.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.cze.2025 01:32:46

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 2.0] gaśnie albo trzyma wysokie obroty
PostNapisane: 17.lip.2006 23:49:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 11:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Potrzebuję czyjejś rady! W mojej B3-jce, 2000 ccm, 1991r. mam dziwne objawy. Silnik w czasie jazdy dostaje nagle wysokich obrotów (nawt ok. 2000) i za nic nie chce odpuścić. Jedyną metodą jest całkowite zatrzymanie auta i dopiero wtedy po ok. 1 sekundzie obroty spadają do 900. W innym z kolei momencie auto ni z tego ni z owego gaśnie i koniec (nieważne czy silnik jest zimny czy gorący).
Narka (sebskr@op.pl)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 09:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 19:49:24
Posty: 82
Lokalizacja: Karpacz
jedną z przyczyn może być uszkodzona sonda Lambda. wdg. mnie to może być przyczyną twojej zmory... wymiana to wydatek rzędu 200-300zł (zależy gdzie i jakiej firmy się kupi).

_________________
Obrazek
Moje cztery OOOO

- B3 Limo PM
- C5 Limo AWT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 18:40:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 11:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
oofol napisał(a):
jedną z przyczyn może być uszkodzona sonda Lambda. wdg. mnie to może być przyczyną twojej zmory... wymiana to wydatek rzędu 200-300zł (zależy gdzie i jakiej firmy się kupi).



A jak można sprawdzić sondę Lambda?
I jaką kupić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 16:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2006 12:40:53
Posty: 5
Lokalizacja: Lublin
ja mam na gażniku ale kumple z wtryskiem mieli podobny problem i za każdym razem był to przepływomież paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 20:07:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 19:49:24
Posty: 82
Lokalizacja: Karpacz
mcg...1 napisał(a):
ja mam na gażniku ale kumple z wtryskiem mieli podobny problem i za każdym razem był to przepływomież paliwa

żeby sprawdzić to najlepiej zalożyć sprawną... najlepiej pojedź do zaprzyjażnionego warsztatu. nie jestem pewien ale masz prawdopodobnie jednoprzewodową sondę. co do tego jaką to powiem ci że ja na twoim miejscu nie kupilbym innej jak oryginalną i nową. jest dosyć droga ale jak nie chcesz mieć dalszych problemów to jedyne wyjście (chyba że sprzedajesz Autko;)
przepływomież też można by było sprawdzić bo to też może być przyczyna...

_________________
Obrazek
Moje cztery OOOO

- B3 Limo PM
- C5 Limo AWT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 20:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sprawdz czy masz wszystko szczelne w dolocie. Moze poluzowala sie ktoras obejma i na dziurach wyskakuje ta guma znad przeplywki?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 20:53:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 23:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
oofol napisał(a):
jedną z przyczyn może być uszkodzona sonda Lambda. wdg. mnie to może być przyczyną twojej zmory... wymiana to wydatek rzędu 200-300zł (zależy gdzie i jakiej firmy się kupi).


Nie wprowadzaj w błąd kolegi OOFOLa, sonda lambda to wydatek już od 75PLN do 150PLN za trzyprzewodową (niedawno wymieniałem). Aby sprawdzić sondę potrzebujesz zwykły miernik, ustawiasz zakres 20V (taki jest chyba najmniejszy) na prąd stały. Szukasz kabelków od sondy: jak jednoprzewodowa to problem z głowy, jak trzyprzewodowa to interesuje nas czarny kabelek (białe to zasilanie grzałki sondy). Jeden koniec miernika do kabelka sondy, drugi do minusa akumulatora lub karoserii autka. Wskazania voltomierza powinny się wachać od 0,2 V do 0.9V. Zależy to od obrotów silniczka. Jeżeli powiedzmy masz stały odczyt na poziomie np 0.4V lub 0.6V (wartości wyssane z palca - przykładowe) to masz sondę uwaloną. Sprzwdź też czy nie masz nieszczelności w dolocie do kolektora: poluzowane opaski, pęknięte gumy, jakieś sparciałe rurki gumowe itp.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 20:54:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 23:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
mcg...1 napisał(a):
ja mam na gażniku ale kumple z wtryskiem mieli podobny problem i za każdym razem był to przepływomież paliwa


Chyba przepływomierz POWIETRZA - wiesz że gdzieś dzwonią ale nie wiesz gdzie - nie wprowadzaj innych w błąd!

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 22:57:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 16:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
ArtHurO w Twoim poście też jest mała nieścisłość. Otóż napięcie na lambdzie nie jest uzależnione od wysokości obrotów, tylko od sprawności sondy oraz układu sterowania mieszanką. Ze wzrostem obrotów zmienia się najwyżej częstotliwość zmian napięcia od 0,2 do 0,8 V . Do sprawdzenia sondy z braku lepszych przyrządów (np. oscyloskop) rzeczywiście może posłużyć miernik, tylko nie analogowy (wskazówkowy), bo ma za dużą bezwładność i nic nie zobaczysz. Może być taki z tych najtańszych cyfrówek z hipermarketu za ok. 20 zł. Zakres to 2V lub 2000 mV. Podłączenie tak jak opisałeś :peace: . I teraz najważniejsze. Jeśli układ sterowania mieszanką i sonda są sprawne, to napięcie powinno się dość gwałtownie wahać w podanym przedziale, im wyższe obroty tym częstotliwość tych zmian będzie większa, jednak w chwili dodania mocniej gazu na dłuższy moment napięcie może skoczyć do górnego pułapu i tam się zatrzymać. Jeśli teraz przytrzymasz silnik stabilnie na obrotach to napięcie na lambdzie znowu zacznie oscylować. W momencie ujęcia gazu napięcie na chwilę spadnie, zatrzyma się i za moment znów rozpocznie swój "taniec". Najważniejsze w tym wszystkim jest to jak szybka jest reakcja sondy i jak szeroki jest zakres tych zmian. Ale niestety miernikiem to za wiele nie zobaczysz oprócz zakresu (do charakterystyki przydałby się oscyloskop). Jeśli sonda jest uwalona to napięcie albo stoi sztywno na jakiejś wartości, albo zmiana napięcia jest w granicach kilku - kilkunastu mV (to zdecydowanie za mało). Wartość tego napięcia może być bardzo różna od 0V do 0,9V. Problem polega na tym, że brak oscylacji napięcia może być też wywołany uszkodzeniem układu sterowania mieszanką, który cały czas na podstawie m.in. sygnału z sondy wzbogaca lub zubaża mieszankę. I właśnie ta zmiana składu mieszanki powoduje oscylację napięcia, a nie wysokość obrotów. ECU sprawdza napięcie na sondzie i kiedy stwierdza że napięcie przekracza punkt neutralny zaczyna zubażać mieszankę zanim sonda stwierdzi i poda do ECU, że skład mieszanki (a właściwie spalin) jest ok. to mieszanka będzie dalej zubażana i w efekcie napięcie spadnie poniżej punktu neutralnego wtedy ECU zacznie wzbogacać mieszankę i sytuacja się powtarza i tak w kółko. W przypadku uszkodzenia układu sterowania mieszanką również może dojść do sytuacji, że mieszanka nie będzie się zmieniała i wtedy napięcie na sondzie będzie również w miarę stabilne, ale jednak jego zmiany powinny być większe niż przy uwalonej sondzie (kilkadziesiąt mV), no i przy dodaniu gazu napięcie przy uszkodzonym sterowaniu ale sprawnej sondzie powinno skoczyć.
Sebskr nie napisałeś czy skok obrotów następuje podczas jazdy po "wyluzowaniu" czy na biegu. Jeśli obroty Ci skaczą "na luzie" to winny może być też stabilizator biegu jałowego (czyli silnik krokowy), lub nastawnik przepustnicy (jeśli występuje) albo czujnik położenia przepustnicy TPS.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 23:52:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 19:49:24
Posty: 82
Lokalizacja: Karpacz
ArtHurO napisał(a):
mcg...1 napisał(a):
ja mam na gażniku ale kumple z wtryskiem mieli podobny problem i za każdym razem był to przepływomież paliwa


Chyba przepływomierz POWIETRZA - wiesz że gdzieś dzwonią ale nie wiesz gdzie - nie wprowadzaj innych w błąd!

owszem sonde można kupić różnych firm i też używane ale ja napisałem że osobiści ebym kupił sondę nową i oryginalną. nie jestem w stanie powiedzieć ile ona kosztuje do tego silnika ale z tego co na forum wyczytałem to do B4 kosztuje 600zł. więc do B3 bedzie pewnie podobnie (w zależności od tego ile ma kabli). sam się nie znam na tyle żeby wytłumaczyć w jakim przedziale woltowym powinna działać, a widzę że kolega ma "w potrzebie" ma PROBLEM - więc radzę iść do warsztatu... może oni pomogą, choć napewno nie wszscy się też na tyle znają... ja bym się starał spróbować zamienić sndę na sprawną - przejechać kilka km i zobaczyć co się stanie. to by było dla naszego kolegi najprostrze rozwiązanie!

_________________
Obrazek
Moje cztery OOOO

- B3 Limo PM
- C5 Limo AWT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 10:18:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sprawdziles szczelnosc dolotu? To zrobisz za darmo (no chyba ze jakis waz jest dziurawy). Sonde zostaw na pozniej.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 19:10:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 11:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Sebskr nie napisałeś czy skok obrotów następuje podczas jazdy po "wyluzowaniu" czy na biegu. Jeśli obroty Ci skaczą "na luzie" to winny może być też stabilizator biegu jałowego (czyli silnik krokowy), lub nastawnik przepustnicy (jeśli występuje) albo czujnik położenia przepustnicy TPS.[/quote]


Sorki ale faktycznie pominąłem ten wątek. W czasie jazdy , w momencie gdy wrzucę luz to właśnie obroty się blokują i tak mogę toczyć się nie wiem jak długi odcinek, ale w momencie gdy całkowicie się zatrzymam to po ok. 1 sekundzie obroty spadają do przepisowych. Inna sprawa , że czasami w trakcie wrzucenia na luz silnik po prostu gaśnie.
Co do szcelności dolotu to miałem uszkodzony wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej i go wymieniłem. Nic innego nie zauważono.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 19:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 16:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
No to w takim razie, zacznij od krokowego i TPS-u. Nastawnik przepustnicy to raczej nie jest bo nic nie napisałeś, żeby Ci pedał gazu sam "jeżdził" :) . Jeśli Twój komp to umożliwia to podepnij się z VAG-iem może uda się sprawdzić te elementy, albo jakieś błędy chociaż pokaże. Sondę już wiesz jak sprawdzić :)

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 09:46:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 11:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Danek napisał(a):
No to w takim razie, zacznij od krokowego i TPS-u. Nastawnik przepustnicy to raczej nie jest bo nic nie napisałeś, żeby Ci pedał gazu sam "jeżdził" :) . Jeśli Twój komp to umożliwia to podepnij się z VAG-iem może uda się sprawdzić te elementy, albo jakieś błędy chociaż pokaże. Sondę już wiesz jak sprawdzić :)


Pedał gazu sam nie "jeździ", a co do kompa to nie mam takiej możliwości (może ktoś z Wrocławia ma i mi pomoże?).
Ok sprawdzę krokowy, ponieważ coraz więcej ludzi mi na to wskazuje. Jeden z klubowiczów poradził mi żebym wymontował krokowy i na noc zanurzył go w nitro, a na drugi dzień po osuszeniu zamontował i ..... zobaczymy. Mam tylko pytanie - nic się z nim nie stanie? Poradźcie!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 10:03:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 16:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Oj nie w nitro, tylko w nafcie :!: . Nitro może co nieco rozpuścić, rozmiękczyć :/ . Po moczeniu w nafcie nic nie powinno się z nim stać, tylko potem trzeba go dokładnie wysuszyć, najlepiej przedmuchać sprężonym powietrzem.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 20:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 11:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie przed chwilą zdemontowałem silnik krokowy i zanurzyłem go w nafcie.
Ale najciekawsze jest to, że po zanurzeniu i wypłukaniu silniczka wypadło z niego źdźbło trawy ok. 1 cm. Być może to ono było sprawcą moich kłopotów?!!?? Jutro się okaże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 09:37:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 11:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Jak na razie jest dobrze :peace: Po wysuszeniu i zamontowaniu silniczka krokowego nie było żadnych problemów z uruchomieniem autka :D . A najważniejsze to to, że (odpukać!!) jak na razie nie mam poprzednich kłopotów z silnikie (po przejechaniu kilkunastu kilometrów ani razu obroty nie skoczyły i ani razu silnik nie zgasł :!!: ). A poza tym zauważyłem lekką poprawę i stabilizację obrotów jałowego. Nie zapeszając .. pojeżdżę zobaczę co będzie dalej. Oczywiście napiszę o efekcie końcowym. :peace: WIELKIE DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 11:43:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 11:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
To znowu ja. Jak do tej pory po małym "remonciku" krokowego jest w sumie ok. Pojeździłem trochę i jak na razie obroty nie blokują już się na podwyższonych. Jedynie co to autko przez ten czas ze 3-4 razy zgasło mi w czasie jazdy przy "wyluzowaniu". Jeszcze chcę spróbować odczytać błędy zapisane w komputerze i je wykasować.
Czy ktoś ma oprogramowanie do silnika AAD 2,0 i może mi pomóc (Wrocław i bliskie okolice), lub ktoś wie gdzie mogę podjechać do mechanika diagnosty który zrobi to solidnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 12:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 16:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
A "zaprogramowałeś" ECU od nowa po wstawieniu krokowca? Jeśli nie to zrób reset ECU i (najlepiej jak silnik jest zimny) odpal i zostaw tak, aż do włączenia wentylatora. ECU musi "nauczyć" się nowych warunków pracy. Poza tym, nie chcę straszyć, ale może być tak, że czyszczenie krokowego tylko doraźnie pomogło, bo jest na wykończeniu i należy mu się regularna wymiana. Jeśli masz gaz i gaśnie Ci na LPG to w takim razie regulacja instalki się kłania.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 13:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 11:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
a jak zaprogramować ECU?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: