.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 05:36:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI]pasek wielorowkowy
PostNapisane: 16.sty.2004 17:50:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Witam
Mam pytanie nastepującej tresci, a moze to nawet kilka pytań
Mądre głowy z was wiec ktos napewno mi pomoże
1.Kiedy sie wymienia pasek wielorowkowy???
W moim 2,5 TDI przy pewnych obrotach cos wpada w wibracje. sółychac to w okolicach wiatraka....jak sie objawia zwalone wisko??? Poza tym cos czasem popiskuje, moze to byc tez łożysko gdzies tam. Ja głupieje.
W kazdym razie alternator zaopatrzyłem w nowe łożyska bez potrzeby bo nie ustąpiło
pytam o wymiane paska bo niedawno wymieniłem napinacz a stary lekkkkko gonił wiec moze sie pasek do uderzen napinacza naciągnął.- ale to tylko moja hipoteza.
Przejmować sie tym czy nie???
2.Czy pompa wody jest napedzana w tym silniku paskiem rozrządu czy wielorowkowym?
3.Jesli pompa jest na wielorowku to co napedza rozrząd?

Z góry dzieki za odpoiwedzi
Pozdrawiam całe forum
Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2004 14:54:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Witam ponownie
Co nikt nie pomoże???
Może za duzo głupot popisałem i to dla tego...
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2004 15:44:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
mozesz na poczatek zdiac pasek i odpaliuc auto , stwierdzisz w ten sposob czy urzadzenie generujace halas jet w obwodzie paska ... jezeli jest to mozesz po kolei zakrecic lozyskami ... alternator zakladamy ze niue halasuje , napinacz rowniez , wiec pozostaje visco i sam pasek ... czyli ... pasek powinno sie wymieniac co 90 tys ... mozesz to zrobic bez zastanowienia jezeli nie wiesz kiedy byl wymieniany ... w wisco co moze halasowac to rowniez lozysko tak wiec tez krecac tym powinienes to wyczuc ... dalej ... pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu i zarazem napina pasek rozrzadu , ja rowniez warto przynajmniej sprawdzic bo to jakby nie patrzec bardzo wazny el;ement chlodzenia ... i pytanie ... czy nie przegrzewa ci sie silnik ? ... jezeli temetatura dochpodzi do 100 st a nawet ja przekracza to oznacza ze najprawdopodobniej uszkodzone jest visco ... zwroc jeszcze uwage na pompe wspomagania ... tyle tylko ze jej nie sptrawdzisz reka ... musisz zwrocic uwage czy wibracje nie powstaja w momencie kiedy obciazany jest uklad wspomagania (skrecanie kierwnica, hamowanie - jezeli wspomaganie hamulcow jest hydrauliczne )

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2004 19:43:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
dzieki
Zrobie to tylko niech troche mrozy puszcza
bo troche łapki kostnieją
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2004 22:58:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
A tak z czystej ciekawości, bo mi przyszło w tym tygodniu wymienić pasek wielorowkowy i napinacz paska ile ta przyjemnośc kosztuje tzn ile pasek, a ile napinacz ???

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2004 23:14:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
zalezy jaki silnik ... pasek to tak 60-100 pln a napinacz 400-700 pln

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2004 15:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
hans napisał(a):
zalezy jaki silnik ... pasek to tak 60-100 pln a napinacz 400-700 pln


2.5 Tdi (100 c4 - '93). W sumie napinacz mam jescze edne uzywany, bo kiedys przy okazji remontu silnik mi go profilaktycznie wymienili,a teraz elektryk mi chyba zle go zamocowal (zdejmowal alternator) i napiacz razem z paskiem szlag trafil. Wiec najprawdopodobniej zamontuje z powrotem ten stary, bo myslalem, ze to troche tansze. Hans - piszesz o uzywanym napinaczu czy nowym i co myslisz o moim pomysle - moze nie powinno sie tak robic ?

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2004 15:29:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
oczywiscie pisze o nowych czesciach ... o ile lozysko napinacza nie ma luzow i nie halasuje to mozna je zalozyc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2004 18:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Jestem na bieżąco W-wa Szewczyk: napinacz dla B4 2,8V6 z klimą 827 PLN.
Za niewiele wiecej kupiłem maskę, chłodnicę wody i wentylatory z osłonami.
Obecności używanych napinaczy niestety po tygodniu szukania różnymi sposobami nie stwierdziłem, z zamienników proponują tylko rolkę, po której toczy się pasek, a nie cały napinacz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2004 18:50:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
cena całego napinacza zwala z nóg, a wystarczy przecież roznitować rolkę, kupić dobre łożysko za 30 zł, potem wszystko ładnie znitować i jest jak w orginale, nity są po 1 zł :P u mnie stare łożysko nie miało luzów ale było już suche ......

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2004 22:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Piękny pomysł, ale niestety mój napinacz jest po dzwoneczku nie do odratowania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2004 22:20:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Zoltar napisał(a):
cena całego napinacza zwala z nóg, a wystarczy przecież roznitować rolkę, kupić dobre łożysko za 30 zł, potem wszystko ładnie znitować i jest jak w orginale, nity są po 1 zł :P u mnie stare łożysko nie miało luzów ale było już suche ......


Robiłeś już to Zoltar ???
Sam czy ktoś ci robił ??
Możesz coś dokładniej napisać na ten temat , bo czeka mnie wymiana rozrządu a przy okazji i napinacza - a nie chcę się wpędzać w koszty . Więc czekam na kilka cennych rad od ciebie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2004 23:04:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
jakby co , mam taki napinacz z huczaca rolka

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2004 23:34:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za dobre chęci, ale ja w tym tygodniu muszę wreszcie wyrwać moje maleństwo z tej dziupli (warsztatu)
Miałem to wymienić przy przeglądzie we wrześniu ale jak usłyszałem cenę (wtedy 750) to dałem na wstrzymanie. Teraz skoro Warta sponsoruje to odżałuję i będę miał w autku coś nowego, oryginalnego i z.j.b.ś.ie drogiego.
Szkoda, że tego nie widać, poszpanowałbym trochę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2004 00:28:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
przyjedz na zlot , ja to docenie bo sam przez to swego czasu przechodzilem ;) ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2004 15:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Witam
Napinacz do takiego 2,5 TDI kosztuje jakies 1000 pln, zamienników faktycznie brak.Mnie sie udało po 2 tyg.szukania namierzyć uzywke na Mazurach, ale tylko dlatego ze nie wiedzieli do jakiego too auta, a ja po numerach wyrwałem. Jak decydujesz sie na nowy to warto pomyslec o tym od A6, taki z amortyzatorem. Podejdzie. Trzeba kkupic łape,napinacz i amrtyzatorek. Koszt mniej wjecej taki sam, a podoobno duze lepsze.Pasek wielorowkowy to koszt 36 pln(przynajmniej w Krakowie).

PS. Ja zdjąłem pasek i jestem spokojny bo to cos od niego (NIE ROZRZĄD) wiec jezdze dopuki hałas nie bedzie taki ze nie bede słyszał radia.
Obstawiam łożysko na którym kręci sie koło napędzające wentylator.
A swoją drogą nie wie ktos gdzie namierze używke jakąś tanio?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: