.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.maja.2024 20:28:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Skaczące obroty i smrod z silnika! - co robic?
PostNapisane: 08.lut.2004 15:48:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 18:39:11
Posty: 125
Lokalizacja: Dolnyśląsk
czesc
Pol roku w moim aucie bylo spokoj a teraz znow sie zaczelo cos dziac!
Mam A6 2.4 1998.
Teraz przy zmianie biegow(szczegolnie na 2,3 biegu) i dodawaniu gazu (trzymam noge max na pedale) wskaznik obrotomierza blyskawicznie skacze z 2 tys obotow to 3,4tys poczym sie zatrzymuje na dluzej (nieraz sie cofa) i znowu rusza do przodu. Po zatrzymaniu auto czuc nieprzyjemny zapach z slinika (podny to smrodu klockow hamulcowych). Dawniej wskaznik posuszal sie plynniej i chyba nie bylo tez takiego szumu silnika!
Myslalem ze moze to paliwo ale zawsze tankuje na Shell a poza tym po zatankowaniu nowego z innej stacji jest tak samo.
Czy ktos wie co tu moze sie dziac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 15:58:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
ale silnik chodzi dobrze???? czy tez cos przerywa????

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skaczące obroty i smrod z silnika! - co robic?
PostNapisane: 08.lut.2004 16:01:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
eden napisał(a):
... i chyba nie bylo tez takiego szumu silnika!


W jakim stanie jest olej silnikowy?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 16:07:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Wg.mnie to konczace sie sprzegło

_________________
A8 4.2


Ostatnio edytowano 08.lut.2004 16:08:14 przez necro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 16:07:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
A jak rabniez z piesci w deske od gory to obrotomierz chpdzi normalnie czy dalej wriuje.

Zobacz czy cos sie nie wylalo na silnik.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 17:01:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
hmmm nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem...ale sprawdź w ten sposób:

1.na luzie go odpal i pogazuj trochę.... sprawdź czy w całym zakresie obrotów będzie silnik zachowywał się dobrze i nie zacinał...(oczywiście nie wciskaj sprzęgła...)
2.jeśli będzie oki - i nie będzie się działo nic dziwnego to wbij 1 i ognia...2 i ogiień... 3 i tak samo... jednocześnie lukaj na obrotomierz i prędkościomierz jakie są efekty... sprawdź czy w czasie jazdy nie zmieniają ci się nagle odbroty, jedziesz powiedzmy 60 na II biegu i po wciśnięci ostero gazu przekręca ci się ostro obrotomierz - a prędkość w zasadzie masz prawie tę samą... a na wyższym biegu jako tako ciągnie chociaż zamula...


jeśli masz te objawy to mi to wygłąda na sprzęgło... a dokładnie na tarczę... zurzyła się i tyle...szumy i dziwne dzięki to na bank łożysko siedzi....

przerabiałem to parę dni temu... kosmos jeśli masz Quattro i robisz to pierwszy raz bez specjalnych instrukcji...

jeśli to nie te objawy to je dokładnie opisz spróbujemy coś zaradzić... aha i napisz co grzebałeś przed tym za nim to się stało,...

pozdrawiam...

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 17:43:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
też obstawiam sprzęgiełko - niestety wydatek jakieś 1500zł z wymianą :(

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 20:29:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 18:39:11
Posty: 125
Lokalizacja: Dolnyśląsk
olej w silniku jest na poziomie niskim (jak zawsze gdyz zawsze cos bierze silnik)
Podczas jazdy nie dzieje sie to za kazdym razem i ciezko mi jest to dokladnie wyczuc. Ale jest to cos takiego jak pisal Kristof200 ze raz tak bylo ze wrzucilem przy 100km/h 5 bieg a tu nagle 4,5 tys obrotow a normalnie innym razem to jest z 3,5tys max. Tak jakby cos zamulal.
Czyli jest to cale sprzeglo do wymniany?
jesli tak to co sie bedzie dalej dzialo? bardziej jeszcze beda wariowac obroty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 22:20:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
najtaniej jest zmienić same okładziny w tarczy sprzęgła - jeszcze się praktykuje takie rzeczy ale to zależy w jakim stanie jest teraz tarcza. Jak doszło do nitów to te drapią po docisku i wtedy wyryją w min rowki i trzeba zmieniać wszystko. Jak nie doszło do nitów a tarcza nie ma luzów i sprężyny są całe to można zmieić same okładizny, ewentualnie samą tarcze. Jak coś to mam tarczę od 2,2 turbo i mogę odsprzedać jeżeli pasuje. W przeciwnym razie wymiana całego sprzęgła to najmniej 1000zł ale chyba z robocizną przekroczy tą kwotę.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: