.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lip.2025 10:35:01

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wlącznik/sterownik od napedu quattro
PostNapisane: 24.lut.2006 17:47:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 17:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
Witam!!

Moze takie troche glupie pytanie, ale w sumie mnie to ciekawi...

W moim cygarku 87' jest pod radiem sterownik od napedu quattro. Wyglada on w ten sposob ze jest pokretlo z trzema pozycjami 0,1,2 i obok sa dwa male rysunki. Na pewno wiecie o co chodzi...

Jak to sie ma do siebie przy jezdzie na kazdej z tych pozycji???

Czy np na 0 wszystkie kola ciągną rowno, czy moze jest cos takiego ze przod ciagnie 70% a np tyl 30%????

i jak to jest w pozycjach 1,2... Bo zapala sie lampka np na przod i co wtedy??? Tyl sie odlacza???

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 18:30:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12014
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście, że błądzisz.
Pozycja 0 oznacza nie spięte osie, to znaczy, że działa sobie między nimi zwyczajny mechanizm różnicowy, i jako takie mogą one kręcić się z różnymi prędkościami -> moment idzie tam gdzie ma łatwiej

pozycja 1 - nie pamiętam dokładnie , ale chyba z diodą w środku - oznacza zablokowanie centralnego mech. różnicowego -> moment rozdzielany jest na osie po 50 % równo - nie mniej i nie więcej. Osie teoretycznie będą się kręcić zawsze z tymi samymi prędkościami , pod warunkiem że nie jedziemy na śliskim, wtedy różnica prędkości rozkłada się w każdej osi na prawe i lewe koło.

poz. 2 - czyli dioda na tylnym moście - zblokowuje tylną oś - tylne koła kręcą się zawsze jednakowo w stosunku do siebie, ale jednocześnie osie przednia i lewa mogą kręcić się z różnymi prędkościami.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 19:51:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 12:42:13
Posty: 2537
Auto: w212 e350 4matic
Upraszczając to, co Leo tak ładnie rozpisał: poz 0 do normalnej jazdy, 1 i 2 - blokada centralnego- i obydwu mechanizmów róznicowych - do wygrzebywania sie z błota, śniegu i do driftu. ZAWSZE masz napęd na 4 koła :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: