.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 18:28:09

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2,5tdi 180 km vs 3.3 tdi
PostNapisane: 24.lip.2006 00:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2006 11:23:45
Posty: 175
Lokalizacja: Zielona Góra
Witam. Dzisiaj wracajac z wakacji mojemu ojcu skonczyl sie silnik w mercedesie.. Chce sie przerzucic na audi i ma do wyboru a6 2,5 tdi 180 km i a8 3.3 tdi.. Tyle ze te 2,5 to lubia przy 200 tys "pokazac kopyto" Doradzcie wiec co brac... Mi ta v8 lepiej sie widzi :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 00:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dziwny wybór. Porównujesz auta które są zupełnie innej klasy. Jeśli Cię stać to bierz A8 , jeśli wolisz wolniej i ekonomiczniej bierz A6.
Koszt utrzymania V-ki jest zdecydowanie wyższy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 00:13:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2006 11:23:45
Posty: 175
Lokalizacja: Zielona Góra
na dzien dzisiejszy ma takie do wyboru.. Chodzi mi tylko i wylacznie o silnik ... Wielu mechanikow nie jest zachwyconych wlasnie 2,5 180 km bo tak jak pisalem przy 200 tys robi sie "ciekawie".. 3.3 tdi akurat jezdzilem i mi odpowiada.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 08:42:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 09:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
baskecik napisał(a):
Koszt utrzymania V-ki jest zdecydowanie wyższy.


Obydwa te silniki to V-ki :): :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 09:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
GrzesB napisał(a):
baskecik napisał(a):
Koszt utrzymania V-ki jest zdecydowanie wyższy.


Obydwa te silniki to V-ki :): :peace:

Miało być V8-ki ;-) :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 16:50:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Z 3.3 tdi w A8 też podobno nie jest za wesoło. Też wycierają się wałki rozrządu nawet po 100 tys. Wielki minus to części do tego 3.3 Tdi których jest jak na lekarstwo. Przeważnie tylko w serwisie ASO dostaniesz a tam np.wymiana wałków w tym modelu to już grubo ponad 10 tys. złotych.. Słyszałem opinię że lepiej w A8 spisuje się 2.5 + wirus z tego względu że jest tańszy w eksplatacji i przede wszystkim części dostaniesz od ręki i w rozsądnej cenie.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 17:13:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
3.3 TDI to byla pionierska konstrukcja diesla z CR i jakos potem audi z tego sie wycofalo idac w kierunku PD. teraz wraca temat CR, ale 3.3 nalezy traktowac w kategoriach eksperymentu (co wcale nie oznacza eksperymentu nieudanego).
silnik fajny, ale dostepnosc czesci jest porazajaco slaba.
kultura pracy i osiagami przewyzsza o niebo 2.5 TDI.
ps. prawie jak benzyna ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 00:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 19:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Możesz też rozglądać się za A8 2,5 TDI.
Osiągi praktycznie te same bo masy podobne (A8 nawet lżejsze)
Moje zdanie jest takie, że jak A8 to tylko 2,5 180 KM albo 4,2 (z gazem lub bez, ale to oddzielny temat...)
3,3 będzie znacznie droższe w utrzymaniu (części ale i paliwo) a w takim przypadku chyba lepiej brać już znacznie mocniejszą benzynę

W A6 natomiast 4,2 trafiają się troszku rzadziej ;) a 3,3 jak zapewne wiesz nie ma.
Jest za to 2,5 TDI 163 KM, który ma chyba nawet wyższą kulturę pracy niż 180KM
I ponoć nie ma problemu z wałkami.

Zależy co jest dla Ciebie najważniejsze: osiągi, ekonomiczność, spokój czy chociażby nawet korzystniejsza oferta...

Ja mam AKE, 200 tys przekroczyłem i póki co najmniejszych problemów z tym silnikiem nie mam. Z zewnątrz klekocze, ale tylko z zewnątrz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 00:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Konrado84 napisał(a):
Jest za to 2,5 TDI 163 KM, który ma chyba nawet wyższą kulturę pracy niż 180KM
I ponoć nie ma problemu z wałkami.



:galy:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 00:59:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 19:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
baskecik napisał(a):
Konrado84 napisał(a):
Jest za to 2,5 TDI 163 KM, który ma chyba nawet wyższą kulturę pracy niż 180KM
I ponoć nie ma problemu z wałkami.



:galy:


No jeśli chodzi o tego 2,5 163 KM (nie pamiętam kodu) to tak przynajmniej słyszałem ale jeśli się mylę to mnie popraw :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: