.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:12:43

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AYM] multitronic muł?
PostNapisane: 02.lip.2006 18:51:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 18:46:42
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
Witajcie. Jak widać po akutalnej ilości postów to świeżak jestem :). Mam Audi A6 2.5 TDI AYM czyli 155km ze skrzynią multitronic. Problem mojej furki polega na tym że jest ona jakby strasznie zamulona do momentu aż zacznie wiać turbina. A ona zaczyna działać od tak mniej wiecej 2.2k obrotów..czyżby nie za wysoko przypadkiem? Wymieniony przepływomierz (434zł) filtr powietrza również. Sytuacja wyglada tak że ___KAŻDY___ samochód spod świateł jest w stanie mnie wziąć migiem do momentu aż obroty pójdą w góre i potem rozpędza się jak dziki. Czy to normalna sytuacja ze skrzynią multitronic? Pomijam fakt szybkiego startu na biegu 'D' bo wiadomo że na tym nie będzie taki start jak na funkcji tiptronic.

_________________
Pozdrawiam, Xyrion


Ostatnio edytowano 02.lip.2006 20:01:16 przez xyrion, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI AYM] multritronic muł?
PostNapisane: 02.lip.2006 19:50:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 11:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
xyrion napisał(a):
Witajcie. Jak widać po akutalnej ilości postów to świeżak jestem :). Mam Audi A6 2.5 TDI AYM czyli 155km ze szkrzynią multitronic. Problem mojej furki polega na tym że jest ona jakby strasznie zamulona do momentu aż zacznie wiać turbina. A ona zaczyna działać od tak mniej wiecej 2.2k obrotów..czyżby nie za wysoko przypadkiem? Wymieniony przepływomierz (434zł) filtr powietrza również. Sytuacja wyglada tak że ___KAŻDY___ samochód spod świateł jest w stanie mnie wziąć migiem do momentu aż obroty pójdą w góre i potem rozpędza się jak dziki. Czy to normalna sytuacja ze skrzynią multitronic? Pomijam fakt szybkiego startu na biegu 'D' bo wiadomo że na tym nie będzie taki start jak na funkcji tiptronic.


1. Witam kolege z sąsiedniego miasta :)
2. czy to czasem nie turbodziura?? wina multitrnonica to raczej nie jest....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 19:53:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 18:46:42
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
Hehe..Ja również Witam!.....hmmm ale czy ta turbodziura może być taka ogromna?....ja rozumiem też że ciężka fura itd...ale on nie wgniata w siedzenie w ten sposób jaki bym oczekiwał...samochody z silnikami 1.9tdi ale właśnie na manualach to tak kopią w plecy że aż miło na twarzy się robi :). Nie mam właśnie porównania ani nikogo znajomego z takim samochodem/silnikiem żeby porównać czy po prostu ten typ tak ma.

_________________
Pozdrawiam, Xyrion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 19:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 21:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Mam AKN-a 150 KM i tez tak jest. Turbo dziura jak cholera.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 20:53:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 23:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moze tak byc [ale nie wiem, czy az tak, by 1.9 Cie objezdzaly]. AKE tiptronic tez za bardzo nie jechal od startu... i zastanawial sie godzinami zanim cos wykrzesal z endzinu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 20:59:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 18:46:42
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
właśnie by objeżdżały na pierwszych 2-3 biegach....potem już byłbym daleko przed nimi ale wiadomo...chciałoby się mieć ostry start....bo czasami aż boje się wskoczyć w skrzyżowanie bo mogę nie zdążyć dostatecznie szybko wystartować.

_________________
Pozdrawiam, Xyrion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 22:11:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 21:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
xyrion napisał(a):
właśnie by objeżdżały na pierwszych 2-3 biegach....potem już byłbym daleko przed nimi ale wiadomo...chciałoby się mieć ostry start....bo czasami aż boje się wskoczyć w skrzyżowanie bo mogę nie zdążyć dostatecznie szybko wystartować.
Mam ten sam ból. NIGDY WIĘCEJ AFTOMATA!!!!!! :diabel:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 22:41:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
xyrion napisał(a):
właśnie by objeżdżały na pierwszych 2-3 biegach....potem już byłbym daleko przed nimi ale wiadomo...chciałoby się mieć ostry start....bo czasami aż boje się wskoczyć w skrzyżowanie bo mogę nie zdążyć dostatecznie szybko wystartować.


kup manuala quattro ... ja jezdze 4 lata i za kazdym razem jak trzeba szybko sie uwinac na skrzyzowaniu ten naped mnie zadziwia ... zadziwia tez innych kierowcow ktorzy zanim zdaza wpasc w panike ze cos im wyskakuje a oni nie zdaza sie zatrzymac to tego czegos juz nie ma :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 22:43:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 18:46:42
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
teraz to już too late :)...postawiłem was przed faktem dokonanym :)...w każdym razie nie ma już szans na poprawę tego startu??

_________________
Pozdrawiam, Xyrion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 22:44:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 11:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
xyrion napisał(a):
teraz to już too late :)...postawiłem was przed faktem dokonanym :)...w każdym razie nie ma już szans na poprawę tego startu??

wirus??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 22:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 18:46:42
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
virus...na multitronicu??....gdzie mi zrobią to tak jak należy?

_________________
Pozdrawiam, Xyrion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 22:53:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
na poprawe startu to raczej juz nie ... to jest wlasnie urok niemanuala... trzeba poczekac albo umiec przewidywac :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 00:14:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 15:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
kurna tak czytam i strasznie narzekacie na te automaty, nie wiem albo nie umiecie
obslużyc dobrze tej skrzyni, albo macie cos nie tak z furami

fakt automat troszke wolniejszy jest od manuala i ogranicza troche wykorzystanie silnika, ale bez przesady

przeciez w tiptronicu, przy gwaltowniejszym dodaniu gazu, skrzynia robi sama przygazowke, zwiekszając obroty, i strzela od razu do przodu

na swiatlach i krzyzowkach zadnych problemow ze startem, nawet nie trzeba wysoko auta krecic, rozpedza się bardzo ladnie,

w dieslu mi sie wydaje ze przy takim momencie jakim dysponują, te skrzynie powinny się spisywać jeszcze lepiej niz w turbobenzynie, gdzie niutonometrow sporo mniej....

pozdro.

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 00:24:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 18:46:42
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
miałem wcześniej E200 Kompressor Automat 5cio stopniowy rok 2005 kupiłem z przebiegiem 7000 km ...niestety musiałem go sprzedać ale nie to jest sednem wypowiedzi....w tym samochodzie stojąc w miejscu w trybie comfort w ustaweniu "D" gdy wcisnąłem w deske pedał gazu samochód WYSTRZELIŁ jak z armaty!!....gdy robie to samo w A6 ...samochod rozpedza sie o wiele wolniej i dopiero potem czuć że ciągnie.

_________________
Pozdrawiam, Xyrion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 07:28:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
E 200 Kompresor jak sama nazwa mowi ma kompresor mechaniczny czyli cisnienie doladowania jest od wolnych obrotow takze to tez moglo miec wplyw na takie a nie inne zachowanie a poza tym automaty z tego co slyszalelem to mimo wszystko w amerykancach jedynie zdaja egzamin a z europejskich to jeszcze BMW robi dobre. nie wiem ile w tym jest prawdy ale na moje to automata mozna chwalic za jego zalety ale jak sie zaczyna porownywac wartosci bezwzgledne automata i manuala to niestety chocby prowadzil go najwiekszy zapaleniec automatow to startu z manualem i do tego jeszcze w quattro nie wygra ... dalej to juz jest roznie bo automat czesc mocy silnika pochloania na prace hydrauliki i sprzegla hydrokinetycznego a w manualu ta roznica w mocy idzie na kola . w automacie zas jezeli jest wlasciwie obslugiwany zmiany biegow powyzej drugiego trwaja o wiele krocej niz w manualu tak wiec jak widac pomimo jakichs tam zalat automata jezeli nie ma on przewagi w mocy nad manualem to zawsze bedzie wolniejszy
i na koniec dodam ze automat w aucie ponizej 250 KM NIE JEDZIE !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 07:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
... i co by nie powiedzieć silnik nie dostanie tak w kość ujeżdzany automatem, niźli by manualem stado dziadków na emeryturze jeździło ...
Poza tym każde dziecko wie , że automat nie służy do ścigania się a do komfortowego i bezpiecznego poruszania się samochodem.
Szkoda że znów bijecie pianę kochani ;-)
Aha. Każde dziecko również wie że automat jest najtrwalszym mechanizmem zmiany biegów pod warunkiem nalezytego dbania o niego (zmienic płyn i filtry na czas - nie dotyczy Polaków).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 10:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 11:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
byscie sie zdziwili-jakos multitronic 1,9TDI lepiej wyrywa niz 1,9TDI manual ;) pomimo ze jest ciezszy-to zasluga tej skrzyni, lecz sam start spod swiatel-u mnie jest tryb "S" na ktorym startuje bez zadnych opoznien-tryb "D" jest z opoznieniami bo sluzy do spokojnej jazdy.... jakos reczna zmiana w automacie nie podoba mi sie-prawie wogole tego nie uzywam....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: multitr...
PostNapisane: 03.lip.2006 11:07:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 15:50:38
Posty: 101
Lokalizacja: wrocław
Witam mam 2.5 tdi w multironicu ( 6 biegowa skrzynia) -zastanawia mnie że
ja nie mam pozycji "s" jak powyższy użytkownik - mam tryb "d" możliwość ręcznej zmiany z wybieraka i mozliwośc wyboru z przycisków w kierownicy .
w tiptronicach jest tryb "s" - a w multi też . to co ja mam za auto ?????
p.s. mam od niedawna więc poznaję od podstaw.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 11:12:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 23:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tryb S byl oferowany za doplata w 2002 i w czesci 2003.

multi generalnie powinien jechac identycznie jak manual. to nie jest w zasadzie automat (vide tiptronic). osiagi niektorych silnikow z multi sa lepsze niz z manualna skrzynia.
AYM ma dostepny moment z samego dolu - od 1500 ciagnie tak samo jak od 2300. multi nie zmienia biegow w sposob znany z automatow, zatem cos na pewno jest "nie tak".
nie chce byc zla dupa, ale moze zaczynasz miec wlasnie problem ze skrzynia...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: nie jedzie
PostNapisane: 03.lip.2006 11:42:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 21:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
nie...... no bez przesady,cały czas narzekacie na automaty,jak kto dba tak ma ,a automacik jak sprawny to przegra na starcie tylko w czasie zmiany na 2 bieg , z miejsca manual nie a szans,recznie po prostu szybciej zaina sie biegi,chyba że przełącza się biegi w multitronicu przy kierownicy to manual jest bez szans / sprawdzane osobiscie/ porównywane były 2x A8 i S8
U kolegi musi być coś nie tak bo takiej dziury nie powinno być w turbodieslu,a jesli nic niedarady zrobić to polecam prawdziwy silnik do tiptronica , multitroca czyli 4.2 :peace:

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: