.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.cze.2025 02:47:58

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8, all A] stuki/dzwonienie w zawieszeniu
PostNapisane: 08.lip.2006 21:11:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Witam, poniewaz nie idzie mi szukanie w wyszukiwarce (najczesciej mam nie znaleziono...) prosze o podpowiedz co moze stukac/dzwonic w zawieszeniu z prawej strony - podczas jazdy na wpros i nieownosciach - cos dzwoni sprezyscie - jakby cos zwiazanego ze stabilizatorem (lacznik wymieniony), ale poniewaz zaiweszenie jest dosc skomplikowane i wydaje mi sie ze nie ma luzow, to nie wiem co to moze byc
pzdr

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 22:23:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 19:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
zazwyczaj przy wymianie lacznika stabilizatora trzeba takze wymienic wahacz dolny do ktorego jest przykrecony
u mnie tak wlasnie bylo po miesiacu zaczelo skrzypiec i piszczec okazalo sie ze jest wyrobione miejsce w wahaczu dziwne troche ale to byla przyczyna

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 00:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
o, witam Pablo,
u mnie nic nie skrzypi, tylko slychac wyrazne dzwonienie/stukanie jak w Polonezie ;), ale sprawdze - luz albo niecentralne umiejscowienie tulej powinno byc widoczne golym okiem - chyba, ze z drugiej strony wahacza bedzie luz, dziwi mnie tylko ze to jest od jakiegos sprezystego elementu - jak stabilizator - nie wiem jak jest mocowany bo jest tam pokrywa plastikowa..

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 17:14:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 15:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Jedź na stację diagnostyczną,za 10,20 zł ci go potelepią i znajdą przyczynę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 17:35:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Mam to samo,gluche stukanie z prawej strony slyszalne tylko przy wolnej jezdzie np.dojezdzanie do skrzyzowania itp.,wymienilem łacznik i dolny wahacz ze sworzniem,nic sie nie zmienilo :/
Na dniach jestem umowiony w serwisie,dam znac co to było

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 19:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
zauwazylem ze jak hamuje to nie stuka, moze to bedzie cos ze szczekami hamulcowymi??
bede musial podjechac na stacja, jak znajde troche czasu, ale pytam bo usterki czesto sa typowe i po co wywazac otwarte drzwi... jak go kupowalem - wszystko na podnosniku oprocz lacznika satb. wygladalo dobrze, wiec moze to jakas pierdolka..

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 19:39:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Jak hamujesz i przestaje stukac to na 99% masz luzy na prowadnicach w zacisku hamulcowym,typowe w tych zaciskach,pomaga niestety wymiana na inny zacisk ,nie ma zestawow naprawczych.U mnie nie ma roznicy czy hamuje czy nie

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 12:12:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Dzieki, dzisiaj podnosze auta i sprawdzam.. mysle ze to to o czym mowisz, bo wszystko cichnie przy hamowaniu..

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 22:36:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Po ogledzinach stwierdzilem ze lekki luz jest na osi zacisku (z drugiej strony nie ma wcale) + pytanie jak na zdjeciach
Obrazek

co skrywaja te kaptuerki gumowe (cienka linia pomarańczowa)
Obrazek

od wewnatrz takze - jak nazdjeciu???
Obrazek

co trzeba wyregulowac/wymienic zeby zlikwidowac ten osiowy luz - chyba nie caly zacisk (watpie)????
majstrowal juz ktos z tym?

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 23:00:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Nie zlikwidujesz tego luzu,wyrobione sa prowadnice,przerabialem to w S4 a tam sa takie same zaciski,tylko wymiana na inny

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 00:02:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 19:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Wymienialem niedawno tarcze i z tego co mi wiadomo pod zadnym pozorem nie wolno tych srub ruszac to jakies dowazenie zacisku czy cos takiego. Robi to tylko raz producent .

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 00:36:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
To nic sie nie da dokrecic? wymienic jakiegos elementu..(oprocz calego zacisku)?
co kryja owe kapturki gumowe? nie ma tam jakichs srub?
- wydaje mie sie ze musi sie dac jakos zlikwidowac ten maly luz - zaczelo dzwonic dosc nagle - wiec dziwne zeby sie cos nie poluzowalo...
Z drugiej strony zacisk jest totalnie nie do ruszenia - wiec chyba jest jakos dokrecony????

Ew. jakie koszty zaciskow - czy tylk oryginaly, czy inne?

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 12:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
ma ktos moze jakies rysunki serwisowe???

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 08:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.kwi.2004 19:52:48
Posty: 50
Lokalizacja: Mszana Górna - Małopolska
A jak sprężyste dzwonienie to sprawdź czy osłona tarczy nie stuka w tarczę. Wtedy tylko podgiąć.

pozdrawiam

_________________
traktor A2 tdi
a było takie piękne AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 10:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Bylem w serwisie po drodze do domu - mechanicy potwierdzili ze to luz na sworzniu szczek/zacisku - mowia ze kiedys robili takie luzy przez dotoczenie tuleji/sworznia u tokarza (w serwisie!), teraz nie bawia sie i wymieniaja na nowe zaciski.. -mogla peknac tuleja, ale to dopiero sprawdze jak rozbiore zacisk
pzdr
widze ze temat malo przerabiany

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 19:53:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Juz Ci pisalem,nic nie zrobic (chyba ze druciarstwem na krotko),tylko wymiana zacisku na inny

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 10:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 17:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie przerabiam ten sam problem w S6. Zrobiłem u tokarza prowadnice z ulepszanej 55 o większej średnicy i będę rozwiercał otwory w zacisku. Koszt dotoczenia nowych prowadnic to ok 100 pln. Z odpowiedniego materiału ulepszanych cieplnie itd. Dalej będę robił przy wymianie klocków. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 13:40:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
wlasnie sie bede zabieral do regeneracji tego zacisku :> koszty prawie zadne - uzywaka zacisk za 100, a tokarz pewnie za drugie 100 - juz wstepnie wiem o co chodzi - sa 3 prowadnice i to chyba fabrycznie maja tuleje wewnetrzne, ale jak juz wszystko rozbiore to bede na 100% peny - moge nawet zdjecia zrobic dla potomnych ;)) - w koncu nie wszyscy jezdza nowymi....
pzdr

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 01:37:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 08:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
Ciagne temat dalej - moze sie komus przyda....

wlasnie jestem po naprawie zaciskow - bulka z maslem - koszt wytoczenia tulejek na wymiar z mosiadzu (jak w oryginale) ;))))))) 25zl !!! robota prawie zadna..

i teraz moge sobie sam odpowiedziec na wlasne pytania:

te kapturki mieszcza smar i daja miejsce na sworznie - chodzace wewnatrz tulejek mosieznych (jedyny element miekki w zacisku - stad podlegajacy zuyciu) kapturki maja numer, wiec podejzewam - niesprawdzalem tego - ale sa pewnie dostepne jako czesci zamienne.. kupilem drugi zacisk na allegro za 100zl, zeby go rozebrac na czesci pierwsze i w karzdym zacisku mialem po 1 kapturku rozerwanym, wiec przelozylem je i mam kompletny naprawiony zacisk ;))

te tulejki mosiezne nie siedza wcale mocno w zacisku tylko wewnatrz tych kapturkow, wiec oddzielone sa warstwa gumy od zacisku zeby nie stukaly..

sworznie - czy inaczej prowadnice sa z tak twardego materialu, ze praktycznie nie mozliwosci ich zniszczenia, no chyba ze te mosiezne beda zniszczone calkowicie ale zacisk latalby straszliwie

ponizej zdjecia nienajlepszej jakosci bo z telefonu tym razem na zobrazowanie...
Mam nadzieje ze ktos to wykorzysta:

czesc ruchoma zacisku z tulejkami na trzpieniach:
Obrazek

otwory po wyciagnieciu gumowych wkladek z tulejka:
Obrazek

i wyciagnieta tulejka wraz z gumowym kapturkiem
Obrazek

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 07:47:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 17:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
A ta trzecia prowadnica którą zaznaczyłeś na pierwszym zdjęciu jako oś obrotu nie ma luzów u ciebie? U mnie ta była najgorsza i tą dorabiłem.
I jeszcze prośba jak byś mógł podać wymiary tych mosiężnych tulejek które dorabiałeś długość i średnicę to będę wdzięczny. :peace:
I jescze mam pytanie co do klocków hamulcowych spotkałem się z opinią że klocki lukasa po założeniu piszczą (w zaciskach 4 klockowych).

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Ostatnio edytowano 01.sie.2006 18:23:02 przez dobro&zło, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: