.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 09:48:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki powód wibracji ?
PostNapisane: 12.lut.2004 08:59:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Z roku na rok coraz wyjaźniej pojawiają się wibracje odczuwalne przedewszystkim na podłodze w przypadkach gdy:
- Prawie zawsze w czasie jezdy z przodu - gdzieś od 120 Km/h ( kiedyś było od 160), ale jak jadę przez czały czas szybko to często zdarza się im zniknąć
- Czasami w czasie jazdy z tyłu - gdzieś od 90 km/h, ale tu akurat trwa to parę sekund ( mam wtedy efekt wibracji oparcia fotela - autko robi mi masarz :). ).

Auto nie było bite , luzów w zawieszeniu nie ma - wymieniałem tulejki w wahaczach z przodu i łożyska amortyzatorów. Koła wyważane. Byłem u mechanika ( nie jednego) z tym sprawdził luzy i wyważanie kół, i do niczego nie mógł sie przyczepić, mówił że wszystko jest OK ( a to może być przez jakąś niezauważalną błachostkę).
Jedyne do czego ja mogę się przyczepić to hamulce:
- jak wyhamowuję z prędkości > 150 km/h - wibracje na kierownicy, po wymianie elementów zawieszenia zmiejszyły się.
- w tym sezonie jesienno-zimowym w czasie ruszania ze świateł zdarza że chyba hamulce trzymają, bo wydają taki jednostajny dźwiek o niskim tonie ( to nie jest pisk) - to jest automat więc na światłach trzymany jest na hamulcu.
- tarcze z przodu - ich powierzchnia jest w 90% równa
- tarcze z tyłu to są już bardzo nierówne
Nie wiem jaka jest dopuszczalna grubść tarcz. Klocki są OK mają jakiś 1cm. okładziny.

Wydaje mi się że im częściej używam hamulcy ( np. w czasie jazdy podrzędną krętą drogą) i potem gdzy trafiam na drogę ( krajową) gdzie się mogę rozbujać to odczuwam wibracje. Po paru kilometrach jazdy nią efekt wibracji prawie znika. Ale może to być moje subiektywne odczucie - wcale nie musi być takiej zalezności ( głowy bym nie dał).

Skąd się te wibracje mogą jaszcze brać, może z hamulcy, w jaki sposób to wybadać ?

Dzieki za jakieś wskazówki.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Drgania
PostNapisane: 12.lut.2004 10:17:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2003 10:33:22
Posty: 77
Lokalizacja: Szprotawa (lubuskie)
Auto: a6 c6 3.2 FSI
Witam!!Trudno jednoznacznie wyczaić problem.Drgania mogą pochodzić od silnika(sprawdzałeś poduszki?)ale ja osobiście stawiał bym na oponki(spróbuj na innych)a luzy na kolumnie kierowniczej?Trudno zaocznie zdiagnozować.Pozdrawiam Władek :/

_________________
LEPIEJ MIEĆ BRZUCH OD PIWA JAK GARBA OD PRACY ]:->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki powód wibracji ?
PostNapisane: 12.lut.2004 10:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jara napisał(a):
- jak wyhamowuję z prędkości > 150 km/h - wibracje na kierownicy, po wymianie elementów zawieszenia zmiejszyły się.


Moze masz ten sam problem co u mnie z tarczami przednimi - miejscowo przyhartowane na obwodzie (przyczyna. prawdopodobnie na rozgrzane chlapnela woda). mozna sobie toczyc:), ale to nic nie da bo zahartowane jest w glab materialu. Jak sa zimne to calkiem normalnie sie hamuje. Ale tak jak piszesz ze 150 do 0 to zaczyna po chwili drgac kierownica.
Na szczescie dzisiaj lece montowac nowe tarcze i klocki :peace:
Pozdrowka

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 10:36:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
jeśli chodzi o tarcze to wszystko zależy od tego czy to przód czy tył oraz czy wentylowane czy nie, a także jakiej średnicy są obręcze kół 14 lub 15 cali (w każdym wypadku jest innej wielkości tarcza) - ale jeśli chodzi o maksymalne zużycie tarczy to jest to: 2 mm (sprawdź jakie masz tarcze w orginale i porównaj ze stanem faktycznym)

no i następna sprawa to bicie boczne tarczy... koła 14 cal. przód i tył: 0,06 mm , koła 15 cal. przód: 0,03 mm i tył: 0,06 mm ...
generalnie jeśli tarcze jeszcze nie są zbyt zajechane (grubość ich mieści się jeszcze w normie) można je oddać do przetoczenia... ewentualnie tylko wymianka...

poza tym sprawdź czy masz dobrze dokręcone koła i czy szpilek ci nie brakuje - pamiętam jak mi dżwignęli na parkingu 3 szpile z koła to tak samo mi tłukło (ale jechał równo)...

poza tym jeśli chodzi o dziwne wibracje... sprawdź sobie poduchy pod silnikiem i skrzynią biegów oraz mocowanie i stan tłumika (może któraś guma już wyrobiła się lub pękła) ...w przypadku "masarzu siedzenia" może tak być że tłumik wali ci o podwozie (sprawdź jakość połączenia wydechu oraz te gumowe zawiesia - one lubią sobie pękać...

pozdrówka... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 12:04:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
A więc dokładnie to tak:
- nie mam luzów na kierownicy
- w sierpniu 2003 wymianiałem tłumik końcowy ( a wibracje z produ ciągną się około 3 lat i stają sie coraz dokuczliwe), i jakby coś waliło o podwozie to bym słyszał. A "drżenie fotela" pokazało sie około lutego 2003.
- koła są podokręcane ( to była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem), co do szpilek to ja czegoś takiego nie mam ( jak zdejmuję koła to tarcza mi swobodnie lata i tylko zacisk ją trzyma, nie jest niczym przymocowana do piasty, a na wyposażeniu jast taka duża plastikowa rurka którą wkręca sie w miejsce śruby aby tarcza nie uciekała w czasie zakładania koła)
- wibracje od silnika nie jestem to tego przekonany bo są one uzaleznione od prędkości a nie od obrotów silnika pozatym poduchy silnika wyglądają na OK. Na biegu jałowym trochę czuć wibracje od niego ( ale ostatnio jak byłem w Niemczech zatankowałem parę razy tamto paliwo i przepaliłem to z Polski to silnik pracował sobie bez wyczuwalnych wibracji w kabinie, dziwne ale prawdziwe).
- bicia tarcz nie sprawdzałem, ale gdzy mam podniesione koła i obracam nimi to lekko czuć i słychać jak 2 koła ( już nie pamiętam które) w jednym miejscu trą o klocki.
- grubość tarcz z przodu, mogę powiedzieć tylko że wytarte tem jest na bank 1mm ( takiej wysokości jest rant graniczący z powierzchnia tarczy na której pracuje klocek od brzegu tarczy). Klocek prawdopodobnie raz na jakiś czas zachacza o ten rant (piszczy wtedy) i ma wytarty schodek od niego.
- koła mam 15 cali i tarcze z przodu są wentylowane.
- czy bicie tarcz może powodować wibracje w czasie szybkiej jazdy ( ktoś się już z tym spotkał) ?

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 16:11:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Stawiam na poduszki - pod silnikiem i skrzynią - wymien to sie sam przekonasz - poduszki powinno sie wymieniać tak czy inaczej - nie czekając do momentu, kiedy sie urwą - ale ze zrozumialych wzgledów nikt tego nie robi. Ja wymieniłem poduszki w swoim B3 2,0E - poprawa była kolosalna

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 17:03:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Jakbym poszedł śladem poduch to mam jeszcze parę pytań:

Jakieś 2 lata temu wymieniałem poduszkę pod skrzynią - wyszło to przy okazji zabawy z dyferkiem ( nie wiedziałem że ma osobny olej i przyspieszyło sie jego złużynie), ale jej wymiany wtedy nawet nie odczułem. Nie pamietam jaką tam wstawili utkwiła mi tylko cana koło 120 zł.
1. Wiem że oprócz tego silnik ma 3 poduszki, 2 x na łapach. 1 x wiszącą z przodu. Czy nie mylę się ?
2. Jak bym poszedł tym śladem wszystkie trzy muszę wymienić ?
3. Podobno te na łapach są olejowe ( w dieslach na 100%), a w benzynowych tez tak jest ?
4. Jakie godne polecenia firmy produkują poduszki pod silniki ?
5. Jaki jest koszt tego eksperymentu ?

Dzieki.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 19:38:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Bicie w kolach mozna latwo sprawdzic jesli masz naped na przod.
Podnosisz wozek na lewarku tak zeby jedno z przednich kol bylo w powietrzu, wrzucasz powiedzmy 3 bieg i ognia :) rozpedz je na luz i oblookaj czy ci caly samochod nie drga? tak samo z kolem po przeciwnej stronie. Milej zabawy.

W benzyniakach tez sa poduchy olejowe. cena przyzwoitej to okolo 250zl.

Ale mozna latwo sprawdzic czy sa padniete. lewarek pod miske olejowa (podlozyc kawalek deski zeby ciezar sie rozlozyl) i podnoszac patrzysz czy ktoras z poduszek nie odstaje :D Cala operacje trzeba oczywiscie przeprowadzic z wyczuciem :!!:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: