.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 09:47:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 14:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ovation1 napisał(a):
Dzięki za wyjaśnienia :peace:
Czy ten elektrozawór, o którym mówisz, to jest ta czarna wtyczka wpięta centralnie z boku rozdzielacza paliwa (na wysokości lewego reflektora) na zdjęciu poniżej?:
http://skocz.pl/boqq

Czy ten element może być odpowiedzialny za któryś z objawów, które wystepują w moim silniku?


ten elektrozaworek to jet to czarne na tym zdjęciu przyczepione od przodu samochodu do głowiczki rozdzielającej.

Po boku głowiczki od strony błotnika jest potencjometr wychylenia klapy przeplywomierza.

Ja ten zaworek zostawilbym do sprawdzenia na sam koniec.

Sprawdz w kolejnosci w ktorej wczesniej napisalem. Na początek szczelność!!! i zdjąć gume z przeplywomierza i sprawdzic jak wygląda klapa przeplywki, czy nie jest powyginana.

przy okazji jak bedziesz miał zdjętą gumę, to zdejmij kondoma z wtyczki od potencjometru i woltomierzem sprawdz przy wlaczonej stacyjce czy napiecie sie zmienia bez przeskokow w calym zakresie tak jak jest to napisane w SSP95 pdf.

zmierz takze, rezystancje czujnika temp dwupinowego. Miedzy jednym pinem a masą (np glowicą) a potem drugim pinem i masą. Wartości w zaleznosci od temperatury są takze w ssp95.

Sprawdź takze, czy mikroswitche przy przepustnicy dają sygnały (przy zmknietej i przy otwartej na max). zamknieta daje sygnal do rozpoczecia stabilizacji obrotow biegu jałowego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 15:07:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Wielkie dzięki, Lukasik, za pomoc. :peace:
W najbliższym czasie posprawdzam to, co sugerujesz. Dam znac, jakie będą efekty.

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 15:16:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
opperator napisał(a):
Mauzer napisał(a):
2. do sprawdzenia czujnik wody dwu pinowy u góry grućca wodnego, t).
:diabel: w AAR jest od dołu, u gory w NF i NG


nie wiem, nie pamietam, nie robie z tym złomem już ale takowy tam jest :P

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 15:53:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Więc tak!
Nie mówcie że 2.3 AAR to wół, bo tak nie jest! Mam zagazowane, i chodzi idealnie, wkreca sie na obroty, do setki mierzyłem na własnym zegarku i wyszło 11sek na LPG! Na autobahnie do 180km/h to luźno, do 210 trzeba troszkę poczekać! Ciśnienie oleju przy 1000obr równe 2!
Dolot zrobiłem tak ze wstawiłem rurke alu i ciągnie powietrze od tyłu do kierunku jazdy i na dodatek ciepłe bo rura wychodzi koło kolektora wydechowego!
Sposób na odmę w tym modelu! Miałem wąż cały sklejony w zimie zamarzał, olej wylatywał bagnetem, a ciśnienie oleju ponad zakres! (auto kupiłem w listopadzie z Niemiec wiec wziąłem się za niego - I zima) Odma, wyjąć przewód przeczyścić co widać, UWAGA wstawić do węża z odmą rurkę harmonijkową Alu, firmy GATES w każdym sklepie jest, i wtedy będzię trzymać kształt!!! Mi to śmiga, wąż od odmy tylko w orginale około 200zeta, gates alu 10!!!
Dalej! sprawdzić czy gazownik nie uszkodził kolektora ssącego tam gdzie dochodzi odma i jest wpiety mieszalnik! Wymienić czujnik temp 2 pinowy na boscha ok 60zl, nie podrobę bo sie psuje! Wymienić świece na 1 eletktrodową NGK, przeczyścić papierem ściernym kopułkę i palec! Sprawdzić przewody WN! Jeśli auto nie chodzi na benzynie to zacząć od ustawiania składu mieszanki i wtryskiwaczy, zimny wtrysk też! Posprawdzać sondy Lambda sa dwie!!! Zazwyczaj jesli auto nie chodzi dobrze na gazie to gazownik winę zwala na LAMBDE, guzik prawda, trzeba dobrze wyregulować i tyle! Nie ma idealnej LAMBDY do gazu bo zawsze nawet nowa bedzie na kompie kłamać! Jeśli oleju nie bierze, świece są ok, to sprawdzić dolot i mieszankę!
Ja mam na gazie tylko jeden problem ale mi nie przeszkadza: czasami gdy mam długo wysokie obroty i wrzucę na luz gaśnie, wtedy wrzucam bieg odpalam na biegu i obroty trzymaja sie po tej akcji na 1100 tak jak by wskoczyło działanie wtryskiwacza rozruchowego? I potem już nie gaśnie przez cały dzień? Oprocz tego vacum klekocze i wisco trzeszczy! Na pierwszy ogień wstawiam strumienicę bo kat mnie wkurza, a tamto poczeka!!!
Jeśli chodzi o spalanie już tu pisałem: max 13,5 LPG z cieżkim butem, czasami do 200km/h A4 itd, min 12,0 trasa, spokojna jazda! Na zimnym silniku odpalam na Vpower Racing 99+, żeby przczyszczone były zawsze wtryski, dopiero po 3km wchodzę na LPG!
Pozdrawiam...cornee...Adam

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 07:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
ovation1 napisał(a):
Lukasik napisał(a):
Główna roznica w nowszym ke-jetroniku to, ze nie ma mechanicznego regulatora termicznego cisnienia nad tłoczkiem. Jest to realizowane przez elektrozawór (z przodu głowicy rozdzielającej) sterowany sterownikiem silnika na podstawie odczytu temperatury silnika (czujnik dwupinowy), od razu tym samym zaworkiem jest korygowany skład mieszanki (ssanie, korekcja od odczytu lambdy, wzbogacanie itp).


Dzięki za wyjaśnienia :peace:
Czy ten elektrozawór, o którym mówisz, to jest ta czarna wtyczka wpięta centralnie z boku rozdzielacza paliwa (na wysokości lewego reflektora) na zdjęciu poniżej?:
http://skocz.pl/boqq

Czy ten element może być odpowiedzialny za któryś z objawów, które wystepują w moim silniku?



Mam pytanie, oczywiscie pewnie sie myle ale jaki tu jest wtrysk ciagły??
Widzę coś podobnego do mixera przed przepustnicą??
Tam odbywa się owy wtrysk??

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 12:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
Schiedel napisał(a):
Witaj w klubie problemów 2,3 AAR z gazem kilka topiców:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

i tak dalej, i tak dalej, to nie był najlepszy wybór na LPG, i chyba śmiem twierdzić że najgorszy z całych silników c4 :[



Schiedel ja uważam że to jeden z najlepszych silników jesli chodzi o stosunek ekonomicznosci/mocy/niezawodności/awaryjności !!

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 12:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
ovation1 napisał(a):
Cytuj:
Jesli chodzi o gasniecie, to ktos mi poradzil, aby zatkac dolot powietrza, ktory jest z przodu (Mam bowiem zrobiona druga dziure od wewnatrz silnika)

W którym miejscu masz tę "dziurę"? Jaką masz instalację - u mnie jest IGS, czyli wtrysk ciągły, ze względu na koszty raczej niewiele osób na nią się decyduje.

Cytuj:
Jak wyglada u Ciebie z przyspieszeniem??? Wkreca sie na obroty?? Bo moj to mul formatu Seicento. Coprawda 180km/h to nie problem, ale od 0-100 to wiecznosc

Po miesiącu jazdy potwierdzam opinie kolegów z forum - ten silnik w zestawieniu z masą auta i fabryczną skrzynią biegów mistrzem sprintu nie jest, i jak ktoś na forum podsumował: "Namieszasz się w podłodze a na zegarze ledwo 60 km/h".
Niewiele jeździłem do tej pory w trasie, ale jak na tak ciężkie auto dynamika przy wyprzedzaniu w okolicach 90km/h wydaje się być znośna.
Porównując dynamikę na LPG do zachowania na benzynie - różnicy nie zauważam, jedynie w niskim zakresie obrotów na LPG reaguje trochę z opóźnieniem na ruchy pedału gazu i jest trochę mniej zrywny, ale może to jest jeszcze do podregulowania.
Pozdrawiam


Nie zgodzę się z tym twierdzeniem, u mnie autko zawsze smigalo ale jezdzilo tylko na benzynie... Niedawno uleczyłem go zakładając BLOSa oraz nowy mocniejszy parownik LOVATO - rezultat - auto śmiga aż miło !! Skończyły się problemy z falowaniem obrotów, gaśnięciem, obroty sa stabilne i równo pracuje także na gazie...
Auto kręci się jk popieprzone praktycznie poza czerwone pole...
Instalacja 2 gen (elementy lovato i tartarini) + BLOS + Parownik lovato do 120 KW, przebieg auta 160 kkm; auto musi IDEALNIE chodzić na benzynie - potem bierzcie się za gaz !!
Niedowiarków zapraszam na jazde próbną...

Spalanie ok. 12-13 l w jeździe mieszanej (dopiero wyjezdziłem pierwszy zbiornik) - aczkolwiek jezdze dosc spokojnie, ale czasem lubie docisnąc na czerwone pole ;)

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 14:55:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 18:05:50
Posty: 144
Lokalizacja: slask
Auto: Audi A6 4F ALLROAD 3.2 FSI
witam
dołacze sie do dyskusji i powiem że 2300 AAR to naprawde dobry motor nawet do LPG !!!!!!!!!!
Czytałem wszystkie posty na forum i wszyscy co założyli lpg do 2,3 aar mieli problemy z falujacymi obrotami oraz spadaniem obrotow do zera na skrzyzowaniu.
miałem taki sam problem ale poradziłem sobie z tymi spadającymi obrotami -
( czas naprawy około 1 godziny a koszt 2 zł ) :)
Prosiłem na forum wczesniej o pomoc ale niestety nikt na forum mi nie pomogł .
Co najlepsze jeden stary wyjadacz na forum napisał mi na priva że mi to naprawi za 300 zł hahahahahahahahhah chyba o.....jał
- Ovation nie słuchaj żadnych krytyk co do tego silnika , wszystko sie da prosto naprawić tylko że trzeba mieć faktyczne pojecie na temat tych AAR.Ja osobiscie sie na tym nie znam i dlatego nie zabieram bezsęsownych porad na forum (dotyczy goscia co chciał mi to zrobic za 300zł)
mam taki sam motor jak ty i chodzi idealnie , obroty nawet nie drgną , tylko jak włacze klime to spadają o 200 ale to nie przeszkadza jest to chyba normalne przy klimie.
przy spokojnej jeżdzie pali 11 l , przy bardziej wariackiej nawet 15 l :)
Nie jest to co bylo na benzin ale jest i tak super.
Od 0-100 11 sekund max predkość jaka udało mi sie na lpg - 220 km
Mysle ze nie jest az tak zle z tym lpg , na poczatku miałem dola tak jak ty
ale wszystko sie da zrobić spoko.
------- Ovation jak bedziesz miał dalej problem z tymi obrotami to wal do mnie na priva.

_________________
audi 100 c4 avant 1992 2.3 + lpg BLOS 5 cyl
S6 plus 4200 330km w 2004 - skasowany :)
AUDI A6 C6 ALLROAD 3.2 FSI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 22:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
piters napisał(a):
witam
dołacze sie do dyskusji i powiem że 2300 AAR to naprawde dobry motor nawet do LPG !!!!!!!!!!
Czytałem wszystkie posty na forum i wszyscy co założyli lpg do 2,3 aar mieli problemy z falujacymi obrotami oraz spadaniem obrotow do zera na skrzyzowaniu.
miałem taki sam problem ale poradziłem sobie z tymi spadającymi obrotami -
( czas naprawy około 1 godziny a koszt 2 zł ) :)
Prosiłem na forum wczesniej o pomoc ale niestety nikt na forum mi nie pomogł .
Co najlepsze jeden stary wyjadacz na forum napisał mi na priva że mi to naprawi za 300 zł hahahahahahahahhah chyba o.....jał
- Ovation nie słuchaj żadnych krytyk co do tego silnika , wszystko sie da prosto naprawić tylko że trzeba mieć faktyczne pojecie na temat tych AAR.Ja osobiscie sie na tym nie znam i dlatego nie zabieram bezsęsownych porad na forum (dotyczy goscia co chciał mi to zrobic za 300zł)
mam taki sam motor jak ty i chodzi idealnie , obroty nawet nie drgną , tylko jak włacze klime to spadają o 200 ale to nie przeszkadza jest to chyba normalne przy klimie.
przy spokojnej jeżdzie pali 11 l , przy bardziej wariackiej nawet 15 l :)
Nie jest to co bylo na benzin ale jest i tak super.
Od 0-100 11 sekund max predkość jaka udało mi sie na lpg - 220 km
Mysle ze nie jest az tak zle z tym lpg , na poczatku miałem dola tak jak ty
ale wszystko sie da zrobić spoko.
------- Ovation jak bedziesz miał dalej problem z tymi obrotami to wal do mnie na priva.




Może tu sie pochwalisz po co masz odpisywać na XX wiadomości PW które Cie niedługo zasypią :): Czekamy na rade :]

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 09:23:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Piters napisał(a):
------- Ovation jak bedziesz miał dalej problem z tymi obrotami to wal do mnie na priva.


Piters, jeśli możesz to rzeczywiscie pisz na forum.

Jaką masz instalację założoną? Ja mam 3 gen - IGS Landi Renzo, ale widzę po postach, że ludzie na tym silnik wrzucją najczęściej tańszą 2 gen.

Problem jest dalej nierozwiązany - zaleczony został tylko chwilowo, poprzez dołożenie specjalnego elektronicznego modułu do stabilizacji obrotów na gazie. Już nie gaśnie, ale bieg jalowy, sczególnie zimny, jest niestabilny. I chyba przyznaję racje gazownikom - na benzynie nie pracuje idealnie równo, poza tym to poranne odpalanie.... problem gdzies w benzynie tkwi. A własnie, zauważyłem ostatnio jeszcze jeden objaw: lekki szarawo-biały dymek, przy pierwszym porannym odpaleniu na benzynie - może to jakas wskazówka odnośnie przyczyny problemów?
Na razie ciagle szukam mechanika, który ma pojęcie o regulacji tego silnika.


Co do osiągów silnika (cornee, czy w C4 masz ten silnik? 11 do setki - to wynik podawany fabrycznie. A tu jeszcze gaz...) - "podeptalem" go ostatnio troche, do setki ok 15 s (na LPG), więc nei jest źle, ale żeby dynamicznie jeździć, trzeba jednak go pocisnąć na obrotach, co u mnie od razu skutkuje spalaniem na poziomie 15l (miasto).

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 21:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
piters napisał(a):
witam
dołacze sie do dyskusji i powiem że 2300 AAR to naprawde dobry motor nawet do LPG !!!!!!!!!!
Czytałem wszystkie posty na forum i wszyscy co założyli lpg do 2,3 aar mieli problemy z falujacymi obrotami oraz spadaniem obrotow do zera na skrzyzowaniu.
miałem taki sam problem ale poradziłem sobie z tymi spadającymi obrotami -
( czas naprawy około 1 godziny a koszt 2 zł ) :)
Prosiłem na forum wczesniej o pomoc ale niestety nikt na forum mi nie pomogł .
Co najlepsze jeden stary wyjadacz na forum napisał mi na priva że mi to naprawi za 300 zł hahahahahahahahhah chyba o.....jał
- Ovation nie słuchaj żadnych krytyk co do tego silnika , wszystko sie da prosto naprawić tylko że trzeba mieć faktyczne pojecie na temat tych AAR.Ja osobiscie sie na tym nie znam i dlatego nie zabieram bezsęsownych porad na forum (dotyczy goscia co chciał mi to zrobic za 300zł)
mam taki sam motor jak ty i chodzi idealnie , obroty nawet nie drgną , tylko jak włacze klime to spadają o 200 ale to nie przeszkadza jest to chyba normalne przy klimie.
przy spokojnej jeżdzie pali 11 l , przy bardziej wariackiej nawet 15 l :)
Nie jest to co bylo na benzin ale jest i tak super.
Od 0-100 11 sekund max predkość jaka udało mi sie na lpg - 220 km
Mysle ze nie jest az tak zle z tym lpg , na poczatku miałem dola tak jak ty
ale wszystko sie da zrobić spoko.
------- Ovation jak bedziesz miał dalej problem z tymi obrotami to wal do mnie na priva.



przyłączam się do dyskusji
mam to samo co przedmówcy
aar 2,3 +igs
wcześniej było na zwykłej instalce i miałem problem z gaśnięciem na wolnych obrotach po przejechaniu około 15-30 km+ słabe osiągi
teraz mam igs osiągi lepsze ale problem pozostał z gaśnięciem
no i czuć ,że coś nie jest halo z tym motorem-185 max i to samo na Pb
musi być na to jakieś lekarstwo.....tylko prosiłbym bez bzdur wyjmij gaz i będzie ok

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 21:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
-> ovation1
Tak mam 2,3 AAR!
Fabrycznie do 100km/h 10,2s, mi sie udało koło 11s wycisnąć na gazie!
Butuje go codziennie ale max 4tys obrotów, czasem do 5tys ale nie wiecej, nie potrzeba! Maxymalnie ile mi spalił to było 13L z kawałkiem, przestałem liczyć! Pisałem o dolocie powyżej - zmieniłem do orginału bo nie czułem różnicy! Ja mam taki problem z LPG: zgaśnie raz na jakiś czas w sumie raz na dzień, a potem trzyma obroty na baczność! Obroty na LPG przestały falować. Przejechałem 28tys km od listopada, zmieniałem świece dwa razy + olej, fitra gazu jeszcze nie! W tym tyg wywalam KATa i wstawiam rurę na przelot, zmieniam kable, kopułkę, palec! Ostatnio w 5 osób jechałem 180-200km/h bez żadnego problemu, co mnie bardzo zdziwiło, bo zazwyczaj sam jeżdże, ale poszedł! Myślę nad Blosem...chyba warto?!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 09:03:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Dziś rano wstawiłem w miejsce KATa rure na przelot, sonde wkręcił zaraz za łącznikiem (w obodowie Kata przebijając się do rury przelotowej)!
Powiem szczerze, odejście ma niesamowite, czuje gaz pod nogą...jeśli chodzi o dźwięk jest minimalnie głośniejszy! Muszę go sprawdzić na trasie, przy wyższych obrotach i V...!
Zakres obrotów na każdym z biegów wzrósł!
Napiszę WAM jak przetestuje; co będzie się działo z obrotami na LPG, czy zgaśnie i jak zachowuje się na niskich i wysokich obrotach, no i czy spalanie mi spadnie? Choć podejrzewam, że teoretycznie spadnie ale mając pod nogą czulszy i bardziej reagujący pedał gazu przy mojej jeździe raczej nie spadnie!
Aha, zauważyłem że na LPG jak się rusza z jedynki nie mam już takiego dużego przestoju... :diabel:

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 15:26:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
cornee napisał(a):
-> ovation1
Tak mam 2,3 AAR!
Fabrycznie do 100km/h 10,2s, mi sie udało koło 11s wycisnąć na gazie!
Butuje go codziennie ale max 4tys obrotów, czasem do 5tys ale nie wiecej, nie potrzeba! Maxymalnie ile mi spalił to było 13L z kawałkiem,


MAx.13? :651: U mnie przy delikatnym traktowaniu w mieście dochodzi do 15, czasem 16l (średnio krecę go max do 3000), trasa to minimum 10,5l, da się przezyc, ale miasto to dramat. Czyli coś jest u mnie nie tak, tylko co, bo na mechaników już nie liczę, bo żaden nie ma sensownej koncepcji :-(

Pozdr

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 15:46:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
-> ovation1
Jaką masz instalację gazową?Na ile koni mechanicznych reduktor? Ustawiali Ci na kompie i analizatorze spalin? Odpalasz na benzynie czy na gazie też? Nie oszukuje z tym spalaniem, naprawde 13 max! Z ciezkim butem, na kazdych swiatłach pi..a, itd! Jakie masz ciśnienie na zegarach na wolnych obrotach? Przykręć sobie sam śrubke w reduktorze! Ja ją zakręciłem do oporu i auto mi nie zgasło na wolnych obrotach, a jeśli zgaśnie to o jeden obrót odkręcić! Podejrzewam, że masz zbyt bogatą mieszankę! Mnie tylko dziwi w moim, że nawet jak jade od 180-200km/h na LPG to zawsze się zmieszcze ze spalaniem ok 13? Jeśli bym jechał na benie to bym się nie wypłacił! Masz świece jednoelektrodowe NGK V-LINE 4 (BP6E) -do gazu tylko takie! Zmieniałeś filtr powietrza? Ile Ci palił na benzynie przed montażem LPG! Jeśłi dużo to jedź wyregulować zapłon, mieszankę na benie a potem baw się z gazem! Bo inaczej to robota głupiego!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2006 21:57:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
bezduszny napisał(a):
Mam radę jak rozwiązać ten problem.... ale zapewne sie nie spodoba.

1. wywalić LPG, doprowadzić silnik do stanu z przed LPG i będzie działać cacy :D

2. dla oszczędnych.... kupić dizelka :peace:


Ja nie mam gazu, a moje NG ma dokładnie takie same problemy jak autora topicu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 10:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
cornee napisał(a):
Jaką masz instalację gazową?
Na ile koni mechanicznych reduktor? Ustawiali Ci na kompie i analizatorze spalin?

Instalacja - IGS LAndi Renzo, czyli III generacja, wtrysk ciągły. Co do reszty-nie mam pojęcia, zakładałem w zakładzie, który cieszy się wieloletnią renomą, więc przyjmuję, że wszystko zgodnie ze sztuką wyrzeźbili. Poprzednie auto tez u nich robiłem i najmniejszych problemów nie miałem.

Cytuj:
Odpalasz na benzynie czy na gazie też?
Tylko na benzynie - czasmai jak jest rozgrzany i zgasnie, to odpalam na gazie, bo szybciej odpala (dłużej kręcę odpalajac na benzynie).

Cytuj:
Nie oszukuje z tym spalaniem, naprawde 13 max! Z ciezkim butem, na kazdych swiatłach pi..a, itd!

Kręcę silnik do 3tys obrotów i redukcja - i w takich warunkach w ieście łyknie do 15-16l. NAwet nie chcę mysleć ile wyżłopie, jak go docisnę.

Cytuj:
Jakie masz ciśnienie na zegarach na wolnych obrotach?

Ok. 1,5 bara

Cytuj:
Przykręć sobie sam śrubke w reduktorze!

Ty chyba masz II generacje - z tego, co wiem, to chyba IGS ma inna konstrukcję, nie ma śrubek regulacyjnych.

Cytuj:
Masz świece jednoelektrodowe NGK V-LINE 4 (BP6E) -do gazu tylko takie! Zmieniałeś filtr powietrza? Ile Ci palił na benzynie przed montażem LPG! Jeśłi dużo to jedź wyregulować zapłon, mieszankę na benie a potem baw się z gazem! Bo inaczej to robota głupiego!

Swiece i kable zmienię na dniach, świece na NGK BPR5EKU -zalecane przez producenta do tego motoru, ale nie sądzę, by to pomogło. Jak wymieniłem kopułkę z palcem nie zmieniło się nic, a stara była już ladnie wypalona.

Na benzynie nie wiem, ile palił - nigdy nie zalałem pod korek.
KWestia regulacji na benzynie - w okolicy żaden mechanik nie chce się tego podjąć, podejrzewam, że nie wiedzą, jak się do tego zabrac, bo trzeba z głową troszkę podłubać i posprawdzać, wolą wziąć na warsztat auto z elektroniką, gdzie komputer sam im pokaże problem. Dopiero w Krakowie, nie mam czasu tam odstawić auta.
Ale zbieram wszystkie informacje z forum - od Was dowiedziałem się więcej niż od wszystkich mechaniorów, u których byłem :peace:

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2006 21:07:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Cały dzień myślę co jest powodem dolegliwości Twojej Niuni?
Powinno być spalanie mniejsze od mojego, przy takiej instalacji!
Zobacz na świece jaki mają kolor, czy w silniku czegoś ubywa, płyn olej?
Może cały czas na ssaniu jeździsz, czyli dodatkowy wtrysk leje (czujnik dwupinowy)? Podejrzewam źle ustawiony zapłon! Ten silnik nie jest taki zły i nie jest trudno go ustawić! Poszukaj dobrego magica, żeby podpiął analizator spalin, i śrubką na przepływce wyregulował mieszankę! Jakie masz obroty, na nagrzanym silniku?

Pisałem o likwidacji Kata, i muszę powiedzieć że spadnie mi spalanie, zatankuje do pełna i napiszę!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 11:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Cornee!

Swiece i kable juz mam kupione, za kilka dni wrzucę w motor i zobacze, czy będzie jakaś poprawa.

Oleju praktycznie w ogóle nie spożywa, plyn chłodniczy jedynie gdzies podpija. Może rzeczywiście leje wtysk rozruchowy, jak na zimno go odpalam to jak na mój gust za bardzo smierdzi spalinami. Obroty na rozgrzanym - ok.850 - 900/min.

Wiem, że silniczek nie jest zły - niektórzy twierdza, że jest wręcz nie do zajechania, poza tym ten dźwiek 5 garów.... mmmmm. Ale uwierz - do jego regulacji potrzeba fachowca z sercem i doświadczeniem, a nie te popierdułki, które teraz w serwisach pracują i bez komputera silnika boją się dotknąć (autentycznie, jeden to nawet szczerze powiedział, że skoro na raziie mogę jeździć, to on woli nie ruszać, żeby bardziej nie popsuć. Koleś z warsztatu mającego autoryzację VW !!!).

Jest jeszcze jeden magik, tylko nie mam na razie czasu sie z nim umówić. No i ciekaw jestem, jak się zachowa na nowych kablach i świecach - ale to w weekend wrzucę.

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 12:13:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Nieszczelne wtryski, leją jak chcą, z tego co piszesz!? Nie powinno śmierdzieć spalinami! Wyjmiesz świece to zobaczysz jaki kolor bedą miały? Pewnie od tego masz wydech z KATem zasyfiony no i sonda daje złe parametry? Koło się zamyka...! Czy przed wsadzeniem gazu miałeś jakieś niepokojące objawy? Czy do komputera gazu jest podpięta sonda?
Już nie wiem co mam radzić? :zly:
Wystarczy żeby Ci podpieli analizator spalin i odczytali wartość...będziesz miał krok do przodu!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: