.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2025 00:40:12

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 AAH] CZY WARTO ZMIENIC MINERALNY NA POŁSYNTETYK
PostNapisane: 01.lip.2006 13:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2006 10:40:09
Posty: 20
Lokalizacja: Słubice
wITAM MOJ AUDIK JEZDZI OD OK 10,000 MOZE 20,000 TYSIECY NA MINERALNYM, NIEWIEM DOKŁADNIE GDUZ TAK POWIEDZIAŁM MI SPRZEDAJACY(NIEWIEM CZY W TO WIERZYC) NADSZEDŁ CZAS ZMIENIANIA OLEJKU I ZASTANAWIAM SIE CZY NIE WLAC PÓŁSYNTETYKA, ROZNIE LUDZIE SIE DO TEGO ODNOSZA. JAKIE JEST WAZE ZDANIE MOZE KTOS TAK ZROBIŁ PROSZE O ODPOWIEDZ.

_________________
Pawllo Audi C4 2.8 V6 AAH
http://img439.imageshack.us/my.php?image=audi0248nm.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 15:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zalej półsyntetyk zgodny z aprobatami vw audi w/g mnie shell jest dobry lub mobil . Nie wlewaj tylko pełnego syntetyku bo bedzie buba.
Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 15:33:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja tam zawsze nalewam Lotos półsyntetyk , tani i napewno nie podrobiony.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 19:20:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 02:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Najlepiej zalej Orlen Platinum 10W/40, tani, nie podrabiany i ma najwyzsza z mozliwych norm jakosciowych wg API

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 20:31:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Syntetyk, pełny syntetyk 5/40..... jak będzie brał (a to jest bardzo prawdopodobne) to zalać 5/50.

Jak nie chce ci się robić experymentów to zalej od razu 5/50.

PLATINIUM jest tani i całkiem dobry

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 21:19:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
bezduszny napisał(a):
Syntetyk, pełny syntetyk 5/40..... jak będzie brał (a to jest bardzo prawdopodobne) to zalać 5/50.

Jak nie chce ci się robić experymentów to zalej od razu 5/50.

PLATINIUM jest tani i całkiem dobry
Tak tak akurat a potem wymiana wszystkich uszczelniaczy i kasa dla mechanika, auto które ma przebieg ponad 200 tys na mineralnym jest w duzym stopniu uszczelnione nagarami, syntetyk je skutecznie rozpuści i bedzie lało sie z każdej strony, wiec dlaczego żle radzisz koledze?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 21:22:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Półsyntetyk zrobi to samo co syntetyk.... co to za róznica więć ?

Dlatego proponuję, przejść z olju o lepkości "40" na olej o lepości "50".

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 21:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
bezduszny napisał(a):
Półsyntetyk zrobi to samo co syntetyk.... co to za róznica więć ?

Dlatego proponuję, przejść z olju o lepkości "40" na olej o lepości "50".
Ciekawa teoria , napewno poparta wieloletnią praktyką ale już w tym temacie nic nie powiem bo zaraz się zacznie.

P.S Lej najtańszy półsyntetyk i tyle.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 21:27:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 21:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Jeżeli nie masz ubytku na półsyntetyku to lej pełny syntetyk :peace: , Jeśli bierze to do żyda :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 21:41:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Wiesz jaka jest główna różnica miedzy tzw. "półsyntetykiem" (zawartośc bazy syntetycznej nie jest 50%) a syntetykiem ?

Właśnie ta baza olejowa. Pakiety uszlachetniaczy (myjące silnik) są praktycznie takie same, więc i mycie silnika będzie w oleju syntetycznym takie samo jak w półsyntetyku.

Dodatkowo "półsyntetyki" mają więcej pakietów (uszlachetniaczy) do zmiany zasadowości oleju pod kątem współpracy z LPG.


Cytuj:
Jeżeli nie masz ubytku na półsyntetyku to lej pełny syntetyk , Jeśli bierze to do żyda


Mozna jeszcze przedłużyć agonię.... lejąc olej syntetyczny 10/60...
Jak już i ten bierze.. to remont lub żyd :diabel:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 00:40:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 09:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
OFF TOPIC:
Bezduszny - weź no wywal tę skorupę z podpisu bo mi się długo ładuje :/ Miej wzgląd na to, że niektórzy mają limity trasferu i chcieli by czasem na coś innego je zużyć a niżeli oglądanie nic nie wnoszących fotek...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 06:39:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 02:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Oleje ../50W, ../60W leje sie glownie do mocno wysilonych silnikow lub sportowej jazdy a do normalnej jazdy najlepszy jest ../40W

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 08:34:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
bezduszny , jak bedziesz mial doswiadczenie z 10cio i wiecej letnimi autami to moze nie bedziesz takich rewelacji pisal :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 12:28:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
quattros napisał(a):
Oleje ../50W, ../60W leje sie glownie do mocno wysilonych silnikow lub sportowej jazdy a do normalnej jazdy najlepszy jest ../40W


Najlepszy jest oczywiście 0/30 lub 0/40....

Jednak co zrobić, kiedy silnik już zaczyna brać "40" ? Remontowac od razu ?

Można przedłużyć mu zycie zalewając olejami o większej lepkości "50" lub nawet "60".

Hans... wejdź na stronę jakiegoś producenta środków smarowych i porównaj dwa oleje. Jeden minerał 15/40 i syntetyk 5/40

Obydwa te oleje są zakwalifikowane do grupy "40" ponieważ ich lepokości mierzone w temperaturach 40 stopni C i 100 stopni C mieszą się w określonych "widełkach".

Nie jest to tak, że jeżeli dane oleje są "40" to ich lepkość będzie identyczna. Może się okazać, że ich mierzalna lepkość mieści się w krańcowych wartościach dla danej grupy.

Przykład:
15/40 ---------> lepkość mierzona 36 ---------> kwalifikacja do "40"
10/40 ---------> lepkość mierzona 44 ---------> kwalifikacja do "40"

Często się czyta, że ktoś lał olej 10/40 jakiegos producenta i silnik mu brał go... a zalał olej 10/40 innego i silnik przestał go brać.

Wyżej przedstawiony przykład podaje taką właśnie sytuację. Realna różnica między olejami w tamtym wypadku jest aż 8 jednostek.

Co może się stać przechodząć z mineralnego na syntetyk ? Przede wszystkim silnik będzie domyty z nagaru jaki tam sie osadził ze względu na stosowanie taniego oleju mineralnego, który z uwagi na utrzymanie niskiej ceny dla klienta finalnego musi być zubożony o wszelkie dodatki uszlachetniające. Przez to zubożenie ma mniejsze zdolności m.in. myjące i odporności na wysokie temperatury. Wystarczy przegrzać taki tani olej i już traci mase swoich właściwości.

Przejście na syntetyk jest jak najbardziej wskazane ale trzeba to zrobic z głową. Przede wszystkim liczyc się z domyciem silnika i po kilku tysiącach kilometrów ze zrobieniem się z oleju tzw. "mazutu".
Taki olej trzeba wymienić i zalać nowy najlepiej o troche wyższej lepkości np. 5/50.

Piszesz o samochodach 10-ci letnich. W tym wypadku wiek nie jest tak istotny jak ich przebieg, w jakich warunkach i jak były exploatowane i co było wczesniej lane.
Takich spraw nie da się załatwić i rozwiązać jednym zdaniem. Aby coś sensownego pokradzić trzeba zebrać troche informacji.


EDIT:

Pytanie: Czy w każdym silniku mozna przejść na olej półsyntetyczny lub syntetyczny ?

Odpowiedź: NIE. W niektórych wypadkach jest wręcz niewskazane (aby nie użyć słowa zabronione) przechodzenie z oleju mineralnego. Należy wtedy stosować minerał ale o wysokiej jakości.

Jeżeli będzie zainteresowanie kiedy NIE MOŻNA przejść z minerału to napiszę to.

Cytuj:
Bezduszny - weź no wywal tę skorupę z podpisu bo mi się długo ładuje Miej wzgląd na to, że niektórzy mają limity trasferu i chcieli by czasem na coś innego je zużyć a niżeli oglądanie nic nie wnoszących fotek...

OK. Nie tylko ja mam... ale widać mój jest wybitnie zasobożerny..


Ostatnio edytowano 02.lip.2006 13:12:07 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 12:31:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
GrzesB napisał(a):
OFF TOPIC:
Bezduszny - weź no wywal tę skorupę z podpisu bo mi się długo ładuje :/ Miej wzgląd na to, że niektórzy mają limity trasferu i chcieli by czasem na coś innego je zużyć a niżeli oglądanie nic nie wnoszących fotek...


Widze ze nie dotarło wieć powtórze: MOŻESZ USUNĄĆ ŁASKAWIE FOTKE Z PODPISU :?:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 12:46:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
OT:
Cytuj:
Widze ze nie dotarło wieć powtórze: MOŻESZ USUNĄĆ ŁASKAWIE FOTKE Z PODPISU

Rychło w czas to napisałeś ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 17:02:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 23:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam serdecznie,

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat półsyntetyków. Jeżdżę na Elf Competition STI 10/40, bo taki lał poprzedni właściciel. Czy ktoś ma doświadczenie z tym olejem? Warto go lać? Silnik oleju nie bierze, ale prawdopodobnie jest niewielki wyciek gdzieś koło kolektora wydechowego. Widać ślady na "mocowaniu" silnika i gumowej osłonie poduszki. Zastanawiam się czy przejść na mineralny, czy może zrobić ten wyciek i spróbować przejść na syntetyk? Choć z tego co czytam to może być ryzykowne bo autko ma 10 lat.

Pozdrawiam wszystkich!

PS. Lekko przeedytowałem po dokłądnym obadaniu gdzie są slady wycieku.

_________________
A4 Avant, AFN


Ostatnio edytowano 02.lip.2006 22:24:10 przez Jozef, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 17:07:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 15:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jeżeli samochód od początku jeździ na semisyntetyku... i nie ma z nim problemów (po za tym wyciekiem) to smiało można po naprawie przejść na pełny syntetyk.

Proponuję 5/40... jeżeli by silnik brał ten olej to zamienić na syntetyk 5/50.

To, że silnik może (ale nie musi) brać oleju 5/40 najczęściej jest wynikiem różnicy w lepkości o której pisałem wyżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 20:36:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ludzie nie radzcie mu czegos co uszkodzi silnik bo skoro jezdzil na mineralnym i wleje pelen syntetyk to ma zatkane kanaly w glowicy i nawet na wale jak nic , chyba zaden z was nie widzial takiego silnika w aucie 10 letnim ktorego nadgorliwy wlasciciel przesiadl sie z mineralnego na pelen syntetyk . Oczywiscie z polsyntetyka na pelen mozna się przesiadac ale po co skoro auto zacznie nim pluc po wszystkich uszczelniaczach poniewaz tak dobrze czysci silnik z osadow zwlaszcza w autkach o duzym przebiegu jest ich wiele skoro byl jezdzony na bylejakim oleju

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 20:40:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
bezduszny napisał(a):
OT:
Cytuj:
Widze ze nie dotarło wieć powtórze: MOŻESZ USUNĄĆ ŁASKAWIE FOTKE Z PODPISU

Rychło w czas to napisałeś ;-)


Napisałem wtedy, kiedy fotka wisiała jeszcze na 1/3 ekranu. Jeszcze jakies wątpliwości?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: