyszłościowości sprzętu, chciałbym kupić taki sam jak Twój, tylko chyba bedzie potrzebna jeszcze jakaś przejściówka OBDII/OBDI. Nie mam potrzeby oszczędzania na elektryku, chcę po prostu upajać się szeptem mojej NIUNI płynącym prosto z jej serca....


Możesz pogadadać z gościami z tej firmy, to wyprowadzą Tobie przewody na zewnątrz wtyczki i będziesz mógł bez problemów podejść z tym do OBD I. :)

Lepszym rozwiązaniem jest doprowadzenia sobie samodzielnie gniazda OBD II do środka, do kabiny. Ja tak sobie zrobiłem i mam to gniazdko w nogach pasażera i jest super. Mogę sobie diagnozować auto w ruchu bez żadnych kombinacji alpejskich :diabel:

Musisz mieć tylko gniazdo OBD II no i trochę kabla i to wszystko. Gniazdo OBD II możesz wyrwać na szrocie lub ostatecznie w ASO. W ASO to musisz kupić gniazdo i szpilki (wszystko jest odzielnie). Z tego co się kiedyś orientowałem to samo gniazdo kosztuje 20 zł, a szpilki są po 10 zeta od sztuki. Wszystko to możesz dołączyć równolegle do starch gniazd w komorze silnika i to tyle.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 13:51:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 20:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
falken napisał(a):
blackstarpro napisał(a):
Cześć, dzięki za zainteresowanie. Zgodnie z sugestią o przyszłościowości sprzętu, chciałbym kupić taki sam jak Twój, tylko chyba bedzie potrzebna jeszcze jakaś przejściówka OBDII/OBDI. Nie mam potrzeby oszczędzania na elektryku, chcę po prostu upajać się szeptem mojej NIUNI płynącym prosto z jej serca....


Możesz pogadadać z gościami z tej firmy, to wyprowadzą Tobie przewody na zewnątrz wtyczki i będziesz mógł bez problemów podejść z tym do OBD I. :)

Lepszym rozwiązaniem jest doprowadzenia sobie samodzielnie gniazda OBD II do środka, do kabiny. Ja tak sobie zrobiłem i mam to gniazdko w nogach pasażera i jest super. Mogę sobie diagnozować auto w ruchu bez żadnych kombinacji alpejskich :diabel:
Dzięki, dzięki, dzieki...Jeszcze tylko jeden szczegół; przewody do swojego nowego gniazda pociągnąłeś z puszki bezpieczników, czy przeciąłeś zaraz przy komputerze i tam zamontowałeś :) :?:
Musisz mieć tylko gniazdo OBD II no i trochę kabla i to wszystko. Gniazdo OBD II możesz wyrwać na szrocie lub ostatecznie w ASO. W ASO to musisz kupić gniazdo i szpilki (wszystko jest odzielnie). Z tego co się kiedyś orientowałem to samo gniazdo kosztuje 20 zł, a szpilki są po 10 zeta od sztuki. Wszystko to możesz dołączyć równolegle do starch gniazd w komorze silnika i to tyle.

:peace:

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 13:54:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 20:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Dzięki, dzięki, dzieki...Jeszcze tylko jeden szczegół; przewody do swojego nowego gniazda pociągnąłeś z puszki bezpieczników, czy przeciąłeś zaraz przy komputerze i tam zamontowałeś :) :?:

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 15:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 13:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja wszystkie podpięłem do skrzynki w komorze silnika - po prostu było najkrócej.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 13:16:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 16:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Nie chcę się czepiać, ale wiedza jest cenna - czy w 2,6 był ECU Bosha :?: Bo szczerze wątpię - chyba zawsze Hella. No może w tych nowszych był już Bosch. Ma ktoś info?
Falken - co Ci wyświetla w polach informacji o ECU?

A co do kabli, to jeżeli będzie dokładane nowe złącze w kabinie, to najlepiej umieścić je jak najbliżej ECU. Im dłuższe kable tym większa podatność na zakłócenia.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 16:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 13:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
jajek2 napisał(a):
Nie chcę się czepiać, ale wiedza jest cenna - czy w 2,6 był ECU Bosha :?: Bo szczerze wątpię - chyba zawsze Hella. No może w tych nowszych był już Bosch. Ma ktoś info?
Falken - co Ci wyświetla w polach informacji o ECU?

A co do kabli, to jeżeli będzie dokładane nowe złącze w kabinie, to najlepiej umieścić je jak najbliżej ECU. Im dłuższe kable tym większa podatność na zakłócenia.


A jednak tak. Z tego co wiem, to w C4 2.6 były ECU Boscha. U mnie wyświatla Bosch - stąd pewno upierdliwość, żeby się z nim połączyć :diabel: .

Jeśli chodzi o długość przewodów to praktycznie nie ma to większego znaczenia bo tu jest transmisja szeregowa, o max szybkości 9600 bodów. Ja próbowałem na kablu o długości 20 m i działał - myślę, że takie odległości w samochodzie raczej są trudne do uzyskania, no chyba że okręcisz kablem auto dookoła :D ;)

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: