oczywiście, że błądzisz.
Pozycja 0 oznacza nie spięte osie, to znaczy, że działa sobie między nimi zwyczajny mechanizm różnicowy, i jako takie mogą one kręcić się z różnymi prędkościami

moment idzie tam gdzie ma łatwiej
pozycja 1 - nie pamiętam dokładnie , ale chyba z diodą w środku - oznacza zablokowanie centralnego mech. różnicowego

moment rozdzielany jest na osie po 50 % równo - nie mniej i nie więcej. Osie teoretycznie będą się kręcić zawsze z tymi samymi prędkościami , pod warunkiem że nie jedziemy na śliskim, wtedy różnica prędkości rozkłada się w każdej osi na prawe i lewe koło.
poz. 2 - czyli dioda na tylnym moście - zblokowuje tylną oś - tylne koła kręcą się zawsze jednakowo w stosunku do siebie, ale jednocześnie osie przednia i lewa mogą kręcić się z różnymi prędkościami.