.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 20:26:36

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 2.0 ABT po odpaleniu spadaja obroty... niezła zagadka !
PostNapisane: 01.cze.2005 23:01:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Mam taki oto problem po odpaleniu rano silnika pracuje on normalnie ale potem po chwili gdy zamykam brame od garazu to zaczyna sie on poprostu dusic obroty mu spadaja i nim szarpie. Jak w tym momencie nacisne gaz do podlogi to normalnie auto wkreca sie na obroty. Potem znowu podczas jazdy na drugim i trzecim biegu tak sie dzieje. Po przejechaniu dalej objawy te ustepuja. Dzieje sie to tak jak auto tez jest rozgrzane do temperatury 90 stopni, czyli znowu po zgaszeniu go na ok. 10 minut objawy sie powtarzaja. Autem dosc nieprzyjemnie szarpie i nie chce przyspieszac jakby nagle braklo benzyny. Mam juz tego dosc. Bylem u 2 mechanikow no i kazdy z nich sprawdzil po kolei urzadzenia ktore moga byc podejrzane. Mam nowe kable zaplonowe i nowa kopulke rozdzielacza zaplonu. Po zalozeniu tych nowych czesci dalej to samo. Na starych swiecach tez tak sie dzieje. Pompa paliwa sprawdzona i daje prawidlowe cisnienie systemowe na wtrysk czyli 1,2 Bara. Wtrysk ten jest to Bosch Mono Motronic. Podpiecie na komputer nie pokazuje zadnych bledow. Sprawdzona byla tez rezystacja czujnikow. Plukanie baku zrobilem z bratem i syf usuniety i objawy nie ustapily. Kiedys odkrecilem pokrywe filtra powietrza i patrzylem na strumien wtryskiwanego paliwa na wolnych obrotach. No i byl taki sam nieprzerwany (lekka mgielka) a silnik zaczol sie dusic i gasnac tak jakby nie palil na 3 pozostale swiece. Swiece sprawdzone i sa ok. Dolot powietrza oryginalny taki jak byl i szczelny zadnych uszkodzen. Rozkrecilem uklad wtryskowy i ogladalem od spodu to jest on czysty ten wtryskiwacz. Jeden Mechanik radzil abym zalal plyn do czyszczenia wtryskiwaczy jakis dobry wiec tak zrobilem przed wyjazdem do Kronach. w Sumie to nic nie dalo.

Opisalem te objawy no bo wydalem kase na diagnostyke tych elementow a nic to nie przynioslo poprawy. Moze ktos ma jakies sugestie. trace juz cierpliwosc bo silnik potrafi nawet zgasnac podczas dojezdzania do skrzyzowania na wolnych obrotach. Potem po odpaleniu obroty sa normalne czyli rowne. Poradzcie cos nim sie wybiore do mechanika od znajomego, ktoremu nie zaplace dopoki mi nie znajdzie przyczyny. zmienialem tez stacje paliw i raz rodzaj paliwa. Jezdze tylko na benzynie Pb95 odkad kupilem te B4. Od zakupu zaplon byl ustawiony na 4 stopnie i nie byl zmieniany, a mechanicy ustawili go na 7 stopni i wymienili jeszcze palec rozdzielacza zaplonu. Gdy bylo ustawione na 4 stopnie to dopiero byl poczatek objawow tzn. byl taki moment ze auto nie przyspieszalo mimo wcisnietego pedalu gazu tak jakby sie zastanawialo i dopiero po chwili mozna bylo jechac, ale po zmianie na 3 bieg to samo tylko juz krocej.

Rozpisalem sie ale inaczej sie to mowi na zywo a inaczej tu na AKP Forum. Mechanicy mieli potrzebne narzedzia, ale nie znalezli przyczyny, no a w koncu skad wezme manometr do sprawdzenia cisnienia wtrysku itp. ??? Prosze o konkretne rady. Chce usunac ta usterke. Co za urzadzenie odpowiada za te objawy.. moze czujnik Halla albo cewka zaplonowa ?

Pozdrawiam KORU ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 02:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2003 00:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
:) a sonde sprawdzałeś ?

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 02:56:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 07:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Sprawdz czyjnik temperatury - ten cztero pinowy.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 13:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 23:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
Mialem w moim poprzednim samochodzie takie same objawy, i mechanicy z mojej miejscowosci tez lamali sobie na tym zeby. Okazalo sie ze chodzilo o lewe powietrze z peknietej uszczelki pod poduszka na aparacie wtryskowym. Wczesniej elektryk z ASO stawial nato ze w 90% bedzie to awaria czujnika temperatury.

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 13:24:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> Koru kolego, obstawiam sonde ale raczej odpada bo komputer by wykazal a jak nie to silnik krokowy --- niech ci na poczatek zmienia krokowy na jakas uzywke (100-150pln) jak nie bedzie poprawy to oddaj ten krokowy i kup nowa sonde lambde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 15:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
marek sonda sprawdzana byla poprzez analize spalin no i spaliny mieszcza sie w wymaganej normie, wiec diagnosta powiedzial mi ze sonda lambda jest OK.

MariuszD ktory czujnik, ale gdzie on jest ?? Mam sprawdzic czujnik temperatury silnika, czy zasysanego powietrza. Silnik 2.0 ABT nie ma przepływomierza powietrza, tylko w srodku obudowy filtru powietrza jest taki czujnik zasysanego powietrza, ktory steruje klapka rozdzialu zimne/cieple. Klapka ta dziala prawidlowo tzn. gdy silnik jest zimny to bierze powietrze spod kolektora potem juz klapka sie zamyka i bierze powietrze z zewnatrz. ? ale gdzie on jest. Na tym krucu plastikowym gdzie sa dwa czujniki jeden jest od temperatury wody a drugi od wskaznika na deske rozdzielcza. Oba te czujniki sa dwu pinowe.

NPA tez to przedtem mialem ale juz dawno wymieniona zostala gumowa uszczelka, ktora nakladana jest na kolektor ssący a potem przychodzi na to caly wtrysk. To wyszlo juz wczesniej bo wiadomo guma po tylu latach peka, a tam jest zawsze wysoka temperatura. Brat wykryl to bo oparl sie o obudowe filtra powietrza i wtedy silnik od razu gasl. Niestety mimo zlikwidowania tej usterki brania lewego powietrza dzialo sie to co opisywalem wyzej.

UFOtm slyszalem o tym silniczku krokowym ale nie wiem gdzie on wogole jest i jak wyglada i do czego sluzy. :P Moze to on jest odpowiedzialny za to lub ten czujnik temperatury.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 21:52:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 07:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
tak na tym krucu ale aluminnowym, ktory wkrecony jest w glowice, a z drugiej strony idzie przewodem gumowych do gornej czesci chlodnicy. Sprawdz ten duzy czyjnik. Moze to to.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2005 22:39:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> silnik krokowy znajduje sie nad ta guma ktora wymieniales a talerzem od filtra powietrza. jak stoisz przed autem to po lewej stronie filtra...jego wyglad to taki prostokat z wpieta kostka podlozny ok. 7cm i naklejka czerwona


Zajrzyj pod filtr od strony alternatora tuz nad pokrywa zaworow :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Obroty w B$
PostNapisane: 03.cze.2005 20:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2005 20:18:49
Posty: 7
Cześć jestem nowy Audi mam od 3 miesięcy i mam problem z obrotami tak samo jak "koru"--- wymieniłem kable świece jeden z czujników temperatury i dale to samo pomocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2005 20:51:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2005 20:18:49
Posty: 7
A byłem w servisie u Kaczmarczyka w Krakowie jeden z mechaników powiedział że to silniczek krokowy a drugi że czujnik w aparacie zapłonowym cena pierwszego to 380- 400 zł a drugiego to około 150zł najlepsze jest to że po podłączeni do komputera nic nie wykazało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2005 20:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
UFO zlokalizowalem ten silnik krokowy. Rozumiem ze trzeba go wykrecic, a czy wogole da sie go jakos sprawdzic np miernikiem elektronicznym ? MariuszD w silniku 2.0 ABT nie ma takiego czegos jak aluminiowy kruciec :D tzn. jest waz gumowy ktory idzie od gory chlodnicy do plastikowego krucca na ktorym sa dwa czujniki. Jeden jest bialy a drugi niebieski ( 2 pinowe.) calosc jest przykrecona do bloku silnika. Na razie dziekuje wszystkim kolegom za porady, oby to bylo cos z tych dwoch czesci, bo dzisiaj znowu mi 2 razy silnik zgasl jak dojezdzalem do skrzyzowania. Wezme sie za to po wyplacie :peace:

chef dokladnie komputer nic nie pokazuje. Na to wyglada ze to 2.0 ABT tak maja. Z jednej strony rozumiem w koncu to 13 lat moje B4 ma.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2005 13:06:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2005 20:18:49
Posty: 7
wymieniłem wczoraj obydwa czujniki temperatury jeden jest dwu pinowy a drugi trzypinowy te które są w plastikowym króćcu i niestety to nic nie pomogło cena obydwu około 90 zł teraz to zostaje chyba tylko czujnik w aparacie bo z informacji które otrzymałem od kumpli raczej nie będzie to silniczek krokowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2005 14:31:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Koledzy ten silniczek krokowy to inaczej nastawnik przepustnicy. Patrze tutaj do takiej ksiazkowej wersji cos jak Etka :D Pisze ze nastawnik przepustnicy sluzy do stabilizacji biegu jalowego, a wiec obroty sa w porzadku bo po odpaleniu silnik pracuje prawidlowo i po dodaniu gazu obroty potem wracaja do 1000 obr/min. Jednak podczas jazdy na 2 i 3 biegu auto nie chce przyspieszac, spadaja obroty i jest szarpanie. Wyglada na to, ze czujnik w rozdzielczu zaplonu jest za to odpowiedzialny. Ten czujnik to tzw. czujnik halotronowy. Mam nadzieje ze mozna go wymienic bo rozdzielacz zaplonu mozna naprawiac tylko w okreslonym zakresie. Czujnik w tym rozdzielaczu jest przykrecony na takiej podkladce mam to rozrysowane na schemacie. Teraz to z tymi informacjami do dobrego mechanika, sam czujnik jest do wymiany a jak nie to caly rozdzielacz zaplonu. :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2005 19:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2005 20:18:49
Posty: 7
tak samo przypuszczałem oglądałem ten czujnik w aparacie zaplonowym probowałem wykręcić te śróbki ale trochę bałem się bo nie mam ksiązki i nie wiem jak to wyciągnąć cena w servisie tego czujnika tak jak pisałem około 150 ale sprawdzę w sklepie w którym często kupiję - tam i cena mniej więcej jest o połowę niższa. Jak tam pogrzebałem to przez moment wydawało mi się że jest dobrze. Są tam styki lutowane które widać do nich są podłączone styki do kabli i tam grzebałem może się okazać że coś się odlutowalo. Tylko trzba się do tego dostać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2005 20:31:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Zeskanuje zdjecie rozdzielacza zaplonu rozlozonego na czyniki pierwsze i wysle ci na maila. ;) Walek rozdzielacza zaplonu sciaga sie za pomoca specjalnego sciagacza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2005 21:19:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2005 20:18:49
Posty: 7
cześć dawno się ie odzywałem założyłem gaz niedawno i myślałem że obroty nie będą spadać ale niestety dzieje się tak cały czas nie ważne czy na gazie czy na Pb z małą różnicą czasami jest dobrze a czasami przerywa czy ma ktoś jakąś teorię na ten temat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2005 22:35:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 09:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Bardzo fajnie, że ciągniesz wątek, ale napisz nam jaki gaz, jakie autko (silnik) a napewno będzie łatwiej ;)

A tak z góry Ci napiszę - lewe powietrze!! musisz dolot mieć baaardzo szczelny, inaczej nigdy sobie z tym nie poradzisz!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2005 22:45:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Ja juz mam dosyc tego gasnacego silnika i lekkiego szarpania. Bylem u mechanikow i komputer pokazal (diagnostyka odbywala sie przy przekreconym zaplonie i wyszly dwa bledy). Pierwszy czujnik Halla drugi czujnik temperatury silnika. Okazalo sie ze na czujniku Halla mial zwarcie do plusa i teraz podczas jazdy na 2 czy trzecim biegu juz nie szarpie autem. Pozostaje jeszcze tylko problem gdy odpalam zimny czy rozgrzany silnik po dluzszym postoju, to po chwili dusi sie on, a potem gdy dojezdzam do skrzyzowania na wcisnietym sprzegle i wbitym biegu to potrafi zgasnac. Auto stoi znowu u mechanika bo mowil mi ze to moze jeszcze byc zestyk biegu jalowego, ze nalezy go przeczyscic i powinno byc OK. Zrobia mi to juz za darmo. Sonda lambda jest w porzadku. Dolot jest szczelny a i juz drugi raz wymienilem gumowa uszczelke pod wtryskiem ktora przychodzi na kolektor ssacy, poprzednia nowa po jakims czasie sie przerwala...

Czujnik Halla cena 262 zl
Czujnik temp silnika 93 zl oryginal
Diagnostyka komputerowa 60 zl

:(: ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 29.sie.2005 10:53:00 przez KORU, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Witam
PostNapisane: 29.sie.2005 09:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2005 12:27:13
Posty: 19
Lokalizacja: Olsztyn
Miałem podobny problem w swoim B4

Wymieniłem:

1. Silnik krokowy
2. Podstawę gaźnika

I na razie chodzi bez problemu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Witam
PostNapisane: 29.sie.2005 09:23:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Pilsener napisał(a):
Miałem podobny problem w swoim B4

Wymieniłem:

1. Silnik krokowy
2. Podstawę gaźnika

I na razie chodzi bez problemu :)

w jakim silniku?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: