.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 15:20:32

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 MC] Czujnik termiczny - czasowy
PostNapisane: 07.lip.2006 19:46:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Witam
Ktory z czujników na poniższym zdjęciu to ten służący do włączania wtrysku rozruchowego przy uruchamianiu? Ma może ktoś schemat jak to powinno być podłączone?
Obrazek
Dzięki

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2006 19:57:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
To ten na dole oznaczony jako 3 a jak chcesz go sprawdzic to:
odlacz przewod wysokiego napiecia od rozdzielacza zaplonu i podlacz z masa za pomoca dodatkowego przewodu
---odlacz zlacze od wtryskiwacza rozruchowego i podlacz voltomierz
wlasciwa wartosc conajmniej 11,5v
------ odlacz zlacze od wtryskiwacza rozruchowego i podlacz zwykla 12 v lampke
------wlacz rozrusznik na okolo 10 sekund
-------lampka powinna sie zaswiecic
------- powinn asie swiecic przy temp 12 stopni cieczy tak okolo 2do 6 sekund
---- przy 25 stopniach cieczy tak 2 do 4 sekund
Wazne zeby to robic rano jak silnik nie byl jeszcze na chodzie

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2006 20:47:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 00:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nie prościej podłaczyć pod wtyczke rozruchowego żarówke i zapalić na zimnym, przy dodawaniu gazu powinna błyskać/świecić

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2006 20:53:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Na zlaczu wtryskiwacza mam 12V. Jutro podlacze zarowke, ale cos mnie dziwi. Skoro jest tu 12V to czy zarowka nie bedzie swiecic od rau po podlaczeniu? U mnie jest taki patent, ze ktos podlaczyl przycisk bezposrednio do zlacza wtryskiwacza i doprowadzil go do kabiny. Przycisk dziala tak, ze po jego wcisnieciu zlacze jest zwierane. Czyli w momencie zadzialania wtrysku zarowka powin a chyba zgasnac a nie zaswiecic sie?

Ktore z wyprowadzen tego czujnika jest odpowiedzialne za ten wtryskiwacz?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:39:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Te 2 czujniki na pojedynczą wsuwke są identyczne.
jeden z nich daje sygnał o temperaturze do ECU, natomiast drugi czujnik daje informacje do modułu sterowania wolnymi obrotami (ISV).
Obrazek

Ten duzy 4ro pinowy nie ma praktycznie wpływu na prace silnika.

W zimie rozpracowywałem wtryskiwacz rozruchowy w moim silniku MC. Napisze jaka jest zasada działania:

- Nie działa wogóle(!)!, gdy silnik ma powyżej 50st, czyli ani przy odpalaniu ani po odpaleniu.
- Nie podaje paliwa podczas krecenia rozrusznikiem(!), niezaleznie od temperatury.
- W przypadku temperatur ponizej 50st, silnik odpala zupelnie bez pomocy wtryskiwacza rozruchowego (nawet jak jest -30st), czyli problemy z odpaleniem przy rozruchu nie są związane z wtryskiwaczem rozruchowym. Wtryskiwacz rozruchowy podaje dodatkowe paliwo dopiero(!) gdy dodajemy gazu, jesli jest uszkodzony, to na zimnym przy przygazowce silnik bedzie się dławił. są to takie próbki trawjące ułamki sekund (np 4ry przy kazdym dodaniu gazu) w przeciągu pół sekundy. Im cieplejszy silnik tym podaje mniej. Podczas dodawania gazu slychac ten zawor rozruchowy jak "cyka".

Całe ssanie (wzbogacanie) mieszanki, jest "wytwarzane" przy pomocy termicznego regulatora cisnienia paliwa przykreconego do bloku silnika. (przy okazji dodam, ze byl on u mnie zapchany i nie regulowal).

P.S. Zasada dzialania wtryskiwacza rozruchowego, jest unikalna dla silnika MC ! W innych silnikach, np 2,3 NG wtryskiwacz rozruchowy ma zupelnie inna zasade dzialania, bo tryska tylko w trakcie krecenia rozrusznikiem. W starych turbo silnikach, był włącznik termiczny i przy i po rozruchu ten wtryskiwacz psikał przez kila/kilkanascie sekund.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Lukasik jest obcykany w tym widac :D

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 11:52:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
->Lukasik:
Dzieki. Sprawdzilem to u mnie i jest tak, ze wtryskiwacz wogole sie nie wlacza, ani podczas krecenia, ani po odpaleniu. Moze silnik jest juz zbyt cieply, bo autko czarne i stoi na sloncu :-)
Jednak cos jest nie tak, bo nie chce odpalic. Trzeba bardzo dlugo krecic zeby zalapal (najpierw troche lapie ale zaraz gasnie). Gdy uzyje tego przycisku w kabinie, ktory powoduje wtrysk paliwa przez wtryskiwacz rozruchowy autko bardzo ladnie odpala (oczywiscie jesli odpowiednio dlugo go przyczymam - narazie nabieram praktyki i czasem udaje mi sie go zalac :-)
Czyli w takim razie to nie ten czujnik ponosi wine tylko ten regulator? Gdzies na forum juz czytalem jak go czyscic, ale problem w tym, ze ciezko sie dostac do sruby, ktora jest przykrecony (tej dolnej).

PS. To w koncu ktory z tych czujnikow steruje tym wtryskiwaczem rozruchowym?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 14:19:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wtryskiwaczem rozruchowym pośrednio steruje ten czujnik na dole, ten do ECU. Napisalem pośrednio, bo to ECU nim steruje na podstawie odczytu z tego czujnika.

jesli masz problem z odpaleniem to najprawdopodobniej masz ten regulator termiczny przykrecony do bloku przytkany. Wyczysc go, to jest prosta robota. Tylko przygotuj konkretny płaski srubokręt, bo sie przyda.
Jak ten regulator jest przytkany, to nie dziala wzbogacanie mieszanki i przez to moze byc problem z odpaleniem.

Inna przyczyna to lejące wtryskiwacze, ale to pozniej jak przeczyszczenie regulatora nie pomoze.

P.S. czasem ktos nieostrozny moze zamienic wsuwki na tych dwuch czujnikach. W kazdym razie niebieski z zielonym paskiem ma iść do ISV, czyli górnego czujnika.

P.S.2 prawdopodobnie, gdy zdejmiesz wsuwke z czujnika do ECU, ten bedzie "myslal" ze silnik jest zimny (wysoka rezystancja) i wtryskiwacz rozruchowy powinien zapodawać przy przygazowce. ... tylko nie zwieraj go do masy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 14:32:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 19:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Lukasik prawdę pisze :)

Dodam tylko to, że czyszcząc regulator termiczny nie wygrtzebuj siateczki, którą zobaczysz przez jeden z otworów po śrubie drążonej przykręcającej wężyk paliwowy. Przyda CI się cienki drucik stalowy. Na przykład struna gitarowa. Jak rozbierzesz zawór i zobaczysz błyszczącą stalową membrankę, to odklej ją nożykiem, zle nie pozaginaj i wyczyść ją z kamienia i syfu suchą szmatką. Poprostu w palcach. Możesz pomóc sobie jedynie kawałkiem miękkiego plastiku.

Jakby ktoś pytał o czujnik dwupinowy po prawej stronie krućca z czujnikami, to jest to włącznik termiczny, który steruje pierwszym biegiem wentylatora chłodnicy po zgaszeniu silnika na rozgrzanym silniku i dodatkową elektryczną pompką wody. Po zwarciu styków powinien włłączyć się wentylator. Jest tak w MC. W niektorych silnikach na jego miejscu jest właśnie włącznik czasowy (ewentualnie może jeszcze być wkręcony w głowicę z tyłu).

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 18:41:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Pomierzylem te czujniki i wygladaja na sprawne. Rezystancja zmienia sie wraz z temperatura. Tego regulatora nie udalo mi sie wyciagnac. Nie moge sie dostac do tej dolnej sruby. Trzeba wykrecic turbinke do chlodzenia wtryskiwaczy, ale ktos juz ja wykrecal i wyrobil naciecie w srubie i nie ma jak jej wykrecic :(

Zauwazylem, ze na benzynie, gdy silnik sie zagrzeje, to na biegu jalowym mam zbyt bogata mieszanke. Samochod po kilku minutach od odpalenia zaczyna kopcic i smierdziec chyba niedopalona benzyna, a swiece sa okopcone. Przy wiekszych obrotach i podczas jazdy nie kopci. Najgorzej jest na postoju (np w korku). Czy to zle wyregulowany sklad mieszanki, czy moze co innego?

Na gazie wszystko jest OK. Nic nie kopci.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 10:46:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wyczyściłem ten regulator. Udalo mi się go jakoś po omacku wykręcić i przykręcić :-) Na membrance byłcieniutki matowy nalot (pewnie i kamień :-) ). Przemyłem go denaturatem i szmatką aż się zaczęła błyszczeć. Poskręcałem i teraz autko bardzo ładnie odpala. Nie muszę już używać dodatkowego przycisku uruchamiającego wtrysk rozruchowy. Niestety autko dalej kopci. Ale to już pewnie wina regulacji, bo caly czas dostaje za wysoką mieszankę.

PS. Mimo, że miałem bardzo solidny śrubokręt, jedną śrubę i tak musiałem rozwiercać i dać nową. Nawet WD-40 nie pomógł.

PS 2. Z czujnikiem nr 4 na zdjęciu z początku wątku jest dokłądnie tak jak pisze Kefir200. Po zwarciu kabelków włącza się wentylator chłodnicy i pompka chłodząca turbinę.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: