.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 03:14:37

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spalanie chwilowe w silnikach doładowanych
PostNapisane: 26.sty.2006 09:48:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 20:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Długie zimowe wieczory skłoniły mnie do przemyśleń:
" Czy chwilowe spalanie w silniku z doładowaniem (bez znaczenia czy diesel, czy benzyna) zależy od wartości ciśnienia w kolektorze ssącym?
Czli po polsku: jesli turbawka nie dmucha i mam podciśnienie, czy spalam mało, czy jak mam doładowanie, czy spalanie staje się większe?

Jak to jest, w teorii i w praktyce?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 09:59:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeśli Ci chodzi o spalanie chwilowe pokazywane przez komputer, to jest ono obliczane m.in. z czasu otwarcia wtrysków (benzyna). Oczywiste jest to, że (1) skoro w kolektorze jest podciśnienie to paliwa potrzeba mniej , niż gdy (2) w kolektorze jest nadciśnienie spowodowane doładowaniem turbiny. Elektronika stara się utrzymać odpowiedni stosunek paliwa do powietrza (AFR) dlatego też jeśli jednego jest więcej, to i drugiego też.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 10:01:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
spalanie chwilowe zalezy od chwilowego przeplywu powietrza, a nie od ciśnienia :)

cisnienie pomaga tylko na wieksze napelnienie cylindrow niz porownywalny silnik wolnossacy. oczywiscie silnik doladowany bedzie palil wiecej paliwa niz wolnossacy, ale to wynika z tego ze na danych obrotow ma wieksze napelnienie cyl, ciagnie wiecej powietrza . a tym samym paliwa ... no i najwazniejsze ma większą wydajność.

nie zawsze wieksze doladowanie oznacza wieksze spalanie chwilowe. silnik przy 7tys obr i doladowaniu 0,1 bar bedzie chwilowo spalal wiecej paliwa niz przy doladowaniu np 0,3bar i obrotach 2tys.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 11:28:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 20:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Czyli dopóki nie czuje "kopnięcia" od turbiny w moim TDI, oznacza to, że jadę na podciśnieniu i spalam stosunkowo mało. Tak?....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 11:32:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w uproszczeniu - tak :]

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: